söndag 5 april 2009

Fågelbur

Vilket fantastiskt väder vi hade igår, strålande solsken och jättevarmt och härligt. Vi spenderade nästan hela dagen i trädgården, klippte ner gamla blommor och krattade bort löv. Barnen lekte för fullt i både sandlåda och lekstuga, mysigt!
k
Den här fågelburen fyndade jag på en utav alla loppisarna vi besökte när vi var i Danmark. Den är nog inte särskilt gammal för den hade en fruktansvärt ful botten av plast (som jag har plockat bort), men jag gillade modellen och bestämde direkt när jag fick syn på den att den skulle få bo i min trädgård. Just nu får den stå här på mitt planteringsbord.
k
Idag är det inte lika härligt väder, grått och lite blåsigt. Vi spenderar dagen inne och jag försöker bringa lite ordning i kaoset som alltid tycks råda här hemma. J målar i utbygget och barnen har byggt en enormt stor koja i vardagsrummet. Ja, så ser våran söndag ut!
k
Ha en härlig påskvecka!
Kram Marie

63 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar fågelbur,den var jättefin.Fina blommor du har fixat till.Ja igår var det jätte fint väder ,idag regn och grått.Ha en mysig söndag kramizzar ~~~~RITA~~~~~.

My Lovely Things sa...

Hej!!
Åh vad mysigt!!Vilken fin bur!!Jag lurar ännu på vad jag ska ha min planteringshörna..Ser vad den tidigare ägaren har haft sin..Måste hitta min plats..håller på att känna in platsen!!
Ha det så gott..
Kram anna

rosenskära sa...

Hej Marie, jag lurar lite på det planteringsbord som finns på Coop, men jag har egentligen ingen plats för det...

Nu latar vi oss lite efter lunchen, åt HäagenDazs jordgubb/vanilj till efterrätt, smakar sommar!

Imorgon börjar påskveckan och jag håller tummarna för att vårvädret fortsätter hålla i sig!

Sidsjöbäcken 10 sa...

Hej!
Så fint du gjort!
Igår hade även vi i norra landet vårväder o snön smälte jättmycket. Gräset syns faktiskt nu på vissa ställen...skönt. Det lär dock dröja innan planteringsbordet kommer fram. Jag får njuta av alla sydligare bloggares fina vårträdgårdar.

Ha det så bra!
Kram Martina

Annas skattkammare sa...

Fågelburen var jättefin! Ditt planteringsbord skulle jag gärna stå vid och gräva i jorden med fingrarna.. =)
ha en skön söndag!
Kram /Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Marie!

Ja här kommer en söndagshälsning från ett fortfarande snöande Norrland. Tänk att den inte vill släppa greppet...
Och tänk att jag kan längta tills jag får börja städa, tvätta, kratta...kanske nyttigt att bli sjuk ibland.

kram Viveka

Hulda sa...

Kjempefint fuglebur! Så nydelig det tok seg ut på plantebordet ditt. Vi har nydelig vær med sol i dag. Har plukket inn noen kvister. :)

Hem och Harmoni Marie sa...

Javisst var det härligt igår. Vi spenderade också nästan hela dagen ute, så skönt!

Önskar dig en skön söndag! Kram Marie

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Marie.... jag har bara njutit av alla dina senaste inlägg! Vilka härliga vårbilder!!! Ja jag blir alldeles sjuk. Hihi själv har vi just kommit in från isen! Vi har varit och åkt skoter och ispimplat! ALL snö är kvar och isen på älven är ca 1 meter tjock!

Buren var superfin.

Ha det så gott där nere i värmen =)

KRAM Anita

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint, vilken underbar bur du köpte, och står den ute ett tag nu så kommer den att bli liten sliten och se så där gammal ut som vi vill, den var kanon fin !!
Planteringshörna, jaa det har jag ännu inte funderat över, vi har ju så mycket snö kvar..
Ha en toppendag
Kraam Anette

Grodmamman sa...

Fin fågelbur du köpt!
Här är det kallare än igår, men solen tittar fram emellanåt. Igår var det ju helt underbart väder och t o m jag var och rotade i rabatterna!:)
Kram

Vit Romantik sa...

Vilken söt bur och vilken fin blogg du har!! Kul att jag hittade hit:)

Mvh Johanna

Elle sa...

It's georgeous!
Greetings..

Mamma C sa...

Jättefin bur du köpt. Ja här är det blåsigt och trist idag med.
Kram Mamma c

Drömmar och Lycka sa...

