torsdag 19 februari 2009

Repris

Jag är superförkyld och har ingen ork till någonting, så några nya bilder har inte blivit tagna. Ni får vänta på bilder från tv-skåpet, makens hemmasnickrade hylla och det lilla loppisfyndade bordet till nästa vecka istället.
Idag när snöflingorna dalar lite sakta ner utanför fönstret får ni istället se lite sommarbilder i repris. Tänk vad underbart att vi har denna härliga tid framför oss!
k
Liten tvätthörna i trädgården.
k
Fika i syrenbersån (som är under uppväxt).
k
Rost är vackert!
k
Lika roligt att pynta ute som inne.
k
Plantering vid trappan.
k
Rosor är en stor favorit.
l
Korgstolsfynd, 20 kr styck!
kj
Midsommarbukett.
k
Ha en mysig helg!k
Ha en mysig helg!
Kram Marie

83 kommentarer:

Krydda Livet sa...

Ja när man ser bilder från sommaren då längtar man väldigt mycket dit. Den årstiden är ju ändå den bästa tycker jag. Man kan bara vara.. bara vara ute. Man behöver egentligen aldrig hitta på något speciellt som man gör och planerar under vintern. Men båda har väl sin tjusning.

Ha det fint. Kram Josefin

Barn och Pyssel sa...

Hej

Krya på dig.

Vilka härliga sommar bilder.
Man riktigt längtar dit, men jag gillar den här väntan också.
Med lite bakslag då och då.

Kram CARINA

Jenny sa...

Hej!
Tråkigt att vara sjuk..du får krya på dig!

Härliga sommarbilder du visar:)

Kram Jenny

Lisas torp sa...

Hej!
Usch, så det är din tur nu - att snora menar jag! Det verkar gå som en löpeld genom landet! Jag hade ju mitt förra veckan och idag känns det liiiite bättre, men så segt det är! Men det är bara att ta det lugnt och försöka gilla läget ändå.
Ljuvliga bilder du visar idag! Precis det här behövs den här tiden, när både våren och sommaren känns långt, långt borta!
Krya på dej nu och sköt om dej!
Kramar
Lisa

vitating sa...

Hej Marie!
Såå trist att bli förkyld! Underbara bilder du visar, visst längtar man! Du har jättefint i trädgården!
Ha en bra dag!
Kram Maria

Miss Marple sa...

Åh, Marie, så herlige bilder fra sommeren! Jeg har også en gryende forkjølelse på gang...
God helg til deg også! Krya på dig!

ÄnglarumsMia sa...

Så synd Marie, hoppas du kryar på dig nu!
För vår skull så blir det bara som lite bonus att få se de här vackra bilderna. Det ger ju bara en föraning om allt underbart som vi har framför oss - tänk dig pioner, dubbla rosor, syrener, fågelkvitter, lite porlande vatten och solsken. Det är ju som medicin för själen det!
Dessutom så har vi ju nåt att se fram emot - dina bilder på tv-skåpet mm. Det är ju också bra att ha något att längta efter!
Själv önskar jag att du vaknar imorgon och tänker:
-Men, så pigg jag känner mig! också är du på benen igen - fit for fight!
Många kramar till dig!
Mia

helen sa...

Tack för härliga sommarbilder.Kan behövas i -20 gradig kyla med snöfall därtill!!
Trist att vara sjuk!
Krya-på-dig-kramar
Helen

Viola sa...

Njuter utav dina vackra bilder, helt ljuvliga, så trist att du inte är kry,du skulle ha suttit här brevid mig i en solstol och laddat batterierna, en utvilad och solbränd VIOLA beger sig hem till Sverige ikväll, ha ändå en bra dag och krya på dig, soliga hälsningar VIOLAN

hemtrevnad marie sa...

Å, så trist att du är så förkyld, hoppas du snart piggar på dig!
Vilka härliga bilder du visar!
Här vräker det ner snö just nu!
Ha en fin dag!
Kram på dig!

Hjärtefröjd sa...

hallå! hoppas du kryar på dej fort o att orken återvänder!!
vilken underba "repris" du visar då, man längtar verkligen så man storknar!!!!

kram linnea

annashusidingtuna sa...

Så vackra bilder, man riktigt känner sommaren.
Kram Anna

rosenskära sa...

Åh Marie, jag blir så full av längtan efter sommaren att jag nästan blir gråtmild...

Förbannar vintern, den är verkligen inte min kompis!

