måndag 13 april 2009

Små loppisfynd

Hoppas ni har en härlig påskhelg! Här har vi tillbringat massor av tid utomhus då vädret har varit kalasfint. Men vi har även varit runt och ätit hos släkten och fortsatt målningen ute i utbygget. Givetvis har det även blivit lite loppis!
j
Bedårande små barnkängor.
k
Kort med glasram.
k
Plåtburk.
k
Fyndade också blåa hyacinter för 5 kr styck, köpte en hel hög som jag och barnen nu ska ta och gå ut och plantera. Sen ska vi ta och vårstäda lekstugan idag också, bäst att passa på medans det fortfarande är fint väder.
jk
Ha en bra start på den nya veckan!
k
Kram Marie

52 kommentarer:

Majas mammelucker sa...

Hej Marie!
Vad mycket fint du fynda..fina hyacinter..ha en underbart mysig dag och hoppas påsken varit lugn och skön.sköt om dig vännen!
Kram Maria

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej Marie!

Det låter som om du har haft en underbar påsk! Det har jag också:) Fina loppisfynd! Jag ser jättemycket fram emot att se nya bilder från er lilla lekstuga. Jag tycker att den är så himla fin och mysig!

kram Amanda

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vad fina saker du fyndat!
De små barnkängorna är ju bedårande:)

Ha en jättebra dag!

Kram Jenny

Hulda sa...

Så heldig du har vært med loppisfunn! Likte så godt det bildet. :)

Lisas torp sa...

Ja, vilka härliga dagar vi har haft! Så skönt med lite sol och värme, det behövde vi verkligen!

Underbart fina saker du har hittat! Vilket öga du har som kan hitta så fint på loppis - jag tycker det är mest skräp, men, men du hittar alltid nåt fint och kul!
Ha en härlig dag!
Kram
Lisa

Home No.1 sa...

ja nu har det varit härliga dagar!
Fina loppissaker du fyndat=)
Kram Annica.

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Så mycket fint du har fyndat!
Kortet med glasramen blev jag extra förtjust i.

Här är det mulet i dag, så njut lite åt mig också i det vackra vädret.
Kramar L

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Nydelige ting du har funnet.
Også en helt herlig lekestue.
Her er et skikkelig innevær, surt og vått. Så heldige dere er som kan være ute og kose dere.

Ha en superduper ettermiddag
klem

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Gud så gulliga barnskor! Så mysigt att vårstäda lekstugan! det brukade vi också göra :) Hoppas du haft en fin påsk! Kram från mig!

Guldkant På Livet sa...

Sååå vackra stilleben som vanligt och blå hyacinter var snyggt, kommer bli det i rabatten med hör jag! Va kul att städa lekstugan, jag ska städa min lekstuga snart med, mao Lillstugan: ) Min sambo kallar den "Mari's lekstuga"...Vilka fina barnkängor du hade där!

Ha en skön och solig fortsättning på påsken!

Loppisliv sa...

Hej Marie! Jag börjar bli så sugen att åka på loppis nu så det inte är klokt, jättelänge sen nu jag var iväg...blev ännu mer sugen nu när jag ser alla dina fina fynd du gjort. De små barnskorna var ju helt bedårande och plåtburken hade så fin patina på...Ha en fin mångdag. Kram Paula

Loppisliv sa...

mångdag...vad är det?? hihi jag menar måndag såklart. Kram Paula

Viola sa...

Verkligen små rara fýnd hos dig, och barnskorna var ju helt ljuvliga, så är den sköna helgen slut och vardagen infinner sig igen, ha en bra vecka, KRAM

Anci sa...

Hej !

Det är fina fynd som du har gjort, jag hoppas på en loppissommar ;)

Kram

Jenny sa...

Låter som om ni haft en kanonbra helg! Härligt! Ljuvliga fynd du har gjort också! Stor KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Mitt hem är min borg sa...

Hej Marie!!

Så fina fynd du hittat..
Visst har det varit skönt med ledigt och fint väder.. Underbart.. Det var precis vad man behövde..

Kram Linda

mitt gröna hjärta sa...

