torsdag 26 mars 2009

Flera fynd från Danmark

Som jag berättade i mitt förra inlägg så var det mest på de danska loppisarna som vi spenderade våra pengar. Nu ska ni få se några flera fynd som jag gjorde!
j
Allvarligt talat så var det kärlek vid första ögonkastet när jag såg den här lilla byrån/bordet. Såg genast framför mig hur den skulle passa perfekt bredvid Veras säng. Köpte den av en liten söt tant som var hur gullig som helst, hon till och med sänkte priset utan att jag ens hade försökt att pruta. Det är inte min starka sida annars att pruta, har mycket att lära av proffset Gúa, hihi.
l
På ovansidan satt det en jätteful plastig skiva som jag inte kunde få bort fort nog när jag kom hem. Tog första bästa "verktyg" som jag kunde hitta, en bordskniv, och började bända. Maken bara skakade på huvudet!!!!! Men skivan kom loss och sen var det bara att börja slipa bort det tjocka lagret med lim som var under. Det tog en evighet kan jag säga, det är tur man är envis som en åsna. Resultatet blev iallafall bra och både jag och Vera är väldigt nöjda!
k
Sen fyndade jag också tre sådana här fina porslinsburkar med dansk text på (bara två som syns på bilden). Har sen tidigare en större variant som jag hittade i somras på en dansk loppis så jag blev superlycklig när jag hittade de här lite mindre.
k
Redan fredag imorgon, inte klokt så fort tiden går. Här ska målas i utbygget under helgen och så fyller våran Elsa 5 år så lite kalas ska vi hinna med också. Hoppas att ni alla får en riktigt härlig solig helg!
k
Kram Marie

73 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å vilket fint bord! Passar ju perfekt i lillans rum!

kram

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vilket fint litet bord du hittade, passar perfekt där i din dotters rum:)

Hoppas ni får en jättetrevlig helg och ett fint kalas!!

Kram Jenny

Lina sa...

Så sött litet nattduksbord hon fick din tös! Jag älskar den där gröna färgen...
/Lina

Grodmamman sa...

Grattis i förskott till Elsa!
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Det bordet är ju underbart:) Ha en fin kväll.
kram Lallis

Skatan sa...

Det är så roligt med dessa fynd vi faller för i den här delen av bloggosfären! Tänk dig kommentarerna från någon som gillar blankt och modernt när de får syn på ditt sängbord. De tror säkert vi är helt galna :) Jag gillar dina inköpt skarpt :)

/En annan toka!

Marit`s vita skrin sa...

Vilken resa du ser ut ha haft, Marie.
En riktig dröm-resa för mig....

Bordet var ju precis så nött och charmigt som det ska vara. Det blir så fint med någon sån detalj i ett barnrum.

Kram på dig.

Marit`s vita skrin sa...

Förresten, pruta, det är det bästa jag vet, hihi.

Kram

Tulipa sa...

Så härligt gammeldags det såg ut med lilla bordet!

Kul att få se dina fynd från resan!

Man kan ju liksom aldrig få nog av allt fint och skapande...

Lycka till med kalas och måleri...här snöar det nu...tvi vale...

Kram mariette

Hulda sa...

Ja, tenk nå er det fredag og helg igjen! :) Herlig! Det nattbordet var virkelig skjønt, ligner i fargen på det skapet jeg viste på bloggen, den grønnfargen er nydelig. Flott var også krukkene med tekst og T-en på mugga. :) Ha en fin bursdagsfeiring.

Noamaja sa...

Men ååh! Jag kan inte komma ner fort nog till Köpenhamn nu! Så fantastiskt bordet är, sängen är också alldeles underbar! Vi skall eventuellt döpa vår yngsta i Danmark eftersom min man kommer därifrån då måste det bli loppisar också! Men pruta kan inte jag heller...
Kram och tack för titten:-)
A

Hemmalycka sa...

