måndag 2 mars 2009

Spetsar och knappar

Hoppas att ni alla har haft en bra helg! Våran helg har bestått utav målning och åter målning, men nu är alla väggar och tak iallafall grundmålade ute i nya hallen, skönt!!!!!!
l
Den sista tiden har jag fyndat så mycket gamla spetsar och knappar på loppis, jag älskar sånt! Skaparlusten infinner sig bara jag tittar på mina skatter. Tyvärr räcker inte tiden till just nu för så mycket pyssel, men igår knåpade iallafall jag och Elsa ihop ett hjärta tillsammans.
k

Ha en bra dag!
Kram Marie

63 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron Marie !!
Åhhh, jag älskar också spetsar och knappar !!
Bara att låta de vara framme i en fin burk kan också vara fint..
Ojj vilket vackert hjärta av knappar ni har gjort !!
Det var en fin ide...
Då var det Måndag och nya tag...
Ha det gott
Kraam Anette

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilka fina skatter. Det såg så underbart ut när alla knappar och spetsar gick i vitt och beige. Knapparna såg nästan ut som små snäckor! Jättesött hjärta ni gjort.

stor kram amanda

annashusidingtuna sa...

Fint hjärta ni har gjort!
Och så duktiga ni har varit som målat så mycket, det kan verkligen ta imot ibland medan man håller på men efteråt är man glad över det fina resultatet. Ska bli spännande att se resultatet.
Kram Anna

Guldkant På Livet sa...

Nej men vilket bedårande litet hjärta ni har gjort och så snyggt det var mot den gröna läckra dörren! Jag är inte så pysslig utav mej när det gäller "småpill" men jag njuter av att se vad ni andra gör: ) Och så är det himla fint med spetsar och knappar, bara som stilleben!

Nu är första vårmånaden här Marie, jiipi!!!!

Ha en bra ny vecka önskar Mari.

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh jisses va fin bild med spetts och knappar... Man får börja ta loss dom när man kastar trasiga kläder.. hi hi...
Och hjärtat är ju sååå sött..
Ha en go vecka...
Kramar Linda

Randi sa...

Wow...så fina spetsar du kommit över. Älskar just spetsar! Ditt hjärta är jätte-sött.
Önskar dig en skön ny vecka!
Kram Randi

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad fint Marie! Vilken bra idé! Det ska jag köpa på mig lite... kan ju lägga i en av lådorna i arkivskåpet :) Kul att göra sådana små hjärtan att tex sätta på vackra paket!

Kram J

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ljuvligt hjärta! Har själv också fyndat spetsar på loppis den senaste tiden, de är så himla fina och bär på historia.
Ha en härlig dag,
Lydia

Kerstin sa...

ååå så fine blonder og knapper du har kjøpt deg... nydelig hjerte du har laget..
Ha en fin dag O=)
Klem Kerstin

Mia sa...

Vilket sött hjärta och toppenbra idé på vad man kan göra med alla små knappar som ligger och skräpar. :)

Ha en fin måndag!
Kram Mia

Ledighetsparadiset Solåkra sa...

Så härlig bild med alla spetsar och knappar. Måndagsinspiration...

Lisas torp sa...

Otroligt vackert ihop - knappar och spetsar i olika vita nyanser!

Så skönt att målningen går framåt!
Ha en bra vecka!
Kram
Lisa

Vit Spets sa...

Åååå jag älskar oxå bedårande spetsar & vackra knappar... otroligt fint stilleben :)
Ert hjärta är otroligt ljuvligt!
Sköt om Er, kramar från mig
//Siv

Jojo sa...

Vilket fint hjärta och vilket bra pyssel tips. Håller med dig om att din skatt skapar skapar-behov =)

Kram Jojo

Det vita dårhuset sa...

Åh, det där hjärtat har jag velat sy fast på en kudde.
Jätte fiiint!
Kramen erika

Jillsan sa...

Hej Marie!

Vilka fint hjärta ni gjort, var på loppis i lördags och fyndade också en del spets, visst är det underbart och användningsområdet är oändligt.
Ha en bra vecka.
Jillsan

Hulda sa...

