onsdag 22 april 2009

Pall

Här har vi idag vaknat upp till riktigt trist väder. Alldeles grått och så ser det kallt ut också, burr!!!!! Men jag hörde precis på nyheterna att det ska bli riktigt varmt och soligt nu i slutet av veckan, låter alldeles underbart.
k
Den här lilla pallen fyndade jag på loppis för några veckor sedan. Blev så glad då jag länge har kikat efter en liten pall att ha åt barnen i badrummet.
l
Den var redan vitmålad och klar, perfekt. Den uppmärksamme ser dock att den har någon blågrå färg på insidan, får väl ta och måla dit lite vit färg någon dag kanske.
k
Pallen står i vårat lilla badrum/gästtoalett på nedervåningen i huset. Det här var ett utav våra första projek när vi flyttade in för sju år sedan (eller egentligen var väl hela nedre våningen ett projekt på samma gång). Badrummet låg egentligen inte riktigt precis här, utan vi flyttade det en dryg meter, vill ni läsa mer kan ni kika här!
k
Fastän det är en väldigt liten yta här inne upplevs det ändå som ganska ljust och luftigt då vi har ett stort fönster samtidigt som det är ganska högt i tak. För att slippa insyn har jag sytt gardiner/insynsskydd utav gamla lakan som täcker två tredjedelar utav fönstret. Framför hänger en girlang utav eucalyptus som är pyntad med små glasflaskor. Syns nog dock dåligt på bilden!
k
Jaha, då har ni fått se lite ifrån vårat lilla badrum idag. I nästa inlägg kommer det bli en utlottning, jag firar nämligen 2 år som bloggare på fredag. Vi syns då!
k
Ha det bra!
Kram Marie

52 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Godmorgon!!
Åh vilket fint badrum ni har!!

helt otroligt trivamt..så många vackra detaljer!!

Så skul ejag vilja ha det med..så snyggt i fönstret!!
ha en bra dag..
I dag ska jag försöka slappa..ska åka och hyra en film..det får nog mig till att ligga still en stund..jag behöver vila.det har vart så mycket med job och anna de sista veckorna.
kram anna

Lisas torp sa...

Vilket vackert badrum ni har!
Fint med alla detaljerna!
Den där tvålen i zinklådan har jag också - helt underbar och så dekorativ lådan är!!

GRATTIS till två år! Det vill jag inte missa!
Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Fru Sirlig sa...

Vilken liten söt pall du fyndat till toaletten. Panelen är jättefin som ni har valt att ha på väggen. Oj nu är det väldigt tyst måste se vad Maja gör...

Ha en bra dag du med
kram Heléne

Lena Kristina sa...

Jättemysigt i ditt badrum. Tänk vad högt i tak, ett fönster och en säker hand kan göra för ett litet utrymme.

Du pyntar såå fint och trådhyllan är underbar

Ha en bra dag

Kram Lena

Living by Milla sa...

Hej Marie!
Pallen påminner om en röd jag hade som barn, tyvärr finns den inte kvar. Underbart badrum!

Ha en fin vecka!
kram Camilla

rosenskära sa...

Du det var annat än den där trista IKEA-pallen vi drogs med! Hur tänkte vi?! IKEA-pallarna finns ju i nästan varenda familj, stadiga och rejäla... Hallå Kamprad, börja snickra!

Fönstret gör så stor skillnad, tänker alltid på det när jag ser badrumsbilder i tidningar - de som har stora fönster, frostade eller ej, får mycket trevligare badrum!

Här har vi nice weather, idag får tvätten hänga ute! Och du har varit hos Gúa, låter som en riktigt trevlig dag!

Kram/Lena

Ardisia sa...

Hej! du har verkligen lyckats å fånga den rätta känslan i badrummet :) Jättefint!
Pallen är ett riktigt fynd !

Ha en bra dag! Kramar från Ardisia

envilsenloppa sa...

Vilken rar liten pall , den är ju som gjord för er fina lilla toalett !!!
Vi har oxå en liten gästtoalett på bottenvåningen , med grönrandig plasttapet och blått plastgolv , vilken dröm va :-D
Ha det bäst !!

Under en vind sa...

Mysig toalett med fina detaljer! perfekt med pallen för barnen att stå på när det ska nå upp!

Visst är det härligt med vädret, idag är det ganska kyligt här, men som du skrev till helgen utlovas sommarvärme....

Ska strax bege mig till barnmorskan för en vanlig koll, har nu 15 beräknade dagar kvar så det närmar sig.....längtar efter bebis! Fördriver dagarna med vilai soffan, i en solstol eller att pyssla med lite av varje...igår var det källaren som fick sig en omgång, damssög och plockade iordning....

Ha det gott, kramar!

Eddan sa...

Vilket vackert badrum! Där skulle man gärna vilja dröja kvar vid morgontoaletten ;-)!

Må så gott!

Kram från Anette

Lina sa...

Det är så gulligt med små pallar! Jag har samlat på mig några stycken och väntar nu bara på att min plutt ska kravla sig upp och stå. Stäva, och vilja nå upp till handfatet:)
Ha en bra dag!
/Lina

Titti sa...

