tisdag 31 mars 2009

Nu är det vår hos mig!!!!

Jag är så glad, solen skiner och den allra sista snön försvann under natten. Härligt! Har varit hemma i två dagar med sjukt barn, men nu är hon bra igen, nu längtar vi bara efter att få gå ut och njuta i solen!
k
Har fixat lite vårfint på bänken i köket. Egentligen gillar jag inte gula blommor, men så här i påsktider kan jag ändå tycka att det är helt ok!
j
Nu ska jag och barnen ta och gå ut och greja i trädgården, ska äntligen plantera mina hyacinter. Nu har jag bestämt att det inte får komma någon mer snö, det är ju april imorgon!!! Nä, nu är det vår hos mig!
k
Ha en fortsatt härlig vårvecka!
Kram Marie

59 kommentarer:

Titti underkalas-eken sa...

Vad fint det blev i zinklådan och vilken fin gammal sax du har! Jättefint! Ja nu får inget hindra våren tycker jag med! Kram Titti

lantluft sa...

Ja, nu får det vara vår tycker jag med. Solen skiner och man känner sig mycket piggare.

Vad fint och vårigt du gjort det, du inspirerar mig verkligen!

Ha en bra dag! Sandra

Skatan sa...

Hej

Det ser verklgien vårigt ut!! Jag längtar till dess att jag skall börja påta ute i vår pytteträdgård :)

varma hälsningar till dig!

/Anna

moni sa...

er heller ikke "fan" av gule blomster, men påskeliljer i påsken gir jo flott påskestemning da! Kjempefine vårstemningsbilder du viser! Herlig! Ønsker deg en videre fin dag

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ett rikigt påskinlägg ser jag!
Det kan vara kul med lite gult till påsken, tycker jag också...
Hoppas man kan planter ut något till dess... Tex några små tete a tete!
Kram
Marie

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka ljuvligt vackra bilder du visar oss..jag är ingen älskare av gult heller, men små påsk liljor är ändå helt ok..men jag köpte vita pärlhyacinter idag, jag längtar hem så att jag får plantera lite...
I morron händer det nåt alldeles speciellt inne hos mig, kika in då !!
Kraam Anette

Annas skattkammare sa...

Vad bra att du bestämt så, då var det spikat- ingen mer vinter! ;) Underbart du gjort på bänken! Tycker också bara om påskliljor när det kommer till gult.. det är ju tydligen vårens trendfärg, men jag tror inte jag hakar på den trenden heller.. =)
Hoppas ni får ut och njta i solen, här är det lite halvljummet och blåsigt, men rättså ljummet! Härligt när man känner att våren är på väg..
Kram /Anna

Kristin sa...

Hej du, ja, nu hoppas vi på vår! Här är snö kvar men det smälter som bara den. HÅller med dig om gult, ska ha lite minipåskliljor på trappan ute, men annars är jag inte mkt för gult! :-)

Kram till dig och hoppas ni får vara friska igen!

/Kristin

Fia... sa...

Vad fint det blev med det gula till zink.
Nu blev jag på riktigt vårhumör!!!!
Grattis att snön är borta, den verkar ha kommit hit till norr.
Våren har nog gått vilse på vägen.. får nog gå ut och leta leta sen hihihi..

Ha en kanon dag!!!
Kram fia

"M" sa...

Ja då är vi två mammor hemma med sjukt barn.....prosit! Gula blommor gillar jag inte heller, men håller med att det ok nu.
Kram

rosenskära sa...

Här ÄR det vår! Med besked, och enligt prognosen ska den anfalla på bred front imorgon så det är bara att ta fram bikinin och solglajjorna och förbereda sig!

Här finns det bara gula blommor i rabatten, fådda sådana. Är också lite fjantig med gult, men man kan ju inte vara förnuftig när det gäller allt, eller hur?

Stor kram/Lena

Helenas Hem -Livet på landet sa...

Underbart vårinlägg med fina foton! Ja nu vill man verkligen ha vår. Vi har alldeles för mycket snö kvar!

Tack för din gulliga kommentar på min blogg och jag förstår inte vad de skulle kunna skriva för elakt? Måste vara avundsjuka människor!!!

Nu finns du på min "Bloggar jag besöker" lista. :-)

Kram
/Helena

Elle sa...

Beautiful decorations and a wonderful blog :)
Greetings from Poland
I will visit you often :)
Elle

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Här är det förbud på mer snö så det är vår här med!!! Gud så mycket fint i hittade i Danmark, det måste bli en tripp för oss också snart!

Många kramar Anna

Hulda sa...

Så fint! Gule påskeliljer er jo virkelig vår, de var skjønne i sinkkassen. Nydelig bilde av løkblomsten på bordet. Jeg la ut et innlegg søndag, av løkblomster. Kommer med nytt innlegg når jeg kommer fra jobb.

Majas mammelucker sa...

