onsdag 4 mars 2009

Månbord

Kikar in en hastig liten sväng nu på morgonen innan det är dags att åka till jobbet. Den här veckan är en sån där vecka när det känns som att man bor på jobbet, så jag ber om ursäkt om jag har lyst med min frånvaro på era bloggar. Har varit så trött på kvällarna att jag inte ens har orkat slå på datorn. Här följer iallafall några bilder från det ena månbordet i vardagsrummet!
k
Trälådan, som jag fått av Ann, har stått på mitt planteringsbord ute i trädgården, men nu har den fått komma in.
k
Har en förkärlek till kannor (och gärna då sådana här små) som man brukar kunna fynda på loppis för någon krona.
j
Flaskan, kannorna, ströaren och glasburken är loppisfynd. Den vita lilla bägaren/vasen kommer ifrån Lustfyllt och linneservetterna fick vi i bröllopspresent för många år sedan.
k
Ha en härlig onsdag!
Kram Marie

51 kommentarer:

Lena Kristina sa...

Mysigt inlägg från dig.

Vilken fin gammal konserveringsburk du har, älskar sådana

Kram Lena

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Här har du en till som är sååå kvällstrött..ojj, jag får kämpa för att alls orka titta lite på tv nuförtiden, men det blir väl bättre nu när ljuset och solen kommer.
Ohhh så fina saker du har...ditt hem måste ju vara som en skattkammare, man skulle kunna gå omkring o titta på allt vackert hur länge som helst....
Igår var jag och hämtade en sak som jag har suktat efter sen i somras, och den fanns kvar, ska visa den sen....
Kraam Anette

Hjärtefröjd sa...

åh så fint!! jätte härligt verkligen!!! :)
så är de ibland.. familj o jobb kommer ju för blogg....
ha en underbar dag!!
kramar linnea

My Lovely Things sa...

HEJ mARIE!

Åh vad vackert vid månbordet och tallrikshyllan..
Jag bara älskar tallrikshyllan..jag har ju lika dana tack vare dig..

Så fint på månbordet med den lilla lådan..jag små kanoor är så dekorativa..
I går ändrade jag om i min ena tallrikshylla..tog fram lite annat porlsin..
köksrenoveringen drar ju med sig lite av det ena och det andra..man ändrar gärna om..
ha en bra dag..
.
ps..jag har inte ägnat datorn så stor tid hleer..renoveringen tar på krafterna..
kram anna

Hemmalycka sa...

Fina saker du har fotat, månbordet är jättefint.
Ha en bra vecka!
Kram Åsa

Skatan sa...

Huvva! Sådana perioder är gräsliga...när dagarna bara snurrar runt i ett, i ett. Här är vi fascinerade över hur en 4 månaders knatte kan knäcka två vuxna genom att hålla dem vakna om nätterna...

Hjälp!

/A

ÄnglarumsMia sa...

Ja, det är ju så i perioder - man har så mycket omkring sig att tiden inte riktigt räcker till.
Önskar själv att jag hade lite extra bonustid just nu så jag hinner med allt inför flytten av butiken, men, men..... Jag gör så gott jag kan av det jag hinner med.
Vilket fint månbord du visar.... Själv har jag två stående som är så slitna så jag tror knappt det går att renovera upp dem. Får försöka mig på dem lite längre fram och se om det går att skaka liv i dem igen.
Var rädd om dig nu och stressa inte för mycket.
Kram Mia

Marias Stil sa...

Letar efter ett månbord, de är så snygga och passar på de flesta ställen.,
Snyggt arrangerat!

Kram!

envilsenloppa sa...

Du har så fint så suckarna slutar aldrig sucka . Ett månbord sstår högt på EnLoppas önskelista med och ännu mera utrymme oxå ... för jag har ingen lust att göra mig av med något annat ;-)
Ja vissa veckor är hopplösa , det känns som om dom har tryckt in några extradagar bara för att göra dem ännu längre och värre .
Kram/Lotta

Monica sa...

Hej !!!!!
Åh,så fina saker.....och vad vackra bilder......man blir glad av att titta på dem.......
Känner igen kvällströttheten.....
Men det vänder väl snart,får man hoppas....
ha en bra onsdag, du med,
Kram,
Monica

Viola sa...

Hejsan, trist när veckorna blir på detta sättet, då längtar man bara till fredag....vackert på ditt månbord och din tallrikshylla, ha det så bra i stressen, kram

Marit`s vita skrin sa...

Godmorgon Marie.

