torsdag 12 mars 2009

Ägg och lite annat.

Idag har jag och barnen våran lediga dag, ska bli jätteskönt att bara vara hemma och mysa. Ja, vi ska väl inte bara mysa, hihi, här behövs både städas och tvättas.
k
Tänk förra året vid den här tiden, då rådde det rena rama ägghysterin här i bloggvärlden!!! Superkul pyssel, ska bli kul att se om det blir lika mycket ägg på bloggarna även i år. Jag har iallafall inte fått nog, fixade ihop några ägg häromdagen, blir säkert fler innan påsken är här.
k
Vit färg, silkespapper, gamla boksidor, knappar, spetsar, glitter och några strasspännen blev det på de här tre. Äggen är från början vanliga färgglada, inhandlade på loppis för någon krona styck.
k
Det vita albumet som ligger under äggen kommer från Olsson & Jensen. Jag har köpt mitt av supergoa Melinda med underbara bloggen och butiken mig & alice. Har ni inte kikat in hos henne så måste ni definitivt göra det!!!!!
k
Vet inte direkt om det är någon vår här än, men snödroppar har vi iallafall i trädgården. Visst är det en ofantligt söt liten vårblomma?
j
Ha en bra dag och en riktigt mysig helg! Kramar Marie

74 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Jättesöta påskägg och vilken ovanlig liten snödropppe! Otroligt fin! Jag trodde första tt det var en orkidé, när den låg där ihop med kvisten. Hoppas du och barnen får en mysig dag hemma!

Kram Amanda

Dubbelörnen sa...

Snödropp... *med längtan i blicken*. Här är det snö, snö, snö... o inte en droppe så långt ögat når ;).

Bygget blev kanonfint, vilken skillnad på huset. Ett riktigt lyft!

Varma kramar

Kerstin sa...

ååå så nydelige bilder du viser av de fine eggene dine...alt er så delikat og vakkert hos deg.

Ønsker deg en fin torsdag klem kerstin

vitating sa...

Hej Marie!
Mysigt med ledig dag! Det har ju vi med! Såå fina ägg!Jag har redan börjat oxå, visar dem i några inlägget bakåt. Idag kl. 16.oo ska jag bänka mig framför Tv;n om du missat varför så kika gärna in!
Ha en mysig dag! Dina ägg var verkliegn underbara! WOW! vilket utbygge dessutom, är sååååå avis!
Kram Maria

Lilla huset på prärien sa...

Underbara snödroppar! De är faktiskt fantastiskt fina. De där dubbla är helt underbara... jag måste nog skaffa mig några sådana också, har bara enkla jag.

Söta ägg också!

Kram Jenny

Det vita dårhuset sa...

Men där kan man snacka om äg =)!!
Super fiiina.
Kram Erika

Loppisliv sa...

Hallå Marie! vi har också snödroppar i vår trädgård, de är såå söta. Så du har börjat påskpyssla redan hihi jättefina ägg du gjort. Så fint med knapparna på. Du är så himla duktig på pyssel du. Här i blekinge kan man köpa penséer nu. Så till helgen tänkte jag plantera några utomhus. Då känns det som vår tycker jag. Ha en fin dag. Här lyser solen underbart idag. Kram Paula

♥Min Eden♥ sa...

Hej!
De finaste påskägg jag sett :)

Designe sa...

Hej du pysselmästare!:) Så söta ägg och boken är helt underbar, har ju jag med! Vilken underbar blomma, såna växer tyvärr inte hos mig!
Kram :)

STENLYCKA sa...

Så fina ägg du har gjort, det där med knappar var ju verkligen fint. Så duktig du är på att skapa vackert omkring dig. Jag hittade några gamla ägg i gömmorna i går, de fick lite vit färg, samtidigt som jag målade några bänkskivor i tvättstugan.
Vilken lycka att få vara hemma med barnen.Önskar dig en skön dag!
Kram Stenlycka

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så jättefina! Gud vad jag blev påskpyssel sugen nu!
Susanne

Viola sa...

