torsdag 19 mars 2009

Vårkänslor

Nu när solen har börjat visa sig allt mer för varje dag som går och vårkänslorna infinner sig känner iallafall jag hur otroligt mycket lättare allt blir. Idéerna sprudlar och jag känner hur energin är på väg tillbaka efter en höst/vinter med massor av eländiga baciller.
j
Nu längtar jag efter att göra en riktig storstädning här hemma och bl.a putsa våra ofantligt smutsiga fönster. Det är det värsta med solen, man ser verkligen hur smutsigt det är, hihi.
k
Jag ser sååå mycket fram emot att återigen kunna greja och dona ute i trädgården, något som både jag och barnen älskar. Har så många idéer som jag vill förverkliga när det gäller trädgården.
j
Något som jag ska ta tag i när utbygget är färdigt är att rensa igenom huset från topp till tå, jösses så härligt, jag älskar att röja!!!!! Det är som en befrielse att göra sig av med saker som bara står och skräpar och man känner verkligen hur man får ännu mer energi.
j
Men nu ska jag först och främst ha en riktig toppenhelg tillsammans med två helt underbara vänner, vänner som jag fått genom bloggandet! Vet redan nu att det kommer att bli en helg full med skratt, prat och massor av inspiration!!!!! Åh vad kul det ska bli!
k
Hoppas att ni alla får en riktigt härlig helg och så ses vi om några dagar igen!
k
Kramar Marie

56 kommentarer:

Fru Ekeby sa...

Härligt vårliga bilder du visar! Mycket inspirerande! Det blir alltid blått efter jul för mej. Ha det skönt i helgen önskar Fru Ekeby!

Cilla sa...

Ååå ja om det väl vore vår..
Men man känner att det är på g även om man vissa dagar får kämpa
;0)Vilken fin blogg du har & VILKA LJUVLIGA BILDER du har..
Hjärtligt Välkommen in till mig..
Kramen Cecilia

Evas Paradis sa...

Hej Marie
Saint Paulia är alltid så söta och våriga!
Älskar de där tallriksställen ... får nog önska mig en till Mors dag ... fast det är ju länge dit ;-)
Ha de så kul i helgen
Kram Eva

Mia sa...

Det låter verkligen som att ni kommer att få en toppenhelg. Ha så mysigt nu tjejer så ses vi snart igen!

Kram Mia

STENLYCKA sa...

Vackra bilder.
Ha en toppen helg med dina bloggvänner!
Vårkramar Stenlycka

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Jag tänker precis som du både vad gäller energi och röjande..började ju får några veckor sen med mitt Stora Feng shui ryck och det tar många veckor till..men målet är att hela huset, varenda skrymsle skall vara genomgånget till sommaren :)

Jaaa nu Marie är det verkligen nedräkning ;) Vi ses om några timmar!!!!

Underbara bilder precis som alltid!!! Det där tallriksstället är ljuvlgt tänk om man skulle kunna hitta ett sånt nu i helgen (!)

Kraaaam
Mia

Ps Hjärtigt välkommen!!!

Vita ljuva tankar sa...

Idag värmde solen så skönt, barnen i skolan var glada och ville knappt gå in (vilket har varit tvärtom hela vintern). Underbara vår!

Visst är det härligt att röja, jag har börjat lite smått inför vår flytt om två månader. Känns så bra att göra sig av med grejer.

Vackra bilder!

Kram Linda

Lilla huset på prärien sa...

Vad mysigt det låter Marie! Visst är det kul att man träffar vänner genom bloggandet som man aldrig trodde när man började. Önskar dig en riktigt trevlig helg!

Kram J

Lisas torp sa...

Ja, du låter verkligen glad och hoppfull och man kan känna energin genom inlägget här!

Vackra våriga bilder visar du också och jag kan verkligen hålla med dej om att rensa och röja ger en energi och gör att allt känns bättre...MEN sen gäller det att komma igång (det där säjer jag till MEJsjälv förstås)!

Ha en jättehärlig helg med dina vänner!
Kram
Lisa

livetpåfyran sa...

Åh va kul ni kommer att ha!! Ja nu suger det efter trädgårdsarbete vill jag lova! Vädret är ju bara såååå underbart men jag har också smutsiga fönster :( Ska köpa ett nytt medel som finns att tillgå. Ska vara rena underverket mot skitiga fönster. Silikon är det i*fniss ja det verkar man kunna ha både till fogar, bröst och fönster...ja jag säger då det:):)

Kram Pia

Annelie sa...

fina bilder i vanlig ordning! :-)
hoppas att ni får det riktigt roligt nu när ni ska träffas! ha en fin helg / kram Annelie

Liten Bod sa...

Visst är det skönt med nya krafter! Hoppas ni får en toppenhelg, det låter urmysigt! Kram, Tina

Skatan sa...

Hej!

Ja, nu börjar den där härliga tiden då man knappt vill gå och sova!!

