onsdag 11 februari 2009

Tack!

Tack alla goa söta människor som har lämnat så fina kommentarer och skickat mail angående vårat tv-skåp, vi är alldeles överväldigade av responsen! Lovar att det kommer bilder på hur det ser ut inuti också och även fler bilder på hur vardagsrummet ser ut efter ommöbleringen. Men det dröjer ett tag, allt är inte riktigt klart än!
l
Passade på nu när maken var så smickrad efter allt erat beröm om tv-skåpet att fråga om han inte kunde göra en liten hylla också, hihi.
k
Lite blandade saker på hyllan, bl.a en ljuvligt söt liten iris.
j
Här hänger hyllan bredvid ena fönstret i vardagsrummet. Tror att jag ska skippa att hänga upp gardinerna igen (tog ner dem när vi målade tv-skåpet). Tycker det blev så ljust och härligt utan, men vem vet, om en vecka kanske jag redan har ändrat mig!!!!!
k
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Marie

75 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilken snäll och duktig make du har, som snickrar och står i! Hyllan vär jättesöt - för att inte tala om skåpet! Det går in i mappen för "Inspiration"...

Kramar Kerstin

P.s. Klicka gärna in till mig och var med och tävla om söta ljuspåsar! D.s.

Sara från Värmland sa...

Hej!

Ja skippa gardinerna! Måste ju oxå säga att tv-skåpet är helt gudomligt. Mkt avis..

livetpåfyran sa...

Ja ta åt er allt beröm för de förtjänar ni verkligen!
Önskar min man kune snickra...suck

Hyllan är jättefin. Ha en fortsatt bra vecka, kraaam Pia

Sara från Värmland sa...

En sak till... Var har du köpt sifferstämplarna? Har letat på Panduro men utan resultat.

Hemmalycka sa...

Händig man du har, hyllan blev ju väldigt fin där på väggen.
Utan gardiner tycker jag :)
Kram Åsa

helen sa...

Ja, nu går väl maken på högvarv efter allt beröm, så det gäller att passa på att smida medan järnet är varmt! Jättesöt hylla!
Jag har flera gardinlösa fönster i mitt hus. Man andas som lättare, om du förstår vad jag menar :)...
Ser fram emot kommande bilder!
Ha det gott!
Kram
Helen

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Vilken duktig man du har...hyllan var jättesöt...hur har han gjort med knopparna?
Ha en fortsatt skön vecka
Kram Liselotte

Titti sa...

Kan bara hålla med de andra!!!
Kanonfint tv skåp!!!
Tänk om min sambo var lika händig!!!! Jag skulle också strunta i gardiner:)
Kram Titti

Lina sa...

Ja, söt Iris, men jag gillar framför allt koppen som den står i:)
/Lina

Lallis - liv och leverne sa...

Det ska bli jättekul att se slutresultatet sedan:) Hyllan är ju hur charmig som helst.
Och jag håller med dig; det saknas liksom inte gardiner där. Det ser bara luftigt och fint ut:)
Kram Lallis

Fröken Arvidsson sa...

helt underbart tv-skåp! hyllan var också jättefin :) man kan inte hyra din man lite? :P

Sidsjöbäcken 10 sa...

Fantastiskt fint ni fått med nya TV-skåpet!!

Ni har så fina fönster så det behövs inga gardiner, iallafall inte nu på den mörka delen av året.

Önskar dig en härlig vecka!
Kram Martina

Mius sa...

Jag vill ha ditt hem...jag bjuder en hel del - for sale?!!
Verkligen insperande blogg, hit hittar jag gärna igen!

Lisas torp sa...

Åh, vilken jättefin hylla och så fint du har gjort! Man kan aldrig tro att den är nytillverkad! Såååå snyggt!

Ge honom mera beröm från mej - igen!:)

Kram
Lisa

Åsa sa...

Hej!

Kanonfint skåp och vilken fin liten hylla!!!!
Ha en bra dag! Själv är jag hemma med sjuka barn....

Kram Åsa i Jönköping

Kristin sa...