Tack för dom ljuvligt vackra bilderna så fina...VIOLAN var ju inte med förra våren på bloggen så denna helg ska jag ägga till det...beställt en del från Panduro och så blir det att plocka fram silkespapper, gamla biblar, spetsar....ska bli så roligt...ha en bra torsdag, KRAM

"M" sa...

Vi hade jättetrevligt i gbg...man får ont i fötterna av allt gående...hihi..150 spänn...för plåtskåpet..oj oj...fina ägg ni gjort....utbygget börjar att ta form...jättefint....vore kul att ses snart...kram M

Hjärtefröjd sa...

så fina du gjort dom!! är inte så förtjust i ägg, men när ajg ser alla fina som så många gör, så börjar jag mjukna... :)
vem vet kanske jag gör jag me till slut.. hihi vi får se..

ha en underbar dag med barnen!!
kramar linnea

Hulda sa...

Så fine egg! Likte virkelig knappene og hjertene du har laget av papir. FLOTT!

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka super fina ägg du har gjort, jag ska faktiskt plocka fram mina nu och börja måla dom...det är ju dax nu..
Sen får jag se vad det blir för någon dekor på dom..
Ha det gott
Kraam Anette

My Lovely Things sa...

Godmorgon Marie!!

Men så fina ägg du har gjort..

Jag har inte gjort några i år..får se om det blir några..

Får njuta av bilderna på dina..så otroligt fint med kanpparna på..

ha det så bra..
kram anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Pyssel-Marie är i farten ser jag!
Jättefina ägg, kul med knappar på!
Själv har jag inte gjort ett enda ägg i år...Förra året gjorde jag ganska många, få se om jag hinner med några i år...
Kram
Marie

Hemmalycka sa...

Jättefina påskägg, vad duktig du är.
Ha en bra ledighetsdag.
Kram Åsa

annashusidingtuna sa...

Ja, det är kul att det finns alternativ till de hiskelit grälla påskäggen.
Jättefina de som ni har gjort!
Kram Anna

Under en vind sa...

Vilka fina ägg! Jag tröttnar inte på äggen, har de flesta framme året runt även om de ökar i antal just runt påsk...Köpte mina första porlsinsägg för över tio år sen och sen har det bara fortsatt...

Skönt för er med en ledig dag! Här börjar det bli en vana...fniss....Igår var det en lugn hemmaförmiddag, men när sonen slutat skolan begav vi oss till Tropikcenter i Halmstad. Trots att det är så nära har det aldrig blivit av att vi varit där. Vi hade en mysig liten utflykt med ett stopp på Blomsterlandet också, fick med lite våriga blommor hem. Trots dock inte att jag vågar sätta ut dem på trappan än för här var det -6,5 grader i morse så de får nog bo på glasverandan...

Ha det gott, kramar!

Em sa...

Våren väcks verkligen till liv i dina bilder. Pysselådran vaknar och det kliar i fingrarna.
Ha en mysig dag!
Kram Em

Zarah sa...

Vilka SUPERLÄCKRA ägg!!

Guldkant På Livet sa...

Å vilka vackra bilder och ägg! Jag har kvar mitt vackra som jag fick av dig förra året, snart kommer det fram igen! Vilken tjusig snödroppe, vilken lycka!! Solen skiner här i dag men det är så mycket vinter som det någonsin kan vara i Sverige.... Mari.

Guldkant På Livet sa...

....Melinda ja, hon har en alldeles godomlig inredningsbutik!

kardemumma sa...

Vad du är pysslig och som vanligt helt ljuvliga bilder.
Solen skiner och det är takdropp men vi har massor med snö kvar-så ingen vår i sikte!
Kramar C

Skatan sa...

Men du vet då hur man pysslar människa!!

Du borde börja sälja dina ägg :)

Kram,

A.

Liten Bod sa...

Jo, jag har också börjat pilla med ägg hemma. Täckte halva mig med tapetklister härom dagen :) Inget är färdigt ännu, men nu fick jag ännu mer inspiration! Så fina!Kram, Tina

Carina sa...