Här hos oss singlar det ner pyttesmå snöflingor, och det hade man ju normalt varit glad för, det gör ju barnen glada med pulkabacken precis utanför, men nu, med feber i kroppen, blir man mest irriterad!

Min goa kompis Jenny (med bloggen Lilla Huset på Prärien) var snäll och lånade ut sitt ex av Jeanne d'Arc Living's magasin till mig, så jag får ligga här på soffan och drömma en stund.


Lena

Designe sa...

Underbara bilder och underbar trädgård! Där skulle jag gärna sitta! Tänk att korgstolarna var såå billiga...vilka fynd! Kram :)

My home is my Castle - by Kari sa...

For noen nydelige bilder...
Jeg gleder meg til sommeren :)

God bedring til deg. Håper du snart er frisk igjen..

Klem,Kari

Vita små hjärtan sa...

Så fina sommarbilder.... Inte länge kvar... Kram o krya på dig!

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Gud vad man längtar efter sommar om möjligt ÄNNU MER när man kikade in hos dig idag! Vilka underbara bilder! Ha en bra dag :)

Mitt Östergården sa...

Har du blivit sjuk! hoppas det inte blir så långvarigt.
Det duger så bra att få se dessa härliga sommarbilder. Vilka buketter! kan riktigt känna doften av rosor och pioner.
Krya på dig!
Och hoppas din helg blir bra trots förkylning.
Kram Helen

livetpåfyran sa...

Krya på dig!!

Vilka underbara bilder du visar...suck nu måste våren dkynda sig lite, man längtar ju snart ihjäl sig!

Ha en trevlig helg, kram Pia

gamla skolan sa...

Vilka ljuvliga bilder !!! Längtar ! Krya på dig ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Inspiration i vitt sa...

Att vandra runt i din trädgård blad fina stilleben och vackra installationer måsta vara som balsam i själen, underbara bilder.
Kram på dig och snart är du bättre ska du se.
/Ingela.

Hem och Lycka sa...

Underbara sommarbilder..

kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka ljuvliga sommarbilder! Man får den där härliga känslan i maggropen när man tittar på dom...
Krya på dig vännen! Hoppas du inte är allt för täbbt i däsan!
Kram
Marie

Hanna sa...

Underbara, vackra sommarbilder!!
Snygga korgstolar du fyndat! 20 spänn e ju inget :P

Krya på dig!
Kram Hanna

Liten Bod sa...

Härliga bilder! Jag är också förkyld och ligger i soffan, medan snön faller utanför. Vi får se fram emot bättre tider :) Kram, Tina

Ulrika.. sa...

Oj vad underbart det ser ut! jag kan inte vänta tills jag får gå ut och börja pyssla i trädgården igen! Men det brukar ju gå ganska snabbt när det redan är februari, vänta bara, snart blommar nog pionerna och rosorna igen!:)

Ha en bra dag! och tack för att du piggar upp min trista dag med dina underbara sommarbilder:)

Malin sa...

Förstår precis hur det har det...fy tusan för dessa basilusker...
Dina sommarbilder är underbara och det då en himla tur att vi har det framför oss...

Kram från Malin

Vit Spets sa...

Hoppas Du kryar på Dig snart!

Härliga sommarbilder visar Du, men när jag tittar ut här hemma så är det väldigt låååååångt till ens ett grässtrå tittar fram från vår gräsmatta - herregud snöhögarna är lika höga som tvåvåningshus!!

Gillar din knoppbräda med HOME bokstäverna... tänk en sådan knoppbräda tror jag aldrig jag kommer att lyckas hitta...

Önskar Dig en härlig eftermiddag & en härlig kväll!

Kramis
//Siv

My little Home sa...

UNDERBARA somriga bilder du visar, vem vill inte slå sig ner i en av korgstolarna med någon vacker inredningstidning och en kopp kaffe....

Krya på dig från förkylningen!!

Kram

Min Verden Hanne sa...

Nydelig reprise :)

Hulda sa...

Litt reprise har ingen vondt av. Sommerbildene dine er så fine. Husker godt da du fant de vakre kurvstolene for 20 kr! God bedring!

Fru Sirlig sa...

Hesan Marie!

Du får frossa i en massa härliga magasin och låta maken pyssla om dig. Underbara ljuvliga sommarbilder du visar. Den lilla tvätthörnan är ju bara för fin, längtar!! Krya på dig och se tilll att bara vara utan en massa krav så är du snart på benen igen.

Kram Heléne

Tulipa sa...

