onsdag 25 februari 2009

Mer bilder på tv-skåpet!

Hejsan! Idag känner jag mig äntligen helt frisk igen, känns helt underbart! Nu längtar jag efter att måla, pyssla eller något annat kreativt, känner mig rastlös efter att ha varit inne i så många dagar.
k
Har iallafall tagit några mer bilder på tv-skåpet under dagen eftersom det var flera stycken som ville se hur det såg ut inuti också.
j
Dörrarna har en härlig lite mörkare grön färg på insidan, annars består skåpet utav vitmålad råspont.
j
Här ser ni skåpet ur en annan vinkel, bilden är tagen ifrån köket. Nästa gång får ni förmodligen se min nya fina hylla som J har snickrat, den ska bara målas ett varv till först.
k
Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

108 kommentarer:

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vad vackert Marie! Jag som är sökande singel ska försöka hitta en man som din..han måste vara drömmen...*ler*

Jättefint, verkligen!

Kram Linda

Lindas Vita Lantliv sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lindas Vita Lantliv sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lindas Vita Lantliv sa...

Förlåt, råkade skicka två ggr så jag tog bort en kommentar....

Stenlycka sa...

Vilket vackert skåp. Vilken bra idé.Skönt att kunna gömma undan de där fula apparaterna.
Ha en bra fortsatt dag!

House 21 sa...

Hello,
your Blog is GREAT, please visit my Blog ... ;.)
Have a nice Day ...

M sa...

Beautiful, love your blog it's very inspiring.

Kämpegården sa...

Herregud så vackert!!!

Engelska Villan sa...

Hej, åh vilka vackra bilder på slåp och vardagsrum!
Kram Anna

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vad vackert skåp.
Kan jag låna din man han kanske kan komma och bygga lite hos mig.
Skojar bara jag har också en händig karl som tur är.
Jag har nämligen letat efter en kista/låda att ha nedanför våran säng. Jag har hittat nån men de var ruggit dyra.
Så nu har snälla sambon sagt att han gör en till mig.

HA en bra dag

KRAM CARINA

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Skåpet blev verkligen jättebra. Det ser så fint och ljust ut i hela rummet med den nya möbleringen. Jag vill också gömma undan vår tv det är verkligen inte vackert med elektronik prylar och här hemma finns alldeles för mycket av den varan.Du kanske anar att det inte är mina favoriter, utan en annan viss herres:)

Ha det bra
kram Heléne

Hemmalycka sa...

Så himla fint blev det och smart idé som jag tror jag sagt förut.
SKITASNYGGT. Vilken händig karl dessutom.
Kram Åsa

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Alltså.. det är ju bara sååå vackert!!
Kramar Camilla

Hulda sa...

Virkelig lekkert det tv-skapet deres, både inni og utenpå. Likte den mørke grønnfargen, det ga fin kontrast.

Så fint at du er frisk igjen! Ja, da kommer kreativiteten tilbake. :)

Jeg er ferdig med yttergangen også nå, la ut bilder i går.

Skatan sa...

Jag gillar sådana påhitt! Galet, unikt och så häfigt :)
Heja!!

Tulipa sa...

Hej!
Det är lite trumvirvelkänsla när man får se helheten av skåpet och den öppnad!!!

Verkligen flott när man får vinkeln med kristallkronan i mitten av dörrarna!
Suck så fint...

Jobbar ni med hallen också?!
Så kul!
Man får vara glad att männen vill hålla på!
Snickra och bygga kan inte jag!
Tur att andra kan.

ha en bra kväll!

Kram Mariette

Kerstin sa...

Oh, vad kan man säga? Ni är ju fantastiskt påhittiga och kreativa alltså. Jättefint!

Kramar Kerstin

Kristin sa...

Hejsan Marie, ljuuuuuuuuuuuuuvligt var ordet. Helt fantastiskt skåp. Det blir ett rent nöje med tv-tittande nu, förstår jag! :-)

KRAM

Lisas torp sa...

Åååh, så fint det är! Precis så skulle jag också vilja ha! Så jättesmart idé att ha det i hörnet också!
Dörrarna är ju helt underbara och jag tackar igen för färg-koden jag fick tidigare! Ett helt ljuvligt skåp!
Vilken supervackert rum ni har också!
Gläder mej åt att du är bättre nu!
Kram
Lisa

My Lovely Things sa...