Hej

Vilka härliga ägg.

Ha en skön dag.

Kram

ÄnglarumsMia sa...

Vilka fina påskägg!!! Och den där ljuvliga blomman som bara ligger där och förhöjer allting. Så vackert, så vackert!

Ja, Melinda verkar vara en tjej med glimten i ögat och butiken går nog inte av för hackor den heller kan jag tro. Det är ett sånt där utflyktsmål jag tänker på om jag någon gång skulle få till nån dags semester!

Själv vet jag inte om det blir så mycket påskäggsfixande faktiskt. Har ju köpt hem lite material för att kunna göra, men det beror helt och hållet på hur mycket tid det tar att få färdigt affären...
Inatt satt jag uppe till halv 3 o jobbade så jag har inte liksom startat igång ordentligt än känner jag.

Hoppas ni får en riktigt mysig pysseldag idag, du och barnen.

Kram Mia

Lina sa...

Gulliga!
Ja kanske ska man ta och göra lite ägg till påsken:) Det är ju en prima present också!
/Lina

Inspiration i vitt sa...

Att göra påskägg är så roligt och dina Marie är såå jättefina, det lilla spännet var pricken över i:et och spets runt om är såå vackert.
Jaa lite vår är det allt, det känns i luften lixom.
En sådan vitt album köpte jag mig i julas och jag är såå glad i det, det är så fint som dekoration.
Kramar till dig/Ingela.

VILLA MOA sa...

Vilken fin ideé, verkar kul, ska prova och fixa våra gamla ägg och se om jag lyckas lika fint som du.

Kram Nettan

Marias Stil sa...

Vad fina ägg!! Vad duktig du är!

Kram

livetpåfyran sa...

Ja vilken hysteri det var kring äggen då! *fniss jag gjorde ju ett par små ägg för ett bra tag sedan så jag sällar mig till äggandet i år med!

Ha en underbar helg, kram Pia

white-vintage sa...

hej!!!

What for wonderful Eggs...very chic..are they by you're selfmade???
Whatever, they looks fantastic

Heartly Hugs Tine

C De-sign sa...

Ja, tänk snart är påsken här.....fina ägg du har gjort! Dina byggbilder i förra inlägget är ju spännande, vad roligt när allt blir lite färdiggt så man kan få en känsla av hur det kommer att bli! Jag ser att ni har en fin ytterdörr...med fina spröjs....Ska bli kul att få se fortsättningen! Städa undan fort.. och mys och pyssla mest!!!! Önskar ett härligt veckoslut! Kram fr C

Marit`s vita skrin sa...

Va kul att se eran utbyggnad....

Ja du, jag är dålig på påsk-pynt jag.
Men jag kanske skulle ta och knåpa ihop mig ett ägg eller två.....

Många kramar
Marit

erics mamma sa...

Har kikat runt på din blogg. HERREGUD vilket hem ni har! Jag dreglar.... Kram M

Home No.1 sa...

Hej Marie härligt med lite ledigt och vackra påskägg du har pyntat!
i morron öppnar jag webbutiken där jag har din fina bild på dokumentet som jag fick låna, välkommen in och titta!
Kram Annica

Grodmamman sa...

Vilka fina ägg du har gjort! Går det bra att måla med vilken färg som helst? Har några sådana där färgglada ägg som skulle behöva en makeover!:)
Kram

Helen sa...

Vad fina! Sugen jag blev på att göra några jag också!

Floralis sa...

Vad härligt med alla dessa ägg. Snart är det dags... och visst, dom såg man mycket av förra året! : )) Månne vad som dyker upp i år mer än ägg...? Spännande. Vad kul att få se mer bilder av er renovering av glasverandan. Det blir så fint så... Och vad effektiva ni har varit! Det är inte mycket kvar innan det står klart. Fast om jag talar från vår erfarenhet så är det all små plock och fix som tar tiiiid... : )) Håll tålamodet uppe!
Ha det gott. Toodiloo!
Anneli

Jillsan sa...