När vintern är som tätast och man är ganska nära våren, men ändå så långt bort, så tycker jag att man uppskattar dessa blommande och gröna bilder så mycket mer!
Det är som att det bara slår emot en av härlighet!

Krya på dig!!!
Och tack för de underbara bilderna!

Kram Mariette

Guldkant På Livet sa...

Å jag minns dina ljuvliga trädgårdsbilder, de har präntat sig fast i hjärna men jag ser dem gärna om och om igen.... krya på dig nu, utan bloggstress! Mari.

Jema Rose sa...

Mmmm...härligt med så vackra & somriga bilder..!

: )

Krya på dig!

KRAM, Jenny

<3

Jeanettes hus sa...

Föstår att Du längtar till sommaren extra mycket nu när du inte är kry.....

Vem längtar inte dit då man ser dina vackra sommarbilder????

Hoppas att Du snart är på benen igen.

Tänker på Dig

Kramisar
Jeanette

Gillberg sa...

Ja, det är inte utan att man längtar lite! Men det känns allt väldigt långt dit eller hur!
Mvh Ellinor på Gillberg

Fröken Piff sa...

Åh, man längtar ju inte mindre nu;) Vad tråkigt att du är förkyld, du får krya på dig!! Jag får ta och spana in reportaget i Allt i hemmet så länge, som jag ännu inte hunnit läsa;) Kram!

My Lovely Things sa...

Krya på dig goa vän!!

underbara bilder osm gör att jag längtar så efter värme och grönska..

Underbar abilder från din trädgård..Får nog ta och komma och hälsa på dig till sommaren..
kram anna

Ika sa...

Underbara buketter med rosor och pioner. Just pioner har jag funderat på om jag inte vill ha lite mer av i trädgården men jag bara inte var.

mig & alice sa...

Hej du härliga människa!
Nu drog du igång en längtatillsommarensjukdom hos mig. Jag säger bara Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, sååå ljuvliga bilder Marie!!

Jag skulle också vilja ha en syrenberså och likaså en tvätthörna. Men vi har grannar runt om oss överallt och jag vill verkligen inte att de ska få dåndimpen när de kollar in och ser mig plaska omkring inne på tomten, hahaha.

Du...jag har faktiskt 2 frågor till dig...den ena har jag tänkt på ända sedan jag såg ert ljuvliga hem i tidningen och den andra frågan kom jag på nu när jag såg din ljuvliga berså.

Alltså...numero 1. -Hur har ni gjort med det gamla dokumentet i ert vardagsrum?? Jag säljer ju såna i butiken och när hallen blir färdig så ska jag ta hem ett. Jag hade då tänkt att jag skulle limma upp det med ev. tapetklister på en masonitskiva så att det sticker ut en bit ifrån väggen och verkligen får den känslan av att det ÄR ett dokument. Jag vill INTE ha någon stor och blaffig ram runt. Sedan fick jag ju se att ni verkar ha något liknande, eller är det en synvilla bara??
Om ni limmat fast den på någon slags skiva, hur har ni limmat fast den då??

Hahahahaha, en fråga blev nog tre nu är jag rädd??

Sedan fick jag syn på de vackra stenarna som ni har lagt under trädgårdsgruppen i Bersån.

Vad är det för slags sten?? Jag har länge tänkt att göra en rundel i trädgården där vi har våra trädgårdsgrupp...men jag kan liksom inte riktigt bestämma mig för vilken slags sten jag vill ha förräns jag såg era nu på bild.

Sedan vill jag bara säga...Att det var nog det vackraste TV-Skåp jag sett i heeela mitt liv, vilka dörrar!!!

Hoppas att du mår bättre nu vännen.

Kraamar i massor!
Melinda

Kol och Rosors sa...

Du får krya på dej!

Visst är det härligt med sommarbilder... Vi har så mycket snö & mer kommer det... Så jag njuter av dina bilder...

Ha det så gott & en trevlig helg!
kram/L-Lott

Det vita dårhuset sa...

Underbart!
Min son fick ta med sin barnmats burkar till dagis och rulla dom i lim och socker. Jätte fina att hänga i trädet!
Kram Erika

Jillsan sa...

Hej Marie!
Vilka härliga sommarbilder, åh... vad jag längtar....har så många ideér att arbeta med.
Hoppas att du kryar på dig.
Kram jillsan

white-vintage sa...

What the hell is this????? Did you have Summer ???? ;O)

Oh, i miss the sun so much....

