tisdag 7 april 2009

Påsk

Jag brukar inte pynta så där väldigt mycket inför påsken, blir mest blommor och några ägg.
l
Soppterrinen som pärlhyacinterna står i och den lilla buren är båda fyndade på loppis i Danmark förra sommaren.
k
En äggkorg, en gammal flaska, en saltströare och linneservetter, jag gillar vackra bruksföremål. De små äggen köpte jag i Göteborg för många år sedan när vi bodde där.
k
De här äggkopparna fyndade jag på loppis för några veckor sedan, kostade någon krona styck. De pyttesmå skedarna har jag efter min mormor och morfar.
k
Har plockat fram förra årets ägg ur gömmorna. Årets ägg såg ut så HÄR!
k
Ha en fortsatt trevlig påskvecka! Återkommer med nytt inlägg om några dagar!
k
Kram Marie

57 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej Marie!!
så fint du har gjort!!

Verkligne inspirerande!!Vakteläg hade jag gärna velat ha!!De är så fina..Ägg kopparna är urfina!!

Lilla fågelburen väcker verkligen villha känslorna..
ha det så gott vännen!!

kram Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Så mysigt du har pyntat.Buren är ju helskön.

Och vilka ägg...

Kram Viveka

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Jag gillar verkligen din typ av påskpyntande. Så enkelt och stilfullt. Så praktiskt att kunna plocka fram så fina påskägg från förgående år. Har köpt egna att dekorera men inte kommit mig för ännu...;)

Kram.

Jillsan sa...

Så fint du har det, oh vilka fina ägg du har gjort, blir så sugen på att pyssla var gång man har varit ute på bloggar och kikat!
Ha en riktigt skön påsk!
Kram Jill

Annas skattkammare sa...

hej Marie! Du har påskpyntat så fint, alldeles lagom och faktiskt mer än mig.. =) Har bara lyckats fixa en dörrkrans än så länge! Är inte så mycket för påskpynt jag.. påsken går så fort över! Men blommor och några ägg, kanske lite ris är perfekt..
Så vackra loppisfynd!! Du lyckas skapa så vackra blickfång!
Kram /Anna

Evans sa...

Hej! Fina äggkoppar och ägg. Jag brukar inte heller pynta så mycket till påsk, men i år är det mer än vanligt.... ha en bra tisdagskväll/Eva

Malin sa...

Så utrolig søte små skjeer:)
Å det lille buret var skjønt!

Suppeterrin kan brukes til så mangt.
Lekkert!

Klemmer Malin

Under en vind sa...

Alldeles lagom pyntat, gillar verkligen den där buren!

jag påskpyntar inte heller mycket, de flesta äggen finns faktiskt framme året runt hemma hos mig....inte de målade påskäggen dock...

Hoppas att allt är bra med dig och att du har sköan lediga dagar framför dig! Här tampas vi med barnens (just nu dotterns...) envisa förkylningar och feber, hoppas att det snart ska ge sig...

Önskar dig och din familj en riktigt mysig påskhelg! Kram!

Nina i Paradiset sa...

Hei!
Jeg syns ikke det er så flott å overpynte med gule kyllinger og fargerike egg over alt. Din pynt var kjempefin, og du laget de søte eggene i fjor også!!
Eggkurv med ferske egg har jeg også satt frem på kjøkkenet.

Ha en koselig påske da!

Klem fra Nina i Paradiset

rosenskära sa...

Hej Marie, alldeles lagom mycket påskpynt tycker jag! Vi åker till stugan i Halland imorgon så det blir nog mest städning och vädring den här påsken, men man njuter ju av den goda maten som hör påsken till, lite björkris och de vackra vita blommorna som spirar i krukorna invid husknuten. De små kaninerna som sitter blickstilla och stirrar på oss när vi försiktigt öppnar dörren tidigt på morgonkvisten...

Ska kika in en sväng hos Kicki på Countrystyle som öppnar butiken nu i påsk! Kul. Kanske jag köper en present till mig själv...

Kram/Lena

Stenlycka sa...

Så fint du har gjort till påsk, äggkopparna var söta har också köpt några liknande på loppis.
Ha en fortsatt skön påskvecka!
Kramar Stenlycka

annashusidingtuna sa...

Så fint du har gjort!
Kram Anna

Lilla huset på prärien sa...

Glad Påsk Marie! Ska ni hitta på någonting särskilt? Vi kommer bara att vara hemma. Ska se om jag kan piska maken till att göra någonting nyttigt med hemmet... eller stugan :)

Kram Jenny

Bodil sa...

Ja vem minns inte dina vackra ägg från förra året. Då gjordes det ägg hos var och varannan bloggare. Men dina tog nog priset!!
De gamla skedarna som du visar har även jag som teskedar, bakelsegafflar och tårtbestick. Jag fick dom efter min mamma. Jag tror att modellen heter "Amsterdam".
Kram

livetpåfyran sa...

