lördag 28 februari 2009

Trevlig helg!

Hade verkligen tänkt att jag skulle ha hunnit lägga in ett nytt inlägg igår och önska er en trevlig helg, men bättre sent än aldrig! Idag har vi ett helt fantastiskt väder, strålande sol. Tog en sväng i trädgården förut och såg att de första små vårblommorna är på väg upp, härligt! Har varit och lämnat barnen hos deras mormor så nu ska jag ta och hjälpa J att grundmåla tak och väggar ute i utbygget, sååå skönt att vi äntligen har kommit så pass långt. Dock återstår en hel del jobb, har varken golv eller lister än, men man börjar iallafall snart se slutet på detta jätteprojekt.
j
Men idag hade jag ju lovat att ni skulle få se min nya fina hylla som J har byggt. Här har den kommit på plats över våran gamla köpmansdisk i vardagsrummet.
k
Ha nu en riktigt mysig helg!
Kram Marie

78 kommentarer:

Mamma C sa...

Så fin den blev, han är duktig din karl. Ha en skön och solig lördag.
Kram mamma C

Linneagården sa...

Hej Marie.
Vad fint med en lite längre hylla & kul att den är snickrad av din man/sambo! Alla vackra saker runt gör att det blir extra vackert.

Jag ska snart iväg & jobba ett dygn & solen skiner ute, men vi har myyycket snö.
Hoppas det går bra med målningen & att du får en trevlig kväll. Melodifestival kanske?

Kram från mig /madelene

rosenskära sa...

Nu har jag "klickat upp"! Ni har så fint Marie! Och jag är väldigt avundsjuk på att du har en så himla händig make!

Har precis kommit hem från loppisrundan, några fynd blev det allt...!

Ha en härlig dag med de dina!

Kram/Lena

Lilla huset på prärien sa...

Du Marie... du får nog hålla hårt i din man nu när du visar allting fint på bloggen som han bygger. Han blir HETT villebråd juh *ler*

Vilken fin hylla!! Kan man beställa?

Kram J

Sidsjöbäcken 10 sa...

Kul med en lite längre hylla...den passar så bra där!

Jag vill önska dig en härlig helg!
Kram Martina

Vita hjärtan sa...

Vilken duktig man du har! Det blev verkligen jättefint!

Ha en bra helg du också!
Kram Annemari

Hjärtehem sa...

en sån fin hylla..& köpmansdisken med all förvaring, rena drömmen!!!
Åsa

Mia sa...

Otroligt vad händig han är, din J. Härlig hylla med mycket plats till fina saker.

Har helt missat ditt förra inlägg med tv-skåpet. Såg det första gången du visade det. Alltså det är bara så snyggt! Färgen på insidan dörrarna är bara så härlig. Helt klart finaste tv-gömman jag har sett. :)

Ha en mysig helg!
Kram Mia

Krydda Livet sa...

Åååh ni har så fint hemma. Allt passar så bra ihop. Du är duktig på att inreda. Tavelhyllorna gillar jag väldigt mycket och även blandningen av vitt och trä.

Hoppas du får en fin lördag kväll. Kram Josefin

vitating sa...

Hej Marie!Åhhh så fin hyllaoch så fint det blev med matbordet och den delen av rummet, den här placeringen av möbler blev nästan bättre!
Ha en fin fin helg!
KramMaria

Hulda sa...

Virkleig flott ble det med hyllene over kjøpmannsdisken! Så flink en mann du har, og du er flink å dekorere. :) Ble veldig bra. Så deilig å se de første blomstene spire ute i hagen. God helg!

Miss Marple sa...

For en morsom hylle, den var litt annerledes enn hva man er vant til! Og så lyst og vakkert det er hos deg, man blir glad av å titte inn =)
Her er det også herlig solskinn i dag, har akkurat vært ute og tatt en sparktur - herlig! Nå skal jeg rydde litt, det er ikke så morsomt, men forhåpentligvis har den friske luften gitt litt energi...
god helg!

Lilla Fröken Bråttom sa...

