söndagen den 3:e maj 2009

Bakbord

Hejsan! Hoppas ni har haft en riktigt fin helg med mycket sol! Här har vi haft toppenväder. Har dock inte tillbringat så mycket tid ute som jag hade tänkt då en utav flickorna har fått öroninflammation.
j
Igår var jag dock iväg till min vanliga lördagsloppis och blev så glad då jag hittade ett gammalt bakbord. 40 kr fick jag betala, det tycker jag var ett fyndpris! Nu hör ju inte bakning till det bästa jag vet, men mina två barn tycker det är jättekul så jag försöker ändå baka lite då och då.
l
En kladdkaka kan t.o.m jag sno ihop, så det fick det bli igår. Den stora skålen köpte jag på Ica för några år sedan, tänk att man kan hitta sådana fina saker där!!!! Den minsta skålen och handdukarna är loppisfynd och den mellanstora skålen är köpt i Danmark för längesen.
l
Fika i trädgården i den underbara värmen, kan det bli så mycket härligare? Kladdkakan fick lite smält vit choklad och lime som extra piff, lovar att det smakade jättegott!!!!!
k
Ha en bra vecka!
Kram Marie

68 kommentarer:

Hulda sa...

Så inspirerende bilder! Bakebordet tar seg godt ut, flotte boller og skåler, og kaken så lekker ut.

Nå har jeg fått det ene vinduet på plass i hagen. :)

Ika sa...

Kakan ser jätte god ut, fika utomhus gör ju oftast att maten smakar ännu bättre!

Krydda Livet sa...

Hej Marie! Vilket fint bakbord du har fyndat! :) Och jag vill också passa på och gratta till månadens blogg i Lantliv. Så roligt! Jag förstår det eftersom du har en så otroligt fin och inspirerande blogg.

Kram Josefin

Kristin sa...

Hej Marie! Ja, visst är det härligt nu när våren kommit på riktigt. Nästan sommarvärme i en hel vecka!

Grattis till att vara månadens blogg i Lantliv, det var du väl värd! :-) Att sätta ihop stilleben är ju något av ditt signum. Jag tror inte jag vet någon annan som gör det så fint och med sådan känsla som du.

Hoppas ni har det riktigt bra och att öroninflammationen går över. Här har vi varit ute och njutit av vädret men också hunnit med att släppa ut fåren och lammen på grönbete. Sådant blir man varm i hjärtat av. Det är en fröjd att se den lilla flocken skutta omkring i glädjeyra under körsbärsträden som blommar.

Kram och ha en bra vecka som kommer!

/Kristin

Jenny sa...

Hej Marie!
Usch inte kul med öroninflammation..:( hoppas din lilla dotter snart blir bättre!

Vilket fint bakbord du fyndat!!
Kladdkakan ser väldigt smarrig ut:)

Ha en bra kommande vecka
och grattis än en gång till utmärkelsen i Lantliv!

Kram Jenny

Hjärtehem sa...

Hej! Den där kakan såg väldigt smaskig ut & vilket fynd med bakbordet.
Jättegrattis till månadens blogg!!!
kram åsa

Han sa...

Hej Marie,
vilken vacker blogg har du.
Jag hittade den i Lantliv, grattis och fortsätt bara!
Han

LantlivsAnette sa...

Näääeee...vilket underbart bakbord, ett sånt som jag söker efter, nästa gång kanske det blir min tur att hitta ett sånt..;)
Mmmummsss, kladdkaka , min favorit..och vad härligt att kunna sitta ute och fika..
Ha nu en toppendag
Kraam Anette

Caroline sa...

Härligt med ett bakbord, där gjorde du ett riktigt fynd! Hoppas det blir mycket goda bullar av... :)

Kram C.

Emma sa...

hehe jag hittade ett bakbord idag, på loppisstoppet. loppisen jämte östregård:) Mitt kostade dock 80 kr. Har lagt ut en bild på mitt oxå, dock inte så fina bilder som dina underbara. Har inte hunnit prova det än.

Ha det gott kram Emma

mormorelsie... sa...

Ja det var ett fynd det,40.- bara.
Det ser härligt ut med kladdaka.
kram o ha en go söndags kväll
ninni

Vit Spets sa...