Hej!!
Men så fint!!

Skåpet är otroligt trevligt..
jag har en känsla av att det kommer att ploppa upp massa fina tvskåp med veranda dörrar nu här fram igenom..Kanonfint verkligen-..

den gröna färgen är verkligen helläcker..
ha det så bra..
ps..skönt att du är frisk..
kram anna

Vita hjärtan sa...

Det är helt underbart ditt skåp! Och resten av vardagsrummet också!

Kram Annemari

Rosenvit sa...

Härligt att du mår bättre.
Tv-skåpet är jättefint precis som det runt omkring.

Nu är det snart vår!
Anna

Hanna sa...

Haha, du har tillochmed snyggt och städat inuti tv-skåpet :D
Helt otroligt fint!
Gillar den lilla lådan som ni har dvd o grejs i!

Åh, har du fått ännu en hylla! Han e bra snäll, din J :D

Ha d gott!
Kram Hanna

My home is my Castle - by Kari sa...

Åhhhhhh...
Såå vakkert....
Helt utrolig nydelig.. Et sånt skap ønsker jeg meg og ;) Må være en drøm...
Skapet er vakkert både utepå og inni. Nydelige farger...
Sukk..... ;)

Ha en fin kveld videre.
Klem,kari

My home is my Castle - by Kari sa...

Åhhhhhh...
Såå vakkert....
Helt utrolig nydelig.. Et sånt skap ønsker jeg meg og ;) Må være en drøm...
Skapet er vakkert både utepå og inni. Nydelige farger...
Sukk..... ;)

Ha en fin kveld videre.
Klem,kari

Em sa...

Om man har ett sådant vackert TV-skåp så kvittar det vad det är på TV...:)
Ett verkligen jättefint skåp!Hela vardagsrummet är i sån harmoni. Alla möbler har en självklar egen plats.
Alltid lika roligt att titta in hos dig!
nu har jag lagt ut bilder på nya gardinen till sonens rum - titta gärna!
Kram Em

Mamma C sa...

Det är så snyggt detta skåp. Hela vardagsrummet är underbart fint.
Kram mamma C

Sidsjöbäcken 10 sa...

Ditt skåp äääär sååå fiiint!!!
Jag skulle hällre titta på skåpet än på tv:n...
Kram Martina

Lilla Trollbacken sa...

Hej Marie!
TV-skåpet är bara så fint! Vilken underbar färg!
Vad skönt att du känner dej bättre!
Kram
Gabrielle

Hemmabloggaren sa...

Underbaaaart, å så skönt att få bort tvn på köpet.

Maria sa...

Nämen kära du så VACKERT!! Hela rummet badar i ljus, ljuvligt! Där har ni verkligen gott att vara :O)

Gammelgård sa...

Det är bara sååå vackert!!!:)

Viola sa...

Skönt att höra att du är kryer igen och att energin börjar att återkomma. Jag är så imponerad av ert TV-skåp, det är otroligt fint!

Ha det så bra, varmaste kramen

Fransk inredning sa...

Tv skåpet är verkligen underbart vackert! Kraam Susanne

Maliva`s verden sa...

Wow,det er det fineste tv-skapet jeg har sett....Heldig du:O)

Det vita dårhuset sa...

Gudars vilket skåp!
Det är första gången jag önskat mig ett hörn över =)
Kram Erika

Lilla huset på prärien sa...

Usch - visa inte fler bilder på det skåpet. Jag blir bara DÖDENS avundsjuk! Så himla fint är det, blir nästan förbannad. *ler*

Vilken man du har!!

Kram Jenny

silje-sin sa...

Det er bare helt nydelig, Marie!

Så fint at du er frisk igjen:)

klem fra silje.

Richtsje sa...

Heisan, Marie, such a great job you did. It's good to see it like this, now I understand better how you did it, together with your husband. The colour looks great too!

Vit Spets sa...

Gokväll Marie!

Nu har jag förstorat upp bilderna & verkligen visat maken min hur fint Ni har det med tv:n - helt underbart vackert! Jag är fruktansvärt avis!!