Vilka fynd du har gjort, jättefina.
Kram Kram

rosenskära sa...

Vad fint det är, läcker pastellig färg. Är ju också på jakt efter sängbord, men till vårt sovrum, hittade två ganska fina på auktionsverket med marmorskiva men de var ganska spruckna i träet så jag vet inte. Det är inte lätt när man vet vad man vill ha!

Tack för din goa kommentar - jag blev jätteglad!

/Lena

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Ja åhh den blev ju såå söt där bredvid hennes säng! Jättesnyggt att du fick loss den där rutiga laminatskivan eller vad det nu var...underbar!!!

Sitter här och ler när jag tänker på hur mycket roligt vi hann med under helgen...och alla fina fynd och bilen full av plingande fågelburar hihi

Kram
Mia

Annas skattkammare sa...

Vilka underbara fynd du gjort, särskilt byrån var ju underbart söt!! Nu växte mitt åka till Danmark-begär ännu mer! Får nog boka in en resa till mig och sambon, men hur ska jag få med mig honom på alla loppisar??? =) Trevligt helg!
Kram /Anna

Guldkant På Livet sa...

Vilket bedårande litet grönt och perfekt nött sängbord du hittade, lyckliga Vera!

Vackra burkar med, så kul att få fynda så, snyggt med tulpanerna i den kannan...

Grattis till Elsa, ha en härlig helg!! Mari.

Annelie sa...

hej! vilka fina loppis fynd, skrattar ihjäl mej du är precis som mej, in genom dörren o direkt på o börja bända med kniv, hahahah, jättefin liten möbel!!
ha det bäst /kram annelie

Jema Rose sa...

Så fina fynd!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Fru Sirlig sa...

Jättehärlig färg på bordet. Så fint det blev där bredvid Veras säng. Skrattade glatt igenkännande då jag läste om din iver att slita loss skivan, så hade jag också kunnat gjort. Min man hade också skakat på huvudet, fast sedan tycker han att det blir rätt bra i slutänden.

Lycka till med måleriet, kram Heléne

Torparfrun sa...

Vilka fynd!!!!!

Kram Torparfrun

Ardisia sa...

Den lilla byrån är helt fantastisk! Passar jättefint i Veras rum. Porslinburkarna är också fina, har inte sett sån modell innan. Jättesnygg färg!
Ja, ha en bra helg! Kramar

Ardisia sa...

Den lilla byrån är helt fantastisk! Passar jättefint i Veras rum. Porslinburkarna är också fina, har inte sett sån modell innan. Jättesnygg färg!
Ja, ha en bra helg! Kramar

Loppisliv sa...

Lilla byrån var verkligen jättefin, att pruta är inte riktigt min grej heller, men jag blivit klart bättre med åren :-) Porslinsurkarna m text på var också jättefina. Ha en toppen helg. Kramisar Paula

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..det var en helt underbar fin liten byrå..åhhh vad fin, jag förstår att du blev kär i den direkt, och färgen var ju helt perfekt..Lyllos du som har små söta flickrum att dekorera och möblera, den tiden är ju förbi här hos mig..
De vita burkarna var ju också helt underbara...åhh vad mycket fint du har köpt..
Lycka till med målning och kalas i helgen
Kraam Anette

Lina sa...

Åh så mycket fint du visar!! Man blir helt till sig!! Nu vill jag ut på loppis!! Ha en trevlig helg!!

Lisas torp sa...

Underbara fynd du gjorde - både den lilla byrån och burkarna! Så snyggt!!!

Ha en härlig fredag!
Kram
Lisa

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken trip ni haft....
Och vilka saktter ni fått med er hem...vilken söt liten byrå/sängbord.....och de vita burkarna.

Ha´en skön helg!
MiaMaria

Evas Paradis sa...

Åhhj det var det sötaste lilla byrå man kan tänka sig ... såå sött bredvid barnsängen!
Vi ska också på barnkalas ... fast det barnet fyller 30 ... jo du, så gammal har min dotter blivit ... hua vad tiden går.
Kram Eva

Jillsan sa...