Så fint knappehjerte du og Elsa har laget. Virkelig søtt. Herlig med knapper og blonder, har masse av det selv. Flotte foto!

Tulipa sa...

Så fint!

Och så fint fotat!

jag blir lyrisk när jag ser spetsar och knappar och man vill bara sätta igång och göra något...
Ha en fin ny vecka!

Kram mariette

Millas hem sa...

Hej Marie!

Så sött hemmapyssel ni gjort!
Försökte komma in här igår, men det gick inte!
Jag har inte ord för hur fin hyllan blev, himmel vilken "finsnickeriman" du har!


Tycker att han kan börja ta upp beställningar, det hinner ni väl mellan "målarvarven"?! :)

Önskar dig en bra dag! Camilla

Lena sa...

Tänk att spetsar får en så lycklig, tack för insperationen!
/Lena

Karin sa...

Hej Marie!

Vad skönt, då är ni ju ett stort steg närmare slutet! Jag förstår att du längtar nu, och vilken härlig tid att vara klar till! Ljuset och våren gör en ju så inspirerad!

Jag blir alldeles varm när jag ser ert hjärta och knapparna och spetsarna! Så vackra bilder på underbara saker!

Ha en bra start på denna Marsvecka!

Varmaste kramarna
Karin

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åhhh vilken härlig bild, jag är också smått tokig i spetsar och vackra knappar i vita nyanser!

Jättegulligt hjärta ni knåpat ihop!

Skönt när vi börjat få klart målningen, det blir mycket mer "färdigt" när målningen är klar.

I kväll skall jag måla pärlsponten en andra gång nu när den är på plats. Jag är såå nyfiken på att få klart skåpet också, men Niclas skulle putsa ena väggen ikväll inne på toan (vi tyckte det kunde se mysigt ut att inte ha pärlspont runtom utan en putsad vägg)

Kraaaaam
Mia

Lallis - liv och leverne sa...

Vilket hjärta! Jättefint:)
ha en fin måndag.
kram Lallis

Grodmamman sa...

Vilket sött litet hjärta ni har gjort!
Skönt att ni kommit igång med målandet också.
Kram

vacker i brunt sa...

ja spetsar och knappar ÄR inspirerande!!!!!! Ett jättegulligt hjärta...det fick mig att minnas ett annat jag sett med ståltråd trädd i knapparna...ska prova ett sånt....gör det du med för de var jättesöta..såg de på en julmarknad!!

Liten Bod sa...

Så fina loppisfynd! Sånt ser jag aldrig på loppis... Hyllan över köpmannadisken var blev kanon! Jag skulle också vilja ha en sådan disk någon gång, någonstans :) Kram, Tina

Skatan sa...

Hej Marie!

Så är det ju ibland. Det brukar kännas tråkigt bara när man inte hinner, eller hittar lusten och idéerna. Själv otrivs jag väldigt mcyket sådana perioder!

Hoppas det vänder snart för dig. Kanske i takt med att vårsolen hittar till dig?

Kram cyberbönan.

Vita små hjärtan sa...

Så fint... med spets... å hjärta! Kram

Engelska Villan sa...

Hej,
jag är också så förtjust i gamla spetsar! De kommer alltid till användning i något pysselsammanhang, eller som presentsnöre. Så de är ju bara att köpa på sig :)
Vilket ursött hjärta! Jag längtar lite tills mina tjejer blir lite större (1 1/2 och 3 nu) så att vi kan pyssla med sånt tillsammans.
Ha en fin dag!
KRAM Anna

Mitt hem är min borg sa...

Hej Marie!!

Så fint ni har gjort.. Kan tänka mig att er dotter har sin mammas känsla för pyssel i blodet.. =)

Ha en super vecka..

Kram från mig!!

Fru Ekenstedt sa...

åh visst är det vackert med spetsar. har fyndat en massa sådant jag med och är nu på jakt efter trärullar att linda upp dem på.
fint hjärta du pysslat ihop!
hoppar du finner tid till kreativiteten snart!

Kram kristina

Hemmalycka sa...

Vilket vackert hjärta!
Älskar oxå spets det kan man ha till så mycket.
Kram Åsa

Sanna sa...