Åh så härligt det låter, både igår och idag. Avundas er med trädgård,, längtar massor till en själv :) Vad härligt med en stor koja, barnen måste haft jätte kul.

Ha en fortsatt fin söndag, här hos mig har solen tittat fram.

/Linnéa

Guldkant På Livet sa...

Vilka fina bilder!!! Och ursnygg bur, även om den inte var lastgammal....

Mari.

lantluft sa...

Vilken fin fågelbur du hittat!

Home No.1 sa...

hej Marie vad roligt att du ville vara med på utlottningen=)
Buren var sör rund och fin den kan säkert göra sig bra utomhus...
Kram annica.

Kallholmen sa...

Vad det är fint med fågelburar och underbart att börja pyssla på sitt planteringsbord.
Det är länge kvar för oss...
Kram carolina från ett soligt, snöigt Norrland.

Lisas torp sa...

Ja, vilken härlig fågelbur du har fyndat och en botten kan man ju vara utan!

Jo, gårdagens väder var ju helt underbart, man blev riktigt svettig ute i trädgården!

Ha en fortsatt skön söndag! Härliga bilder du visar!
Kram
Lisa

Äppel Päppel sa...

Vilken fin fågelbur! Hoppas på lika fina fynd i sommar då familjen ska till Danmark en vecka!

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

God vad härliga bilder du visar - dina nyplanterade vårblommor är superfina!! Vi har fortfarande ganska mycket snö här i Finland....

Tack för inspiration!
Kram Fru Skrot

Västbacken sa...

Åååh vad fina bilder du visar i dina inlägg. Jag vill också fixa iordning på bron och så men jag kommer inte åt utemöblerna som står i lusthuset än för det är för mycket SNÖ i vägen. Nåväl vi har suttit och solat på bron med lite kaffe idag och det var skönt även om snödrivorna är höga här än.

Ha det bra

Lotta

Randi sa...

Jättesöt fågelbur - vilka fina fynd ni gjorde, på er utflykt. Jag har aldrig varit på någon loppis i Danmark. Måste testa det någon gång!
Kram Randi

Under en vind sa...

Mysig bur som fick följa med dig hem!

Här är det också kallare, man saknar redan de underbara dagar som passerat...tror dock att värmen skulle komma igen redan imorgon så då ska jag umgås med solen och målarpensel...bebisförbredelserna är i full gång..målar möbler och syr skynken i väntan....
Igårkväll åt vi grekiskt inspirerad middag hemma hos goda vänner, hade en så mysig kväll!
Ha en skön söndagskväll!
Kram!

Millas hem sa...

Hej Marie!

Vi är nyss hemkomna. Vi har varit och inhandlat en byrå som vi hittade på Blocket...så himla fin!

Buren är jättefin och det är roligt att se alla dina lerkrukor, för jag har också planterat i lerkrukor, hade massor av gamla, så de är placerade lite överallt här hemma, både inne och ute!

Ha en fin dag!

Kram Camilla

Nettan sa...

Härligt att vara ute i solskenet å röja och greja! Då är det verkligen våår! Riktigt fin bur du fyndat oxå!!
Kram Nettan

Lotta sa...

vilket fynd!!superfin bur.Kul när man hittar fynd..det lever man på länge Kram LOtta

annashusidingtuna sa...

Precis så ska en ledig dag i vackert väder fördrivas, koja i vardagsrummet är inte så dumt det heller.
Kram Anna

Jillsan sa...

Hej Marie!
Låter som om du haft en underbar helg, så har även jag.
Man blir så glad och full av arbetslust när våren kommer.
Vilken läcker bur du har fyndat!
Ha en skön påsk!
Kram Jill

Made in Persbo...Carina sa...

Ja ibland har man tur och fyndar riktigt fina saker på loppis :)...själv fyndade jag också en hel massa saker på loppis igår inne i Alingsås. Allt var dock kläder och skor till min son. Skor använda 1 gång på ett bröllop 20kr, såg helt oanvända ut! Jättefina!
Ha en fin påskvecka!
Mvh, Carina

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Hej Marie!
Jättefin fågelbur....den hade jag med köpt...

Ha det gott/ Kraam Malin

Stenlycka sa...

