tisdag 17 mars 2009

Badrumsdetaljer

Några detaljbilder ifrån badrummet blir det idag, passade på att fota häromdagen när solen lyste in så härligt!
k
Pigtittaren har varit min mormor och morfars, hos mig har den dock blivit vit! Genom spegeln kan ni skymta vårat badrumsskåp som J byggt av ett gammalt fönster.
k
l
Lavendel i en glasflaska, glasögon som någon släkting har haft långt bak i tiden och så ett gammalt träskrin som har fått lite vit färg + mitt födelseår.
k
Är väldigt svag för tvålar och andra fina badrumsprodukter, gärna i vackra förpackningar! Här en hög med tvålar i mitt vackra loppisfyndade fat.
kk
Önskar er alla en fortsatt härlig vecka med förhoppningsvis mycket sol!
k
Kram Marie

56 kommentarer:

Ingis sa...

Härliga bilder......oh vilka ägg. Blir sugen på att pyssla sådana fina.....//Ingis

Hulda sa...

Så herlige bilder! Flotte baderomsdetaljer, likte piketitteren så godt. Flotte såper på fatet. Lekre bilder som alltid!

Hulda sa...

Glemte å si at jeg likte skrinet ditt godt, så smart å male årstallet ditt på. :)

Vita små hjärtan sa...

Toppen-fina bilder! Ha de gott!

Charina sa...

Hej ett litet tassavtryck från mej som är inne på din blogg lite då och då och kikar på allt fint!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh ett kvälls-inlägg *hihi* det gjorde jag häromdan (vid midnatt)

Så fina detaljer från badrummet!

Erat skåp är jättemysigt, fint när man skymtar det i spegeln sådär!

Ja hjälp Marie, jag säger som till Goa, var beredd på lite kaos *hihi* för det är mycket som är "utanför bloggbilderna" som inte är klart än..bara så att du vet :)

Tvålar ja..det gillar jag med, går ofta och sniffar på de där vi köpte av Ingrid du vet...tycker de luktar sååå gott!

Fint med pärlisar...de är slut här :(

Kram vännen, vi ses snaaaart!
Mia

Jema Rose sa...

Så vackert..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Home No.1 sa...

Hej Marie så vackert med de olika detaljerna i badrummet!
och tack för lyckönskningen med webbutiken och att du tyckte den var fin det gläder mig!!!
Kram Annica.

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, vilka vackra badrumsstilleben av tvålar, små skrin, pigtittare och glasögon! Och skåpet din man ( också ) gjort är så himla snyggt!

Uppe i ottan, måste ila till jobbet!! Mari.

Lilla huset på prärien sa...

Mysiga bilder! Jag gillar också vackra tvålar. Kan nästan känna doften ända hit! Så härligt är det. Fast man ska inte använda dem... då blir de kladdiga och fula :(

Ska försöka övertala mannen att följa med... det hade varit kul faktiskt (tror jag).

Ha det bäst!

Kram J

tales from an O.C. cottage sa...

Your rose is perfection!!! And your blog is beautiful!!!

m ^..^

Dubbelörnen sa...

Äntligen så startar vårt avstannade badrumsprojekt. Jag längtar så tills jag får detaljinreda...

Kram

LantlivsAnette sa...

Härliga bilder, du har det sååå fint..vackra detaljer..önskar att jag kunde fota i ett så vackert badrum jag också..
Ha det gott
Kraam Anette

Evas Paradis sa...

Såå fint där blir! Badrumsskåpet är superfint ... har tänkt göra något liknande, när vi kommer så långt. Vi är på tvättstugan nu ... inte riktigt lika kul men mycket välbehövligt!
Kram Eva

livetpåfyran sa...

Ditt badrum är så trivsamt. Jag gillar också tvålar och just nu använder jag en från ett företag som heter Skin. Jättebra för huden!
Idag lyser solen hos mig! Underbart härligt, jag blir så lätt i hjärtat då...vårkänslor!

Kram kram Pia

Lina sa...

Badrumsskåpet är väldigt fint!! vi har börjat planera vår renovering nu! Fast först skall sambon hjälpa sin a föräldrar bygga en stuga och sen kom det jue tt bröllop emellan....;) Ha en fin vecka!