Vilket vackert bord, passa in väldigt bra i Veras rum.
Ha en skön helg och lycka till med målningen.
Kram, Jill

Inas sa...

Hej Du! Vilket fint bord du fick tag på... och det är inte alltid männen förstår allt... huvudsaken är att man får hålla på. Många goa kramar Ina

Kerstin sa...

Virkelig noen fynd ..Den lille kommoden var hel skjønn..herlig farge og nydleig slitt.. De hvite burkene var også nydeligeO=)
Ønsker deg en fin dag =)
Klem

Lilla Ugglebo sa...

Hallå Marie!

Ååå vad härligt det låter!!
Själv bara jobbar jag...dygnet runt känns det som...
Extra öppet skapar ju en hel del mer jobb...
HImmel o milda Matilda så mycket fint...åå den där lådan med hyacinterna...den blev jag också kär i..
Lilla byrån...är den grönaktig??
Så fall passar den ju perfekt till mitt sterioskåp som äntligen snart är klart. Viiill haaa...fniss...
Så kul att måla i utbygget.
Det är snart färdigt nu va???
Hoppas jag kan ta mig en tur igen isommar o inspektera på plats.
Kajsa pratar ju fortfarande om dina små gullungar....
Snacka om att göra intryck!!
Ha en mysig målar helg nu då!
Kraaaaaaaam Katarina

Nettan sa...

Å vilka finfina fynd! Den lilla byrån passade ju perfekt där! Lite kul å höra att det är fler som är ivriga och envisa!;-)
Ha en riktigt bra helg..här har kommit massor med snö inatt..ingen vår i sikte..
Kram Nettan

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så underbar ni verkar ha haft det på er tripp till danmark. Vart ligger butiken honning och flora har sett bilder på fler bloggar och den verkar helt fantastisk.
Kram anna

Fransk inredning sa...

Vilka ljuvliga fynd du gjoert i vårt underbara grannland.Åh så jag längtar dit! Kram susanne

mig & alice sa...

AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!

Men Herreminjisses människa vilken otroooligt söt liten byrå!!
Jag förstår precis hur du kände det när du såg den :-).

Åhhh, vad jag blir avundsjuk på dina trippar till Danmark...vill ju också åka dit :-)och vad du är go som tipsar om den där loppisen.

De där burkarna är bara så fina, jag kollar också alltid efter dessa när jag är på loppis....har bara lyckats få tag i en liten ännu, dock utan lock...men det gör inget...då kan man ju förvara annnat i den, eller hur?

Är det inte i maj den där andra marknaden eller vad det nu är...som du åkte på i fjol du vet??
Den skulle jag verkligen vilja besöka, ojojoj!!

Vad spännande att ni kommit så långt att ni ska börja måla nu :-).
För står att det kliar i fingrarna på dig att få sätta igång att inreda därinne.

Gratta 5-åringen så mycket och ha en mysig helg.

Varma kraaamar
Melinda

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilka fina burkar!

Helen sa...

Underbar liten byrå!! Färgen verkar luta åt dina pardörrar/tv-skåpet...
Vackert!
Grattis till Elsa i förskott!
Ha en trevlig helg!
Kram
Helen

Under en vind sa...

Klart att den skulle bli er! Fina fynd ni gjorde!

Ha nu en riktigt bra helg och gratta födelsedagsbarnet! Kramis!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Härliga fynd du gjort och tack för länken till loppisar i Danmark. Vi ska till Gröntorv på onsdag, får se om vi hittar någon loppis på hemvägen. :o)
Ha en härlig helg,
Lydia

gamla skolan sa...

Vilka fina saker du hittade !! Jag vill också åka på loppisrunda i Danmark !! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Mitt hem är min borg sa...