Thank you for you're nice picture...i remeber summertime

Hugs Christine

Evas Paradis sa...

Hej Marie
Tråkigt att du inte är riktigt kry, men du får väl göra som jag ... titta på de härliga sommarbilderna här på din blogg, så ska du se att du snart blir frisk igen :-)
Jag är tillbaka efter en stunds paus ...
Kram
/Eva

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vilka underbara sommar bilder, här har vi alldelens för mycket snö för att ens tro att det kan bli vår och sommar. Men känslan finns, jag har snart vår i varje vrå. Ha det bra.Kram Tess

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Tack snälla Marie för dessa vackra sommarbilder. Madonnan i rost är ju så himla fin, undrar just var man kan köpa en sån? :o)
Krya nu på dig så du får en härlig helg,
Lydia

Mamma C sa...

Åhhh, vilka härliga bilder du visar. Det är fler bloggar som visar sommarbilder idag. Man blir lyrisk av allt grönt och vackert.
Kram mamma C

Therese sa...

Hei hei til deg Marie. Her kommer en hilsen fra Norge i Telemark. Kom over deg gjennom en annen blogg. Helt nydelig. Vakre ting du tar bilder av. Du nevner Danmark i bloggen din. Jeg elsker også Danmark. Har vært der på ferie i 15år på rad siden jeg var liten, samme plass. Helt vidunderlig. Masse flott interiør også. Ha en flott helg. Therese

Hanna & Hugo sa...

Fy stackars dig...
Hoppas du snart mår bättre.
Otroligt vackra sommar bilder du visar man blir att längta sååå...
Självklart hör jag av mig när jag åker till Lusfyllt, vore jättekul att träffas i så fall =)
Sköt om dig & vila nu så att du blir frisk.
Många kramar Maria

lottens vita och gröna sa...

stackar dig gumman, nu får du krya på dig i helgen!
nedrans jag fick nästan krusigt hår här av dina trädgårdsbilder, såååååå fina att de skulle alla vara med i nån bok!

varmastekryapådigkramen lotten

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Åh nu får jag världens vår/sommarlängtsan....vilka underbara bilder!!!

Åh din stackare, hoppas inte du blir för hängig nu..utan kryar på dig snabbt igen!

Kraaaam
Mia

Ps mail igen :)

Home No.1 sa...

Krya på dig och vila ut!
Kram Annica.

angelhairs.blogspot.com sa...

Vilka härliga sommarbilder du visar...
Kram Jeanette

Loppisliv sa...

Vilken vår och sommar längtan jag fick nu när du visar dina underbara bilder. Vi har fått vinter rejält här i blekinge nu, men vi går åt rätt håll ialla fall även om det inte känns så just nu när man tittar ut. Underbar bild i förra inlägget med knoppbrädan över dörren. Du har det så himla fint i varje vrå i ditt hem. Krya på dig nu vännen! Kram Paula

Bygatan sa...

Ljuuvliga bilder Marie!

Såna kan man inte se sig mätt på!

Trevlig helg, kram Lena

Jes/Vita villa vila sa...

Underbara bilder vännen - Å vad härligt att vi har denna ljuvliga årstid framför oss!!!

Krya på dig så mycket! Hoppas ni får en fin helg trots baciller.

Kram Jes ♥

Vita rum sa...

Trevlig helg! Kram Veronica

Änglahem sa...

Usch då din stackare, förkylning är ju aldrig kul. Krya nu på dig raskt här!

Hörrududu....locka oss med sådana här ljuvliga sommarbilder!!...och vi som äntligen har fått snö här nere!!*fniss*...inte vågar jag klaga nu inte...som har längtat så efter snö, också kommer den så lämpligt på sportlovet!

Erat vardagsrum är så härligt och mysigt, vill krypa upp där i en fåtölj och bara titta på tvskåpet, sätt inte på Tvn för min skull...går så bra med bara skåpet!*fniss*

Ha en skön helg! Vila dig nu ordentligt så den dumma baskisen drar sin kos!

Kramar, Ulrika

Linneagården sa...

Sköööna bilder....
Krya på dej & tack för tipset med griffeltavlan.

Trevlig helg önskar jag dig /madelene

Hjärtefröjd sa...

:D åh tack! ja hos mig med, ska nog försöka ha en liten planta på altanen om de går... *hoppas
(blir första året med altan, så otroligt kul)

önskar dig en underbar helg med!!
kram linnea

Jeanette sa...

