fredag 6 februari 2009

Vackert och praktiskt

Här ser ni mitt senaste loppisfynd från förra helgen. Den lilla skålen blev min för 5 kr!! Har en större nästan precis likadan sen tidigare som jag tycker så mycket om så jag blev jättelycklig när jag hittade den här.
j
Gillar att sakerna är både vackra och praktiska. Här står skålen tillsammans med lite andra favoritsaker som jag använder i köket. Den understa skärbrädan är nytillverkad och den översta är ett loppisfynd från Danmark. Zinklådan i bakgrunden har jag köpt av Katarina som har den mysiga butiken Lilla Ugglebo. Har piffat till den lite extra med hjälp av tidningspapper och sifferstämplar. I lådan förvarar jag just nu en massa pennor som annars har en förmåga att ligga precis överallt.
k
Glasflaskan med porslinslock är en present från min goa arbetskamrat och den andra flaskan är inköpt i Danmark i julas, tror att den kommer från Jeanne d`Arc living. Flingsaltet har jag i en gammal kakform, ni kan skymta den där i vänsterkanten.
j
Vill önska er alla som kikar in här en riktigt trevlig helg! Kram Marie
k
Ps. Vill tacka så oerhört mycket för alla kommentarer och mail angående reportaget, har varit glad, rörd och generad om vartannat. Tusen tack!

62 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Godmorgon Vännen!!

Åh så fina bilder..Vilket kanonfynd..Förstår att du blev super glad..

såna fina skärbrädor sk ajag med införskaffa mig..så fina..
Ha nu en bra helg..
kram anna

kardemumma sa...

Du har verkligen ett unikt loppis sinne,bara ramlar över vackra saker.
Vi har fått hem små skålar lika din i pasteller från IB. Hur söta som helst....
Ha en trevlig helg!
Kramar C

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Åhh så ljuvliga saker du visar oss idag !!
Du har sååå himla mycket fint !!
Ha nu en toppen dag, det är Fredag så då fikar vi eller hur ?
Kraam Anette

Johanna sa...

Vilka underbara fynd du gjort!! Glasflaskorna och skålen var heelt fantastiska!
Ha en bra dag!

Nettan sa...

Så fina grejor, älskar den typen av skålar!!
Har inte fått köpt tidningen än..hoppas jag hinner idag! ..nyfiken ä jag ju!!;-)
Ha en riktigt bra helg!!
Kram Nettan

Hemmalycka sa...

Men är det sant? Betalade du bara 5 kr, vilket kap. Flaskorna var oxå jättefina.
Kram Åsa

envilsenloppa sa...

Åh så mycket fint du visar Marie , det är en njutning varje gång !!
Kul när man använder sina loppisfynd i vardagen . Min man kan inte alltid förstå vitsen med att hälla över sköljmedlet i en glasflaska , men ,men ...
Va fin danmarksskärbrädan är !!!
I dag ska jag ut med imin lilla sjukling för första gången sen i söndags , snön ropar där utanför fönstret , och en liten pulkatur kan man väl prova på !!
Är det lika vitt over there ??
Ha en fin helg nu !
Kram/Lotta

Fru Ekeby sa...

God morgon! Det är precis det här som är det bästa med bloggandet! Att få inspiration och ideer till att fixa och dona själv! Vilka fina fynd du har gjort! Hälsningar från Fru Ekeby.

Tulipa sa...

Hej!
Sug åt dig allt beröm!!!
Dessa bilder njuter jag av som vanligt!
Du är super!

Kram Mariette

Lilla huset på prärien sa...

Men du - vilken turgumma du är som hittar sådan fin på loppis! Sådan tur har aldrig jag... eller jo, det har jag nog när jag tänker efter. Fast jag har inte hittat någon sådan fin skål... fast en liknande :)

Vackert är allt!!

Kram Jenny

Barn och Pyssel sa...

Hej

Hoppas ni får en trevlig dag och helg

KRAM CARINA

Lallis - liv och leverne sa...

Mmm. vilket fynd:)
Ha en fin dag idag.
kram Lallis

Em sa...

Åh jag har en hel del såna glasburkar - visst är de underbara! Och skålar och kannor och assietter, ja listan kan göras lång... Problemet är ju bara att köksskåpen inte räcker till - inte för mig i alla fall.Trots det lyckades jag få med mig söta vita assitter hem då jag var och inhandlade min nya lampa - ja eller snarare glaskaraff. ska se om jag hinner få in någon bild på dessa nyinköp på min sida. Ha en sön helg!
Kram Em

Designe sa...