Jag ser att du oxå har det där fina fatet som Lena på lustfyllt har gjort.
Min vän Maria har det och jag dreglar jämt över det när jag är hos henne.

Kram på dig
Marit

Systrarna vitt sa...

Jag bara älskar dessa vackra månbord men var ska jag få tag på ett. På blocket har jag aldrig sett nåt iallafall inte innan det är sålt. Kram Liselott.

gamla skolan sa...

Åh !! Så fint ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Guldkant På Livet sa...

Hallå där Marie,

Ljuva bilder och arr fr dig som vanligt!
Vackert månbord och allt därtill... fin låda du fått av Ann, den gjorde sig bra där!

Ja, visst är det så, vissa perioder orkar man bara inte allt... jag bloggar mycket för att jag reser mycket, annars skulle jag heller inte orka med... men vi gillar din blogg och inväntar nästa inlägg, utan stress!

Ha en bra vecka, vi bloggas & mailas! ; ) Mari.

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Hej!

Vilka härliga bilder.. Blir alltid lika inspirerad när jag kikar in på din blogg =)

Kram
Kristina

Designe sa...

Hej! Vilken stor och fin hylla din man byggt till vardagsrummet/matrummet! Superfint blev det och va ljust och fint det är i rummet! Fina saker i hyllan oxå! Så söt liten låda på månbordet med fina saker i och så sött knapphjärta du pysslat ihop!
Hoppas du får lite lugnare snart!
Kram på dig och ha en bra vecka! :)

Det vita dårhuset sa...

Vilken mys hörna Marie! =)
Jag läääängtar oxå efter ett månbord...
Kram Erika

Lina sa...

Jag tycker det är som att öppna ett härligt inredningsmagasin när jag tittar in till dig:) Du har det så fint! Inte för pråligt och pyntat, bara fint.
/Lina

Viveka i Bläckhornet sa...

Vet du hur gärna jag vill ha ett månbord? Det står högst upp på önskelistan just nu...
Du har ju underbart hemma att man blir knäsvag...
Jag har också lidit av trötthet ett tag. Därav mina glesa inlägg också.

Kram Viveka

Kerstin sa...

Vakre bilder ...nyter de=)
ha en fin dag klem Kerstin

Millas hem sa...

Hej!
Behöver jag säga att bilderna du visar är jättevackra!?
Månbordet med dekoration är så himla fint!
Jag älskar små söta kannor och så sött du hängt dina!

Ha en fin dag!
Från en "trötter" till!:)

My home is my Castle - by Kari sa...

Vakkert....
jeg leter etter et månebord selv. de er bare såå nydelige :)

Ha en fin dag
Klem,Kari

Carina sa...

Hej

Vilket härligt bord.

Ha en bra dag.
KRAM CARINA

Lallis - liv och leverne sa...

Så väldigt snyggt med månbordet:)
kram Lallis

Under en vind sa...

Inspirerande hörna hos dig!

Vissa veckor hopar sig allt! jag känner lite likadant, jobbar min sista vecka nu och då ska man hinna med allt...fredag går jag hem förhoppningsvis för en lång tid framåt..:)

Har vant mig vid tanken och nu ska det bli riktigt skönt!

Kram!

livetpåfyran sa...

Fina saker du visar....jag gillar också kannor. köpte en söt liten vit med spetskantsmönster i botten på plantagen igår!

Se till att vila upp dig ordentligt och ha en fortsatt fin vecka, kram Pia

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Hoppas allt är bra med dig. Du har så mycket fina saker! Själv var jag iväg idag och hämtade hem lite nya växter till hemmet. Önskar verkligen att jag hade lite mer tid att pynta här hemma...

Vad sa mannen om hyllan förresten? Blir den dyr eller?

Kram J

torntoppen sa...

Hej vännen!

Söta små kannor du investerat i! Man blir så glad av att gå ut på din blogg och få inspiration av att fixa hemma! Du tar så fina kort!
Hoppas allt är bra med er! Med oss eller mig är det lite visset men det kanske blir bättre när solen kommer fram i vår!

Krama alla från oss, inklusive dig själv! Hälsningar Sandra

Lisas torp sa...

Så jättevackert du har odnat det! Trälådan har fått en jättefin patina och är jättevacker! så fint det är med det vita porslinet!

Ha det gott!
Kram
Lisa

meandmyhome sa...

Vackert vackert!!
Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vilket mysigt inlägg! Så många fina detaljer..jag älskar också små kannor, spanar alltid på loppis :)

Anns låda passar jättebra inne också!