Väldigt fin hylla! Hur uppfostrar man sin man att göra så fina saker? Tips mottages tacksamt!
Kram A-S

gamla skolan sa...

Oj oj oj !! Så fin hyllan är !! Tänk att kunna få precis vad man vill så !! Fin att den är så lång . Kramar Susanne / den gamla skolan

Skatan sa...

Härliga bilder av ett vackert hem! Som vanligt bjuder du på ren njutning :)

Ja visst är det skönt med helg...mitt senaste ryck handlar om nål och tråd. Jag kan inte tänka annat än på det just nu - och hur jag skall få tid för att sy!!

Kram!

Lena Kristina sa...

Vilken lång och fin hylla han har gjort den här gången.

Kul idé med tvskåpet i inlägget nedan, jag klurar på något liknande fast inte i ett hörn utan att ha dörrarna på en sken aoch kunna skjuta undan när man vill se på tv, vi får se om det går

Ha en skön helg

Kram Lena

Lisas torp sa...

Härliga bilder, ja, riktig sommarstämning är det!
Hyllan är ju superfin! Oj, så duktig han är din J!

HÄr snöar det just nu...*suck*!
Hoppas att solen är kvar hos dej!
Kram
LIsa

Riikka T sa...

Vacker hylla och rigtigt vacker disk!

annashusidingtuna sa...

Så fint det blev, han är verkligen händig din man!
Lycka till med renoverandet i dag!
Kram Anna

Malin sa...

Jättefin hylla!
Åh vilket läckert tvskåp =)
Kram Malin

lottens vita och gröna sa...

härliga marie och så häääääääääärlig hylla, den är underbar, så fint ovanför köpmansdisken mmm ljuvligt piffande med, njuter!

i dag har jag varit på loppis och hittat liten gammal vit dockvagn mmm nöjd!!! ha det gott kanske du kommer upp och vill gå på nordiska trädgårdar???varmkram lotten

LantlivsAnette sa...

Åhhh...Marie !!
Vilken underbart fin hylla, vad han är duktig på att snickra efter dina ritningar!!
Sååå fint det är i ert matrum...det blev ju som nåt nytt nu när du möblerat om lite..
Hoppas att det går bra med målningen och att du får några pauser i vårsolen !
Kraam Anette

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Vad fin hyllan är! Han är verkligen duktig din man =)

Kramar

Katarina sa...

Nydelige bilder fra deres hjem:-)Du har en så utrolig flott stil og mannen har du vært virkelig heldig med:-):-) Flott hylle han har lavet til deg:-) Klem fra københavn:-)

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Japp jag vet va jag saknar... En snickar gubbe.. hi hi...
Den e ju jättefin, och vilket härligt ljust rum....
Ha en go helg..
Kraaam Linda

Grodmamman sa...

Hyllan är jätte fin! Här kan sambon snickra, men bara när han vill!:) Han undrar ibland hur jag tänker när jag kommer med mina idéer, fast han brukar bli nöjd efteråt!:)
Lycka till med målningen. Ska bli kul att se fler bilder från utbygget så småningom.
Kram

Vita små hjärtan sa...

Vad fantastiskt fint!!! Kram

Em sa...

Verkligen snygg hylla!!!
Så snyggt anpassad till köpmandisken under.
Trevlig Helg!
Em

Marit`s vita skrin sa...

Åh så vacka och inspirerande bilder Marie.
Snyggt med trärena stolar till allt det vita. Känns lite stilfullt på nåt sätt.

Din köpmandisk vill du inte bli av med eller ;)

Kram på dig. /Marit

husvidhavet sa...

Men vilken lycka att ha en karl som inte är så motsträvig.
Som hakar på alla små projekt man hittar på och som är så där duktig på att snickra.....

Ha en skön helg!
Kram Marith

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken jättefin hylla din man har gjort!! Passar så bra ovanför den vackra köpmansdisken som har en väldigt hög "åh-faktor" :)

Ha en härlig helg!

kram Jenny

VILLA MOA sa...

Beröm till J, jätte fin hylla, urläcker köpmannsdisk, sån skulle jag vilja ha till vår kommande lanthandel.