Visst är det härligt med loppisar, man kan verkligen fynda!!! Har själv besökt fyra olika loppisar i helgen tillsammans med min syster och vi fyndade som bara den! Det är alltid en fröjd att vara inne på din blogg och se alla dina fina bilder. Ha det bra! jenny

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vad kul med loppis, jag har inte varit på någon denna helgen och känner en viss abstinens *hihi*

Vad fina fynd du har gjort!

Oj 5 kr st för hyacinterna var ju ett kanonpris!

Har varit i Göteborg hela dan, inga inredningsbutiker eller loppisar tyvärr, men en hel hög med blomsteraffärer =)

Kram
Mia

Lilla huset på prärien sa...

Det låter skönt Marie! Du har fått lite av varje då alltså. Hur går det med utbygget? Det måste vara näst intill färdigt nu med den takten som din karl jobbar på :) Eller?

Vad fina de är hyacinterna! De är ljuvliga vårblommor tycker jag.

Kram Jenny

Lockas lilla längtan sa...

Hej tjejjen!

Verkligen fina fynd du har fått tag på! Ramen var heeelt underbar emed sitt fina fotografi!

Kram Veronica

Bygatan sa...

Hej Marie!

Låter som en härlig helg! Själv avslutade jag min helg med att jobba idag, men fick vara ledig lö-sö när det var som finast iaf.

Lekstugan väntar jag på oxå nu, man har ju så många projekt man vill påbörja nu på våren...

Ha det gott, kram Lena

Hemmabloggaren sa...

Vilka underbara bilder! Kul att fynda också, måste nog åka förbi loppisen här i veckan.

Viveka i Bläckhornet sa...

Mem människa...jag säger det igen - du är ju världsbäst!!!

Vilka fina loppisfynd du alltid lyckas hitta. Skorna är ju uuuursöta.

Och sen när du länkat till lekstugan höll jag på att smälla av. Vilken dröm för små sötnosar att husera i.

Hälsa din mamma att hon är ju som en mästerbagare ;)

kram Viveka

Kallholmen sa...

Mysigt att se dina loppisfynd!
Barnskor är verkligen ursöta.
Ha en bra vecka.
Kram carolina.

Millas hem sa...

Bedårande kängor verkligen!
Bilderna är fantastiska!


Önskar dig en fin vecka!

Kram Camilla

Nylyckan sa...

Hej! De små skorna var bedårande söta. Kul med loppisrundor, det är som att gå på skattjakt. Ha en fortsatt trevlig vecka. Kram åsa

Tulipa sa...

Låter som en skön helg!

Tänk om det kunde vara långledigt lite oftare och med sådant kanonväder til på köpet!

När jag ser dina små söta barnskor ångrar jag att jag inte köpte ett par vita små damskor som verkligen var söta och nätta , lite orientaliska...lätt att vara efterklok...

Hyacinter...underbart!!!

Ha en fin tisdag!

Kram Mariette

Randi sa...

Vilka underbara fynd du alltid lyckas hitta - får nog ta en lektion hos dig...*ler*.
Den vita kronan är bara såååå läcker!
Önskar dig en riktigt skön vecka!
Kram Randi

Marits vita skrin sa...

Vilka fina fynd du har gjort.

Vad spännande det ska bli att få se eran utbyggnad.
Tror det kommer att bli hur fint som helst.

Hoppas du har haft en skön påsk med mycket sol och ledighet med din familj.

Många kramar från mig
Marit

Bodil sa...

Hejsan!

Vilka fina fynd du har gjort!
Barnkängorna var för söta!

Kramar från andra sidan plurret.

Lallis - liv och leverne sa...

Men vilka fina saker :) Skorna är ju bedårande!
kram Lallis

helen sa...

Så fina loppisfynd!

Ja, vi fick till sist sol och värme här uppe i norr, också, så de 2 sista påskdagarna har vi varit ute i det fria och njutit!

Övervintrar hyacinter nedgrävda i rabatter i din växtzon??

Ha nu även en bra vardag, efter all påskledighet!

Kram
Helen

Inas sa...

Hej Du!'

