söndag 15 mars 2009

Brudkrona

Jag fick en så fin present av min gulliga mamma häromdagen. Det var en brudkrona som hon hade hittat på loppis.
jh
Nu är jag ju redan gift sen många år tillbaka så den får bara fungera som pynt, hihi.
k
Hoppas att ni har haft en bra helg! Igår köpte jag några penséer och gjorde det lite vårfint ute vid trappan så nu håller jag alla mina tummar för att våren är på gång på riktigt. Här har iallafall snön försvunnit och jag är så sugen på att gå ut och greja i trädgården. Vi får se vad vi hittar på under dagen!
k
Ha en härlig söndag och en fin ny vecka! Kram Marie

85 kommentarer:

Tulipa sa...

Hej!
Åhhh så fin brudkrona!
Vad kul att hitta en sådan, nog inte så vanligt...
Den pryder verkligen sin plats!

Äggen du gjort i förra inlägget var väldigt fina!
Du är så otroligt kreativ!
Och bilderna så finstämda!

Ha en fin dag!
Här ska det målas i butiken!

Kram Mariette

Hulda sa...

Nydelig brudekrone. Den er jo fin til pynt også, siden du er gift. Jeg hadde et gammelt diadem i håret da jeg giftet meg, det var et mormor hadde da hun giftet seg på 1930-tallet.

Hjerterom sa...

For en nydelig brudekrone!
Gjør seg godt til pynt,heldigsom fikk den ;)
Her har vi sol og vårvær :)
Skal ut å gå en tur nå :)

Ha en kos søndag.

Siw

Lisas torp sa...

Vilken underbar krona! Visst duger den som pynt!

Ja, här är nästan all snö borta också, vi får se hur det ser ut när dagen är slut!

Men det ska viss bli mera snö i veckan...*suck*!

Ha en härlig dag och jag håller tummarna för att penséerna ska klara sej!
Kram
Lisa

Jojo sa...

Vilken vacker liten sak!
Så lätt och ändå så komplicerad...

Här har vi ännu massor med snö uppe i vasa.. Långt till våren här ännu =)

Kram Jojo

Guldkant På Livet sa...

Brudkrona på loppis!!??

Det var inte illa att kunna fynda en sådan där och så snygg den var som dekoration!! Fin silvrig hink den läckra skira blomman, jag glömt namnet på, står i!!

Soliga söndagshälsn till Dig!!

mylovelygrandma sa...

Vilken fin brudkrona! passar ju perfekt som dekoration. Man kan ju till och med lägga den i en blomma eller liknande. Trevlig söndag!!!

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken fin brudkrona! Väldigt vacker...

Ser penséer överallt, blir så sugen på att köpa några. Får nog bli en tur till plantskolan idag...

Önskar dig en skön söndag! Kram Marie

Söta prickar sa...

Den var värkligen söt, din mamma har bra smak hon!
Ha en bra vecka, och vi håller tummarna att våren äntligen kommer!
Kram,Lotta

Home No.1 sa...

Hej Marie åhh vilken bedårande krona!
ha en fin söndag kram!
Annica.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilket fynd! Jättevacker brudkrona!
Fina var dina påskägg också!
Må så gott!
Önskar dig en ny fin vecka!
kram vännen!
nina

livetpåfyran sa...

Vilken underbart söt liten krona, va gulligt av din mamma!

Jag är riktigt avundsjuk på att du kan ställa penseér på trappan....här hemma har jag en röd marodör på 9 månader som massakerar allt jag ställer där :(

Ha det gott Marie idag i solen, kram Pia

Skatan sa...

Men så fin! Den där skulle man be att få låna så småning om när det är dags att burra till rufset och gå till kyrkan ;-)

Plantera penséer låter smått overkligt men väldigt trevligt!

Ha en fin dag,

Kram,

Anna

Millas hem sa...

Nämen så söt!
Tänk vilket arbete!

Har inte planterat något ännu, var så himla tidig förra året och då kom det ju massor av snö till påsk. Men det kanske blir något litet utanför dörren!

Ha en fin dag!
Kram

Moster sa...