Va fint!

Jag pyntar inte särskilt i påsk, det är ju så kort tid! Fast lite vill man ju allt påska!!

Kram kram

Lisas torp sa...

Ljuvliga påskbilder! Precis lagom påskigt! Jag är inte heller mycket för detta med påskpynt, men du har lyckats så fint här!
Kram
Lisa

mylovelygrandma sa...

Hej! så söta dina "gamla ägg" var! Och vist behöv det inte så mycket för att känna lite påskkänsla! Får man bara in lite fint grönt så:) Ha en mysig påskvecka!!

Ardisia sa...

Vackert, Marie!
Jag brukar inte pynta så mycket tiull påsken heller, iår ännu mindre än vanligt. Måste nog hinna med nånting till Påslafton, då kommer vännerna hit och det är klart man måste ha lite fint på bordet då.
GLAD PÅSK VÄNNEN. Kram

Jenny sa...

Hej Marie!
Jättefina ägg du gjort, gillar den fina vita terrinen oxå!

Ha en jättemysig påskhelg med familjen:)

Kram Jenny

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Vilka vackra inspirerande bilder, som vanligt! Det är så himla vackert med vårlökar i en vit soppterrin! Det är jag på jakt efter.
Ha en skön påsk!!
Kram Anna

Det vita dårhuset sa...

God kväll Marie =O)!
Fina bilder som vanligt när man kommer in hit!
Dundersöt liten bur. Vill ha!!! =))

Kramar erika

Mitt hem är min borg sa...

Hej Marie!!

Så fint du har påsk pyntat..
Verkligen jätte fint..

Önskar er en skön påsk helg
Kram på dig!!

Hulda sa...

Koselig og vårlig pynta, Marie! Man ser tydelig at det er påske hos deg. Jeg har også fått tak i noen flere løkblomster og stemorsblomster. Blir så fint når man får vår i huset. :)

Fia... sa...

Jättefint påsk pyntat, underbart att se..

Fia

Vit som snö sa...

Alldeles lagomt med påskpynt, vilsamt och vackert för ögat.
Dom små prickiga äggen var jättesöta och även dom du gjort själv!
Jag gillar den där buren!
Kram Cilla

Mamma C sa...

Fint påskpyntat, jag pyntar inte heller så värst mycket. Det ska ju bort så fort igen. Fina äggkoppar var det oxå.
Kram mamma C

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vad fint det var med äggkopparna. Tänk att det enkla är ofta det vackraste. Ha en fortsatt skön påskvecka. Kram Anna-Lena

Vita små hjärtan sa...

Lika inspirerande som alltid ! Kram

Snickaregården sa...

Hej, vad fint du pyntat. Jag pyntar inte heller något speciellt. Plockat in några körsbärskvistar och plockar fram en porslinhöna som min man fått för 25-30 år sen.
Tycker att det räcker, snyggt i all enkelhet :)
Kram maria

Tulipa sa...

Måste ju kika in och se vad du hittat på!
Vackert och fridfullt.
Önskar jag hunnit lite sådant inför påsken. Men inte i år. Och det är ju inte hela världen, mest bara att man vill så mycket *ler*.

Visst är vaktelägg fina...lite ömtåliga dock. Men hellre det än plast...och trasiga vaktelägg har också sin charm.

Ha en fin fortsättning!

Kram mariette

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie! Vilket fint pynt. Ser fram emot att se det live. Vi ses på torsdag! Kram Maria

lottens vita och gröna sa...

oh vilken fin bur, jisses och den som du fyndade i danmark med också kanonfin! härliga påskpynt, älskar dina ägg!!! hoppas du får en härlig ons vännen! vi hörs och ses! varmkram lotten

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Mysiga bilder (som alltid!)...sitter och ler över alla fina saker. Har du målat buren, den var väl träfärgad förut? Den är jättefin! Och äggkorgen så mysig!

Hihi jag har gjort ett par påskägg idag, var lite irriterad och stressad från dagens arbete så det var kul att kunna stressa av med lite pyssel. (det piggar alltid upp!)

Kram och ha en fin kväll!
Mia

ÄnglarumsMia sa...

Vad fint du fått till det Marie!
Jag ska precis till att stänga ner datorn och gå hem från affären nu..... Har mycket pappersarbete att ta igen nu efter flytten.
Då är det skönt att kika in här och få sig lite vackert och inspirerande för själen.
Ha det gott!
Kramar Mia

Inas sa...

Hej Du!
Åh så fina saker du har fått tag på och fina ägg. Nästa år ska jag ta fram mina små och stora ägg med en massa tecknade mönster på med hönor och påskkärringar på och måla om... vitt. Ha det så gott denna vecka och goa kramar Ina

Bygatan sa...

Hej Marie!

Så fint påskpyssel du har! Själv har jag inte just nåt, ingen inspiration riktigt. Din trädgård ser så trevlig ut att vistas i!