Även här trängs idéerna om att få första prioritet! Jag kan knappt sova ;-)

Kram,

Anna

Something White sa...

That white&blue-china is very pretty, I love those colours. Great pattern too! From which brand is it?

Grodmamman sa...

Fina bilder!
Önskar att jag också skulle orka gå igenom hela huset, men jag får ta det i etapper!:) Här har jag börjat med vardagsrummet. Nya gardiner är på gång och då blir det även fönsterputsning och en rejäl genomgång!:)
Kram

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Vill bara önska dig en riktigt skön helg med många skratt och inspiration.
Kram Maria

gamla skolan sa...

HÄrliga bilder ! Hoppas du får en riktigt bra och mysig helg med dina vänner ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Hemmalycka sa...

Vackra bilder du visar. Hoppas helgen blir kanonkul med dina bloggvänner.
Kram Åsa

Eva Mari sa...

Så herlige bilder!
Vi har også planer om container og kasting med hard hånd, - det er bare det at året etter er det nøyaktig samme plan og det er enda mer. Må få gjort det omsider i år, - lengter etter "blanke ark med fargestifter til" og en ny start..
Klem fra meg

Nylyckan sa...

Hej!
Fina bilder! Mysigt det var tallriksstället. Hoppas att du får det trevligt med dina bloggkompisar. Vi ska också anordna en tjejbloggträff här i vår. Kram Åsa

Mitt hem är min borg sa...

Hej gumman!!

Va skönt å höra att du har fullt med energi.. =) Jag försöker oxå suga åt mig nu när solen har tittat fram i några dagar..
Hoppas ni får en mysig helg..

Kram på dig!!

Marina sa...

Härligt att träffa bloggvänner live.
Så fint med saint palan i skålen.
Ha det så bra!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hihi, där fungerar jag annorlunda. Med solens antågande försvann all städvilja och nu vill jag bara var ute...inomhus får det bli lite som det blir. ;o)
Ha det så bra,
Lydia

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Så härliga blomsterbilder du har idag. Önskar dig en supertrevlig helg med dina vänner, har listat ut vilka det är nu hihi. Besökte nämligen nyss deras bloggar så det var ju inte så svårt.

Kram Heléne

Hulda sa...

Ja, det verste med våren er at man ser all skitten hjemme, hehe.. ;) Flott st.paulia du har, fin måte du har pyntet med den.

LantlivsAnette sa...

Åhhh Marie !!
Vad jag blir avis, ta mig med..tänk ändå om jag hade bott närmare...och fått komma på shopping med er, kan tänka mig att ni kommer att ha det jätteroligt...
Vilka fina saker du visar, ett sånt där tallriksställ, åhh vad jag vill ha ett sånt...
Kraam Anette

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, så vackra bilder!!! Och St Paulan, en fd tantblomma som är hur snygg som helst i rätt miljö, som här, ljuvligt!!! Ditt tallriksställ är ju så himla fint med!

Ha så kul med dina bloggvänner och hälsa fr mej: )

Trevlig helg min bloggvän!

Inspiration i vitt sa...

Ja visst får man mycket härlig energi när solen tittar fram och mer lust till att skapa oxå.
Ojoj vad roligt ni ska få, skriver till dig som till de du ska åka med att ha nu så roligt och unna er och götta er ordentligt nu.
Kramar till dig/Ingela.

Bygatan sa...

Hej Marie!

Så kul att se en St Paula, kommer att tänka på mormor och farmor! Den är ju väldigt söt och en tacksam blomma dessutom. Den finns den även i vitt;-)

Låter såå kul att träffas! Bloggandet öppnar verkligen nya dörrar. Ha det så trevligt tillsammans och hoppas på fortsatt fint vårväder!

Kramar Lena

Jes/Vita villa vila sa...

Å vad härligt vännen! Hoppas ni får en jättemysig helg!

Fina bilder som alltid Marie - det är såå kul att besöka din ljuvliga blogg!!!

Kram Jes

lottens vita och gröna sa...

härliga du, hoppas du och de andra två härliga får en härlig helg!!! min energi är inte på topp...och så skäms jag för att jag inte kommit mig för med datum..men jag tänker ofta på att när du kommer så kommer vi ha sååå kul, mejlar i helgen!
dina bilder är så fina, vilket talriksställ och en lena ros på toppen, det är ju toppen! varmkram lotten
om du är hos tage andersen, fota, snälla snälla!!!

varmkram lotten

Millas hem sa...

Hej Marie!

Hoppas att ni får det mysigt! Det låter så roligt!

Och ditt eget "mellannamn" är ju inspiration, så du har ju massor att bidra med!

Gillar tallrikstället massor!

Kram Camilla

Loppisliv sa...

Hej Marie! Jag njuter alltid så mycket av dina bilder, de får jag massor av inspiration och tips av varje gång jag tittar inom även om solen gör sitt det också :-) Ditt lilla träskrin du har på din pigtittare med födelseåret på gillade jag så pass att jag nog tar efter din idé :-) Ohhh vad jag gillar tallrikstället du har också...Ha en finfin helg, låter sååå roligt. Hälsa om det är någon jag känner, eller hälsa ändå förresten :-) Kraaam Paula

Zizzi sa...