Vilken fin brudkrona. Verkligt vacker.
Här har vi ännu mycket snö trots att det redan håller sig på + sidan.
Kram Moster

VILLA MOA sa...

Såå bedårande vacker, ibland kan loppisen verkligen ge en tillfälle att hitta fynd. Fint du har gjort på din blogg.

Kram /Nettan

Malin sa...

Aå vacker så man blir stum! Verkligen en fin och personlig detalj i ett hem.

hemtrevnad marie sa...

Jättefin brudkrona!!
Härligt att snön försvunnit!
Här har vi mycket kvar ännu....hoppas det töar endel idag...fast solen som de lovat lyser då med sin frånvaro!
Ha en fin söndag!
kramis

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Men vad go hon är din mamma, vilken jättefin brudkrona!!!

Jättesnygga foton Marie..härligt att se!

Ja här försvann snön också direkt. Idag skall vi in en sväng till Göteborg, barnan skall vara på Lek och Buslandet, och N och jag skall in på IKEA och lite annat så länge.

Ha det så bra och så ses vi snart :)

Kraaaaam
Mia

Rosenvit sa...

Mammor är bra, det kan vi lungt konstatera och antagligen stämmer ordspråket att äpplet inte faller långt från päronträdet. Ni verkar ha samma smak. Det var den sötaste brudkrona jag sett.

Njut av livet!
Anna

Nylyckan sa...

Vilken fin present! Den var ljuvlig. Härligt med våren att ha allt framför sig. Kram Åsa

Evas Paradis sa...

Ur-söt brudkrona och väldigt omtänksam mamma har du!
Har också inhandlat en liten vit-nosad pensé-fröken som nu lever ett ack så svalt liv på verandan.
Kram Eva

Grodmamman sa...

Så fin brudkrona!
Här skiner solen idag och i stort sett alla snö är borta. Hoppas verkligen att det får vara vår nu!:)
Kram

My home is my Castle - by Kari sa...

KJempeflott brudekrone :))
For en snill mamma du har :))

Klem,Kari

Jillsan sa...

Vilken söt krona!
Är också sugen på att pynta entrén med lite penseér och annat vårfint.
Tror nog att våren verkligen är på gång nu...åh vad jag längtar efter att få sätta fingrarna i jorden och framförallt vill jag sätta i gång med vårens projekt, min Medelhavshörna.
Ha en bra vecka!
Kram/ Jillsan

Mamma C sa...

Det var en jättefin brudkrona hon hittat.Mycket fint att bara ha det framme som en prydnadssak.
Ja nu är det väl våren som är på G.
Kram Mamma C

My Lovely Things sa...

Åh vilken fin brudkrona!!
En verkligen skatt!!

Va roligt att hon gav dig den!!Otroligt fin prydnad...

Ja här är vår i luften..Har hängt ut tvätt..så härligt..
peenser låter så mysigt..har klurat på hur jag ska plantera i år.får ta det nån dag..
ha en go dag..
kram anna

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Vilken rar mamma du har som fyndar åt dig, jättesöt brudkrona. Så härligt det lät med penseér, här har vi fortfarande vinter fast idag är det underbart solsken och snösmältning, sådär härligt vårigt du vet. Har precis kommit hem från en promenad.Nu blir det lite lunch och då vi råkade slinka in på bageriet i närheten får vi ta en fika i trädgården efteråt:)
Känn ingen stress över mailet, svara när du har tid. Hoppas ni haft en härlig dag i solen ni med.

Kram Heléne

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken snäll mamma du har som kommer med en sån ljuvlig brudkrona:)

Den passar jättebra hos dig!

Ha en härlig söndag,
kram Jenny

Viola sa...

Vilken underbar brudkrona, vilken gåva från modern, här har vi gråväder som vanligt, tror hekla Sverige har sol utom vi, hopas du ahr en skön söndag, kram VIOLAN

Evans sa...

Hej! Det var ett tag sedan jag var inne och läste din blogg, men vilken fin krona du fick, jag fick lite vårkänsla här i veckan, koltrasten sjöng och när solen tittade fram en kortis, värmde den. Ha en fortsatt skön söndag/Eva

moni sa...

heisann! Det var en lekker brudekrone, kunne godt ha giftet meg med den på hodet ja! men den var utrolig vakker som pynt også! Virkelig et blikkfang! Ønsker deg en videre flott søndag!