Hej Marie!
OJ vad vårfint du gör ..det är någonting visst med påskliljor..
kanske för att man vet att snart är det vår...påskliljor hör inte till mina favoriter men helt ok till påsk..en liten ljusglimt i mörkret.här har vi haft 9grade men ingen sol det har blåst en massa..
inte skönt..men det sägs att solen kommer på torsdag...
hoppas ..hoppas!!
Hade så bra njut i solen vännen!
Kramar Maria

Mysiga lantliga ting sa...

Härligt med vår! Önskade att snön var väck här också!!
Fint med påskliljorna, de är söta till påsk!

kram johanna

Sköna o Gröna Ting sa...

Heja heja.., ge dig INTE!!!!
Klart att våren har kommit för att stanna.., vi får tro på det iallafall.
Lite gult i hemmet nu piggar upp en lite lagom innan vi blir överfallna av alla färgsprakande växter som tittar upp lite här och där.
Ha en fantastisk vecka och så hoppas jag att solstrålarna kommer till dig oxå...

Kram Marianne

Förresten.., har ju en tävling hos mig, kika gärna in en sväng och se om det är utav intresse...

Guldkant På Livet sa...

Hallå där, vackra bilder och styling! Påskliljor är fina men det är nog ingen i denna krets som är med i "gula klubben" i övrigt, men som sagt, till påsk är det riktigt snyggt! En känsla av vår, gult är ändå en uppiggande färg, kanske vi kan behöva det.... planetera??!!!! Vi har massor av smnö änu, gud så trist, gräv på och jag ser fram emot din trädgård i grönska, du har det så fint!

Soliga vinterhälsn fr norr!

Carina sa...

Hej

Jag brukar bara köpa gula blommor till Påsk.
Härligt det låter att snön är borta, här är det en 20cm kvar än.
Ha en bra dag.
Kram

Stenlycka sa...

Vad vårligt det blev på bänken i köket!
kram Stenlycka

Living by Milla sa...

Det är sååå härligt att våren är på G. Idag har vi haft sol och 10 gr varmt men har tyvärr inte varit ute så mycket. Bara fram och tillbaka till vårdcentralen - Gabriel har fått öroninflammation.
=( Skönt att dina barn har tillfrisknat.
Vad fint du har vårat till det på bänken.

kram!

Liten Bod sa...

Håller med du! I påsktider är det ok med gula blomster! Härligt att det börjar kännas som riktig vår nu, jag håller på att ruinera mig på blommor :) Kram, Tina

Nygammalt sa...

Jaaaa för våren.
vad härligt att få gå ut och plantera och planera inför kommande härligheter.

Kram.

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Va skönt att Elsa mår bättre. Hoppas att ni har fått njuta av solen. Tänkte försöka hinna köpa påskris för att kunna hänga upp sonens egenhändigt målade påskägg. Nu väntar jag på att mina gula hyacinter skall komma upp i rabatten, sen är det riktig vår..
Många soliga kramar från MAria

My Lovely Things sa...

Jätte trevliga blommor!!

Ja, visst är det underbart med Vår..Man vill bara vara ute hela tiden..så mysigt!!

Jag har nog säkert 40 hyacinter sen i julas som ska ner i jorden..men jag avvaktar lite till..Här knoppas påskliljorna ute-härligt..

Ha det så gott..
kram anna

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh vad mysigt det ser ut!
Ligger här i sängen o bläddrar i Leilas magasin..och småkikar lite på bloggarna.

Men wow vilken underbar bild du gar tagit på hyacinten!!! Helt makalöst vacker!

Jag fick just en ide´..får maila dig lite senare om den :)

Kraaaam på dig Marie!
Mia

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!

Här är vi med hemma o är sjuka fast på bättringsvägen...
Jag får inget alls gjort...bara sitter o tänker på allt som måste göras...suck..
Köpte stämplar till Kajsa i går så hon har masstillverkning av kort.
Hihi...hon pysslar o pyslar o jag ligger på soffan...
Vi har köpt den nya Tildaboken med så nu vill hon sy också.....
Det får bli en annan dag det...kanske i morgon lovade jag i ett svagt ögonblick.
Så fina dina kransar är...och tack du kan du ta o bestämma att det är vår här med??
Jag vill också ut o gräva ner alla lökar.
Undrarns var jag grävde ner alla förra året...fniss....de kommer väl snart upp ur någon buske eller så.
Kraaaaaaam o ha en mysig kväll.
Katarina

Marias Stil sa...

Runt 10-15 grader idag i Skåne det du! :) Klart det är vår!Men det är ju lite ruggigt än så vackra gula blommor lyser upp.

Kram

Lillemor i Hummelsta sa...

förra året på trädgårdsmässan köpte jag knölar som skulle bli vita liljor. Snacka om besviken jag blev när dom blommade och var gula!!
Jag vart nästan gråtfärdig (i-landsproblem) och såg bara "maskrosor" framför mig. Med påskliljor är det annorlunda, krispiga, härliga, vårliga.
Kram Lillemor

Ardisia sa...

Så underbart med sol :) man får så mycket nytt energi :)
Kramar från Ardisia

Krydda Livet sa...

Ja vad fint!! Nu börjar det faktiskt närma sig. Idag har det varit så fint och varmt :)

Kram Josefin

Hemmabloggaren sa...