Vilken mysig toalett. Den vackra hyllan du har på väggen vart har du fått tag på den???
Den var ju SÅÅÅÅ underbar.

Kram Titti

Marias Stil sa...

Så fint ni har det! Riktigt romantiskt och nostalgiskt. Pallen passar in jättefint.

Kram

Jenny sa...

Hej Marie!
Tack för din fina kommentar hos mig! Du är så gullig som tar dig tid o svara när du har så många läsare som besöker dig o skriver till dig varje dag:)
Jättefint badrum ni har!! Allt är såå fint och vackert ordnat, du har verkligen öga för det där lilla extra:)

Ha en bra dag och grattis till dina två år med bloggen, ska bli spännande med en tävling!
Kram Jenny

Designe sa...

Ja, vädret har redan börjat bli liite bättre men till helgen blir det visst riktigt varmt!
Så söt pall och du har såå fint badrum! Jag tycker det är fint att det skymtar lite färg under vitfärgen på pallen!
Ha en bra dag! Kram :)

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Hej!
Vilket härligt badrum, ljuset gör att det känns mycket större än vad det är egentligen.. Pallen var riktigt söt!
Här har vi också grått och trist idag, men vi hoppas på att vädergubbarna har rätt om helgen!
Kram/Kristina

Emmas Verden sa...

Så fint du har det på badet ditt :)
Pallen var gammel og vakker..så bra at den allerede var hvit..
Ha en fin onsdag Marie!!!
Klem Anne***

Villa Solberga sa...

Vilken mysig gästtoalett! jättefin. Söt pall, Har en liknande i vårt badrum som ä perfekt för barnen

Stenlycka sa...

Vilken fin pall du har fyndat. Skulle gärna var gäst på din vackra toalett, helt underbar!
KRAMAR

Titti underkalas-eken sa...

Åh, vilket ljust och luftigt badrum ni har! Pallen var ursöt och hyllan på väggen bredvid handfatet är så fin med detaljerna som tex påsen som hänger, har du gjort den själv?

Kram Titti

Radhusdrömmar sa...

Vilken söt pall och hyllan där var ju jättefin!

Grattis till snart 2 år :-)

Kram Johanna

Fia... sa...

Hej..
Tack för titten hos mig =)
Ja men det är svårt att hitta skärbrädor tycker jag, tyvärr.
Vilket sött badrum!!!
Riktigt mysigt ( om man nu kan säga så om ett badrum). Sen jag såg bilden i senaste Jeanne d Àrc Living magasinet, det var ett helt underbart madrum!!!
Önskar att vårat badrum såg ut som erat..
Ha en bra dag!!
Kram Fia

Min Verden Hanne sa...

Det var en nydelig liten krakk og ikke ville jeg ha malt den. Det er da koselig med det blå under. Nydelig på badet ditt er det som vanlig :) Hanne

Annas skattkammare sa...

Men så söt pall och vilket fint badrum! Så fint med insynsskyddet, vet att jag sparat en bild på det i en mapp förut, för framtida inspiration.. Älskar dina eucalyptus-girlanger och kransar också! Hur gör du dem?
Kram /Anna

vita zara sa...

Hej
Jag minns inte om jag varit in här förut, men trevligt är det, och du är en av dem som inreder så fint med vitt som jag själv vill göra, men dock inte kommer mig för.
Jag blev väldigt förtjust i bilden på den bruna resväskan i allt det vita.
Det blev så effektfullt.
Zara

Kerstin sa...

Pallen var så jättegullig, precis som den är med lite färg här och där! Sicket jobb med badrummet och så fint det är nu! Ni är duktiga ni!

Ha en fin dag! / Kerstin

P.s. Kolla gärna in hos mig och var med i min lilla tävling

Lilla huset på prärien sa...

*skrattar* jag som tänkte "så snyggt - hon har målat mörk färg under. Har jag inte sett innan. Kul idé"

Och 2 år på bloggen!? Det är ju fantastiskt. Hur kommer du på idéer till alla inlägg?

Kram Jenny

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Jättesöt pall!!!
En sån som jag stod på som barn, synd att mamma gjorde sej av med den.

Mysigt badrum.

Ser fram emot utlottningen! 2 år? wow. Jag är bara 1 måand gammal i denna bloggvärld. :-)

KRAM
/Helena

ÄnglarumsMia sa...

Åhh så fint! Det är ett sånt där badrum som man inte har bråttom i precis, kan till och med kosta på sig att tvätta händerna både en och två gånger - allt för att slippa gå ut därifrån *ler*

Vad kul med en liten tävling! Då ska jag försöka hinna med lite bloggande här nu då så jag inte missar det....

Ha det så gott!

Kram Mia

Forgjengelige ting sa...

Det var en søt liten krakk du hadde funnet på loppisen!! Koselig å ha på badet!!