Vilken superfin liten skål, verkligen användbar! Så fint med glasburk och glasflaska m innehåll oxå! Trevlig helg! Kram :)

Magny sa...

ja så fint...
og så lekkert med de brune suckerbitene...
klem og fin helg!


magny

Mysiga lantliga ting sa...

Fin skål och fint med gamla glasflaskor fyllda med socker o annat!!

trevlig helg
Kram Johanna

Kristin sa...

Hej du, vilken fin skål, den ser precis ut som en som jag fyndade för något år sedan (till dubbla priset - 10 kr gav jag!).

Här är vi förkylda och febriga men jag njuter av AiH och läser om reportaget hos er... :-)

Kram och hoppas ni får en jättefin helg!

/Kristin

hemtrevnad marie sa...

Som alltid fina saker!!
Gillar dina flaskor med lock såå mycket....hittade en fin burk på Ikea häromdagen med patentlock...till mitt srösocker...de har jag lyckats missa förr när jag varit där.
Så länge sedan jag såg råsockerbitar, hade alltid det förr...men har inte sett det i butiken på länge..det är såå vackert..för socker kan väl också vara vackert eller hur, hihi!
zinklådan med etiketten var jättefin...söker något liknande att förvara kattmaten i...
ha en fin helg!
kramis

Fröken Piff sa...

Vilka fina saker!

Måste verkligen spana in reportaget i tidningen, har inte hunnit göra det än:)

Ha det bra! Kram!

A home far away sa...

Men vilka fynd jag läser om på bloggarna, jag saknar att ha den möjligheten att göra såna klipp!

Kram Gunilla i Singapore

gamla skolan sa...

Hej ! Åh ! Vilket fynd ! Jag har letat länge efter skärbrädor i porslin , men inte hittat . Var har du köpt en nytillverkade ? För på loppis verkar det svårt . Skålen är så fin ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Skatan sa...

Tack för tipset! Nu har jag ett användningsområde för min gamla glasburk/flaska...

Kram och trevlig helg till dig snygging!

/Anna

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, grattis för all uppmärksamhet du fått för ditt fina reportage det var du värd.

Att använda gamla bruksföremål till förvaring är att det allra finaste det gentimot alla fula plastförpackningar som finns.
Såå mysiga saker du visar.

Ha en underbar helg så hörs vi snart igen.
Kram på dig/Ingela.

Viola sa...

Ville titta in och önska en skön helg, ljuvliga bilder som vanligt och jag har läst och tittat och njutit, KRAM

Annika sa...

Dina saker är super fina, det är bra med lite burkar man kan gömma lite smått och gott i:)
Köpte tidningen i går och ditt hem ser super härligt ut och mycket inbjudande ut.
Ha en härlig helg.
Kram Annika

vitating sa...

Underbara bilder! Vilket fynd med skålen!
Tack gulliga du för ditt mail! Jag blev såå besviken, Valentin ringde o sa att det gröna dokumentet var slut så jag tog det gula, får seom jag blir nöjd! Nu vet jag i alla fall hur jag ska sätta upp det, tack!
Trevlig helg :-)
Kram Maria

Hanna & Hugo sa...

Vilken fin skål, så vacker...
Ett sånt fynd önskar man att göra nån gång.
Tittar in för att önska
en skön helg.
Kramar Maria

Celia sa...

Aha, en café au lait-skål att dricka ditt morgonkaffe ur! Har köpt liknande fast gröna och mullvadsfäragde i mataffären. Fast något dyrare än en femma styck! De är så goda att dricka ur. Vilket fynd.
Celia

Lisas torp sa...

Vilka jättefina saker du visar!
Även jag har sett reportaget i AiH och är jätteimponerad av hur fint ni har och så mycket som ni har fixat!
Ett jättefint reportage - inspirerande och vackert på alla sätt!
Tackar för titten hos mej och önskar dej en härlig helg i ditt fina hus!
Kramar
Lisa

livetpåfyran sa...

jag vill önska dig en underbar helg och du, det var sååå kul med reportaget!! Fina bilder på mysiga saker du visar, härligt med loppis!

kram Pia

Hem och Harmoni Marie sa...

Jättefin skål!
Och smart idé med att dekorera med tidningspapper och siffror! Ser gammalt och slitet ut (på det sätt vi gillar menar jag nu) :)

Önskar dig en härlig helg! Kram

Lillemor i Hummelsta sa...

men vilka fina skärbrädor. Hihii här visar du upp din fina skål som du fyndat och så fastnar min blick på skärbrädorna. Jag har sökt en sån länge på loppis men man måste väl ha en himla tur förståss. Men du skrev att den understa var nytillverkad, var har du hittat den? Bara så fin.
Kram
Lillemor

Karin A sa...

