torsdag 30 april 2009

Lantliv

Här har jag suttit en stund i eftermiddag och njutit av det härliga vädret.
k
Andats in doften av kryddorna som jag planterat i zinkbaljan......
j
.....och ätit min absoluta favoritfrukt, röd grape. Tror att jag är smått beroende utav grapefrukt, hihi.
k
Har läst Lantliv som damp ner i brevlådan idag. Ett jättebra nummer som bl.a innehöll Gabrielles fantastiskt vackra hem.
k
Och har ni sett, jag har blivit månadens blogg. Är både glad och lite stolt!
k
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

70 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej!
Nu får jag vara först ut att gratta dej till månadens blogg. Vad roligt och jag är inte förvånad. Ha en skön helg.
Kram Birgitta

LantlivsAnette sa...

Viiieeee...GRATTIS !!
Det är du verkligen värd !! Åhh så roligt..
Jag prenumererar inte, så jag får vänta några dagar till innan jag kan köpa tidningen..
Ha det gott
Kraam Anette

rosenskära sa...

Grattis Marie! Trodde att du redan hade varit månadens blogg! Jag har precis börjat prenumerera och hade hoppats på att den skulle komma innan helgen...

Jag ser att du faktiskt tagit dig tid att "bara vara". Ser skönt ut i ditt fina trädgårdshörn.

Jag känner mig lite seg efter att ha tillbringat mer eller mindre hela dagen ute, men nu ska vi snart ner till strandkanten och sjunga in våren. känns lite konstigt, tycker snarare att det känns som sommar...

Ha en riktigt skön ledighet!

Lena

Em sa...

Klart du ska vara stolt, du har så vackra saker i ditt fina hem!
Trevlig Valborg!
Kram Em

Lena Kristina sa...

Spännande att kika i nya Lantliv. JAg har haft såå myucket att göra så det har inte funnits tid.

Härlig trädgårdsbilder från dig, igen

Ha en skön helg

Kram Lena

Lillemor i Hummelsta sa...

Vad kul, grattis. Ska bli kul att se, när jag får tidningen, jag fick ju två andra tidningar i förrgår, så posten kanske tycker att det får vara nog för mej den här veckan.
Kram Lillemor

Vita drömmar och choklad sa...

Stort grattis, va kul!!

Vad fint du planterat. Kan förstå att det luktar underbart! Vad grönt det ser ut hos er. Vi ligger lite efter här i Dalarna.

(Du är iallafall beroende av något nyttit, själv kan jag dra i mig hur många Anthon Berg som helst en kväll)

Trevlig kväll! Kram Camilla

Guldkant På Livet sa...

...jag sitter på tåget just nu och bläddrar i senaste numret av Lantliv som jag fick idag, och vad får jag se, Maries Vita Ranunkler är månadens blogg, inte en dag för tidigt!

Grattis! Och vilka väl valda ord de skrev, mycket bra!

Jättefina bilder fr din trädgård, en sån vacker soffa! Hoppas du får sitta där och njuta ofta i helgen!

Ha en bra valborg min blogvän!

Mari.

corrina sa...

Grattis månadens blogg, nu måste jag köpa tidningen om den är så bra.Trevlig helg

Hemmabloggaren sa...

Vilken underbar dag du verkar ha haft och grattis till utmärkelsen, den är du väääl värd.

Lisas torp sa...

Jättegrattis till månadens blogg! Jag är inte ett dugg förvånad! Du har ju en underbar blogg - så inspirerande!

Jaha, så Lantliv har kommit - typiskt då hann jag iväg till torpet innan posten kom...men då vet jag vad som väntar när jag kommer hem! Min favorittidning!

Vilka helt ljuvliga bilder du visar från din njutarstund! Man blir ju helt lyrisk!
Fortsätt så och ha en härlig helg!
Kram
Lisa

Maliva`s verden sa...

Hei,så vakre bilder du viser fra din uteplass.....og siste Lantliv må jeg kjøpe meg i morgen..for da skal jeg til Strømstad...Grattis med utmerkelsen..den er du verdt:O)Klem fra Maliva

Viola sa...

Här är det sol men en kall vind vid kusten, grattis till dig, så klart du ska vara stolt som en tupp, ha en skön helg, kram

Lilla Blanka sa...

Åhh GRATTIS Marie!!!

Vad fina ord de har skrivit om dig, och de passar alldeles perfekt!

Stor KRAM goa vän, vad glad jag blir för din skull!
Mia

Hulda sa...