Hej Marie! Ert tv-skåp blev verkligen toppen!!!! Jag är också nöjd med vårt som vi fixade, just känslan av att stänga om alla apparater och få det snyggt i rummet utan en massa teknikprylar och sladdar. Även om ert skåp är mycket större och tjusigare och mer avancerat än vårt, så tror jag att du har samma lyckokänsla kring det som jag.

... vilken himla smart grej att utnyttja positiviteten till att få en hylla gjord också... det gäller att smida medan järnet är varmt! :-)

KRAM PÅ ER och ha det så bra!
/Kristin

rosenskära sa...

En sån make byter man inte ut i första taget...!

Har man så vackra fönster som ni har, är det nästan synd att dölja dem med gardiner!

Lena

Vardags-mirakel sa...

Åh, så fint! Hyllan är helt underbar, ska nog prata fint med min pappa...inte behöver du gardiner när fönstrena är så fina! Ha det bra, kramisar Eva.

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Javisst blir man sugen efter mera bilder från vardagsrummet - så fint ni har det!! Gillar oxå hyllan, lycklig du som har en man som gillar att snickra..! :)

Kram Fru Skrot

Lena Kristina sa...

Vilken händig karl du har som bara sisådär slänger ihop en liten hylla.....

Jag kanske kan sticka något åt honom så gör han en hylla till mig :)))))

Skämt å sido. Urläckert tvskåp. Jag är ju kär!!!! (i tvskåpet alltså)

För många år sedan målade jag om ett tvskåp åt en kompis som en kakaelugn. Det var ett slit men det blev jättefint.

Jag funderar på att hänga upp vår platt-tv på väggen och då vill jag ha några snygga dörrar som jag bara kan stänga för som jag ska måla och shabba.....

Ha en bra vecka

Kram Lena

Hjärtefröjd sa...

:) tänk o ha en sån händig man... in my dreams I guess..... :)
så fint!!! me like all a lot!!

har inte heller en enda gardin....
kommer nog inte sätta upp heller.. men får se, nu på vintern skulle de försvinna ännu mer ljus av de lilla som kommer in... konstigt hur man bygga egentligen, de saknar jag, mer ljus.... nog om de..

tack för all inspiration du ger!!
kram linnea

envilsenloppa sa...

Åh , om man hade så vackra fönster som du , så hade jag bränt mina gardiner på bål ;-)
Tyvärr är mina så fula att man vill hänga för presenningar ....
Ja vilken man du har , skåpet var ju sagolikt och hyllan med , men jag misstänker att du står för designen !?!

Ha det gott nu !!

Kram/Lotta

Livets njutning sa...

Vilken händig man du har. Önskar min var lika flitlig. Han är utbildad möbelsnickare men jobbar med något helt annat. Jag vill ofta att han ska snickra något till mig men han säger nej.. Kan vi byta karl? Haha..

Tvskåpet och hyllan är jättefin.. Speciellt tvskåpet. Underbar!

Ha det gott!

Jenny

My home is my Castle - by Kari sa...

For en flink mann du har ...
mannen min er veeeldig snill og god, men snekring er han ikke den beste i hihi ;)
Jeg viste ham tv-skapet deres og han ble meget imponert... Et sånn ønsker vi oss, begge 2 ;)

Klem,Kari

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Himla trevlig hylla din man snickrat ihopa. Visst är det praktiskt med händiga män!? :o)
Ha en härlig vecka,
Lydia

Lilla huset på prärien sa...

Åh han går som en karl, han ser ut som en karl, han snickrar som en karl och han kyyyysser som en karl ska...! :)

Kram Jenny

Barn och Pyssel sa...

Hej
Nu fåe du ge mannen beröm, vilken händig karl du har.
Jätte söt hylla.

Snöiga Hälsningar
CARINA

Guldkant På Livet sa...

Så vackert...

Jo, jo, det gäller att smida medans järnet är varmt, klart han kan göra en hylla med: )

Han är verkligen duktig och som sagt, tv-skåpet blev ursnyggt!

Mari.

Vackra Magnolia Och Bland Mina Busiga Barn sa...

Hej Underbara Marie!