Halloj Marie!
Men vilket ljuvligt litet bakbord - förstår Er lycka!
Kladd kakan ser fantastisk god ut tror nog att jag tar mig en bit.

Vi har oxå haft strålande solsken & äntligen härlig värme, jag har dock jobbat hela valborgs helgen, men är ledig på tisdag, då skall jag till blomsterlandet ;-)

Önskar Dig & din familj en riktig härlig söndag, hoppas tjejen blir piggare snart.
Kramis från mig
//Siv

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Stackars lilla stumpan som fått öroninflammation :(
Hoppas p.c biter så att hon blir bra snart igen.

Åh vilket fynd, 40 kr för det fina bakbordet! Jag tror jag gav 120 eller nåt för mitt.

Skålarna är så himla fina, det är inte klokt att ICA hade sånna...typisk att man missade det.

Jag är sååå glad..jag fick en riktig systemkamera i födelsedagspresent...och har provfotat, och det är såå himla kul!!!

Kram goa vän, hoppas vi kan ses snart. Vi har inte bokat det som vi pratat om (du vet), det är ett par småsaker som måste ordnas...barnvakt te x. Men jag hoppas vi kan åka, så vi kan ses där.

Mia

Kerstin sa...

Åh, gud så gött med kladdkaka! Hoppas liten sjuklings stackars öra kändes lite bättre med god kaka i magen =)

Krya på sig!

/ Kerstin

Lina sa...

Så praktiskt med bakbord, att slippa röja undan allt på bordet eller bänken när man ska baka...
Fint också!
/Lina

Birgitta sa...

Hej!
Vad bra att du fixat bakbord. Nu har du ingen undanflykt för baket. Kakan såg jättegod ut.
Kram Birgitta

Lisas torp sa...

Ja, det var billigt för bakbordet!
Så smarrigt det låter med kladdkakan och de vackra skålarna därtill!
Mums!!!
Hoppas lilltjejen kryar på sej!
Kram
Lisa

moni sa...

så lekre bilder og skjønt bakbord:) Herlige skåler. Ja man må ha øynene åpne overralt, for det er da man finner skatter:) Kladdkaken så utrolig god ut:) Ønsker deg en nydelig søndagskveld:)

essemia sa...

Det såg mumsigt ut.
Och stort grattis till utmärkelsen i förra inlägget.
Hoppas ni får en bra vecka.
Kram Elzie

kardemumma sa...

Fika utomhus är livet på en pinne!
Grattis till månadens blogg!
Jag förstår varför,dina bilder är helt bedårande!
Kramar C

STENLYCKA sa...

Vilket gulligt bakbord. Jag har ställt ut mitt i förrådet sedan jag fick nytt kök och stenskivor på bänkarna så tycker jag att det går bra att baka på stenskivorna.
Så tråkigt att din lilla flicka har ont i öronen, hoppas hon kryar på sig snart.
Ni får ha det så gott!
KRAMAR

Lilla huset på prärien sa...

Du har varit en flitig mamma Marie! Ibland får man lov att göra sådana saker som man inte gillar för barnens skull :)) Fast jag antar att du inte åt upp din bit för barnens skull eller? *ler*

Det står väl inte JK på handdukarna eller??!

Kram Jenny

Ardisia sa...

Vilket fynd! Bakbord hittar man inte varje dag (har inte lyckats själv men har beställt en av gubben, fusk fusk..)

Trist med öroninflammation :(( Min äldsta var öronbarn och jag glömmer aldrig dom där nätterna han hade ont & skrek :( Vi har också en lite sjukling här hemma, Hannes fick krupp i fredags och är fortfarande sjuk med feber & hosta :(
Hoppas ni får en trevlig söndag! Kram

livetpåfyran sa...

Va härligt att kunna njuta ute nu speciellt med hembakat....

Va roligt att fynda något man velat ha!

Stor karm och ha en fin vecka, kram igen Pia

Annas skattkammare sa...

Grattis till bakbordet! Jättefint! Ser så smaskigt ut med kladdkaka, det måste vara bland det godaste (och enklaste) som finns! Finns så många varianter med! Ännu godare blir det ju ute också.. sååå gott ser det ut!
Ha en skön söndagkväll Marie!
Kram /Anna

Vit som snö sa...