Grattis som månedens blogger i Lantliv. :) Slikt er jo så artig! Ble kjempeglad da jeg ble månedens blogger i Lev Landlig, et lignende blad.

Herlig ettermiddag du har hatt, så veldig koselig ut på benken din, med den røde grapefrukten.

Jeg og mannen har holdt på ute i hele ettermiddag, jeg er nettopp kommet inn. Holder på å male en levegg som skal stå på terrassen sammen med et plantebord og et gammelt vindu. Håper jeg får det ferdig i løpet av helga. :)

Kerstin sa...

Gratulerer med mnd blogg... Så gøy da..
Herlige bilder fra den fine hagen din..Ja en må nyte disse fantastiske flotte dagene.. i morgen er det mai mnd.. Nyt helgen Klem Kerstin

hemma hos lilla mej sa...

GRATTIS TILL MÅNADENS BLOGG.Ha en myig valborg kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Marits vita skrin sa...

Nämen Marie.
Stort grattis till dig, det är du absolut värd.
Alla borde få hitta din fina blogg och inpireras.

Ha en skön kväll, jag förstår att du oxå sitter och bloggar på valborgskvällen med sovande barn.
Ingen brasa här inte, hihi.

Kram på dig.
Marit

Nobelle sa...

Åh vad roligt! Stort grattis! Ska bli spännande att läsa tidningen.
Trevlig valborgshelg!
Kram, Jenny

husvidhavet sa...

Grattis och så kul...
Mysig plats i solen!!
Kram Marith

Millas hem sa...

Klart du är!!!

Du kunde, om man frågar mig, vara alla månadernas blogg!!

Grape mmm...så gott det är!

Kram på dig

Tulipa sa...

Hej!
När jag kom hem och fann tidningen i lådan var jag ju genast tvungen att kolla vem som var månadens blogg. Gissa om jag blev glad när jag såg att det var du!?!
För det har jag väntat på!!!
Din blogg är ju så oslagbart fin och inspirerande så det var såååå välförtjänt att det äntligen kom till dig!
Stort grattis!!!

Ha en riktigt fin helg!

Kram Mariette

Grodmamman sa...

Klart att du kan vara stolt! Du har en jätte fin blogg med jätte fina bilder! Det är så härligt att gå in och titta på din blogg, även om din stil inte skulle passa hemma hos mig så kan jag ändå njuta av dina bilder!:)
Grattis än en gång till att ha blivit månadens blogg i Lantliv!:)
Kram

becca sa...

Grattis, vad kul månadensblogg måste kännas jätte kul, det är du värd, din sida är bra insperation.

Vad mysigt du hade det i solen.

Ha det så bra, kram Rebecca.

Hanna & Hugo sa...

Stora grattis kramen =)

Du verklligen förtjänt att vara månadens blogg flera gånger om...

Vilken underbar plats du visar, där skulle man gärna drömma sig bort...

Hoppas ni haft en skön Valborg.
Många kramar Maria

Inspiration i vitt sa...

Den utnämningen var du verkligen värd, du är såååå duktig att skapa harmoni och sinnesro runt omkring dig, hurra hurra .
Ja nu njuter vi för fulla muggar utomhus.
Kramar till dig/ingela.

My Lovely Things sa...

Grattis vännen!!
jag såg det med..tänkte nu måste jag mejla dig och berätta det..Så glad jag blev för din skull..underbar bild de valde..
ha nu en härlig dag..
jag sk apåloppis..kl ringde kl 6--hela familjen ska på lopis..den börjar 8 men vi ska stå vid repet kl 7..kom på mig själv att liggai sängen och göra strategier..h hi..man är väl tokig..
ha en fin dag..
kram anna

Vårt lilla röda hus sa...

Grattis till utmärkelsen, roligt att Lantliv har samma syn på bloggar som jag!

Njut... och ha en bra helg önskar Eva-Mari

Lilla huset på prärien sa...

Men Marie!! GRATTIS gumman!! Jag har inte fått tidningen ännu så jag visste inte - vad kul!! Det är du såklart så himla värd. Klart att du ska vara månadens blogg!!

Och så härligt det ser ut där att läsa i solskenet!

Kraaaaaaam J

C´est la vie sa...

Men Grattis! Vad skoj! Du har jättefint i bloggen.
Grape är min favorit med, och nu måste jag springa och köpa Lantliv.
Kram , ha en fin helg i solen!
Lina

Lilla Ugglebo sa...

Hallå vännen!
Himmel så mycket jag ahd eatt läsa ikapp här hos dig...;9

Nu har jag skrattat o gråtit en skvätt...;9
Vilket fint inlägg du gjorde och vad modigt att du öppnar dig så mycket fast du som du skriver eg. inte vill det.