Kram/Nettan

Evas Paradis sa...

Superfin hylla ... och du har redan fyllt den med fina saker ser jag;-)
Min man brukar säga att färgen knappt hinner torka förrän jag kommer med alla saker jag redan bestämt ska står där ... och suck ... det är nog sant!
Ha en bra helg och glöm inte att njuta också
Eva

My Lovely Things sa...

Åh marie så fin din Hylla är..otroligt fin..Min morfar har gjort en liknande hylla till mig med..
jag har mått beställt en somjag ska ha ovanför tv..får hem den om ett par veckor..Men din är så fin..otroligt fin modell..

Vad kul med utbygget..ska bli så roligt att få se bilder sen..
ha det så bra..
kram anna

furulunds lantliga sa...

Vilken fin och användbar hylla din förmodligen väldigt händige make gjort. Lyckost där...

ninna

Systrarna vitt sa...

Visst är det skönt när man börjar se slutet på ett projekt. Just nu fräshar vi upp i äldste sonens rum med ljusare färg på väggarna och nytt golv. Men det tar alltid längre tid än man beräknar av någon anledning. Jättefin hylla mannen din har gjort. Kram Liselott.

Carina sa...

Hej

Vilken härlig hylla ni har fått till.

Ha det så bra resten av helgen.

KRAM CARINA

Bygatan sa...

Hej Marie!

Vilken finsnickare du har där hemma! Hyllan påminner om Jeanne dárc modellen som är så snygg.
Sen har du stylat fint också;-)

Ha en fortsatt trevlig helg, kram Lena

njutbarahem sa...

Hej!! ser ut att bli kanonfint ert utbygge. duktig o händig man du har som gjort fin hylla till er. Kram o ha det Lotta

Anonym sa...

Vad härligt det med ett sånt vårtecken! Man blir alldeles lycklig. Än har vi långt till dessa. Helt underbar hylla din man har gjort! Så fint, som allting i ert fina hem! Ha en fortsatt toppenbra helg! Stor KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Anns Gröna sa...

Hyllan är ju jättefin! Och så bra den passar in över köpmansdisken. Det är bra med händiga karlar!
Skönt att du känner dig bättre nu och känner att du har mer ork - det behövs nu när våren är på G.
Kram
Ann

Randi sa...

Heia Marie!
WOW,super fin hylle du har fått deg,og den kjempe fine kjøpmannsdisken da..sukk!Nydleg stue!Du har no en flink mann da!
Kos deg på lørdagskvelden!Klem!

Hemmalycka sa...

Vilken fin tallrikshylla! Passar ju alldeles utmärkt där.
Kram Åsa

Viveka i Bläckhornet sa...

Åhh vad du har fint Marie! blir alldeles matt när jag kikar in hos dig. Så mycket fint du visar och så mycket inspiration du gett mig, tack snälla för den :)Din man är ju super duktig på att snickra.

Nu ska jag krypa upp i soffan och mysa med mannen.

Förresten, var har du köpt det fina zinkfatet på köpmandisken?

Kram Viveka

Krusidull sa...

Hejsan
Här vill jag stanna!!!
Hyllan! helt underbar, men teveskåpet!! helt helt underbart, jag vill oxå ha. Kan du inte klona den där J ???
Kram
Krusidullan

Minne sa...

Instämmer med alla andra att hyllan är fantasiskt fin och att din man är superduktig. Riktig snyggt med en så lång tallrikshylla. Ha en skön lördagskväll.

Lina sa...

Så skön blandning mellan tallrikshylla och vanlig hylla! Jätte fin.
/Lina

Hem och Lycka sa...

Vilken helt underbar hylla! Blev perfekt där över skänken.

kram

Vitt och nött sa...

den blev jättefin!! så duktig han är!

å skänken va helt underbar. fint hem ni har..!

ha en skön helg!
kram ellen

Blåbärsochsmultronstället sa...