Åhh.. Vilket fint sängbord.. Underbart.. Ja skam den som ger sig.. =)
Jag vill oxå till Danmark.. Lyllo dig.. =)

Ha det så roligt på ert kalas sen..
Kram på er!!

Millas hem sa...

Hej Marie!

Jag förstår precis...är nu också kär i Veras lilla sängbord, så himla fint!

Ja, till helgen blir det kalas, närmare bestämt söndag då vi har både barnkalas och släktkalas...phu!

Åh, vad jag önskar att jag hade varit med på er tripp, ni verkar ha hittat så mycket fint! En annan gång kanske!:)

Lilla trälådan med hyacinter är superfin och alla andra detaljer på bilderna också för den delen. Varje gång jag ser dina sifoner blir jag sjuk...kan du fatta att jag inte har en enda?!
Hittade på Bettys, men köpte ingen...ångrar mig så. Iallafall när jag tittar in hos dig! :)

Ha en fin kalashelg nu!

Kram Camilla

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Va kul att resan var lyckad. Ni har verkligen hittat fina saker. Hoppas att ni hinner med allt ni tänkt er under helgen och att lilltjejen får ett roligt kalas. Många soliga vårkramar från Maria

Kristin sa...

Hej Marie, så många fina saker du fick med dig från Danmark. Det lilla skåpet var ju helt bedårande, färgen var jätteläcker. Och de där porslinsburkarna... ja, jag kan ta över dem när du tröttnar! ;-)

ha en jättebra helg nu och stor kram till dig! (Vilken himla tur att ni inte åkte denna helgen när det är så snöigt!)

Kallholmen sa...

Ett riktigt fint loppisfynd.
Perfekt när du fick bort fula skivan...
Önskar man hade lite närmare till Danmark.
Vad många fina knappbilder du visar på din blogg.
Ha en mysig helg med målning och allt.
Carolina

H elle K sa...

Hei så vakkert skap, du viser slike herlige bilder.. Ha en fin helg. Kos deg. Kristin

Söta prickar sa...

Jag tror jag dör nu, så fint tycker jag bordet var!!! Helt underbar-som din blogg alltid är!
Vilka loppisar var ni och besökte, är loppisar roligare i Danmark än i Sverige? Har aldrig varit på loppis där...har kollat några som vi ska besöka i maj...hoppas man gör fina fynd.Nu är det spara-spara som gäller-lätt som en plätt när man är mammaledig ;) och har sådan inkomst...
Kram och ha en toppen helg!

LenaS sa...

Åh vilka härliga fynd! Bordet var ju hur sött som helst....
Kramis/LenaS

Designe sa...

Så söt liten byrå i härligt sliten färg, typiskt danskt!
Så fina burkar oxå..står det sagogryn? va gulligt! :)
Fint med blommor och ris!
Trevlig helg!
kram :)

Titti sa...

Vackert bord!
Du har verkligen öga för det där lilla extra! Man blir som vanligt full av beundran när man besöker din blogg.
Trevlig helg!
Kram Titti

Ann-Sofie sa...

Suck! Önskar att jag kunde hitta sånna där mysiga möbler på loppis. En underbar byrå, och vad fin den blev bredvid dotterns säng! :o)

Liten Bod sa...

Så fint bord! Jag förstår precis hur det känns, att skivan ska bort direkt kosta vad det kosta vill! Leta rätt på verktyg tar på tok för lång tid :) Kram, Tina

Nylyckan sa...

Hej! Fin och charmig liten byrå! Undrar vilken historia den har? Du visar så härliga ting att man bara njuter. Kram Åsa

Viola sa...

Vilket rart nattduksbord lilla Vera fiock, så fina fnd du gjorde i favoritlandeet...här är vi i vattenhålet och fick köra ner på fm i full snöstorm, har haft mitt eldorado runt Västervik på loppisar hela em, kom hem med ett så fint symaskinsbord och kan du tänka dig jag fick en alldeles underbar gammal stege gratis! man tror inte det är sant, såg en bild i Vackre hjem som fastnade på näthinnan som jag ska försöka kopiera hä hemma, ha en skön kväll, KRAM VIOLAN

Viveka i Bläckhornet sa...