Men vet du jag tror att de som bor i din stad och går in på din blogg gör nog det för att de gillar den....
Inte för att de är elaka och vill ha nåt att skvalra om.
Jag tycker det är helt fantastiskt att du fått så mycket bättre självförtroende....o tänk att du samtidigt inspirerat så många och kanske tom. gett en o annan bättre liv utan att ens veta om det...;)
Ert hem o allt du sätter händerna vid blir helt enkelt fantastiskt!

Jag blev super sugen att gå ut i trädgården och det är just vad jag ska idag. Så ska vi cykla iväg på picknik också...det ska bli jätte härligt!

Gfrattis till 2 år och grattis till den fina utmärkelsen!
Ha en mysig helg nu!
Kraaaaaaaaaaaam Katarina

liven sa...

Grattis med månedens blogg:o)
Nydelige bilder hos deg!!
Ha en flott helg:o)

Lissboden sa...

Hej!
Grattis till din utmärkelse i tidningen Lantliv. Du har en mycket fin blogg med många vackra bilder samt dessutom otroligt fint i ditt hem och trädgård.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram/Maria

Jenny sa...

Blev så glad när jag såg att de skrivit om din blogg! Fantastiskt bra val! :) Stort GRATTIS till dig! hoppas valoborg var bra och att ni får en supermysig helg! Stor KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Norrspets sa...

inte ett dugg förvånad att du var nämnd i Lantliv. Hade det varit en rankinglista hade du säkerligen varit i topp där också. Du har en helt ljuvlig blogg..

Stenlycka sa...

GRATTIS!!!!!
Ha en underbar skön första maj!
KRAMAR

Anonym sa...

Marie!

Jag är glad för din skull att du får så mycket uppskattning och erkännande för ditt vackra hem och din kunskap och intresse för att dokumentera det.

Gratulerar till de första 2 åren i bloggvärlden.

Ha en fin helg i försommarvärmen tillsammans med din familj!

Ulla

Fru Sirlig sa...

Grattis Marie!! hurra det är du verkligen värd, såg du att jag fick vara vara med på ett litet hörn, skämt åsido så stod det om ett Sirligt fat strax ovanför hihi det närmaste en utmärkelse man kan komma;)Jag kan bara hålla med du är verkligen en inspirationskälla för många och en stor för mig.

Önskar dig en en underbart trevlig fortsättning på helgen
Kram Heléne

Casa Loda sa...

Grattis till månadens blogg! Fick tidningen i går men inte hunnit läsa än. Ha en skön helg!
Hälsningar Annika

Malin sa...

Der så det virkelig herlig ut å sitte, med deilig lesestoff.

Du er dyktig på å ta bilder. Nydelig!

ha en deilig mai dag;)

God klem malin

BUBBELRUMMET ♥ sa...

Oj vad spännande att bli månadens blogg :-) Grattis!

Kram!

Bygatan sa...

Grattis Marie!
Det är du väl värd!

Vilken ljuvlig plats att sitta på och njuta av lantliv både i verkligenheten och av tidningen;-)

Ha en skön helg, kram Lena

Nygammalt sa...

Du ska vara mycket stolt över din fina blogg och den fina utmärkelsen du fick. Grattis!

Hoppas din Valborg har varit bra.
Kram.

Inas sa...

Hej Du!
Vilken underbar dag du har haft. Ha en fartsatt trevlig helg och goa kramar Ina

Inas sa...

Och grattis till månadens blogg. Lycka till i fortsättningen. Goa kramar Ina

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie! Ett stort grattis till utnämningen månadens blogg. Håller med om varendaste berömmande ord. Ytterligare ett stort tack för senast. Jag har ännu inte fått upp min hylla, har haft svårt att hitta de rätta upphängningsanordningarna men lyckades till slut i veckan. De måste ju tåla en del vikt så att inte maken får hyllan i skallen;) Har haft lite datoravresion den senaste tiden och inte fått ihop ett endaste inlägg på flera veckor, men nu kommer suget igen. Har fått ändan ur vagnen och slutfört en mängd projekt den senaste tiden. Så fort jag fotat dem kommer jag visa upp dem, inkl er vackra hylla. Hälsa hela familjen!
Många soliga kramar från Maria

Ika sa...

Grattis till månadens blogg, det är du verkligen värd!

Jenny sa...