Skatan sa...

Jag gillar alla dina läckra detaljer...särskilt glasögonen!

Ha en fin dag Marie!

Kram från Anna.

Mitt hem är min borg sa...

Hej Marie!!

Som vanligt så bjuder du på så fina bilder.. Ni har ju ett underbart hem och badrum..

Ha en fortsatt bra vecka..
Kram!!

Det vita dårhuset sa...

God morgon!
Vilka fiiina och detalj rika bilder du bjuder på denna uunderbara morgon =))!
Du får ha en fortsatt trevlig dag!
Kramen

My Lovely Things sa...

Godmorgon!!
åh så mysigt du har det i ert badrum..
verkligen många fina detaljer..

Tvålarna är ju en så mysig dekoration..

nu känns det som det är vår ute..jag torkade två maskiner tvät ute i gårt..
det är härligt..
ha en fin dag..
kram anna

Carina sa...

Hej

Vilket härligt badrum.
En sådan pigtittare skulle jag vilja ha.
Ha en underbar dag
Kram

rosenskära sa...

Måste nog leta upp reportaget från er igen. Är mannen snickare eller? Skulle gärna se att min make pysslade med sånt också...

Härligt ljust badrum och fina saker.

Kram/L

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint du har det i badrummet.
Kram!

Lena Kristina sa...

Myyyysig badrumsinspiration från dig

Kramar Lena

Mia sa...

Ljuvliga bilder och härliga färger.

Fastnade också för dina fina påskägg, hur gör du dem?

Kram Mia

mali-mo sa...

Så flott dere har det på badeværelset! Stemningsfult med gamle ting so har en historie, og det flotte hjemmesnekrede skapet så jo utrolig flott ut!

Ønsker deg en flott onsdag!

gamla skolan sa...

Vilka härliga badrumsbilder ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lisas torp sa...

Ja du, nu börjar det äntligen bli vår runtom i landet! Här lyser solen idag och hos dej också!

Så jättevacker din pigtittare blev och så ljuvliga bilder du visar från ditt badrum.
Jag är också svag för fina tvålar och andra saker som hör till badrummet!

Ha en jätteskön dag!
Kram
Lisa

Lina sa...

Det är så viktigt att göra fint på alla ställen där man bor och är. Din toa ser mysig ut om en toa nu kan vara mysig. Fin kanske passar bättre...
/Lina

LenaS sa...

Åh vilka härliga bilder!
Kramis/LenaS

Ann-Catrin sa...

Óh så ljuvliga badrumsbilder... så fina detaljer att man blir knäsvag... och visst jag håller med.. är oxå otroligst svag för vackra tvålar!!

fantastiska bilder

kram
A-C

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Vilka vackra bilder! Härligt fräscht och vårigt.. Har våren kommit till er än?

Kram
Kristina

hemtrevnad marie sa...

Så vackert i badrummet!!!
Ni verkar då ha bättre väder än vi....här var det lite sol igår ...men idag lika grått igen...det kommer till och med ner lite snö!
Ha en fin onsdag!
kramis

Anns Gröna sa...

Jättefina bilder och ännu mer inspiration! Tack!
kram
Ann

Tulipa sa...

Hej Marie!
Fin idé med årtalet på skrinet!

Tittade på en gammal pigtittare igår på auktion, men vi kunde inte vänta så länge tills den kom på tur...hade barnen med mig och det började bli sent!
Blev ju än mer sugen när jag såg din!

Köpte dock lite annat...

Tvålar så där på ett fat är så fint och skåpet som skymtar genom spegeln är bara ett sånt man vill ha!!

Ha en fin dag!

Kram Mariette

Maria i Lilla villa vita sa...

Så fint, fräscht och fantastiskt!
Kram Maria

Designe sa...

Åh vilka härliga bilder! Särskilt den med rosen och pärlhyacinterna! Verkligen vårfärger!
Ha en härlig vecka med förhoppningsvis mycket sol du med!
Kram :)

Titti sa...

Vilka vackra bilder!!!
Nu fick jag lust att göra om i vårt badrum!!!
Tack för inspirationen!!!
Kram Titti

Hanna sa...