Japp, här har vi också bestämt oss för vår.

;D

Designe sa...

Åh! Lyllos dig! Vilka underbara vårbilder du visar! Kram :)

Hemmalycka sa...

Jättevackert :-)
Kram Åsa

Mamma C sa...

Jättefina bilder, skönt att våren har kommit nu.
Kram Mamma C

livetpåfyran sa...

Hej!!

Jag har också bestämt mig för att nu är det vår! Ska köpa mig lite gula blommor med för det är helt ok för mig nu i påsktider med gult, hör nästan loksom till:)
Va fint det är med björkris...

Stor kram Pia

Kri sa...

Virkelig nydelige og flotte bilder. Inspirerende !

Fru Sirlig sa...

Så härligt att våren också har kommit till dig, det var nog alla tummarna du höll;) Här har vi också haft en underbar vårdag med fågelkvitter. Jag har också fixat med lite blommor idag, små påskliljor och jag tycker nog att dom hör hemma till påsk,färgen är som självaste solen så här års. Underbara bilder förstås, som vanligt;)

Ha en fortsatt vårig vecka Marie
kram Heléne

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vad fina bilder du visar!
Håller med dig, nu får det inte komma någon mer snö, april börjar ju imorgon:)

Tack för att du kikar in hos mig emellanåt, blir jätteglad!

Kram Jenny

Lena Kristina sa...

Våren gör en såå glad, jag vill inte gå in när jag väl är ute....

Fin bild med zonken och lökarna

Kram Lena

Livs Lyst sa...

Utrolig nydelige bilder!
Hilsen Ljo

Evas Paradis sa...

Bra beslut! Inge mer snö ... nu ä r det vår!
Söt plantering du gjort ... såå vårig!
kram Eva

Fittan Fes sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lisas torp sa...

Ja, nu är det verkligen vår! Så vackert med alla vårblomster!
Kram
Lisa

Eikkala sa...

Nu är det verkligen vår, enligt vädret och almenackan. Hoppas solen skiner på dig i dag. Kram sari

Under en vind sa...

Å är vädret som hos mig idag så har du vår hos dig nu! Här är nästan sommarvärme idag, 15 grader på baksidan gjorde att vi kunde gå i kortärmat och sitta i en solstol på framsidan! Sjön glittrade så fint och man bara njuter!
Ha det gott, kram!

Bygatan sa...

Hej Marie

Va härligt att det är vår hos dig!
Skönt att få skriva april nu. Köpte årets första penseér idag så nu får det bli vår hos mig också!

Så fint det kommer bli med dina hyacinter.

Vårkram Lena

Randi sa...

Din zinklåda gör mig grön av avund...älskar zink tillsammans med plantorna. Skönt att du också har bestämt att NU är det vår på riktigt.
Kram Randi

Börjelundskan sa...

Hej Marie!

Vad inspirerad jag blir av dina fina bilder, själv älskar jag zink och gammal rost, de kan man inte få för mycke av. Ser fram emot ditt nästa inlägg.

Kram Cin

hemtrevnad marie sa...

Ja, påskliljor vill man ju ha...fick ett fång av mamma och pappa förut ...plockade några kvistar av sälg till...och det blev såå fint på bordet!
Idag har vi äntligen haft den första vårdagen...varmt och skönt och äntligen vindstilla!
Snart har vi iallafall ingen snö i trädgården...fast på åkrarna är det endel kvar....vi fick ju säkert 30 cm förra fredagen!
jag hade också sparat mina hyacinter sen jul...men de ser helvissna ut nu....
ha en fin morgondag!
kramis

Ann-Catrin sa...

Godkväll vännen!

Äntligen är jag tillbaka i bloggvärlden.. datorn är lagad!!

massa fint som jag missat här ju..
och våren.. den betsämmer vi att den är här NU!'
Gick på Hornsgatan i dag och alla uteserveringar var fulla med folk!

Stor kram till dig... härligt våriga bilder

Ann-catrin

Romantiska Hem sa...

Åh du har ju så otroligt ljuvligt!!
Jag tänkte bara kika in och berätta den trevliga nyheten att boken troligtvis kommer att släppas 1 juni istället för 1 augusti. Det är iallafall vår ambition just nu så vi för hoppas att det klaffar med alla andra, layouterna, korrekturläsarna och tryckarna.... Mkt men så skoj, tänkte att du ville veta. KRAM Petra

Ardisia sa...

Nu är det vår här också :)) Det ville jag bara berätta!
Ha en bra dag! Kram

Lilla Blanka sa...

Mail :)

Kraaaaam
Mia

Vita små hjärtan sa...

Tycker som du, men till påsken är gult helt ok! Ha en bra dag kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen...
Hur gör man när man bestämmer att det inte ska komma mer snö? Jag har sagt det högt flera gånger utan resultat och nu äääär jag less på den.

Ha en fin dag

Kram Viveka

Eva Mari sa...

Skjønne bilder!
God påske til deg og dine!
Klem fra meg :)

Naija sa...

hej

du nämner danmark..mina föräldrar är danska liksom släkten..jag är uppväxt här i skåne från födseln..