Randi sa...

Vilken underbart vacker brudkrona!
Och din mamma är ju supergullig som tänker på dig när hon hittar vackra saker.
Kram Randi

Maria sa...

Vakre bilder.. igjen. Jeg har forresten helt lik sukker-krukken din til høyre her ;) Den er så fin.
Klem Maria fra Idekroken

Vardagens guldkorn sa...

Vilken fin brudkrona, undra vem som använt den?? Vad härligt det låter med penseér! Här är det första riktiga vårdagen idag, med takdropp och plusgrader. Hoppas att snön försvinner fort nu så man kan plantera vårblommor på trappen. Jag lääängtar! Hoppas du får en bra vecka! /linda

Det vita dårhuset sa...

Hej!
Det var en söööt liten krona. Snällt av mor din och tänka på dig =)!
Kram Erika

KLARA LAVENDEL sa...

Den kronan var ju jättefin som dekoration! Kanske någon så småningom skulle vilja använda den också! Ja, här på västkusten var det riktigt varmt och soligt idag, så snart kan man nog ta itu med trädgården. Ha en fin vecka! kram ingela

"M" sa...

gud en sån söt krona...fungerar ra som pynt....

"M" sa...

gud en sån söt krona...fungerar ra som pynt....

Randi sa...

Heia..
WOW for en nydlig krone,å så snill din mamma er så gir deg en sånn en!
Ha en fin veke!Klem!

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vilken otrolig tur att hitta en sån. Och så gullig mamma som tänkte på dig :)

Kram Viveka

Hjärtat Mitt sa...

Oj, vilken söt brudkrona, och vilken härlig mamma du har, som tänker på dig :)

Kram Mari i Marieholm

gamla skolan sa...

Åh ! Vilken fin brudkrona !! Kan inte vara särskilt vanligt att man hittar någor sådant på loppis ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Mitt hem är min borg sa...

Vilken fining!!
Tänk att få ha en sån där när den dagen kommer.. Helt underbar..

Ha en skön vecka..
Kram!!

Tankar tar tid sa...

Ååååh, vilken fin brudkrona ... ni får väl göra som så många gör nu för tiden ... förnya era löften så kan du använda kronan.

Blir så avis när du skriver att du ska gå ut i trädgården och greja lite och att du ställt ut blommor. Här ligger snön överallt fortfarande trots att det töat bra idag ... men det dröjer nog innan jag ser skymten av något gräs och jord.

Kramar Christina

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

JA...JIPPEY VÅREN ÄR PÅ VÄG!!! Härliga tider. Vilken underbar brudkrona!

I dag är jag så glad. Vi åkte på loppis i dag ocg där stod en järnsäng...yes äntligen! Tänk vad loppisar är bra!

Ha en underbar vecka!

Kram Anna

becca sa...

vilken fin brudkrona, ska nog ta fram min krona som jag hade vid mitt bröllop, det är ju trist att den ligger i en kartong i garderoben. Du har en jätte fin blogg! kram Rebecca.

Lilla huset på prärien sa...

Vilken fin present!! Min mamma kommer aldrig med några presenter till mig. Önskar att hon också var lite mer intresserad av loppisar osv men det är hon inte. Har faktiskt börjat filura på om jag ska ta med hela familjen till Ledreborg, vad tror du... är det genomförbart? :)

Kram Jenny

Hanna & Hugo sa...

Otroligt vacker brudkrona...
Vilken present.
Hoppas ni haft en skön helg & önskar er en skön ny vecka
Många kramar Maria

angelhairs.blogspot.com sa...

Den var ju jätegullig din brudkrona...
Kram Jeanette

Vita små hjärtan sa...

Oj så fin pärlkrona! Kram

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilket loppisfynd, din mamma vet vad du gillar. Hittar man en sådan vacker brudkrona skulle man vara hur glad som helst.
Det passar bra till dina fina saker.
Tack för all inspiration!
Susanne

Willewira sa...