Väderleksrapport från mig: I går en underbart skön vårdag, på morgonen idag lite gråmulet men nu ikväll skiner solen och det blåser kraftigt, 10 plusgrader.
Fågelburen var väl söt.Den kommer du skapa något fint av, du som är så kreativ och duktig.
Ha en skön början på påskhelgen.
Och det där med koja i vardagsrummet låter härligt.
Kramar från Stenlycka

Moderncountry sa...

Hei Marie!

Så mysigt dere har hatt det!! Og så fint du har gjordt det i hagen med nye planter og vakre dekorasjoner!! Fugleburet har virkelig en fin form så jeg skjønner din begeistring.
Jeg må innrømme at vi har brukt dagene mye ute vi og. Det er så skjønt med vår!!!
I dag var det enda en god dag, mer vind, men med sol som gjør så godt.

Håper påsken for dere blir like bra, ønsker dere noen herlige dager!
Klem!

Aina

Designe sa...

Så fint där vid planteringsbordet! Jag är så avis på ert fina vårväder som ni haft! Här är bara grått!...
Tack för din kommentar! Kram :)

Det vita dårhuset sa...

Jag vill OXÅ ha en fågelbur....eller 2 *fniss*

Vilken mysig dag ni haft ute! Jag bara längtar till jag kan börja kratta och dona i trädgården.

Hängde upp lite tvätt ute igår och fläcken jag stod på var bara lera när jag var klar så vi får nog vänta lite ....=O)

Hoppas du får en fortsatt trevlig vecka Marie!
Kramar Erika

Anneli sa...

Hej Marie!
Låter faktiskt som en alldeles underbar söndag!!! Vi har också varit hemma utan en massa aktiviteten och måsten och det är så sällsynt att jag njuter verkligen av det!!
Så härligt med ett planteringsbord!
Och fågelburar...det kan man ju nästan inte ha för många av...jag blir också alldeles till mig när jag hittar en ny;))

Önskar dig en skön vecka!!

Kram

Vita små hjärtan sa...

Lika inspirerande som vanligt! Kram

livetpåfyran sa...

Fågelburen var jättesöt! Hoppas på att springa på en jag med (fast här hemma:)

Ja idag har det varit betydligt kallare...ha det gott Marie!

Kramar Pia

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Marie,

ALLTID ALLTID ALLTID så söta bilder med massor av inspiration. Enkelt, vackert & rart!

Fågelburen var ju en jättesöt detalj. Härligt fynd!

Hoppas du får en fin vecka!

Kram Jes

Vit Spets sa...

Hej Marie!
Ljuvligt fynd, passar jättebra bland trädgårdsredskapen... här uppe är det full vinter än men oj så jag längtar till mera takdropp!
Idag Söndag har jag jobbat längtar redan till påskhelgen då även jag är ledig :-)
Sköt om dig, massor av kramisar från mig...
//Siv

Engelska Villan sa...

Ja, vilken härlig helg det har varit. "Alla" verkar ha haft det ljuvligt :)
Fina vårbilder du visar!
Äe era barn oxå i "koj-ålder" :) Här byggs det kojor så fort tillfälle bjuds (eller INTE bjuds för den delen...) :)
Hoppas du får en fin vecka.
Kram Anna

Lallis - liv och leverne sa...

SÅ fin fågelburen är:)
Kram Lallis

Flaggduken 2 sa...

Så ljuva bilder du visar.
Riktiga trädgårdsdrömmar!
Kram Petra

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken söt fågelbur du hittade i Danmark, passar bra där i din trädgård:)
Ha en jättebra kommande vecka,
Kram Jenny

Tulipa sa...

Hej Marie!
Hos dig får man alltid inspiration och ljuva bilder!
Det tackar jag verkligen för!
Vackert för både själen och skaparlusten!

Kram Mariette

Shabby Charm sa...

For noen vakre inspirasjonsbilder. Fugleburet var nydelig.
Jeg koser meg alltid hos deg :)

GOD PÅSKE KLEM

Rikke sa...

Hej og tak for dine søde ord på min side.
Din side er også rigtig flot.
Vi ses.
Rikke
Honning og flora

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh jag är allt lite avundsjuk ;) på er som fann alla fina burar i Danmark...den har en fin form so du fick tag på och man kan ju alltid ha nåt annat som botten i stället för plastbottnen.

Det ser så mysigt ut med planteringarna...älskar gamla lerkrukor!

Kram
Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härlig bur du fann på loppis i Danmark. Visst har det varit underbara dagar! Fast idag var det väl inget vidare..
Önskar dig en fin vecka!
kram vännen!
nina

Mitt Östergården sa...

