torsdag 28 maj 2009

Honning & Flora

En av de absolut vackraste butiker som finns är Honning & Flora i Danmark. Jag tror ärligt talat att jag skulle kunna spendera en hel dag i denna fantastiska miljö. Sen är ju Rikke och hennes mamma helt otroligt gulliga, man känner sig alltid lika varmt välkommen när man kommer till deras butik.
k
Den här gången fotograferade jag bara ute i trädgården, men jag kan lova att det var minst lika fint inne i butiken. Vi var en hel hög med svenskar som råkade vara här samtidigt och det lustiga var att jag har träffat allihopa förut, bl.a träffade jag på några goa bloggvänner. Alltid lika kul att ses!
k
l
k
k
k
k
k
Trevlig helg!
Kram Marie

47 kommentarer:

johanna sa...

Hej
Å vilka fina bilder! Ja det var sååå mysigt att träffas där. Det var så längesedan.... det var så mycket att titta på så man var lite förvirrad=)))
Kraaaaaam

Lilla huset på prärien sa...

Där är sannerligen mycket vackert Marie! Jag måste bara åka dit någon dag... det är ju helt otroligt att jag inte varit där egentligen. Så nära.

Var det månne på Honning og Flora som du shoppade lite? :)

Kram Jenny

Kämpegården sa...

Det verkar var en ljuvlig butik. =)

Ha en trevlig torsdag!

Älskade pion sa...

Verkligen härliga bilder,måste vara underbart att gå omkring där och titta på allt vackert. Ha en bra dag!
Kramar Ulrika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Kan tänka mig att du inte kunde åka till Danmark utan att besöka Honning og Flora...!
Det var jättefina bilder, ser nästan ut som en fortsättning på Ledreborg...
Kram
Marie

hemtrevnad marie sa...

Å, så mycket fint!!!
Kul att träffa bloggvänner utomlands, hihi!
Kan tänka mig att du fick med mycket fint hem!!
kraam

Tant Blå - inredningsbutik i Sala sa...

Vilka fina bilder det blir en visit i sommar det är ett som är säkert
Kram Kathrine

Ardisia sa...

Hej! Härligt! Jag har aldrig besökt Honning & Flora men är MER än sugen på att göra det! Och besöka alla andra fina Danmarsksbutiker & marknader förstås :)

Ha det bra Marie! Kram från Ardisia

Marits vita skrin sa...

Åh vad underbart det ser ut Marie....

Jag har glömt att säga att jag älskade reporataget om eran härliga lekstuga.
Det där kortet som det står Maj på, är det gammalt?

Kram på dig
marit

Vit som snö sa...

Med tanke på hur länge jag kan beundra och syna alla vackra detaljer i dina bilder så förstår jag att man kan gå där lääänge!
Lyckliga dej!
Kram Cilla

Linneagården sa...

Suck....vad mycket fint. Man vill ju har typ allt..

Ha en fin dag. Kram /madelene

Made in Persbo...Carina sa...

Suck *av längtan*...så synd att jag inte kände till denna fantastiska butik när vi var i Danmark förra sommaren (eller när mina släktingar bodde i Köpenhamn och vi var där då och då).
Kanske tur det för då hade jag väl shoppat ihjäl mig.
Besöker deras hemsida ibland och njuter och drömmer om saker jag skulle vilja ha.
Var det där du shoppade kanske? Jag är så nyfiken att jag snart spricker, hi,hi!

Kram på dig!
/Carina

Lena Kristina sa...

Det är verkligen underbart på H&F och dina utebilder inspirerar jättemycket inför pingsten.....

Tack o tack

Ha en bra pingst!

Kram LEna

Kerstin sa...

Virkelig vakre bilder....nyter de..God pinse helg=)
Klem Kerstin

Tulipa sa...

Jag bara njuuuter!
Ord är överflödiga!

Kram Mariette

Grön Iris sa...

Jätte fina bilder, skulle gärna åka dit men har inte riktigt vägarna förbi...bor ju i Stockholm. Får njuta av dina bilder istället.
Trevlig helg, detsamma!
/kram Linda

Carina sa...

Hej

Vilka härliga bilder.
Man blir att längta till sommaren.
Ha en bra dag
Kram

Lisas torp sa...

Jag förstår dej verkligen när jag ser bilderna!
Så skönt med allt vackert och så många oväntade kombinationer dessutom.

Och så kul att träffa bekanta också, men det är klart att det blir väl som en sockerbit dit alla dras med samma inställning! Önskar jag hade haft tid till en sån tripp!
Kram
Lisa

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Vilket underbart ställe! Jättevackra bilder du har tagit. Och vilket sammanträffande att ni träffades flera stycken från Sverige där!
Kram från mig till dig!
/Anna

Franskir Draumar sa...

helt fantastik, jeg ser det altid bedre og bedre at jeg skulle have bliven i Danmark, hvilken skøn butik. Et must at give sig god til kan jeg se, NÅR man tager derhen, ikke hvis!

da det så godt

hilsen Dagný

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie! Jag anade väl att du skulle hamna på Honning o Flora! Jag bara MÅSTE åka dit snart, bilderna är ju helt fantastiska! Tack för all inspiration för oss som inte hunnit dit ännu! Så roligt att träffa folk man känner när man är "utomlands". Blev det något slagsmål om sakerna?
Hoppas att ni får en riktigt varm och skön helg,
Kram Maria

Fröken Piff sa...

Åh vilka vackra bilder! Tack för all dansk inspiration du bjuder på:)

Ha det fint! Kram!

Vita små hjärtan sa...