Vilken underbar brudkrona!!!
Synd att du redan är gift... fast ni kanske kan göra ett "omgifte" vid något jubileum (15 el 20 år) så du får användning för den.

Annars är den ju vacker som den är där den ligger...

Fina ägg har du gjort också...och långt har ni kommit med utbygget. Vad kul!!

Ja, nu börjar man hoppas att våren är på ingång för att stanna!

Ha en bra vecka!
Kram
Willewira

Inspiration i vitt sa...

Om jag hade en sån vacker krona vette tusan om jag inte gifte mig på stört hihi.
Så rart av din mamma, hon vet vad du vill ha.
Min mamma har lärt sig någorlunda vilka saker jag vill ha och hon köper oxå saker till mig i bland på loppisar eller antikmässor, det tycker jag är gulligt.
Ja nu har ju den mesta utav snön smällt bort så nu väntar vi på värme.
Kramar till dig/Ingela.

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Å vilken söt liten krona!

Visst håller vi tummarna för våren nu! Alltid lika mysigt att kika in här hos dig Marie!

Kram Jes ♥

Marit`s vita skrin sa...

Men vilken fin present du har fått.

Jag måste fråga, vart kommer din fina kruka ifrån, Nordal kanske?

kram på dig Marie

Lilla Ugglebo sa...

åå va kul att hitta en sån....jätte fin att bara ha ligga så där....vem vet någon av É o V kanske vill ha den en dag...;)
Vad mysigt att få plantera penseér....vågar inte riktigt än...det blir säkert smällkallt igen...
Ha en härlig dag!
Kram katarina

Liten Bod sa...

Så söt den var! Nu vill jag också ha vår, men den är på gång... Kram, Tina

vosges paris sa...

Nice to see some bling bling ;) I like your ARTOis stencil as well, I am getting an old Frenc one this week I bought on Ebay, I am so lokking forward to see if it is as good as on the picture ;)

Kjeruben sa...

Gift eller ikkje... nydelig var den like vel :-D
Og veldig flott der den ligger frammeo og 'ventar' ;-)

Vackra Magnolia Och Bland Mina Busiga Barn sa...

Hej gumman!
Kikar ien en sväng hos dig idag! Och Hoppas att du mår bra och att din helg varit skön!
Ha nu en underbar dag och tack för att JUST du finns Kram Tina

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Du skojar!? Hittat en sån ljuvlig krona på loppis...GRATTIS!
Dina ägg i förra inlägget är underbara och inspirerande.
ha det så bra,
Lydia
http://www.lydiasgronafingrar.blogspot.com/

Nilla /Le Petit Paradis sa...

Oj så vacker brudkrona! Lite synd att du redan är gift ;-)

Wilma och jag sa...

Vad vacke den var! Undrar vem som haft den på sitt bröllop?

Ha en fin dag!

Kram!

Annas skattkammare sa...

Vilken underbar present! Så vacker som pynt. Ha det gott i veckan Marie!
Kram /Anna

Titti sa...

Herregud vilken vacker krona!!!!
Snäll mamma du har som fyndar åt dig!!!!
Kram Titti

Designe sa...

OJ, så vacker! Verkligen fin att ha framme som prydnad! Åh, har du redan pyntat med penseer?..jag får nog vänta ett bra tag till hos mig! Vi har massor av snö fortfarande! Ha en bra vecka! Kram :)

Linneagården sa...

Synd att du hunnit gifta dig Marie, hihi. Brudkronan var jättevacker, fin som prydnad. Jag tror du satt en bloggtrend nu, säkert att fler "letar" upp & dekorerar med just en brudkrona,,,,eller vad tror du?

Hoppas du haft en skön helg. Här har sambon målat om köket, men vi har även hunnit varit ute med skotern & tagit med oss fika. De é lite av livskvalité för mig.

Många kramar till dig min lilla bloggvän //madelene

vita zara sa...