Kikar in på din blogg och bara njuter som vanligt av ditt så otroligt vackra hem! Jag tittar flera gånger i senaste nr av Allt I hemmet och försöka knipa någon ny idé till mitt hem ! Hoppas att du och din familj mår bra ? Va rädd om dig Kram Tina

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hej Marie!

Måste ju lämna en liten hälsning jag med om ert tv-skåp. Det är fantastiskt snyggt! Gillar verkligen den gröna färgen och självklart dörrarna i sig!

Ha det bra! Och hälsa maken att hyllan är fin den med!

H elle K sa...

Hei ja det lønner seg å smi mens jernet er varmt, har erfaring på det jeg og.. Utrolig hvor lite skryt som egentlig skal til.. Koselig når de også synes det er fint i hjemmet. Ha en fin kveld. Kristin

Vita ljuva tankar sa...

Din man är verkligen värd allt beröm. Vilket otroligt vackert TV-skåp!!!

Kram

Jenny sa...

Hej Marie, vilken fin hylla din "Handy-man" har gjort!
Underbar takkrona ni har där i vardagsrummet oxå..
kram Jenny

Ika sa...

Ja det gäller att passa på när man ligger på plus!

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej Marie!

Som sagt skåpet är ju bara såååå ljuvligt!!!

Hyllan blev också jätte fin, vad duktiga ni är!

Jag har också hoppat gardiner i mina fönster, fast i köket. Det blir så ljust och fint!

Ha det så bra gumman!

Kram Anna

Tulipa sa...

Ja, man måste ju smida medan järnet är varmt...*ler* (tänker då på projektbiten som mannen deltar i).
Han ska verkligen vara stolt!!!

Så fint det var med den blå irisen...allt med lökväxter är så tilltalande nu...

Ha en skön torsdag!

Kram Mariette

Rosa Rosor och lavendel sa...

Hej, vilken fin blogg och vilket super fint skåp! Vill ha! Synd att mannen, min alltså : ) inte vill snickra. Kanske knåpar jag själv? Rosa.

Designe sa...

Jättefin hylla! Va händig han är! Ska jag skryta lite till?..så du får lite mer grejor?!*fniss*...
Det ska bli kul att få se fler bilder sen både inifrån skåpet och från v-rum och matrum!
Kram :)

Fru Sirlig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fru Sirlig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Home No.1 sa...

Hihi Marie ja det gäller att smida medan järnet är varmt så att säge*ler* Jag tycker att du ska sätta upp gardiner igen...kram Annica.

Norrdalen sa...

Jag länkade lite från min blogg i mitt senaste inlägg, hoppas det var okej! :)

Du är värd allt beröm, och din make också! Ni är verkligen jätteduktiga som fixar o donar!

kram från jannica

Hanna sa...

Men du, vad duktig han är!
Jobbar han som snickare??

Hyllan e jättefin!
Fint pyntat :)

Ha'de!
Kramar / Hanna

Hulda sa...

Så vårlig og vakkert du har dekorert. Flott det teppet på det siste bildet. :) Fint på hyllen med perleblomstene.

Jeg skal i gang med å pusse opp en av gangene i huset denne uka, gleder meg sånn! Skal male golv og vegger i lys antikk. Nye møbler blir det også, iallefall litt nytt.

Kerstin sa...

Jeg er meget imponert over både tv skapet og hyllen. Likte patinaen på skapet utrolig godt. Her inne hos deg får man så masse inspirasjonO=) Tusen TakkO=)

Klemmer Kerstin

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Du är helt otrolig, ja ni båda förstås,Skåpet blev superfint och hyllan också. Vilken händig man som fullföljer dina projekt. Möbleringen av soffan blev jättebra, alltid så trevligt att mötas av soffan då man kommer in i ett rum. Ska bli kul att få se resten såsmåningom:)

Stora kramen, Heléne

Mamma C sa...

Hyllan är så fin och det ska bli kul att se resten sedan.
Kram Mamma C

gamla skolan sa...