Angående mitt kommande skafferi så blir det inget man kan gå in i, utan mera att dörren bryter av mot det övriga standard köket. I tanken ser det bra ut men man vet ju inte hur det kommer att se ut sen.

Ha en härlig helg!

Kram Lena

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så fint du gjort, Marie! Vackra bilder som vanligt! Det är så härligt att titta in till dig och se allt vackert!
Hoppas ni får en fin påskhelg! Om vi inte skulle höras innan :D
kram vännen!
nina

Loppisliv sa...

Så smakfullt du gjort Marie. Ägg kopparna var ju charmiga med lilla guldkanten. Jag köpte en hel hög på ett loppis i somras. En sån där äggkorg du har är jag ute efter också de är så fina. Ha en bra dag, här öser regnet ner idag...hoppas att det vänder till påsk. Kram Paula

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..vad mycket fint du visar oss..
Buren, äggen jaa allt är så himla fint..och dina ägg som du gjorde förra året är så vackra, de du gjorde i år är också kanon fina, jag hämtade lite inspiration från dina..
Ha nu en toppendag
Kraam Anette

Dubbelörn sa...

Vackert pynt som alltid när det gäller dig :). Hos oss blir det ingen pynt alls, det är bara blommorna som avslöjar helgen ;).

Sedan kommer helgen även innebära tömning o förberedelser inför badrumsrenoveringen som startar direkt efter påsk.

Varma påskkramar

Tankar tar tid sa...

Vad fint du har gjort!
Jag tycker om när det är sparsmakat och inte för mycket.
Jag har inte mycket framme heller ... mindre än vanligt eftersom vi ska till Skåne i påsk.

Kramar Christina

Sara sa...

Så roligt att göra fina ägg, nu blev jag inspirerad :)

Min Verden Hanne sa...

Jeg kjøpte med påskris fra Sverige i forrige uke. Det likte jeg veldig godt :) Vel, dine egg og blomster holder i masse vis. Vakkert, vakkert. God påske. H.

Systrarna vitt sa...

Jag brukar inte heller pynta så mycket. Ditt pynt var toppen fint, alldeles lagom.
Kram
Marina

hemtrevnad marie sa...

Ja, du har så fint påskpynt!!!
Gillar verklgen dina ägg från förra året..själv är jag så dålig på sånt pyssel...
lite ris och bon med ägg här och där...och påskkärringar i barnens fönster...det är allt här.
gillar din bur...och dörren bakom är sååå fin!
kramis

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Vad mysigt du har gjort! Har heller inte påskpyntat så mycket.. Är helt förtjust i dina påskägg dock!!

Kram

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen min!

Nu äntligen tittar jag in hos några av er! Tjoho jag älskar när man får tid att sätta sig ner och å igenom alla vackra bloggar.

Jag pyntar inte heller så jätte mycket. Men lite vackra lökar och några påskägg blir det allt.

Ha det bäst!

Kram Anna

spetsar och änglar sa...

Inspirerad det blir man alltid när man tittar in hos dig.
Så mycket fint att titta på.

Jag brukar inte heller påskpynta så mycket.

Ha nu en riktigt fin Påskhelg

Kram

Huset vid ån sa...

Hej Marie! Tack för din gulliga kommentar...vad glad jag blir!! Välkommen tillbaka o Trevlig Påsk!! hälsningar Therese.

Huset vid ån sa...

Hej Marie! Tack för din gulliga kommentar...vad glad jag blir!! Välkommen tillbaka o Trevlig Påsk!! hälsningar Therese.

Huset vid ån sa...

Hej Marie! Tack för din gulliga kommentar...vad glad jag blir!! Välkommen tillbaka o Trevlig Påsk!! hälsningar Therese.

bomullshuve sa...

Hejsan! Titta vad jag hittade... vilken fin blogg du har Marie. Jag hoppas allt är bra med dig och familjen. Många hälsningar från Sandra, sambo med Niklas Hall.

Jes/Vita villa vila sa...

Heeeej vännen,

Precis alldeles lagom med påsk om du frågar mig :) Superfint som alltid & mysiga bilder!

Önskar att du & dina nära får många pussar i påsk & ett och annat ägg - med eller utan godis :)

KRAM Jes ♥

Lantligt i stan sa...

Så fint du påskpyntat! Äggen var så vackra som du gjort. Hos mig är det godis! :-)
Passar på att önska glad påsk!
Kram Anki

MiaMaria sa...

Hej!

Enkelt vackert påskpyntat...behövs inte vara så mycket för att man ska bli glad!!!!

Glad Påsk!

MiaMaria

Radhusdrömmar sa...

Fint!
Vilka söta ägg :-)

Ha en riktigt trevlig påsk!

Kram
Johanna

P.s Jag har utlottning hos mig just nu

Vackra Magnolia Och Bland Mina Busiga Barn sa...

Hej min vän!
Vill bara önska dig en riktigt fin Påsk och var rädd om dig Kram Tina