Men Marie, vilken snygging du hittat...ja bordet alltså *fniss*.
Kalasfint!!!

Trevlig helg

Kram Viveka

Rosenvit sa...

Vilka härliga fynd du gjort och vad fint det blir.

Trevlig helg!
Anna

livetpåfyran sa...

Vilket fint litet bord du hittade!! Vilken ljuvlig färg!!!!

Jag prutade på Wilma häromdagen, väldigt fint och snällt frågade jag men dom tog mest illa upp*fniss
Inte många som har prutat där inte tror jag...

Jag önskar dig och familjen en underbar helg och supergrattis till den lilla 5-åringen, kram kram Pia

Mamma C sa...

Vilken tur att du är så envis, för det blev jättfint din lilla byrå.
Ha en bra helg
Kram Mamma C

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Kjempefin kommode/nattbord. Virkelig sjarmerende.
Også så fine speserikrukker. Slike har jeg etter min bestemor, med dansk tekst.

Ha en herlig helg
klem

Marias Stil sa...

Vad roligt ni måste haft det! Verkligen fina fynd :) Ha en skön helg!

Det vita dårhuset sa...

Vilka fynd du gjort!!
Blir sååå avis =)
Kramar Erika

Jema Rose sa...

Ha en fin & skön helg du också!

: )

KRAM, Jenny

<3

hemtrevnad marie sa...

Å, grattis till Elsa, 5år!!
Tänk jag tycker hon nyss fyllde fyra...jisses så tiden går...min Eskil blir fem i december...
Jättefint sängbord du köpte till Vera...tur att du lyckades få bort skivan!

Härligt att få måla i tillbygget....ni har haft att göra där , så det måste vara skönt att ha kommit såå långt!
Vet du , min gube tapetserade äntligen i vårt kapprum idag...det tar sig, hihi!
ha en fin helg!
kramis

vitating sa...

Hej Marie!!
Oj så ljuvligt det blev med den lilla byrån i hennes rum, jättefint!!! Jag längtar såååååååååå tills barnens rum blir klara, har massor liggandes som de ska ha i sina rum!!
Kram Maria

vitating sa...

Hej Marie!!
Oj så ljuvligt det blev med den lilla byrån i hennes rum, jättefint!!! Jag längtar såååååååååå tills barnens rum blir klara, har massor liggandes som de ska ha i sina rum!!
Kram Maria

Kjeruben sa...

NYDELIG nattbord!!!
Så skjønn farge! :-D

Fortsatt god helg!
:)

Evans sa...

Hej! Tittar in och önskar dig en trevlig helg. Ett jättefint sängbord du hittade, ha det gott/Eva

Livs Lyst sa...

Såå mye fint! Herlig herlig!

Hilsen Ljo :O)

Två systrar sa...

Men vilka fina fynd!
Nu avslöjar vi vad det är för hemligt projekt vi slitit med de senaste veckorna:-) Välkomna in och kika:-)
Kram C&M

C De-sign sa...

Underbar byrå...vilka fynd du gjort..ja, fredag hela veckan känns det som....men även måndag hela veckan, när den kommer..alldeles för snabbt! Nu ska vi njuta av söndagen! Ha det bra! och Lycka Till med målandet!Kram fr C

Fredrik och Nina sa...

Vilka fynd!! Tack för tipset om loppisar i danmark. Det blir nog en tur om någon månad kanske.

Hur är det med prutandet i danmark? Försöker de höja priserna för att man är svensk. Berätta gärna mer.

/Nina

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej Marie!
Kul att du ville vara med i min tävling på bloggen. Lycka till!

Jag förstår att ni haft en härlig resa med mycket loppis. Vill också...
Kram MARIA
http://mariarenoverar.blogspot.com/