Kan du låna ut din man ett litet tag ??! Jag hade haft en del uppdrag åt honom ! Vackert allting ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Men åh har J snickrat denna fina hyllan bara sådär...otroligt snällt! Niclas skall allt få höra det :) Han lovade ju i somras att göra en knoppbräda till mig..men no knoppbräda yet :(

Vad fint det ser ut i vardagsrummet, och jag tycker lite som du, att det ser så ljust och fräscht utan gardiner. Har inga gardiner i mellanrummet och väldigt "osynliga" i resten av huset också.

Bilden av ert nya tv skåp kommer sitta kvar på min näthinna ett bra tag..tycker verkligen det är helt underbart!

Kram vännen, ha det så jättebra!
Mia

hemtrevnad marie sa...

Ja, inte behöver du gardiner som har så fina fönster!!!
Det är annat med mina skyltfönster, haha!
Ser med spänning fram emot ditt "nya" vardagsrum!!
Hälsa mannen att hyllan blev såå fin den också!!
kramis

Viola sa...

Du jag har redan visat min man ert skåp och han blev impad kan du hälsa...men hos oss kan vi tyvärr inte göra den lösningen så åbäket får var synligt, fniss...så fin hyllan blev och du...sätt inte upp gardiner framför det ljuvliga fönstret..ha en bra torsdag, kram

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

åhh de va de snyggaste tv skåp jag sett.. Helt otroligt.. Och hyllan är ju så fin den med... Japp en snickar gubbe skulle man ju vilja ha, om man får välja hi hi...
Kram kram Linda

lottens vita och gröna sa...

ooooooooootroligt fint, vilken härlig kombination ni måste vara!!! han händig som få och du som får till det som ingen annan! nu är min arbetsvecka slut, hihi...det är ju invänjning för mig med, två dagar skulle räcka, får nog köpa en triss lott i morgon och bli turlotten, fniss! ha det gott, varmkram lotten

Lisas torp sa...

Tack snälla för receptet på färgen!
Kram
Lisa

milly Garden sa...

Men åh vilket fint tv-skåp det finaste jag set!



Kram Marina

Det vita dårhuset sa...

Visst är det bra att bara kunna peka! hi hi

Kram Erika

Fridhemspinglan sa...

Hi hi... smid medan järnet är varmt... :)

Jättefin hylla.
Visst är det bra att kunna beställa grejer.

tack för färgtipset!
Vi får se om det blir den fina, eller om jag fegar ur med vitt!

jag kör också gardinlöst just nu.
Man lapar ju i sig ljuset.

kram ingela

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint det blir hos dig. Har länge drömmt om en inbyggd tv och det fick jag före jul i mitt gammla linneskåp.Men ditt är nog strået vassare. Har ett par gammla dörrar på lut och man vet aldrig vad det kan bli av dessa. Ha en mysig dag.
Kramis Tess

Under en vind sa...

Gullig liten hylla! Man kan aldrig ha för mpga små hyllor och skåp...:)

Fönstret ser fint utan gardiner! Det är så vackra spröjs på dem!

Hoppas att allt är bra med dig! Själv är jag sjukskriven några procent nu, så arbetsdagarna är lite kortare...idag gav de timmarna ett nytt blogginlägg...:)Önskar dig en skön helg och ett mysigt Alla hjärtans dag firande! ♥

Kramis!

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej marie!
Ja, så här års behöver man ta tillvara ljuset. Och med tanke på vilka fina fönster du har så gör det inget att det inte finns gardiner.
Ha en bra helg!
Maria

Vita rum sa...

Himla snyggt!! Jättefint verkligen! Ha en fin fortsatt dag & kram från Veronica (som inte har fröken glamborgsbloggen mer)

Inspiration i vitt sa...

Men Marie, hur mycket snyggt ska din man göra egentligen, attans duktig är han i alla fall.
Förstår att ni fick mycket respons på det underbara tv skåpet, det är ju såå snyggt.
Jag har inte så mycket gardiner i mitt hus heller, gillar ljuset mycket men inte dammet hihi.
Kram på dig/Ingela.

Butik Drängstugan sa...

Hej!

Otroligt vackert tv-skåp!
Dina fönster är så fina utan gardiner.