Hej Marie!
STORT GRATTIS till att ha blivit utnämnd till månadens blogg, det är du väl värd!!
Du är en av de stora här i bloggvärlden:)

Jättevackra och inspirerande bilder du visar som vanligt;)

Ha en sköön helg,
Kram Jenny

Millas hem sa...

Tack gulliga du!

Kommer precis hem från Paula! Myst, pratat inredning, myst pratat inredning mest heeela tiden!:)

Att komma hem till en sådan kommentar gör mig såå glad!

Kram till dig// Camilla

H A N N A S - F O R M sa...

G R A T T I S !!!!!! Du är ju värd det här för läääääääääge sen!!!

KRAM
Hanna

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

GRATTIS hjärtat till Månadens blogg - har väntat länge på att du ska dyka upp där!!! Det är du verkligen välförtjänt!!!

Hoppas du njuter av en underbar helg med din familj & lite grape :)

Kram Jes ♥

Malin, Gamla Mejeriet sa...

Ville också gratulera, och ocskå tacka för titten. Du finns på min blogglista, såklart, men jag har nog inte kommenterat förut.

Ha en härlig helg i det härliga vårvädret!

hemtrevnad marie sa...

Ja, grattis Marie!!
Jag såg att du blev månadens blogg..men jag har inte hunnit med bloggandet i helgen tyvärr, och nu får jag häva mig i rullismålning igen , haha!....Hoppas ni får en fin helg...många kramar!!
Marie

Loppisliv sa...

Hej goa Marie! GRATTIS till månadens blogg, inte en dag för tidigt!! och så fint och träffande de skrivit om dig, mitt i prick!! Din blogg är en av de absoluta favoriterna :-) Nya Lantliv längtar jag efter men jag får vänta tills den kommer ut i affären....Kram på dig//Paula

Söta prickar sa...

hej!
Hoppas dina barn är friska. jag tror att du smittade mig via kommentaren, nu har jag och sonen feber...ajabaja ;)
Du har helt fantastisk blogg, och har sån känsla med inredning!!!
Kram Lotta

tindra lite mera sa...

Grattis!
Ser så mysigt ut,kan man ha det bättre!!!


Kram Katarina

Malins-kuriosa sa...

Var ett bra tag sedan jag kikade in här men som alltid blir jag kvar en bra stund. Så mycket vackert du visar och är inte ett dugg konstigt att du blev "månadens blogg" i Lantliv...inte ett ögonblick för sent.
Här löper livet på och allt är bra...trädgården är favoritplatsen just nu och skulle bara önska lite mera varma kvällar att njuta av.

Kram från Malin

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Månadensblogg måste vara jättekul och det är du verkligen värd!!!
Du visar alltid upp så fina bilder!

Ha en fortsatt underbar helg!
KRAM
/Helena

livetpåfyran sa...

Hej Marie!!

Åh va roligt att du är månadens blogg där! Det är du verkligen värd!!

Önskar dig en fortsatt trevlig helg, många kramar Pia

Anonym sa...

Månadens blogg - grattis! Tycker att du ska vara glad och mycket stolt!!
http://www.fidelin.se

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Grattis, till att ha blivit vald till månadens blogg, den är du värd.

Du har alltid så inspirerande bilder.

ha det gott. Kram Pirre

johanna sa...

Hej
å vad roligt Marie , Grattis...Hoppas ni har haft en riktigt skön helg
Kraaaaaam

Jillsan sa...

Grattis Marie!
Månadens blogg! Det var du verkligen värd!!
Jätte kul!

In my house sa...

Stort grattis till månadens blogg!!!! jättekul å gla för dig! =)


Ha en bra söndag kram josse

Wilma och jag sa...

Det ser så härligt ut! :)

Kram!

Kerstin sa...

Wiiie, vad roligt!! Glad för din skull, tycker att du är värd ett stort grattis!!

Ha det gott! Kramar!

Made in Persbo...Carina sa...

Å så roligt att du blev månadens blogg! Jag är inte heller förvånad för du visar alltid så mycket fint!
Jättegrattis i alla fall! Klart du ska vara stolt!

Kram, Carina

Lyktor och Tyg sa...

Vill gratta dig, läste i Lantliv om din blogg och kikade in. Jättefin blogg. DEt är så roligt kolla runt på olika bloggar. Lycka till.
mvh Kristina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis vännen! Jättekul, är glad för din skull och självklart ska du vara stolt!
Hoppas du får en fin ny vecka!
kram vännen!
nina

Erika sa...

Grattis till utmärkelsen. Hittade hit via tidningen...igen...har varit här förut men nu kommer jag tillbaka :-)

kram
erika