Vilka fina loppisfynd grattis... ville bara titta in och se hur ni har det goa kramar Ina

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Fina bilder! Jättesöta barnskor och burken gillade jag mycket.

/Helena

Engelska Villan sa...

Hej Marie,
ja, visst har påsken varit helt sagolik!!
Kul att du hunnit med lite loppis också :) Barnskorna var supersöta.
Kram Anna

Det vita dårhuset sa...

Halloj Marie=O)!

5 kr st?!!! Det var inte illa =)

Och barn kängorna var jätte söta!!

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kramar Erika

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej Marie!
Vi har firat påsken i Åre med skidåkning i underbart väder. När vi kom hem igår insåg vi att vi färdats flera veckor i tiden - för i Karlstad var det vår. Så till helgen blir det att börja vårstädningen. Ser att ni redan kommit igång...

Ha en bra vecka!
KRam Maria
http://mariarenoverar.blogspot.com/

Stenlycka sa...

Underbara loppis fynd.
Ha en bra vecka!
KRAMAR
Stenlycka

Jillsan sa...

Hej Marie!
Vilka fina fynd du har gjort, önskar att jag kom iväg på loppis vid fler tillfällen.
kram

livetpåfyran sa...

vilka fina fynd du har gjort!

Visst mår man bra när det är vår och solen skiner...:) va skönt att det flyter på med utbygget.

Ha det gott i veckan , kram kram Pia

LantlivsAnette sa...

Ohhh du...vilka fina saker du visar oss, de där skorna..toppen söta..
Vad härligt att städa ur lekstugan, det är ett riktigt vårtecken det, snart kan jag städa ur min glasveranda...jag längtar.
ha det gott
Kraam Anette

Ardisia sa...

Hej Marie!
Vilka fina fynd! Såna kängor möter man inte varje dag. Lyckost!
Ha en bra dag! Jättekram från Mia

Made in Persbo...Carina sa...

Hej!
Vilka fina loppisfynd! De små kängorna är ju underbara!!!
Jättefina foton du tar också.
Ha det fint! Kram Carina

envilsenloppa sa...

Du är som min syrra , hon hittar alla skatter på loppisarna !!!
Va skoj med hyacinterna , mina börja tränga upp genom jorden ute nu , samma med rabarberna man riktigt ser hur de växer !!
Vilket påskväder , underbart , men i dag är det mer grått :-(
Ha en fin vecka over there !!
Kraam !

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Låter som du haft en toppen helg! Vilka fynd du gjort! Så fina allihop..
Kram /Anna

Liten Bod sa...

Så fina små saker du hittade! Visst var helgen ljuvlig, tur att man får en sådan energi-boost ibland :) Kram, Tina

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Låter som en underbar påsk, med god mat, utomhus och loppis. Jättefina saker du har fyndat.
Kram.

Fia... sa...

Heeej =)
Alltid helt underbara bilder hos dig, blir så glad av att se.
Må så gott!!
Kramar Fia

Livs Lyst sa...

Så mye fint!!

Hilsen Ljo

Under en vind sa...

Vilka fina fynd du gjort!

Låter som om ni haft en skön helg! Det är ju verkligen helt underbart väder, man kan ju knappt gå in på kvällarna...idag har jag dock inte varit ute nåt...har besökt frissan...vem vet när jag hinner nästa gång? Passade också på att köpa lite kläder till barnen, saker till renoverade förrådet/musikrummet i källaren och två gulliga däckstolar i barnstorlek! De måste dock målas innan de kan användas...Får nog börja med det redan under morgondagen....

Ha det gott, kramar!

Huset vid ån sa...

Åh, vad mycket fint du har...ögonfröjd!! Kram Therese

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!

Fattar inte vart min kommentar tog vägen..hmm...
Du har gjort så fint där på hyllan. Både väskan o skorna är så fina. är också på jakt efter en väska...hittade flera på vägen hem från Idre men de var så nedrans dyra. Sen är det nog bättre att gå på loppisar utan mannen...:)

Det låter som om ni haft en underbar påsk med middagar o lekstugestädning...
Ha en härlig dag!
Kram Katarina