Åh, vilket fint hjärta!
Så enkelt att göra men ändå så vackert. Tack för tipset!

Linneagården sa...

Vilken lite "skattkammare" du har där hemma. Jag gillar oxa att fynda lite allt möjligt.

Ha det gott Marie.
Kram från madelene

Lilla Ugglebo sa...

Ååå du milda Matilda!!!
Himmel så fint tv-skåpet blev även inuti...
åå hyllan sen då...oj så fin!
Va duktig han är.
Har nog aldrig sett en så lång tallrikshylla förut.
Spetsar å knappar kan man aldrig få för mycket av...
så fint hjärta ni gjort o va mysigt att pyssla tillsammans.
Va härligt att utbygget går framåt.
det är ju så skönt när man känner att det börjar närma sig ett slut.
Phu...jag tänker på allt jobb vi har framför oss...huvva....
I vår ska vi börja göra färdigt husets utsida....undrar om det någonsin kommer bli klart.

Ha en härlig kväll!
Kram katarina

Hjärtefröjd sa...

visst är de kul när man hittar de!! brukar oxå köpa just spets o knappar!! :) annat me, men de är nog d jag tittar efter mest :)

kul att de går framåt! ska bli pännande o se resltatet sen!!
ha en underbar dag!!
kram linnea

gamla skolan sa...

Åh ! Vilka vackra spetsar ! Och vilket fint hjärta ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så underbara loppis fynd, här längtar vi efter våren för då kommer loppisarna hit dom går i ide här uppe i norr på vintern. Vilken underbar hylla du visade i förra inlägget. Ha en mysig vecka.
Kram Tess

En doft av hemmets ting sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
En doft av hemmets ting sa...

Vilket sött litet hjärta ni har gjort! Suck, spetsar är så fina.

Vad kul och tack för insperationen

Bodil sa...

Här kan man snacka om skatt!!!! Jag köpte på mig en mängd gamla spetsar på tradera för några månader sedan. Dom är ju så fina. Inte för att det saknades gamla spetsar - jag fick ju en hel kasse med gamla spetsar från en väninna för ca ett år sedan. Men spetsar får man aldrig för många av eller hur???
Kram

livetpåfyran sa...

jättegulligt hjärta!

Mina spetsar börjar ta slut får fynda nya (bra till påsktider)
Va underbart att allt är målat en gång. Ska bli så spännande att se resultatet!

Ha det gott i veckan, kraaam Pia

Moderncountry sa...

Hei Marie!

For noen herlige bilder!! Ja knapper og blonder, det gjør noe med enn. Og det er vakkert bare i en fin skål eller glass.
Og du kan du vennen, skape noe helt spesiellt. Ikke rart man hopper i stolen av entusiasme her inne. Gjett om jeg skal skynde på min gubbe om både tv skap og hylle. Vi snakket om det for en liten stund siden og tenke seg til, så sier han at tv skap, ja det var en bra ide. (?!!!?) Det er nemlig ikke ofte vi er enige, haha Jeg måtte selvfølgelig vise deres underbara skap :) Og det vakreste av alt synes jeg er fargen. Det ser nesten fransk grå ut. Ursnygg!! Ja man kan bare titte og titte..

Gleder meg til bilder fra deres nye hall. Men får du luftet noe nå? Jeg selv må ta et nytt strøk på listene i stua til våren. Og denne gangen skal jeg bruke mer lakk i. For alt fester seg og det ser aldri bra ut på hvitt.

Håper ellers alt er bra Marie, sender over en god og varm "vinterklem"! :)

Aina

Lina sa...

Bra! Man måste ha material hemma för att kunna sätta igång när inspirationen kommer susande. Hoppas bara du får tiden att räcka till!
/Lina

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilka söta spetsar o knappar!

Jättefint hjärta ni gjorde:)

Kram Jenny

Helen sa...

Ååå, vad mycket fina spetsar du har fyndat på loppis! Hjärtat är ju jättesött!