Hej, fick tips om din blogg av en vän. Det är otroligt fräscha bilder från ert hem. Man får mer och mer inspiration att pyssla här hemma.
Jag har nyss startat en blogg, men de bloggar jag kommer till ser så proffsiga ut. Jag lär mig väl...
/Susanne

Det vita dårhuset sa...

Kunde ju inte bli bättre det där!
Snyggt som tusan var det =)
Kramen

Lallis - liv och leverne sa...

Åh så fint! Kram Lallis

Nettan sa...

Men så fin den blev, passa bra över skänken oxå =0)

Fortsatt trevlig helg..
Kram Nettan

Vit Spets sa...

Marie, allt Du visar är så underbart vackert... en sådan hylla skulle inte sitta helt fel hemma hos oss - såg förresten någon slags beskrivning i vi i villa tidningen (tror jag) men Din var så där ljuvlig när hyllan var så låååååång :)

Hoppas Ni får en underbar söndag, jag & dottern skall äta fruktost tillsammans, mannen & sonen är & spelar hockeymatcher...

Kramis från mig
//Siv

johanna sa...

Heeej
Dora är bra=)) Men Marie sååååå fint!!!! Helt underbart fint er mathörna blev. Janne är såååå duktig vilken tallrikshylla!
Kraaaam

VITA NYANSER sa...

Vilken snygg köpmandisk du har! Jag har lite mani på lådor = ), har själv en gammal köpmandisk som jag älskar, jag skulle kunna ha jättemånga av dem. Vilket supersnyggt skåp ni har byggt till TV:n, bra idé. Kram L-L

Mitt Östergården sa...

Hej!
Var också ute i trädgåren och njöt av solen igår. Tulpanerna såg jag topparna på.
Du vet väl att du har en toppen man som gör så mycket fint! hyllan blev ju jätte fin över köpmansdisken.
Idag ser det mulet ut här! Hoppas det är sol vid vättern!
Kram Helen

Dubbelörnen sa...

Snacka om händig man!! Vilket kap du gjort :).

Tvskåpet blev urläckert!! Era ytor är underbara som ger plats för ett vackert skåp. Själv är jag glad över att finna en enkel tvbänk som inte "syntes", eftersom plattv:n syns tillräckligt mycket! *skrattar*

Varma kramar

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Den är jättefin den hyllan, vad duktig han är din J! Hyllan ser lång ut, är den det?
Förstår att det känns skönt att ni ser en ände i ert projekt. Ska bli så spännande att se bilder sedan!
Hoppas ni får en fin vecka!
kram goa vännen!
nina

livetpåfyran sa...

Jättesnygg!!

Ha en underbar stat på veckan!

Kraaam Pia

milly Garden sa...

Hej så fin hyllan blev! det är så fint med hyllor över som hos dig köpmandisken är jättenöjd sen jag fick talrikshylla ovanför mitt sidebord.. har hela tiden tyckt att jag saknade nått där!

Ha en skön Söndag!
Kram Marina

Hjärtefröjd sa...

va roligt när ett projekt börjar att ta mer form o man ser resultatet!! hoppas de gått bra för er i helgen!!
o va duktig din man är!! så fin hylla! va härliga rofyllda bilder!! mm

ha en riktigt fin söndag!!
kramar linnea

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åhhh...så fin hylla! Han är så himla duktig och SNÄLL som tillverkar så fina saker till dig!!!

Det ser helt underbart ut i ert vardagsrum! Så ljust och fint!

Ja, här har snödropparna kommit upp under jasminbusken och blommar så fint..älskar våren!!!

Nu är det mars och nedräkningen har verkligen börjat nu till..du vet vad :)

Idag skall vi göra ett riktigt stort jobb inne på toaletten, vill ha det klart nu ;)

Kraaaam
Mia

Vackra Magnolia Och Bland Mina Busiga Barn sa...

Hej min underbara vän!
Hoppas att din helg varit skön och att du även får njuta en stund även denna söndagen!
Jag har njutit av solen som sken på oss hela dagen igår och promenerat en massa ! Längtar verkligen så otroligt mycket efter våren ! Men den kommer väl snart!
Va rädd om dig och glöm inte bort att du är värdefull för mig kram Tina

envilsenloppa sa...