Herlig med sommer bilder! Men du for et stilig tv-skap. Jeg har et som jeg har stilt på skrå, da jeg må ha tv-en i hjørnet, men dette er et hjørneskap?? Er det så stort at du får plass til en widescreen tv?? Veldig spent på å få høre mer!!
Klem

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Marie!
Hoppas att du känner dig lite bättre nu. Längtar såå efter lite värme & sol nu, å allt de gröna. Härliga bilder du visar!
Jag hörde pippisarna sjön vårläten idag, så mysigt.

Önskar dig en fin helg!
Kraam från Benita

Lina sa...

Hej!
Underbara bilder...ja tänk att de snart är vår och sommar igen. Oh, vad jag längtar!!!

KRYA på er!
Kram, Lina

Vackra Magnolia Och Bland Mina Busiga Barn sa...

Hej min underbara underbara vän!
Hoppas att veckan varit bra för dig och att du nu njuter av att helgen som är hos oss! Kikar in och beundrar dina fina bilder, det är så roligt att man blir inspirerad av att titta här hos dig!
Va rädd om dig och glöm inte bort att du är värdefull!
Kram Tina

Stygn med stil sa...

Tack för en oroligt vacker titt. hit kommer jag gärna igen. Lyllos dig som har en förstående man. Min är snickare men vägrar göra något hemma...Eller att stöda detta vita! Så det oranga badrummet fick jag måla om själv:). Tur att man inte är född med tummen mitt ihand.. Ha en underbra dag. Kram

Kjeruben sa...

Å så stemningsfulle bilder! Så mase flott! Mmmm gledar meg til VÅR :-D
Fortsatt fin lørdag ønskes deg
:o)

Marie sa...

Vilka fina bilder, krya på dig och jag har något till dig som kanske kan pigga upp dig på min blogg, kram Marie

Marie sa...

Vilka fina bilder, krya på dig och jag har något till dig som kanske kan pigga upp dig på min blogg, kram Marie

Lallis - liv och leverne sa...

Man blir liksom bara glad av dessa underbara bilderna:)
kram Lallis

Norrspets sa...

vilka härliga sommarbilder. Nu börjar längtan efter sommaren ta fart men det känns långt borta, flyttar jag blicken ut genom fönstret så ligger snön ca 80 cm.

sommardiggare

Annas skattkammare sa...

Åhh Marie vilka underbara bilder, din trädgård är ju helt fantastisk! Nu börjar jag längta... =)
Krya på dig!!
Kram /Anna

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Så mange vakre blomsterbilder du har delt med oss! Og, det trengs en påminnelsen om at det går mot sommer, nå som vi har snø i store mengder!

God bedring med din forkjølelse!

Hjertlig hilsen
Cathrine

C De-sign sa...

Hoppas att du kryar på dig! Ett litet tips: Varmt vatten lite riven färsk ingfära, honung och pressad limesaft+ några klyftor lime.....det gör susen!!!! och gott är det! Ja, du sommarbilderna gör mig lycklig....Stor Kram fr C
Har en utlottning inne hos mig, välkommen in att deltaga!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ljuvlig garden! Sån skön känsla!
Hoppas du är piggare nu!
Kram och styrkestrålar till dig vännen!
nina

Nygammalt sa...

Så vackra och ljuvliga bilder ser man mer än gärna igen. Underbart att vi har denna härliga tid framför oss. Man behöver bli påmind om det lite nu och då. Speciellt i denna kalla torra tid.

Kram.

Mitt Östergården sa...

Hej vännen!
Jag har en utmaning till dig!

Kram Helen

Vitt och nött sa...

ja visst är det härligt å ha våren å sommaren framför sig!

vilka härliga bilder du visar! å 20 kronor styck för korgstolarna!!? vilka fynd!

hoppas du mår bättre snart!
kram!

Lilla Blanka sa...

Hej gumman!

Hoppas allt är bra med dig..?

Hoppas helgen varit fin också!

Kraaaam
Mia

Ps jag räknar ner ;)

Lilla Ugglebo sa...

Ojojoj...vilka ljuvliga bilder!
Nu längtgar man ju inte precis mindre till sommar o sol.
Knoppbrädan över förröppningen passar ju hur gint som helst..o skylten med förstås.
Krya på dig o ha en härlig ny vecka!
Kraaaaaaaaaam Katarina

Mysiga lantliga ting sa...

Oj vilken sommaridyll!!! Längtar gör man verkligen när man ser dessa fina bilder.

Ha en bra vecka nu!!!!
Kramar Johanna

disa sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色