Det var verkligen ett fynd det där bakbordet! O det såg ut som att kakan blev riktigt lyckad!
Fika utomhus är inte alls fel!
Kram Cilla

Sara sa...

Åh jag önskar oxå ett bakbord! 40 spänn på loppis är ju som fått :)

Grattis till MÅNADES BLOGG!!

Kramkram

Systrarna vitt sa...

Mmmm va gott det såg ut. Själv har jag planterat smulgubbar och sått persilja.
Kram
Marina

Vita små hjärtan sa...

Fika ute är ju så gott!!! Kram

Millas hem sa...

Hej Marie!

Usch, så trist med öroninflammation!
Ditt bakbord är ett kanonfynd. Jag har ett ståendes i källaren, har ingen plats, tycker jag.
Idag har vi varit på loppis, Paula jag och två tjejer till!

Sen när vi kom hem åkte jag och maken och hämtade ett drängaskåp som vi hittat på Blocket!
Så idag har det varit inredning för hela slanten...bokstavligt talat! :)

Ha en fin vecka och hoppas att hennes värk ger med sig fort!

Kram Camilla

Rosenvit sa...

Grattis till utmärkelsen! Det passar verkligen.
Njutbart både chokladkakan och grapen, två favoriter även för mig.
Hoppas tösens öron mår bättre.

Ha det härligt!
Anna

H A N N A S - F O R M sa...

Men gud va go du är!!!!! ÖNSKAR att du varit med på bloggträffen idag!!!!!!


Din chokladkaka ser UNDERBAAAAART god ut!!!

KRAM vännen!
Hanna

Made in Persbo...Carina sa...

Vilket fynd! Ett så fint bakbord för endast 40 kr hittar man nog inte ofta. Jättefina bilder du visar också, som vanligt :)
Tänk att du hittat tre skålar i samma stil på så olika ställen! Lite kul faktiskt.

Ha en fin vecka du med!
Kram, Carina

Evans sa...

Hej! Det både låter och ser härligt ut det du berättar och visar, lite sugen blev jag på kladdkaka, det är en favorit./Eva

meandmyhome sa...

Vilket fynd för 40 kronor!! Inspirerar säkert till stordåd i köket!! :)
Hoppas lillans öra blir bättre snabbt... öroninfl är inte roligt - för någon...
Kram!

Grön Iris sa...

Hej, tittar in till dig för första gången och jag fastnade direkt. Tänker följa din blogg!
Kram Linda

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Hej Marie!
Du verkar ha haft en bra helg som jag kan se på bilderna. Hoppas dottern är piggare nu. Blev sugen på chokladkaka...
Ha en bra vecka!
Hälsn Maria

Loppisliv sa...

Hej Marie, Jättefint bakbord du hittat, jag har också hittat ett för billig peng, fick den för 20:- av en jobbarkompis som hade haft den ståendes i sitt garage i över 20 år...??? Nu pryder den min köksö istället...hihi...visst är de fina, så lantliga och väldigt användbara också, jag använder min till skärbord såväl som bakbord...Ha en fin dag, Kram Paula

PS: Kladdekakan ser mums mums ut!!!

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Åh så mycket fint du hittade på din loppis tur!
Jag kan tänka mig att din kladdkaka blev supergod.

Nä nu måste jag tillbaka och läsa allt jag missat!!!

Massor med kramar Anna

Jillsan sa...

Vilka härliga bilder!
Visst är det underbart när man kan sitta i trädgården och fika.
Jätte fint bakbord!
Hoppas att flickorna mår bättre.
Ha en go vecka!

My Lovely Things sa...

Åh va gott med kladdkaka..

ser så trevligt ut med fika utomhus..

Roligt att du fyndade ett bakbord.
jag har ett jag med..ett jäte stort..jätte bra attha ..kanske skulle mman ta och baka i dag när det är regnväder.
ha en fin dag..
kram anna

gamla skolan sa...

Fina inspirerande bilder ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lilla Ugglebo sa...