Skönt att Du känner dig friskare!
Kramis från mig
//Siv

Hjärtefröjd sa...

oj, ja de är verklgien hur fint som helst!!!
skönt att du är frisk nu då!!
själv åkte jag på magsjuka idag,,, :( ligger hemma helt utslagen....

ha de underbart!!
kram linnea

Floralis sa...

Det är det snyggaste TV-skåpet hittills som jag sett! Älskar färgen... Hade veranda dörrarna den här färgen eller har du målat och skrapat?
Jisses vad ni är duktiga. Hade jag en TV så skulle jag bli inspirerad till att börja snickra... : ))
(Givetvis ser vi på TV men via en projektor och upp/nerhissad duk... ; )
MEN ett sådant liknande skåp skulle kunna fungera även som "kontor" med plats för dator och liknande.
Ha det gott! Toodiloo!
Anneli

husvidhavet sa...

Man får en känsla av Junibacken (Madicken) när jag ser de vackra dörrarna....helt fantastisk!!
Hoppas du delar med dig av berömmet till "snickaren"
Kram Marith

annashusidingtuna sa...

Har din man platsbyggt det skåpet?
Herregud, så fint och så smart att bygga det så rejält och bra, för karlar har ju en tendens att vilja ställa en massa tekniska prylar vid tvn.
Kram Anna

rosenskära sa...

Så snygg lösning! Dörrarna är underbara, man vill verkligen ta efter... Men det skulle bli ett dyrt projekt här, annars får jag lösa det själv.

Gläder mig att höra att du är återställd efter viruspinan, samma här, och städat har du också hunnit göra, så blir det med överskottsenergin...!

Kram/Lena

Annas skattkammare sa...

Det där skåpet var bland det finaste jag sett, vilka vackra dörrar! Förstår att ni är nöjda.. tänk att ha något så fint att titta på istället för teve, fula tevebänkar med sladdar som hänger..
Kram /Anna

Ingis sa...

Toppenbra idé. Härligt vardagsrum ni har. Så illa kan det väl inte kännas att vara inne när man har ett så fint hem att njuta i eller;)
Kram Ingis

Maria i Lilla villa vita sa...

Ditt tv-skåp är i särklass det vackraste jag sett. Tv apparater, om än de är platta är ju inte så snygga..

Kram Maria

P.s tack för din länk, jag blev så glad!!!

Marina sa...

SNyggt o ovanligt! Kram!

LJUSA PUNKTER sa...

ÅH SÅ FINT SKÅPET ÄR!

Hanna & Hugo sa...

Hej =)
Vad skönt att du börjar må bättre..
Förutom att skåpet är gudomligt & att rummet är så vackert, så måste jag säga, vilka underbara fönster ni har...
Önskar att jag hade så fina.
Många kramar Maria

Guldkant På Livet sa...

Jamen det är ju inte klokt hur snyggt detta blev! Och praktiskt! Tänk att en sån ful måste ha sak kan döljas bakom ngt sådant ohyggligt vackert, blev superbra! Mari.

Home No.1 sa...

Hej Marie det är sååå snyggt!!!
Ska visa min sambo får vi se vad han tycker!
Hälsa din karl att det blev kanonbra såå fint snickrat!
Kram från Annica.

Marit`s vita skrin sa...

Jag som har väntat på att få se insidan av skåpet.
Vad fint det var med råsponten. Är dörrarna öppna för det mesta eller stängd.

Våra dörrar på Tv slåpet är öppna hela tiden ;)

Kram kram

Millas hem sa...

Hej Marie!

Så skönt att du känner dig pigg nu!

Jag har varit hemma med barnen, och då tänker man ut lite nya saker man vill förändra, vilket kan vara nog så stressande!

Så igår kväll målade jag den vita pärlspontväggen i sovrummet ljusgrå, sänggaveln är vit, så jag tänkte att det blir nog en snygg brytning.
Kontrasterna blev väl bra, men det blev lite "kallt" på något sätt, så till helgen målar jag kanske igen!Usch, varför är jag så himla impulsiv ibland?! Trött på mig själv blir jag!!