Hej Marie, var ett tag sedan jag var inom nu och sedan jag kommenterade. Så mycket vackert som alltid. Skålen är helt underbar och en ny och/eller gammal skärbräda i liknande modell hade jag gärna velat ha.

Läste reportaget i Allt i hemmet igår och oj så fint ni har det! Grattis till ett helt underbart fin reportage och hem. Kul att se en bild på dig/er också. Spännande med framtida trädgårdsplaner. :)

Trevlig helg! Kram Karin

Vita små hjärtan sa...

Vilka mysiga bilder... Kram

Under en vind sa...

Så fin skål du fyndade!!! Verkligen mysiga bilder! Äntligen är det fredag igen, har precis fått i oss tacosen, nu blir det snart tv och mys i soffan...

Ha en go helg! Kram!

Mamma C sa...

Härliga bilder som vanligt. Ha en skön helg.
Kramis Mammma C

Hjärtefröjd sa...

så fina fynd!
underbara glasflaskor! o fina "brädor" de andra me ju!! :)

ha en underbar helg!
kram linnea

Det vita dårhuset sa...

Men vilka fynd ni gör !
Har oxå kikat efter sådanna skålar men utan resultat...

Men trägen vinner va ?! =)

Jag var på loppis förra helgen (tulivippan) och köpte på mig några lådor/små kistor men att kalla det fynd vet jag inte.
Gav över 200kr st för dom vilket jag kan tycka är lite synd när det ska vara en loppis..

Men det finns ju alltid idioter som ger hur mycket som helst för de rejer de vill ha *fniss*

Ha en underbar helg!
Kram Erika

Det vita dårhuset sa...

Men hallo där! Måste skynda och köpa Allt i Hemmet i morgon ser jag.
Roligt! =)

tildaoinredning sa...

Vad fint med glasflaskorna!

Lilla Medine sa...

Vilken vackra blogg du har! Så intresserade och inspirerande. Så vackra bilder!

Lillamedine/Finland

Millas hem sa...

Hej Marie!

Pratade precis med min man om dig och ert fina hem, visade naturligtvis bilderna (i tidningen)också.

Han tyckte också att ni har det jättefint och när han tittade på bilden på Elsa så sa han "oj, hon påminner lite om Clara"!

Och det gör hon verkligen och inte nog med det hon är ju på dagen exakt lika gammal.
Det minns jag att vi "pratat" om tidigare, så himla skralt det är!

Barnen här hemma ville också vara med på ett hörn och utbrast "mamma, är det vårt hem"?!

Ja, du vet stilen går liksom igen! Haha!

Ha nu en mysig helg! I dag har jag köpt en ny lampa till hallfönstret och den är redan uppe!! Hur kul är inte det?!:)

Bamsekram till dej// Camilla

Lina sa...

Hej!
Idag har jag äntligen kunnat ta mig till pressbyrån och investerat i Allt i hemmet! Vilket underbart repotage! Oj, så fint, oh så kul att få se en bild på dig och resten av familjen!!!!

Nu ska jag bädda ner mig och läsa resten av tidningen!

Trevlig helg!
Kram, Lina

helen sa...

Vackert värre!! Älskar gamla glasflaskor, gärna med lock!
Hoppas nu att ni får en härlig helg!
Kram
Helen

Liten Bod sa...

Nu har jag läst tidningen äntligen! Det var ett jättefint reportage! Ni måste vara så stolta över allt ni gjort! Och det ska ni vara... Jag blev lite förvånad över att inte adressen till din blogg stod med, det brukar de ju göra när det är blogg-hem. Du kanske inte ville det? Kram, Tina

angelhairs.blogspot.com sa...

Vilken fin skål du fick för bara 5 kr!! Ibland går det att fynda...då är det xtra kul!! Ha en trevlig helg Jeanette

white-vintage sa...

Good morning,
Yesterday I could not be with you einloggen.Es looks great in all honesty cond, great class. 'm Always on your pictures. It's always so much fun to watch as their photos, which look like from a magazine. Bin difficult beeindruckt.Ich hope someday I get the same times out.
Hugs
Christine

Essemia sa...

Äntligen fick jag tag i Allt i hemmet också. Vilket mysigt hem ni har fixat! För att inte tala om allt jobb ni lagt ner. Sen de där bägge flickorna. De är ju så söta.
Hoppas ni får en skön helg.
Kram Elzie

Fransk inredning sa...

Tack för din goa kommentar!den gjorde mig glad.Jättefint fynd! Kram och trevlig helg! susanne

Hulda sa...