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Vilket fint pyssel du och Elsa fått till, ljuvligt knapphjärta. Nu blir jag väldigt nyfiken på utbygget. Vad duktiga ni är som orkar hålla på all ledig stund med målerier och snickerier. Här går dagarna mest åt till att hinna hålla undan efter Majas framfart, hon är rätt snabb och påhittig min lilla dam puh.Håller dock på att måla ett litet bord med två stolar till Majas rum för tillfället.

Önskar dig en bra vecka Kram från Heléne

Mamma C sa...

Så fint det blev hjärtat ni knåpade ihop. Ha en bra vecka.
Kram Mamma C

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbart lite hjärta! Och vilka vackra bilder! Tycker också väldigt mycket om knappar och spetsar lusten att pyssla vaknar men som du säger - tiden räcker inte alltid till! Ibland kan jag rent av känna lite stress av allt jag vill göra och avstår då istället från att göra något istället.
Må så gott goa vännen!
kram
nina

Lantligt i stan sa...

Jag älskar också spetsar! Vilket vackert hjärta du gjort!
Mitt pyssel blev en liten sparbössa av ett loppisfynd.
Kram Anki

Blåbärs och smultronstället sa...

Så romantiskt och gulligt!
Jag älskar också spetsar och olika sybehör. Försöker sy och pyssla lite emellanåt.
Har ärvt en del av min mormor som är kul att ha kvar.
Ha det gott/ Susanne

Hanna & Hugo sa...

Å vad roligt...
Skapar lusten hos mig sätter oxå igång när jag ser din underbara fynd.
Ha det bra många kramar Maria

Ann-Catrin sa...

Godkväll Marie!!

nu har jag löst ikapp här och njutit igen av ditt sagolika tvskåp.. förstorade upp bilderna .. ohh helt fantastiskt ju!!

och vikka spetsfynd.. och så sött hjärta..

skönt att målningen är klar.. duktiga ni är

stor kram
ann-catrin

Kerstin sa...

Hihi, jag är också väääldigt duktig på att "fynda" spetsar och annat som kickar igång min pyssellust - visst är det häftigt att sådana små saker kan skapa ett sådant sug!?!

Ha en fin vecka, kramar Kerstin

Sara sa...

Vet du, jag skulle vilja flytta in hos er och sitta på e liten hylla och njuta av utsikten. Vackrare hem får man leta efter!

Jag längtar efter att få gå på loppis men jag fattar inte hur man hittar dem.... Hur gör man? Bor nog inte i landets loppistätaste område direkt :-(

Ha en fin dag!

Söta prickar sa...

Så fint så fint!

Kol och Rosors sa...

Vilket vackert hjärta... & vilken skatt av knappar... älskar knappar och då pärlemorknappar.

Ha det så gott & en härlig vecka!
kram /L-Lott

Sivs hus sa...

Hei, Så vakkert hjerte du lagde. Vakre knapper og blonder er alltid nydelig. Det fikk også jeg lyst til å lage. Klem Siv

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ohhh Marie så vackert det är i ditt vardagsrum... ja vet du jag bara njuter av detta underbara tv-skåp.
Och hyllan... jises så vackert! Ja ni har ett helt gudomligt vardagsrum!

Ja gamla knappar och spets är såå fint. Knapphjärtat är supersött!

Kram på dig!

/Anita

angelhairs.blogspot.com sa...

Verkligen en härlig bild med spetsar och knappar i ljusa toner.
Kul ide mede hjärtat!!!
Kram Jeanette

Ingis sa...

Du har då fint hemma. Och finare verkar det bli. Har också målat om i vardagsrummet hemma. Är snart klart. Men färgen tog slut. Vitt blir det.....istället för gul tapet.
Knappar är kul och spetsar med. Du verkar vara så pysslig. Kram Ingis.

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Blev så inspirerad av dina spetsar att jag rullade upp två av mina på mina nya spolar. Skall försöka få till några bra bilder imorgon. Tacka din snälla man i förväg för hyllan, ser fram emot besöket i påsk!!!! Jag har en utmaning till dig på min blogg om du vill/har tid,
kram Maria

från denna dag sa...

Åhh så underbart! spets och knappar är ju verkligen helt underbara saker, älskar sånt!

Hjärtat är underbart det med!:)

ha det bra!

//Ulrika