Hej Marie!
Vilka fina påskägg, så inspirerad jag blir måste pyssla lite i morgon tror jag.
Ha en skön helg!
Jillsan

Mamma C sa...

Jag fick ihop några ägg förra året. Få se om det blir några i år. Dina var jättesöta.
Kram Mamma C

Marina sa...

Oj så fina ägg, verkligen jättefina. Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Ja hihi det var verkligen ägg-hysteri förra våren på bloggarna! Jag tänkte göra några nya till i år :) Har heller inte fått nog *hihi*
Åh dina nya är ju underbara!!!
Superfina skarpa bilder också, som vanligt :) Härligt att se!

Kraaaam
Mia

Ps du fick mitt mail va? (bäst at fråga eftersom både din o min har krånglat)

gamla skolan sa...

Oj ! Vad du är pysslig !! Vilka fina ägg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lilla Blanka sa...

Ja hihi lite jobbigt med opålitliga mailsystem :)

Men ditt mail kom 20 min efter du hade skrivit i bloggen att "du har mail" :o

Kraaaam
Mia

Ps nu har jag mailat dig igen haha

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad duktig du är!
Äggen är såå söta:)


Kram Jenny

Lina sa...

Hej!
Oh, va härligt med en mysdag hemma även om de också innebr lite tvätt och städbestyr...

Vilka fina ägg! Wow! Tror inte att tiden räcker till att göra några ägg här, men jag inspireras och njuter av allt du visar!

Har lockat maken till datorn också för att han skulle få kika på bilderna från utbygget. Han är ju snickare så han kikade interesserat. De ser jätte fint ut!!!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Annas skattkammare sa...

hihi, ägg tröttnar jag aldrig på! Har ett helt gäng som ligger och väntar på att få piffas till! =) Hann ju bara med två förra året.. Dina var helt underbara! Vad är det för papper du använt? Vanligt silkespapper?
Kram /Anna

hemtrevnad marie sa...

Ja, det var verkligen fina ägg!!!
Själv har jag inte knåpat ihopa ett endaste, fast det var rena äggfebern i bloggvärlden i fjol!
Har så söta gamla ägg , med Elsa Bescowtryck på...de vill jag då rakt inte måla på.....men jag får väl köpa några fula, haha!
ha en fin helg!
kramis

hannas form sa...

Heeeeeej Härliga du!!!

Men så söt du är...tack vännen!!! Har haft så lite tid och kikat runt ordentligt...men ser ju hur fiiiiint du börjar få det i tillbyggnaden...vad härligt!!!

ÅÅÅÅÅ, vilka ägg du gjort...UNDERBAAAART!!!! Nu vill jag oxå påskpynta...vackra bilder oxå...mmm, njutning för ögat!

HOPPAS allt är bra med dig...skickar en stor kram!

Hanna

vosges paris sa...

I havent seen the eggs with little buttons like yours, they are cute.

MiaMaria sa...

Hej!

Här snöade det också igår så vi har det VITT ute...ingen vår i sikte....

Vilka vackra ÄGG!

JAg hör väl till de få som inte gjorde några ägg...men jag kanske ska göra det i år.....för VACKRA är de...

Ha´en bra helg!
MiaMaria

Nylyckan sa...

Vilken förvandling. Äggen är helt underbara. Bra tips! Kram Åsa

Vita små hjärtan sa...

Oj oj så fina ägg du gjort!!! Kram

Vit Spets sa...

Hej Vännen!
Tack så hjärtligt för kommentaren - jag har lånat en laptop - IGEN! Har nog lite abstinens efter mina kära bloggvänner =)
Underbara påskägg har Du pysslat med - jag har tänkt skapa några liknande till helgen med Melina, tack för Din inspiration!
Vår - här uppe är det full vinter än med massssssor av snö dock har vi nollgradigt så visst börjar det droppa lite =)
Sköt om Dig & de dina
Kramis
//Siv

Mitt hem är min borg sa...