Såå fina bilder!!
Vart har du köpt sifferstämplarna?
Visst är det väl stämplat på skrinet?

Ha d fint!
Kram Hanna

Millas hem sa...

Hej Marie!

Så vackra bilder! Har en likadan pigtittare som du, fast din är lite mer skavd, min är helvit, inte så fin som din...dags att hämta sandpapper!:)

Önskar dig också en fin fortsättning på eftermiddagen!

Kram Camilla

Hem och Lycka sa...

Underbart Marie!

kram

annashusidingtuna sa...

Har länge tänk fixa min gammla pigtittare som jag tyvärr en gång i tiden målade 80-tals lila...
Nu måste jag ta tag i det särskilt efter ha sett dina bilder.
Kram anna

Ardisia sa...

Hihi visst e det så att man måste passa på då solen tittar fram :) Så underbara detaljer du har i badrummet!
Vill samtidigt tacka dig för all inspiration jag för av dig.. Är så dålig på att kommentera men nu kände jag att jag måste göra det :)
Kram Ardisia

Jenny sa...

Hej Marie!
Alltid lika vackra bilder! Det är så roligt att kika in till dig o inspireras:)

Ha en härlig vecka du oxå!

Kram Jenny

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Vilken otroligt vacker färg på rosen. Det är verkligen vardagslyx med snittblommor, även i badrummet. Va fin din brudkrona är, kanske någon av döttrarna vill ha den så småningom:)
helgen i Göteborg blev perfekt. Har lagt upp lite bilder på bloggen;)
Hoppas solen lyser på Er,
Kram Maria

Nylyckan sa...

Hej! Härligt det ser ut med alla goda tvålar. det luktar säkert ljuvligt oxå. Sinnligt och fint på toan har du. Kram Åsa

Malin sa...

Nydelige bilder:)
Så vakkert med lavendel på flaske... skal jeg prøve å..

klem

Viola sa...

Verkligen ljuvliga bilder från ditt badrum, din gala pigtittare helt underbar, hoppas du fått njutit av det vackra vädret, kram VIOLAN

Lallis - liv och leverne sa...

Mmm.. så njutningsbara bilder:)
Kram Lallis

Annelie sa...

Hej! o vilken fin pigtittare, roligt när man har gamalt som gått i släkten, o badrumsskåpet som skymtar ser aldellles alldeles underbart ut, vad duktig du är, gillar oxå tvålar o har många liknande små skrin somdittvitmålat med födelseår, jättefint...vemfår nog av tvålar, samma som med ljus, är man på stan en dag så kommer man alltid hem med ett nytt ljus eller en fin väldoftande tvål, hihi ha det gott /kram annelie

MiaMaria sa...

Hej!

Många Vackra detaljer i ditt badrum...och skåpet är ju så fint!

Och vilken krona!!!!!

HA´det så gott redan torsdag idag!
MiaMaria

Anna sa...

Hej Marie!

Så vackert du har i badrummet! Pigtittaren är ljuvlig liksom dina fina små stillenben:)

Jag gillar verkligen idén med lavendel i den lilla karaffen! Måste nog härma dig där eftersom jag nyligen fyndat en så söt liten karaff:)

Ha en härlig dag!
Kram
:)Anna

Hanna sa...

Hej Marie!
Ja, då måste jag på panduro o kolla efter stämplarna :)

Men du, behöver inte vara sur över att du missade Leila...
Kolla här:
http://www.tv4.se/replay
klicka dig fram till Leila på landet ;) Jag har inte heller sett det än... tänkte kolla nu :D

Ha en fin dag!
Kram Hanna

Jenny sa...

Är alltid lika underbart fint hos dig. Tusen tack för din hälsning hos mig!! :) Stor KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Söta prickar sa...

Så fint!
Ha haa såg att du hade laggt mig på favorit-bloggar, vilken ära...det var min dagens höjdpunkt :)
Kram från lyckliga Lotta

Nygammalt sa...

Hallå där Marie!
Så många fina inlägg jag har missat. Så där skulle jag också vilja ha det i mitt badrum.

Och brudkrona, det var ingen dålig present, gift eller ej =)

Kram.