Visst är det mysigt att våren är här! Men typiskt att jag sitter med värsta förkylningen och en hosta som gör ont ända ner i lungorna när jag hostar! Men jag väljer att ignorera det om solen skulle titta fram idag, för då SKA jag ut på en promenad!
Kram cissi

Hanna & Hugo sa...

Härliga bilder =)
Å vad roligt ni kommer att få i helgen, önskar er en toppen helg.
Många kramar Maria

Tankar tar tid sa...

Oj ... vilken energi du verkar ha ... du kan väl komma hit och "smitta av" dig lite på mig ... tvätta fönster tycker jag INTE är kul ... men skönt när det är gjort och livet utanför blir lite klarare igen *ler*

Fina bilder ... och vilken fin gammal skål med S:t Paulan i.

Ha en toppen helg med dina vänner
Christina

Hanna sa...

Vad härligt det låter! Hoppas ni får en toppenhelg :)

Ha d gott!
Kram Hanna

Jenny sa...

Ååå, det låter underbart! Jag önskar dig en riktigt underbar helg! Stor KRAM till dig!!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

LenaS sa...

Åh vilka härliga bilder!
Kramis/LenaS

Marias Stil sa...

Jag håller med, visst är det kul att röja och städa? Man ser verkligen att det händer saker!

Ha en skön helg!!

Vita små hjärtan sa...

Oj så fantastiskt vackert du visar! Ha en bra dag!

Lilla Ugglebo sa...

Halå där!

Vilka härliga bilder!
Våren hänger ju i luften nu.
Jag längtar också ut i trädgården....kanske ska man ta o skotta fram gräsmattorna...;)

Pigtittaren är så fin..jag är fortfarande på jakt efter en sådan...
Ha så kul i helgen!
Kram katarina

ÄnglarumsMia sa...

Vill bara komma in och önska dig en riktigt toppenfin helg Marie.
Så skönt att du börjar få lite go energi och vårkänslor som spirar.
Själv jobbar jag på för fullt nu och det börjar närma sig nyöppning......
Kram Kram Mia

Kjeruben sa...

Så vakre bilder!
Kos deg med helg, venner og VÅR!
Klem

Designe sa...

Låter som en härlig helg! Vilka fina bilder och underbar blåvit kruka med blomma i!
Trevlig helg! Kram :)

En Doft Av Lavendel sa...

Men himmel va mycket fiint du visar!! Tack för all inspiration!

Önskar dig & din familj en skön helg!

Kraam från Benita

Kristin sa...

Hej Marie!!! Mmmm så fint och vårigt, det är så fint med blommor i en terrin tycker jag! :-)

Ha en toppenhelg med mycket kul, det låter jättehärligt.

Kram på dig och ha det så bra!

Viola sa...

Ville titta in och önska trevlig helg, här är jag i vattenhålet och ska jobba i trädgården, ÄNTLIGEN, ha det så mysigt med bloggvännerna, kram

Millan sa...

Det är nog det enda som inte är bra med vårsolen att den visar alldeles för tydligt att fönstren behöver putsas, fast jag försöker nonchalera det så länge det går.;)
Annars är det som du säger en ren befrielse att få öppna dörrar och fönster och röja bort och ut vintern och all gammal skräp som man samlat på sig under den.

Hoppas du får en toppen helg!

Living by Milla sa...

Prata inte om fönster, mina är så smutsiga så vi knappt ser ut här hemma.;)

Åhh, vad mysigt det låter att träffa goa bloggvänner.

Ha det så gott i helgen!
kram!

Torparfrun sa...

Håller med om att det är befriande att rensa. Vårstäda är den bästa städningen som går att göra ... och det vill inte säga lite för jag hatar att städa :)

/Troparfrun

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Ja nu behövs det verkligen vårfixas. Här hemma är det putsning av fönster som gäller i helgen!

Hoppas ni får det helt underbart! Hälsa till de andra!

Kramis Anna

Evelinas hus sa...

Hej goa Marie!
Visst är det underbart att ljuset och energin kommer tillbaka, härligt :-).
Vilken ortoligt fin brudkrona du din mamma hittade åt dig..så enkel och vacker.
Hoppas du får en skön söndag.
Kram Caroline

Useful Art sa...

Vilka söta bilder! Här har det vart superfint väder hela helgen, och än är den ju inte slut :)

Trevlig söndag!
Kram /Sara

Fransk inredning sa...

Underbara bilder du visar,vilken inspiration! Visst är det härligt nu när våren verkar vara på väg! Stor kram Susanne

Kristin sa...

Hej Marie! Vill bara tala om att jag blir alltid lika inspirerad när jag ser dina bilder. Ha en alldeles underbar dag! Kram Kristin