Här inte långt från dig lyste solen härligt på oss också i helgen. Var också ute och städade i trädgården. Man känner sig så härligt trött på kvällen när man varit ute hela dagen. Vi grillade och satt till och med ute och åt.

Här känns också som kaos hela tiden inte på grund av småbarn men hundar och byggnation skapar ständigt kaos känns det som.

Önskar dig en härlig vecka!
Kram Helen

Loppisliv sa...

Visst har det varit underbart väder i helgen. Vi har också varit ute mest hela tiden. Verkligen fin bur du fick tag på. Passar bra där i din planteringshörna. Krukorna med patina på ser så vackera ut. Jag ska också fixa till en planteringshörna vid vår nybyggda bod....längtar så att få göra i ordning där. Ha en underbar dag Marie. Kram Paula

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, undrar hur många fågelburar man skulle kunna ha. De passar precis var som helst och alltid vackra att se på, din var underbar och ett fynd.
På dina bilder syns det nu kreativ vår.
Kram på dig/Ingela.

Lilla Ugglebo sa...

hallå Marie!

Ååå vad härligt det låter med en dag i trädgården, mys i lekstugan...ååå...
Så fint du har dte både nedanför trappen och vid planteringsbordet.
Blir ju dösugen på att sätta igång hemma jag med...;)
Vi åker till fjällen på torsdag...ska bli så härligt med några familjemys dagar igen.
Du får kortvecka den här veckan då om du är ledig på torsdagar....härligt!
Vad mysigt det lät med kojbygge i vardagsrummet....det var några år sedan.....
Kraaaaaaaam Katarina

Jenny sa...

Vilka fina fynd du gör! Blir så avis när jag ser hur fint väder ni har och hur mycket vår ni har!!! Här regnar det bara hela tiden...blääää.. Får njuta av dina fina bilder istället! Stor KRAM till dig!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst var det härligt väder i lördags! Och idag också...

Vilken fin bur du har hittat! Gammal eller ny, spelar ju ingen roll, så länge man köper med hjärtat...

Kram
Marie

Nylyckan sa...

Hej! Jag gillar din zinkblomgrupp i ditt tidigare inlägg. Jag har armeringsjärn bakom mina rosor, men sådär kan man ju oxå ha en bit. Tack för tipset! Fågelburen är görmysig. Kram Åsa

Hjerterom sa...

For et koselig fuglebur :)
Det er bare såå godt når været er fint,å en kan være ute alle sammen :)

God påske til deg og dine

Påskeklem fra Siw

Evelinas hus sa...

Hej Marie,
Åh vilken fin bur. Vad vårfint du gjort det vid trappan också, den där tunnan som står på bordet är så snygg.
Ha en bra vecka.
Kram Caroline

ÄnglarumsMia sa...

Vilken fin bur du fick tag i! Så underbart med snödropparna också.

Jag har jobbat så hårt sista tiden så jag känner mig nästan överrumplad av alla vårtecken som jag inte hunnit med att se. Det är så härligt livgivande med våren.

Såg du mina fina dörrar som jag fick tag i till butiken? Gissa om jag blev störtlycklig. Jag har ju verkligen suttit här och "dreglat" över dina vackra tv-skåpsdörrar också fick jag mig ett par jag också - nästan lika fina.

Ha en toppenfin vecka nu!
Kram kram Mia

envilsenloppa sa...

Ibland tror jag att jag har lämnat en kommentar här inne hos dig , men jag hittar ingen . Så jag skriver en ny och ber om ursäkt om jag lämnar flera om samma sak ;-) det börjar bli lite vimsigt här i loppskallen !
Vilken underbar bur , blir så fint ute på ditt planteringsbord !
Roligt nu när det börjar bli lite varmt och man kan flytta ut saker igen och barn .
Ha det bäst over there !!
Kram/Lotta

Marits vita skrin sa...

Åh vad härligt att få följa med i din vackra trädgård igen i sommar. Och den där lekstugan är jag inte ett dugg avis på, hihi.

Många kramar från mig
Marit

Huset vid ån sa...

Vilken inspirerande o underbar blogg du har!! Jättehärliga bilder...Jag har själv tagit det stora klivet ut i bloggvärlden...och vet inte hur det ska gå eftersom jag är så dålig på datorer o allt som hör tekniken till!! Men ftersom inredning o pyssel alltid legat mig varmt om hjärtat så blev jag nyfiken att pröva...Ha de gott o Glad Påsk! Therese.