Hälsningar
Butik Drängstugan

Vita små hjärtan sa...

Så himla fint du har... Kram

Hanna sa...

Vilken jättefin hylla och lampan gillar jag mycket också!

Trevlig helg!

Marie sa...

HEJ SARA FRÅN VÄRMLAND!

SIFFERSTÄMPLARNA KÖPTE JAG I HÖSTAS FRÅN PANDURO FÖR HALVA PRISET. KANSKE HAR DE UTGÅTT UR SORTIMENTET?

Hanna & Hugo sa...

Oj oj oj... Vilket skåp det var absolut det vackraste jag sett alla kategorier... JA nu kan det inte bli mycket tv av, nu vill du väll bara titta på skåpet istället, med stängda dörrar ;)
Många kramar Maria
Ja just ja det var ju i förra inlägget, kunde bara inte hoppa över att kommentera det underbara...
Vilken händig man du har. Hyllan var oxå kanon fin.

Nettan sa...

Vilken make!!! Kan han allt?? Så himla fin hylla! Tyckte det var fint utan gardin, fönstren ä ju så fina i sig oxå!
Kram Nettan

Jeanettes hus sa...

Klart att Ni fick många fina kommentarer om Ert tv-skåp.
Det är ju UNDERBART!
Vilka dörrar!

Och din man som bara är så duktig!
Ni borde öppna eget och ta upp beställning!

Spännande att se när rummet blir färdig stylat!

Många Alla hjärtans kramaaar
Jeanette

Vackra Magnolia Och Bland Mina Busiga Barn sa...

Hej min vän! Kikar in hos dig och önskar dig och din familj en jätte härlig helg och påminner er om att njuta av alla hjärtans dag på lördag! Va rädd om dig massor av härliga hälsningar Tina

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

MEN MARIE!!!... WOW... ja jag tror jag svimmar...Vilket Tv-skåp!!! Ja men gumman det är som en dröm! Alltså ohhhh sååå fiiint ni har gjort!!! Och den där hyllan... så ljuvligt fin den också =)

Ja jag känner att jag också har lust att ta ner gardinerna och släppa in ljuset. Hihi synd bara att fönstrerna är så skitiga =)

Ha en underbar hjärtehelg!

KRAMISAR /Anita

Kol och Rosors sa...

Visst är det härligt att få flytta runt på saker... är det inte krukor om sommaren så är det något annat...

Ha det så gott & en trevlig Alla hjärtans Dag!

Kram / L-Lott

Ann-Catrin sa...

Hej Marie!

äntligen hinner jag skika i hos dig.
först och främst vill jag gratta för det sagolika repotaget i Allt i Hemmet.. oh så fint det var.. det liger här hemma så jag kan kika på det då och då!!

Och sen ert tvskåp.. himmel.. det snayggaset jag någonsin sett.. det där måste jag visa Anders..
och hyllan sen.. vi är luckligt lottade vi som har så händiga och snälla män!!

nej nu måste jag kika igen innanjag ska iväg.. så mycket som jag missat!

kramkram
Ann-catrin

Hanna sa...

Hej Marie!
Tack för din snälla kommentar om min trädgård! Det värmer :)

Hihi, ja just de växterna är populära i 'vita' trädgårdar :)
Så fina!!

Ha en mysig alla hjärtans dag!
Kramar / Hanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
det är verkligen fart på din make! Han tillverkar ju detena efter det andra... Han får väl snart öppna en egen blogg, där han visar ritningar och annat som värsta Timellen! Så att alla som har tummen mitt i handen vet hur man ska göra...
Fint som snus blir det också!
Tycker att han ska sträcka på sig ordentligt!
Tv-skåpet är ju kanon, jag vet inte vad jag ska säga, men underbart är bara förnamnet...
Och du får naturligtvis en eloge för iden!

Själv ska jag inte tillverka något alls i helgen utan försöka bli av med lite grejer, för jag ska stå på loppis i morgon... Så håll nu alla tummar du har för att det går bra för mig!

Ha en härlig Alla Hjärtans dag !
Kram
Marie