Önskar att jag för en enda dag inte tänkte en enda inredningstanke, vad skönt det hade varit! :)

Ibland (bara ibland) önskar jag att intresset INTE var så himla stort!
Har ibland lite svårt för att "stanna upp" och bara vara!
Hela tiden nya tankar som ploppar upp!:) Tack och lov för att det är så kuuul!!:)

Ska vi slå vad om att varken du eller jag fixar att INTE tänka en enda inredningstanke på hela dagen imorgon?! Hehe!

Ha en bra morgondag!


Kram Camilla

Grodmamman sa...

Så snyggt!
Kram

Evas Paradis sa...

Vad skönt att höra att du känner dig frisk igen!
Dörrarna är underbart vackra ... snyggt att de är mörkare på insidan.
Kram Eva

Torparfrun sa...

Skönt att läsa att du känner dig friskare.
Tv skåpet är verkligen underbart, så skönt att slippa se tv:n när man vill!

/Torparfrun

Kjeruben sa...

Å det er så vakkert!!!
Og om du ikkje skulle finne igjen J ein vakker dag så er det berre eg som har tjuv-'lånt' han bitte litt ;-) Hi hi

hemtrevnad marie sa...

Ja, så snyggt som det bara nånsin går att få det!!!!
Undrar om jag kan få apa efter dig ...jag har ju dörrar på lut mot min vägg i salen redan vet du....och den fuuula TV som vi har, den mår nog bäst av att byggas in!
kramis

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vad skönt att höra att du är pigg och frisk igen!!!

Hihi kan tänka mig att du vill börja pyssla och pynta och inreda nu efter så många dagar i sängen :)

Skåpet är alldeles underbart...! Jättefint också när man får se det så här i sin helhet..det är ett riktigt smycke i rummet!

Kraaaaam
Mia

Jenny sa...

Hej Marie! Vad bra att du är bättre:)
Du har ett helt underbart vardagsrum och det där tv-skåpet..helt perfekt:)

Kram Jenny

Under en vind sa...

Så fint det är!!! Förstår att ni trivs med detta!

Skönt att du känner dig piggare igen! Man kan ana våren ute nu, det är plusgrader och snön töar långsamt bort...
Idag väntar jobb och ikväll ska jag köra dottern till hennes showdans...12 mil tur och retur...vad gör man inte för barnens stora intresse...fniss...

Ha en bra dag! Kram!

LantlivsAnette sa...

Åhhh, man hoppar till av glädje då du har ett nytt inlägg !!
Jisses vilket fint skåp...himmel vad praktiskt också.
Matplatsen är väl då där soffgruppen stått tidigare eller hur ?
Fota gärna det o visa sen, man vill ju se hur det blev också, du har ju så himla fint.
Kraam Anette

Jillsan sa...

Hej Marie!
Vad skönt att du är frisk. Så härligt ditt skåp är, så enkelt vackert. Super snyggt!
kram jillsan

Lina sa...

Åh så fint!! Ha en bra dag!!

Riikka sa...

Hei,

aivan mielettömän kaunis on tv-kaappisi,IHANA!!!:)

Oikein mukavaa torstai aamua,

terkuin Riikka

ÄnglarumsMia sa...

Åhhhh Marie....
Det är som en dröm - så oerhört vackert! Det väcker så många sinnen till liv när jag ser skåpet.
Det är till och med fint när det står öppet och de mörka gröna dörrarna får säga sitt.

Så blir jag så glad att du är piggare igen. Nu ska du se att du kommer att måla och stå i så det står härliga till. Alltid jobbigt att bli liggande så länge, till slut så kryper det i kroppen och man bara längtar efter att få komma upp och få lite frisk luft.

Måla på du så vet jag att jag har nåt mer härligt att se fram emot!! *ler*
Önskar dig en riktigt go dag!
Kram Mia

Vackra Magnolia Och Bland Mina Busiga Barn sa...

Hej min underbara vän!

Hoppas att du mår bra och att din vecka varit bra ? Själv har jag nästan bara haft en massa att stå i med mina kommande planer!
Jag skickar in en hälsning till dig och hoppas att din helg kommer att bli skön och att du är rädd om dig Många Kramar Tina

Designe sa...