Vi hörs (och ses) snart!
Kram på dig goa vän!
Mia

Evans sa...

Hej! Håller med dig, denna vecka har varit lite för mycket och vi har bara kommit till onsdag. suck.
Jättefina bilder. Ha det gott/Eva

Mamma C sa...

Jättefint på din tallrikshylla och månbord. Nu är det bara två dagar kvar på veckan.
Kram Mamma C

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej hej!!
Jag önskar jag hittar ett nånbord någon gång...
Sååå fint på ditt månbord med den gamla lådan... Och tallrikshyllan e så fin...
Kram kram Linda

husvidhavet sa...

Hallå Marie!!
Vilka fina bilder och saker du visar idag!
Hm... mamma har sådana där glasburkar med "metallbåge" som du visar de är faktiskt ganska fräna.
Kram Marith

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Marie!
Vilka fina kort du lagt in. En bra kamera säkert också. Du har mysiga ting i ditt hem. Jag blir så inspirerad. Jag har bara varit med i bloggvärlden någon vecka.
Men är helt biten, min sambo kommer knappt intill datorn...
Tur att han har en egen genom jobbet.
MVH Susanne

Nylyckan sa...

Åhhh! Nu vet jag att det är vita tallrikar i olika nyanser som jag vill ha i min tallrikshylla. Tack för inspirationen. Jättefint! Kram Åsa

Torparfrun sa...

Månbord är så fina, och ditt kommer verkligen till sin rätt! Jag upplever att Månbord "kräver" sin plats lite för att de ska komma till sin rätt.

Kan relatera till kvällströttheten :)

Kram Torparfrun

Evas Paradis sa...

Det är ju såå vackert med månbord ... har dock inget själv:-((
Vad jag har och gillar, liksom du, är massor av små gräddkannor i vitt porslin ... tycker de är så söta att sätta lite varstans.
Kram Eva

Bygatan sa...

Hej Marie!

Skulle gärna vilja ha ett månbord om jag hade plats för ett. Visst är det charmigt när saker kan byta plats mellan inne och ute.

Jag har också jobbat mycket, men är nu långledig i 6 dagar...lyx;-)

kram Lena

LenaS sa...

Åh även jag drömmer nu om ett månbord hoppas hitta ett när sommarauktionerna drar igång ;o)
Kramis/Lena

Dubbelörnen sa...

Hittade också gamla trälådor med inbrända tryck, i vår snickarbod. Härliga Margarinlådor bl a. De ska också pryda någon plats här hemma så småningom.

Ta hand om dig vännen, sömn o frisk luft är bästa medicinen mot trötthet.

Stor varm kram

Tulipa sa...

Alltid så mysigt här hos dig!!!

Hoppas du hinner mer än att bara jobba denna vecka!

Kram Mariette

Tack för dina ord hos mig...det är en jättemysig lokal.

Tankar tar tid sa...

Såå fina bilder och saker ... en källa till inspiration att se allt det fina du visar.

Kramar
Christina

Bodil sa...

Ja vad säger fman. Helt underbara bilder som vanligt. Du är en mästare på att fotografera!!!
Kram

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Då är vi två som är så trötta. Här går allt i toppfart så det blir inte så mycket på bloggen!

Underbara bilder som vanligt.

Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Marie jag blir helt sjuk av alla dina fina detaljer! =)
Kram /Anna

Nettan sa...

Va fint med den gamla lådan på bordet!
Å så himla gulligt hjärta ni pysslat ihop!
Kram Nettan

lottens vita och gröna sa...

oh vännen vilka saker, bara mumma! har med bråkat med ögonlocken, gus är lite tjoho på tidiga mornar och sååå är det massor på jobbet...och sen är det lita annat som upptar huvvet med, jag tycker att marsmånad är så dryg, en sträcka till våren som inte brukar komma hit än på ett tag!
nog ska vi till pojkarna allt när du kommer, man vet aldrig vad de har, nu har dom ett olivträd på typ 120 cm för 289, det är billigt det!jag mejlar dig lite datumförslag tomorrow, nu väntar kudden...ha det gott, varmkram lotten

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, ja inte är det lätt inte att vara uppdaterad med alla bloggisar och även hinna hålla sin egen blogg uppdaterad, det känns som att man inte hinner nånting.

Din tallrikshylla är så fin med alla fina saker i och jag skulle såå gärna villa ha en jag med har bara inte plats för någon, letar ofta efter ett bra ställe att ha en på men nej det går bara inte att hitta, konstigt.
Kramar till dig/Ingela.