ååå...jag bara suckar över dina loppisfynd.....
Ett bakbord att baka på...fniss...det skulle jag med behöva. Kajsa har nämligen sagt att den här sommaren tänker hon baka MYCKET...!!
Kanske får lov att komma neråt i sommar igen på en loppisrunda....vore lite mysigt att få träffa pest(o)ungarna igen....:)
Jag har också en del fynd från Ica....de kan ha mycket fint ibland....
ha en härlig dag!
Kram Katarina

Marias Stil sa...

Ett sånt bakbord skulle jag med vilja ha! Skålarna matchar varandra fint, ser ut som ett set.. lite kul att de är från ICA och loppisar!

Kram

Lotta-livets väv sa...

Vad himmelskt gott det såg ut! Mums!

Kallholmen sa...

Grattis till månadens blogg...det var du värd.
Vi hade en sänggavel med i den Lantliven, det var en butik som heter Syster Lycklig som lånat ut den till Lantliv. Det är alltid roligt att se hur fint och sommrigt de dekorerar kring produkterna.
Ha det gott.
Carolina

Ann-Catrin sa...

hej Marie!
ja det kan man verkligen kalla fynd.. 40 kr..vilken skatt
och kladdkaka Marie... det är min favorit det.. trots att jag bakar så mycket
härliga bilder

kram på dig
A-C

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Kladdkaka minsann! Mums!!
Och grattis till Månadens blogg i Lantliv!! :) Kan ju bara hålla med, din blogg är fantastiskt härlig!
Kramar Anna

hemtrevnad marie sa...

Jättefint bakbord Marie!!
Och kladdkaka, mums!!!
kram på dig!

Mitt hem är min borg sa...

Åhh.. Gud så smarrigt..
Vilket fint bakbord.. Jag går oxå å väntar på att hitta ett bakbord nånstans..
Å skålarna e super.. Ja visst kan man fynda på ICA oxå.. =)

Hoppas lilla stumpan mår bättre..
Sköt om er!!

Kram

meas vardag sa...

Bakbordet och den gamla kryddhyllan med glaslådor i va det enda jag sparade från vårt gamla kök när vi renoverade. Sådant kan man ju bara inte slänga och jag använder det jättemycket. Må så gott! / Anna

Snickaregården sa...

Riktigt inspirerande bilder, och ett sådant härligt bakbord. Ett riktigt fynd i mina ögon. Kladdkakan såg verkligen god ut, Grattis, såg att du är utsedd till månadens blogg i Lantliv.
Kram Maria

Lantligt i stan sa...

Vackra bilder! Vilket fynd med bakbordet!
Kram Anki

Signe sa...

Vakre bilder som alltid!
Jeg er tilbake i blogge verden,jeg slettet min tideligere blogg, men angret. no er jeg her igjen og håper det er greit jeg legger deg til min nye blogg,jeg hadde deg på min gamle. Er innom bloggen din av og til fordi du viser så mye fint i den stilen jeg liker.
Ha en fin dag!
Hilsen Signe.

Gúa sa...

mmmmm...underbara bilder!
Som värmer mig gott nu när det är 6+ grader här i Skånelandet..:)
Man vänjer sig fort vid värmen och nu är jag lite sur och undrar vart sommaren har tagit vägen!?! Och låtsas inte alls om det faktum att det endast är början på maj..:) Ja, mycket vill mera..!

Hoppas ni alla mår bäst och att livet leker!

Största kramen till dig min söta vän...

Lina sa...

mmm det ser riktigt smarrigt ut! Själv håller vi på att renovera köket och då blir det inte mycket matlagning eller kakbak! HA en fin vecka i höstrusket!

rosenskära sa...

Omväxling förnöjer, brukar man säga, men när omväxlingen innebär att man ena dagen har 25 grader varmt och nästa 7 grader, spöregn och snålblåst...?

Hm, då kan man baka, om man har ett fint bakbord som du har! Tjoa till om du hittar fler för jag skulle faktiskt BEHÖVA ett - ja behöva faktiskt!

Och vartenda ord jag skriver är sant, du är underbar, läsvärd och populär!

Lena

Useful Art sa...

vilka härliga bilder, och kladdkaka med vit choklad, måste provas. Äääälskar kladdkaka!

Kul med Lantliv också!
Kram /Sara

Liten Bod sa...