Men vilken underbar hylla , vilken längd !!!

Han är ju helt suverän din man , kanske ska byta jobb !?!
Han får gärna ro över med lite ihopsnickrat till mej me ;-9

Underbara bilder Marie , vilken fin bur du har !
ha det gott nu !
Kram/Lotta

Guldkant På Livet sa...

Vilken duktig man du har!!! Hyllan blev ju så otroligt bra där ovanför den, också, snygga köpmandisken! Tänk att få sitta där och äta och dricka gott, en fröjd... va snyggt med ranunkler i det läckra zinkfatt och kvistar i en flaska, så enkelt, så vackert....vad ni målar och ligger i, jag avundas er, det kommer bli sååå fint! Många söndagshälsningar till dig och pst, du har mail! Mari.

Hanna sa...

Men Åååååh!! Marie, vilken tur du har!
Vad Snyggt!!!! Misstänker att det är du som ligger bakom designen... eller är han så fiffig så han designar oxå?

Ha en skön söndag!
Kramar / Hanna

Jillsan sa...

Hej!
Vilke fin hylla du har fått och jag blev förälskad i din köpmansdisk, super läcker.
Jillsan

Tulipa sa...

Så fint!
Ser verkligen ut som att solen lyser in på bilden också!

Vad hade du där ovanför innan...
Hyllan/tallrikshyllan är som klippt och skuren att sitta där!

Snickaren som ska komma till oss imorgon i affären ska få göra en till mig...ska ha en i butiken, men skulle också vilja ha en hemma...en sak itaget dock.

Tack för dina fina värmande ord hos mig!
Man blir så glad!!!

Ha en fin kväll!

Kram Mariette

Himlarum sa...

Jag kan bara instämma med alla andra - helt underbar hylla!!! Roligt också med något som inte alla andra har!
Stor kram och tack för en ljuvlig blogg med massor av inspiration!
Kram
Ann-Helen

Lantligt i stan sa...

Vilken fin hylla! Passade ju perfekt ovanför köpmannadisken!
Kram Anki

Viola sa...

Vilken pärla du har där hemma, det har jag sagt förut, ett riktigt proffs är han, så fin hyllan blev över skänken, ser vekligen vackert ut....önskar dig en bra vecka som kommr, nu ska jag avlsuta helgen med Beck...kram

Styling a`la Anna sa...

Halloj!! Såå skönt att du är frisk igen! Och vilket underbart tv skåp det blev!!! Härlig köpmandisk ni har! Hoppas vi ses snart igen, tjatar på Lotten att vi ska få ihop en Moheda tur med dig, hoppas det blir så! Kram!!

Nygammalt sa...

Himmel så fint. Snacka om att J är duktig på att snickra. Tv-skåpet är också så fint.
Och du kan verkligen pynta och göra fint.

Ha det så bra.
Kram.

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Marie,

Å så himla snyggt. Alltihop!!! En helt underbar hylla. Disken är dessutom bara så himla fin *vill ha den nu* & dina bilder är otroligt inspirerande vännen!!! Alltid lika mysigt att kika in här. Ren ögonfröjd! Jag älskar att kika in på din blogg - den är en av mina favoriter, helt klart!

Önskar dig en jättefin vecka!

Kram Jes ♥

Moderncountry sa...

Ååh, hyllen er underbar vakker vennen!! For en snill mann du har som snekrer og står i. Ja, som i tillegg også er dyktig i det han gjør. Fine saker på hyllen også. Og spisehjørnet er en fin kontrast til det hvite.
Vet du Marie, jeg elsker din blogg!! Det er alltid inspirerende og komme inn her, og kanskje en dag kan jeg få treffe deg også. Håper det blir riktig snart!

Varmeste klemmer!
Aina

Evelinas hus sa...

Gud vilken fin hylla Marie!! Vad fint det är där med vita golvet, köpmannadisken och allt mmm.
Kram på dig vännen
//Caroline

Marie sa...

Hej!
Vilket himla fint vardagsrum du har =) Och händig karl också för den delen =P
/Marie