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilket ljuvligt badrum ni har. Härligt med ett stort ljust fönster! Pallen passade in jättebra. Själva har vi hållit på med vår barumsrenovering läääänge nu. Började i augusti men det kommer hela tiden saker emellan. Måste nog lära mig att omprioritera lite. Må så gott! Kram Anna-Lena

Viola sa...

Ett så underbart badrum ni skapat er...och en sådan liten rar pall passar ju erkligen hos dig...visst ser man fram emot värmen som ska kómma, kommer väl till pass för vi ska till syrran på österlen...kram

Vit som snö sa...

Vilket ljuvligt badrum med alla fina detaljer! Jag måste få fråga om trådhyllan på väggen, var hittar man en sån?
Kram Cilla

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Å vilken söt pall! Visst är det bra med små gamla charmiga pallar i badrummet för att småfolk ska räcka upp :)

Härliga bilder, Marie! Ser jättefint ut!

Önskar dig en jättefin fortsättning på veckan och hoppas solen och värmen kommer tillbaka!

Kram kram Jes ♥

Jenny sa...

Alltid lika skoj att få titta runt hemma hos dig :) Söt pall du har hittat också! Lyckans ost :) KRAM till dig!!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

livetpåfyran sa...

Åh va fint erat badrum är!! Ljust och härligt. Vårat är också ljust men oootroligt litet och vi har inte fixat toan i källaren än. Lyckost att ha 2...här är kris nästan jämt*skratt*

Fint med sippor!

Kram kram Pia

Nylyckan sa...

Hej! Gullig liten pall som passar på din gammaldagsa taolett. Charmigt! Kram Åsa

tatam sa...

In two days, your blog will be 2 years old and I wanted to say that it is the most beautiful blog I have ever visited ! I spent the whole evening to check every post of those two years and every picture is an enchantment to me ! Thank you so much for the pleasure you give to me...

Home No.1 sa...

hej vad fint ni har det=)
Och pallen är charmig som den är tycker jag...kram Annica.

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Vilken söt liten pall.
Spännande att se vad du ska ha för utlottning :)
Kram Anna

Trädgårdsingenjören sa...

Super fint badrum, gillar verkligen pallen! Tyckte dock den var fin med grått/blått under!
Kram Gry

Vita drömmar och choklad sa...

Tänk vad mycket man vill ha när man tittar i andras bloggar. Pallen var jättesöt, själv har jag en ful ikeapall till barnen :(
Kram Camilla

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Vilken söt pall! Den passar jättebra där i ert fina badrum.

Mysigt med vitsippor, jag får nog ta en liten skogspomenad och plocka några :)

Jag borde följa ditt exempel o lägga mig tidigt, men det är så svårt...när barnen äntligen somnat vill jag ha lite slappa-tid...

Ha det så bra! (2 år snart, det är inte klokt att det gått så lång tid)

Kram goa vän!!!
Mia

Romantisk Vintage sa...

Nydelig og fint baderom, skjønne detaljer:)Klem

Hulda sa...

Badet deres er så koselig, liker så godt hyllen ved siden av vasken. Ordentlig fin! Flotte detaljer også på badet. :)

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen, din lilla gästoa är så fin och vad härligt med ett fönster och bara vackra saker har du där inne oxå.
Kul med en tävling. Att du har hållt på såå länge, har du tröttnat nån gång?
Ibland kan jag känna att fantasin går på sparlåga, just nu gör den nämligen det.
Kramar till dig/Ingela.

helen sa...

Jag tycker inte att du behöver måla om pallen. Den var charmig i lite nött.

Perfekt för små, söta barn vid tandborstningen!

Fina bilder!

Kram
Helen

hemtrevnad marie sa...

Å, vilken söt gästtoa Marie!!
Och pallen var ju ursöt!!
Tycker golvet ser blågrått ut men jag kanske har fel...annars passar väl insidan på pallen som handen i handsken, hihi!
Har själv en grön träpall i övre badrummet , de är verkligen trevligare än plastpallarna!
kramis

Ina sa...

Åh vilken söt liten pall! Jag har en liknande till våra små troll, letade också ett tag efter en riktigt gammal fin. De är gaaanska så mycket finare än en i plast från IKEA... Er gästtoalett är underbar, härligt med fönster! Vår gästtoalett har inget ljusinsläpp, faktiskt det enda rummet i vårt hus som inte har det.
Spännande med tävling!!:-)
Vi har kanonväder idag, har haft det länge nu men det sägs att det ska bli nästintill sommarvärme nu till helgen, häärligt!! Så nu hoppas vi på det både för oss och er!
Kram Ina

Vita små hjärtan sa...

Så mycket fint du alltid visar! Kram

Hanna & Hugo sa...

Hej Marie

Åå vilken fin toalett, & i förra inlägget, trädgården så vackert överallt...
Hoppas ni får ut & njuta av det vackra vädret i helgen som utlovas.

Ha en skön helg många kramar Maria

Torparfrun sa...

Fint badrum! Pallen var verkligen jätte söt, hade inte lagt märke till det blå om du inte skrivit det ...

Kram Torparfrun