Hejsan
Oj vilken fin brudkrona, den blir ett jättesnyggt smycke, vilken tur du har som får sådana gåvor.
Du har en vacker blogg som jag nu haft nöjet att titta på.
Tack för att du delar med dig.
Vänliga hälsningar Zara

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Vilken vacker brudkrona! Vilken snäll mamma du har som shoppar såna fina saker till dig..
Härligt att snön har försvunnit hos er.. Här är det inte lika vårigt, snön ligger fortfarande djup, men det har varit plusgrader i två dagar nu, så jag håller mina vår-tummar också!

Kram
Kristina

Floralis sa...

Den är riktigt fin den kronan... Du får spara och låta den gå i arv till nästa generation och så vidare. : ))
Härligt med penséer. Månne när dom dyker upp här i norr. Inte på ett bra tag antar jag... : )) Mycket snö kvar som ska tina...
Ha det gott!
Anneli

Moderncountry sa...

Hei Marie!

Ojoj så mange besøkende du har om dagen. Ja det er vel kanskje og forvente etter den fine reportasjen. Jeg har så klart spart mitt blad og jeg titter ofte i det :) Jeg glemmer aldri bildet ute bak buskene med utsikt mot trappen og de fine blomstene. Det var for meg det perfekte bildet om et herlig liv på landet!!

Jeg beundrer din stil veldig mye, og jeg fatter ikke hvordan du får det til. Jeg skulle ville lære noen knep om å lage vakre stilleben. På hvert eneste bilde får du det til!
Og hvilken Underbar krone, så fine detaljer!! For en snill mann du har. (det må du fortelle)

Og moro og se hvordan arbeidet går fremover med hallen. Det skal vel bli så skjønt når den straks står klar. Da er det vel bare og hente Pelargoniaene??

Håper du har en god uke, jeg selv sitter og arbeider ivrig med nye saker. Moro og bli inspirert igjen etter lang tid med idetørke.

Ha det godt vennen min!
Varm klem Aina

Heidi-anitha sa...

Så utrolig nydelig du har ordnet det til.. Ja , det sitter i fingrene på deg, alltid vakkert alt du rører ved...

Takk for alt du deler med oss.

Brudekronen var skjønn, og man blir jo alltids litt våt i øyekorken av å tenke tilbake på den dagen...

God uke til deg...

Stor klem Heidi-anitha
White vintage

Ingrid sa...

Så nydelig den var! Den er jo kjempefin til pynt også! :)

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej!
Jäätefin krona. Men våren har definitivt inte kommit till värmland ännu.
Kram MARIA

Aasemor sa...

Så nydelig med tulipaner og ranukler i sukkerkrukka. Jeg har 2 stykker som er make med henholdsvis "sago" og "mel"-skal jammen bruke dem som blomstervase. God ide. Fin blogg du har forresten

LantlivsAnette sa...

Åhhh, vilken underbart söt liten krona...jättefin att ha som pynt sådär..
Ojj, så ni har ingen snö nu !! Vi har massor här, jag längtar verkligen tills jag kan påta i min trädgård jag också..
Kraam Anette

Celias Spetsar sa...

Hej!
Jag älskar din blogg, man blir så inspirerad och glad av att titta in. Vilken ljuvlig krona.
Nu ska jag på jakt i mina skåp efter en gammal skål, sen bär det av till vår lokala trädgårdsmästare. Tack!
Kram Linda

Bruno och Mig sa...

Helt underbar krona. Tänk att hitta en sådan på loppis.

Vackra njutbara bilder som alltid.

Ha en bra tisdag.
L

annashusidingtuna sa...

Underbar krona!
Kram Anna

Himlarum sa...

Den brudkronan skulle man nästan kunna ge sin vänstra arm för...
En så´n dröm...

Kram
Ann-Helen

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig liten brudkrona!
Helt underbar!
kram
Marie

Useful Art sa...

Åh vilken söt, den kan man verkligen ha som pynt, ett riktigt smycke!

Hoppas du har en mysig början på veckan!

Kram /Sara

Bygatan sa...

Gokväll marie!

Så härligt att snön försvunnit och att du har planterat penseér!

Här i Dalom känns det långt kvar...suck

Så njut av den tidiga våren;-)

Kram Lena

disa sa...

成人漫畫,成人文學,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風,伊莉,伊莉討論區,伊莉論壇,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看,A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城