Hej Marie!!

Vilka fina ägg du har gjort.. Men jag blir nästan mest avis på snödropparna.. Jag vill oxå se sånna här.. =)
Så skönt med en slappar dag med barnen.. Hoppas ni hade de bra..

Kram från mig!!

Helen sa...

Så vackra ägg du har knåpat ihop! Knapparna får tummen upp av mig!
Tänk om man ändå fick se en liten snödroppe i trädgården. Det är många meters snödjup ner till dem...
Ha en trevlig helg!
Kram
Helen

Bodil sa...

Jag minns alla de fina äggen från förra året. Själv blev jag aldrig färdig att göra några, bara njuter av andras. Dom är så oerhört vacka.
Njut av ledigheten!

Lilla Ugglebo sa...

Men åååå Marie!!!!
Sååååå fint det blir!
Himmel o jösses vad duktiga ni är!
Jag drömmer också om att kunna komma ner i källaren utan att behöva gå ut.....det här måste jag visa för Mattias...ååå så fint!
Viiiilll seeee meeeeeeeeeer nuuuuu!

Vi har haft några härliga mysdagar...rätt skönt att börja jobba igen på en fredag....fniss..
fredagsmys på direkten...har sagt fel flera gånger idag o sagt att det är måndag.
Jag tror också det kommer bli äggfeber iår...kanske inte lika mycket som förra året men ganska stor ändå!
Ha en härlig helg nu!
Kraaaaaaam Katarina

Vackra Magnolia Och Bland Mina Busiga Barn sa...

Hej min vän! Skriver till dig och hoppas att du får en underbar helg ! Många Många härliga hälsningar Tina

Malin sa...

Hej!
Jättefina ägg! Måste nog kopiera dom =) Du har alltid så bra idéer!
Hoppas du har en skön helg!
Kram Malin

Nobelle sa...

Vad fina äggen blev, man blir riktigt sugen på att pyssla :)! Underbart med vårblommor, hittade kungsängslilja hos blomsterhandlaren idag. Längtar till lite mer vårlikt väder!!!!

Lisas torp sa...

Vilka underbara påskägg du visar!
Påsken är nog den härligaste helgen på hela året - våren ligger framför oss och hela sköna sommaren!
Så...TACK för att du påminner om detta!
Kramar
Lisa

Lallis - liv och leverne sa...

Ojojoj, så vackra ägg:)
Ha en riktigt fin helg.
Kram Lallis

Maria sa...

Hej Marie!
Vilka underbara ägg du gjort..du är helt otrolig på att pyssla och skapa vackra saker. Hur hinner du med allt. Jag har glömt att ta fram mina ägg..men det ska jag göra idag. Det är ju nu före påsk man vill ha dem framme.
Trevlig helg!
Kram Maria

Useful Art sa...

Haha ja jag kommer ihåg ägghysterin på alla bloggar förra året. Vart man än gick så pysslades det ägg i stugorna :)
Dina är jättefina får väl se om nån tar efter även i år!

Kram /Sara

LenaS sa...

tack för påminnelsen om äggen, ska köpa några ägg, för de jag gjorde förra året gav jag bort då vi inte var hemma under påsken....
Kramis/LenaS

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Så nydelig hvite egg du har laget, ja, de kommer til å bli veldig vakker pynt!

Du var også heldig med dine loppis fynd, blonder og spetser, og de blir sikkert, etter hvert, brukt til noe mer vakkert, som vi kan få se på, og få ideer fra!

Takk :-) og ha en fin dag!

Mange hilsener
Cathrine :-)

Sabina sa...

Vilka fina ägg! Dom inspirerade mig så nu har jag själv börjat påskpynta:)Du har en härlig blogg som jag tittar in i då och då och jag blir lika upplyft varje gång.hälsn/Sabina

Äppel Päppel sa...

Oj, oj vilka fina ägg! Här fanns mycket inspiration att hämta!