Superfint! Skåpet är ju vackert både öppet och stängt och härligt med olika grönfärger!
Ibland tror jag man måste va sjuk lite för att uppskatta att va frisk!..man tar så lätt för givet att va "pigg" varje dag!
Kram :)

mig & alice sa...

Hej min vän.

Jag undrar...Huuuur glad blev du egentligen när du hittade dessa Uuuuunderbara dörrar. Det är banne mig de vackraste dörrar jag någonsin sett!!

Vi hade innan vi gjorde vårt nya vardagsrum ett gammalt klädskåp där vi hade all teknik i.
Tyvärr så är ju inte vårt vardagsrum så himla stort nu så den där platt tv:n får står fullt synlig jämnt...till min förtret...det kanske kommer en lösning så småningom...till dess är det bara att försöka se bortom den :-).

Ja, jag tänkte väl att de små strass spännen skulle pasa den pyssligaste bloggare jag känner :-).

Önskar dig en fortsatt bra dag min vän.
Kraam
melinda

Mysiga lantliga ting sa...

Oj så fint!!!!!!!!!!
Dörrarna är ju helt underbara.

Kram Johanna

white-vintage sa...

HELLO MILA!!!!

IT LOOKS SO WUNDERFUL; IT'S AMAZING AND I CAN'T BELIEVE THAT SOMETHING CAN BE SO BEAUTYFUL!!!
I GIVE YOU 10 POINTS FOR EVERTHING ;o)

Heartly Hugs
Christine

gamla skolan sa...

Åh ! Det är så fint ! Tänk att få gömma tv:n i ett så vackert skåp !Kramar Susanne / den gamla skolan

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Skönt att du kryat på dig, vännen!
Alltså, det skåpet är helt underbart! Love it! Färgen är underbar också!
Hoppas ni får en underbar helg!
kram goa vännen!
nina

MiaMaria sa...

Skönt att du är bättre nu...

Och skåpet är så fint...så ska det se ut så man slipper se allt det svarta........

Må gott!
MiaMaria

Betty sa...

Jättefint ! Vi köpte en vit platt tv tack vare dess färg o när sedan Nicklas upptäckte att den fått bäst i test så skrattde vi gott för vi stollar hade ju inte alls tänkt på det.
Kram Betty !

Karin sa...

Hej Marie!

Jag har precis haft min make här på inspiration! Han tyckte också nu gjort det så fint. Skåpet ser underbart ut, jag skulle också vilja ha något sånt! Hälsa maken att han verkligen gjort det fint, och du också för den delen!

Skönt att du känner dig bättre, fy vad det är tråkigt att vara dålig.

Ha en riktigt skön helg!

Varmaste kramarna
Karin

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, vad skönt att du är kry igen! ditt skåp är såååååå snyggt, helt underbart vännen!

ha en underbar helg, vi ska väl boka en helg snart va när näsan styrs hitåt...
varmkram lotten

Inspiration i vitt sa...

Jaa vem i hela världen skulle inte vilja ha ett sådant vackert TV skåp?????
Många kramar till dig/Ingela.

Elin sa...

Men så himla fint...
Det pryder verkligen sin plats och döljer tvn så fint...
Hela vardagsrummet var verkligen underbart och vilka vackra fönster ni har...
Jätte fina.

Många kramar
Elin

Vårt lilla hem sa...

Oj så fint!! Riktigt snyggt och så bra det passar in där! Det har ni verkligen fått till bra, och va duktig han är din man!

Kram, Jenny

Lisemoren sa...

vakkert og genialt

Jes/Vita villa vila sa...

ÅÅÅÅÅ Marie,
Jag blir alldeles kollrig. Vilket makalöst vackert skåp!!! Och herregud så smart. Underbart verkligen - och med tanke på denna drös av kommentarer (!) tycker visst fler så!!! Magnifikt! :)

Du är verkligen en sann inspiration vännen & vad skönt att höra att du mår bättre nu!

Önskar dig en jättefin helg!

Kram/Jes

Viveka i Bläckhornet sa...