Så flotte loppefunn! Nå har jeg kjøpt bladet med reportasjen fra huset deres, så flott! Koselig å se deg også. Gratulerer! Masse flott!

Omtalen av min blogg var i Lev Landlig nå, har laget et innlegg om det. Er skikkelig glad over det de skrev. :)

Loppisliv sa...

Hej vännen! Så vackra bilder, zinkburkarna är så vackra och såna där glasflaskor med porslinslock på är jättefina, har en själv men ingen med porslin på...(ännu) Och här kommer ytterligare en kommentar om reportaget i Allt i hemmet. Fick tag på tidningen igår som först och himmel vad roligt det var att se dig igen,,hihi...och din rara familj och inte minst ditt hem i tidningen. Ett hemma hos reportage från ditt har jag väntat på länge nu. Allt såg så himla fint och perfekt ut. Det är så roligt när man kan bläddra, läsa fram och tillbaks och särskilt när man känner personen i fråga. Skröt om dig till mina jobbarkompisar..Men jag såg också att det var taget ett tag sedan och att du nu har ändrat om en hel del där hemma :-)Vad säger maken?? Han är väl stolt som en tupp antar jag. Ha en fin lördag. Kraaaam Paula

Vit Spets sa...

Halloj där!

Så vackra bilder igen ;) förstår att Du är lycklig över fyndet... jag håller med Dig att pennor kan ligga lite varstans, har samma problem här hemma när läxorna är gjorda... Nu har jag oxå läst & kikat på bilderna i Allt i hemmet -så söt hon är, lilla Elsa ;)
Trappan har verkligen en härlig patina.
Gillar jättemycket Ditt "tallricksställ" som Du har på skänken i köket, är det i plåt eller & vem kan sälja ett sådant ?? Tänk Dig 1 vecka till sedan är datorn hemma igen ;)

Önskar Dig en härlig helg
Kramar från mig
//Siv

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Måste ännu en gång gratta dig till alla fina kommentarer för reportaget i Allti i Hemmet.
Bara njut av allt beröm, det behöver vi alla lite till mans.
Tur att vi har bloggen där vi verkligen kan bejaka varandra.

Fina fynd. Vita skålar kan aldrig bli fel.
Zink till vitt= Super!

Ser på din sida att Du hittat en fin burk med text. Är det ett lock som lutar mot burken???

Har själv några likadana burkar men har aldrig visst att det fanns lock till!!!!!

Så dekorativt att sätta blommor i burken.

Önskar Dig en fortsatt härlig helg.

Kramisar Jeanette

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh jag bara älskar glasflaskorna med porslinslock. Verkligen franskinspirerat. Har beställt såna till butiken hoppas dom kommer snart. Ha en fortsatt mysig helg. Ktamis Tess

Noll54/Eva-Karin sa...

Fint repotage! Ni har verkligen lyckas!!
Grattis till er båda!

Ha det så gott!

E-K/noll54

Elin sa...

Så vackert det är med vitt porslin och dessa underbara gammla skärbrädor... har en själv men önskar mig många fler...

Önskar dig en underbar helg.
Många hälsningar
Elin

Jes/Vita villa vila sa...

Heeeej vännen,

Vilken söt liten skål - 5 pix - vilket fynd!!!

Alltid så fina bilder. Älskar att kika in här på din blogg - TACK för att du delar med dig!

Kram Jes ♥

Familjen lantliv sa...

Hejsan!
Vilken mysig blog du har. Jag tyker den är stilren och mycket vacker. Mvh Jenny

Lindhagens Anna sa...

Hej Marie!

Jag har inte tittat i Allt i hemmet ännu. Idag ska jag smita in i badrummet (helt för mig själv), tända lite ljus och ta ett varmt bad. Ja det är alltså för detta som jag sparat tidningen, för att kunna njuta av en stund för mig själv. Så jag återkommer med kommentar. Hoppas du får en skön söndag. Kram/Anna

Bygatan sa...

Men vilka fynd du lyckas hitta, sån tur har inte jag...
Har en sån önskan om att åka till danmark, har aldrig varit där men ska försöka i år.

Du är värd varenda komplimang;-)

Ha det bra, kram Lena

liven sa...

Så heldig du var med ditt loppisfunn:o)
flotte bilder i en nydelig blogg:o)

Guldkant På Livet sa...

Så läckra bilder Marie!!!

Och va kul, just en sån skål jag visar med pärlhyacinter i! El likn i af, fast grön...

Läckert med den , dina flaskor, skärbräda i porslin och den zinklådan fr Ugglebo som du piffat till så fint!

Snöiga söndagshälsningar!!