Så fina bak-saker! Jag hittade också ett bakbord för 50 kr i Vemdalen på skidsemestern. Visserligen är det synliga skruvar, men ändå :) Kan inte bestämma mig för om jag ska behålla det eller inte.. Skålen från ICA var superfin, med lite tur kan man hittar saker överallt! Jag har en utlottning på gång... Kram, Tina

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Grattis till ditt nya fynd.
Jag vet minsann hur svåra dom är att få tag på och man brukar få betala betydligt mer än 40 kr.
Kanon!

Mums så gott det ser ut.
Får man smaka?????

Jag är nog ändå sämre bakare än du.
Har aldrig lyckats få till, kan det bero på att jag inte är så intresserad och inte äter så mycket cookies????

Lika bra dett!!!

tack för alla hälsningar.

Ha det bara bäst!
Kramiar Jeanette

Designe sa...

Så fint med bakbordet och så gott det ser ut med chokladkakan! Mums!
Grattis till omnämnandet i Lantliv!
Vilka härliga trädgårdsbilder nedan! Kram :)

Karin Lindström sa...

Hej Marie!

Men har du hittat ett bakbord, du har allt tur du och till det priset. Det ser underbart mysigt ut hos er, visst är det härligt att sitta ute och fika.

Jag har varit på väg och grattat dig för månadens blogg i Lantliv, men har inte hunnit. Ett stort grattis, visst känns det roligt. Jag kunde knappt tro mina ögon när jag var med, din blogg känns ju kanske lite konstigt att den inte redan varit med *ler*, den borde ju bli årets blogg:)!!! Det var i alla fall väldigt fint och rättvist skrivet om dig!

Ha nu en fortsatt skön vårvecka!
Måånga varma kramar

Karin

ÄnglarumsMia sa...

Vilket fynd Marie, ett bakbord. Det är ju inte så tokigt.
Kan lova dig att jag blir väldigt sugen på kladdkaka nu när jag läser och ser de frestande bilderna. Annars har jag ingen matlust alls för jag är sjuk så nu är det vila som gäller.
Men, kladdkaka - det väcker konstigt nog alltid ett sug....
Hoppas det är bättre med flickans öron nu. Inge vidare alls med öroninflammation.
Ha det gott!
Kram Mia

Marits vita skrin sa...

Vilka underbara somriga bilder du bjuder oss på , Marie.

Du låter som mig med bakning. Jag har blivit mycket bättre på det sen jag fick barn....

Ja, nog såg vi roliga ut jag och Maria.
Folk som inte är som vi tror väl att vi är ena riktiga idioter.
Men det är så kul att titta in i andras hus, hihi.
Alla vi inredningstokar är nog likadana.

Kram på dig och hoppas ni får njuta av sommar väder i helgen som kommer.

Marit

lottens vita och gröna sa...

hallå sötis! ska jag berätta för dig om vilka de är, hihi, kan ju mejla om du vill! vilket fynd, bak bord är sånt jag trodde var svindyra! smaskigt med chokladtoppning och lime, yummi! vi hörs snart, varmkrma lotten

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Vågar ju knappt gå in hit till dig nu när du har blivit månadens blogg och allt :) Värsta kändisen *skrattar*

Tänk att det närmar sig nu! Du får ta det som det är här... så du vet :) Fullt med barn och värsta renoveringskaoset... eller i alla fall många ofärdiga delar... och pyttelitet hus :) Fast vi trivs. Och det ligger bra *ler*. Och hyllan - nej, den behöver du inte måla. Det fixar jag sen! Är bara så himla glad att få en! Vad blir jag skyldig dig?

Kram Jenny

P.S. Jag har ju också en J... D.S.

Kerstin sa...

Ja, är det inte fantastiskt iallafall; vissa av oss fyndar då ÖVERALLT! Loppisar, secondhand, reor och rabatter.

*fniss*

Varma kramar, och tack för kommentaren!
/ Kerstin

Annalunda sa...

Hej Marie!

Längesen jag tittade in nu... så nu var det minsann på tiden... :) Härligt fina inspirerande bilder du visar, nästan så jag får lust att baka (men bara nästan ;) Ljuvliga handukar med vackra monogram. Kakan... ja den ser jättegod ut! Ska inte dröja så länge tills nästa gång - kram Annie