SUCK...allt du visar är bara så perfekt!!!Så grymt snyggt att det tar andan ur mig...Näää nu tror jag att vi byter hem du och jag!

Kram Viveka

Anette sa...

Vilket underbart vackert skåp !! Jag skall bearbeta min man nu... Ha en fin helg. // Anette

Lilla Blanka sa...

Gomorron Marie!

Nu velar jag nog till det igen haha, men vi skulle kunna ta morgenmad på nåt mysigt ställe på vägen också...

*Mail*

Kraaaaam
Mia

Vita små hjärtan sa...

Men gud så fint...... Kram

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej!
Skåpet är jättefint!
Kram Maria

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej!
Skåpet är jättefint!
Kram Maria

syster doris sa...

Tack Marie! Va roligt att du gillar vårat kök! Dina dörrar är fantastiska till tv-skåpet. Jag undrar om jag inte såg dom på Blocket för 3.... nånting:D
Kram Till dig i mysiga Hjo!

Susanne sa...

Hej Marie!

Skönt att höra att du mår bättre!
Vi har också legat sjuka hela familjen i omgångar hela vintern känns det som. Nu är det skönt när solen tittar fram.

Skåpet blev jättefint! Jag gillar verkligen de gamla dörrarna!

Vi får titta in en sväng i sommar hela familjen när vi passerar.

Hälsa familjen!

Kram Susanne i Örebro

mimmuli sa...

Drömhus du har...Va fin skåp=) Trevlig helg!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jösses Amalia så mycket kommentarer! Men det är väl inte så konstigt egentligen... för skåpet är ju väldigt fint!

Din make kanske kan göra sådana till försäljning, och bli stormrik på kuppen!

Kram
Marie

i et lite rødt hus sa...

Du har virkelig en hendig mann! Jeg må nok sende min mann på kurs:)
Ha en fin helg

Två systrar sa...

Vilken lyx med ett sådant TV skåp...har en likadan tv som stööööör mitt vita vardagsrum;-) Ha en mysig helg!! Kram C

Dorthe sa...

Wooow super flot TV skåp:-)
ønsker dig en god Weekend
Klem Dorthe

Useful Art sa...

Skönt att du mår bättre igen och wow vilka fina bilder! Jättehärligt hem du har!! Och så fint golv!

Kram /Sara

Mitt hem är min borg sa...

Hej gumman!!

Jag blir helt stum av ert fina skåp.. Så himla fint att ha original färgen kvar inuti..
T.o.m. jag som annars inte kollar på tv skulle vilja sitta framför et skåp.. =)

Önskar er en fortsatt skön helg..

Kram Linda

EN INREDOHOLIC sa...

Men så himla himla smart!! Jättefint!
Kram
Jannice

Charina sa...

Hej Är ganska ny inom detta med bloggande och tassar nu runt bland mina favoritbloggar för att söka inspiration till mina nästa projekt.Och din blogg är ju en av mina favoriter.Trevlig helg!

Sanna F sa...

Så himla snyggt!!!!!

Levindas Värld sa...

Ååh vilket underbart skåp, så ljuvligt vackert!!!

Och jag gillar hela vardagsrummet, så ljust, harmoniskt och mysigt!!

Kram!

Doktorsvillan sa...

Oj det var verkligen ett smakfullt sätt att gömma en stor tv! Och vem vill inte det? Fantastiskt fint skåp... Hälsningar

That House sa...

Bra!!

Stora och små drömmar sa...

oj vilket underbart tv skåp hade jag ett sånt skulle jag se tv som en tillgång till vardagsrummet nu är det mest en tillgång som barnvakt då man vill ha lite lugn men väldigt ful inredningsmässigt kram jessica

Anonym sa...

Skam att dölja tv:n bakom ett par dörrar

Hellen sa...

Hej!!!! Sitter här och stånkar för fullt åt dina bilder...hahaha...till min sambos förtret....haha...Men jag ÄLSKAR skåpet med tv:n...så underbart fint...herregud, jag är stum och får lite gåshud och blir lite grön av avund här...Mycket vackert, helt klart det vackraste jag sett.....Om jag får så kommer jag säkert sno din idé=)...lovar att skriva att jag fått den från dig...TACK för en massa underbara bilder...