Ljuvligt!!!!!
Kram Agnetha

envilsenloppa sa...

Baaahh , man bara sitter och gapar !! Att du överhuvudtaget kom där ifrån , det fattar inte jag !!
De e tur att man har barna , annars kunde man nog fastna på ett ställer som det där ;-)
Kraam !!

Ann-Catrin sa...

Ja du Marie.. där skulle jag oxå kunna spendera låång tid
har aldrig varit där men det måste jag bara någon gång.
tack för att du visar så fina bilder därfrån
nu ska det ju bli kalasväder i helgen... ha det gott vännen
kram på dig
A-C

Romantisk Vintage sa...

Åhhh, heldig du er som har vært hos Honing&Flora, dit har jeg også så lyst til å reise en tur:))Tror jeg kunne gått rundt i timesvis og tittet der... Nydelige bilder du hadde tatt:)
Ha en superfin kveld videre!
KLem

livetpåfyran sa...

Åh va fint!!
Klart ni trivdes där o va kul att springa på varann!!!

Ha en trivsam helg, kram Pia

LantlivsAnette sa...

Åhhhh...underbart..himmel alltså, åhh vad jag skulle vilja fara dit !!
Ett riktigt drömställe, såna butiker ska man vara rädd om..
Ha det gott
Kraam Anette

Mamma C sa...

Ser ut att vara ett underbart ställe. Så skoj att träffa på svenskar när du var där, och att ni ade setts förut oxå.
Kram Mamma C

Ölandstok sa...

Åh, vilka inspirerande bilder! Dit vill jag absolut åka nån' gång.
Kramar!

Evas Paradis sa...

Jaha ... det blir att åka dit en tur i sommar ... det är ju ett som är säkert!
Om det är så fint ute ... hur ska det då inte vara inne:-)
Ha en fin helg
Kram Eva

Fru Sirlig sa...

Förstår att det är en favoritbutik! det ser verkligen fint ut. Det måste nog bli en tur till Danmark i sommar, synd bara att det är så dyrt för oss svenskar att handla där. Tack för att du delar med dig av allt fint som du sett på din resa.

Kram Heléne

Modern Country sa...

ÅÅå Marie, jeg drukner i vakkerhet!!! Hvilken herlig tur du har hatt til Danmark. Så koselige hagekroker, arrangemneter, blomster og vakre møbler. Man blir alldeles fra seg av beundring av hva disse jentene får til å skape, så vi kan få nyte og bli Inspirerte. Og Honning og Flora må jeg bare få oppleve en gang. Det er virkelig en drøm jeg har. Så artig at du møtte på flere av dine bloggevenner, det virker som en trivelig gjeng med jenter. Ja og håper snart at jeg selv er like heldig og få møte deg.

Ha nå en underbar helg Marie, og takk for dine sommerlige og Inspirerende bilder!!

Varm klem
Aina

Jillsan sa...

Vilka härliga bilder!
det är ju bara så att jag måste åka dit, så mycket vackert!
ha en skön pingst!

LenaS sa...

Åh vilka underbara bilder! vill också fara till Danmark ;o)
ha en fin helg!
kramis/LenaS

Guldkant På Livet sa...

Honning & Flora-paradiset på jorden! Så mycket vackra stilleben! Och fina foton du tagit! Tänk, jag som har ett likn badkar, jag ska snart, om ngn vecka, fylla det med vatten, som förra sommaren, och ta mej ett kvällsdopp: )Så ljuvligt rosa porslin och vackert med rosa rosor... Ha en bra pingsthelg hälsar Mari fr Norland just nu där det i af i Umeå, ska bli upp toill +30c i dagarna, otroligt! Mari.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

En sådan butik vill jag ha!!!
Vilka underbara bilder!
Önskar dig och familjen en underbar pingsthelg!
Kram och må så gott!
nina

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh ett sånt fint ställe, har hört om denna butik förut men aldrig varit där! Vilken underbar atmosfär de verkar ha..o ljuvliga prylar!
Jag hade nog blivit alldeles köpgalen i den butiken,hihi!

Ha en toppenbra helg!
Kram Jenny

sinnlighet sa...

Alltså, kvällens dos av ljuvligheter är uppnådd efter ett besök på Din gröna & inbjudande blogg! Agneta

Kallholmen sa...

Så underbart!
Vilken mysig affär och vilka vackra bilder du visar.
Önskar man hade närmare till Danmark.
Ha en mysig och lugn Pingst.
Kram carolina

S sa...

Åh vilka härliga inspirerande bilder. Ha en skön kväll! //S

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Ja det är en av mina absoluta favoritbutiker..jag kan vara där hur länge som helst och hur många gånger som helst tror jag :)

Måste snart åka dit...har värsta abstinensen!!!

Underbara bilder Marie..jättefint!
Kram
Mia

Bodil sa...

Nu var det evigheter sedan jag var här inne och tittade runt. Så inspirerande som vanligt. Hur hinner du med allt???
Vilka underbara bilder från Danmark!!
Önskar dig en härlig pingsthelg. Vi skall ju få kanonväder säger meterologerna.
Stor kram

Sanna sa...

Det är inte så svårt att förstå varför detta är en favoritbutik... :)

bean emäntä - bea's sa...

Tack Marie för underbart inspirerande bilder! Vet nu vart jag ska nästa gång jag besöker Danmark!

Trevlig Pingst!

Moa mitt i vitt sa...

Hej,väldigt vackert,måste genast åka tillbaka i sommar,och vilka fina bilder du har.
Få nu en solig helg,
för de har de ju lovat nu att det ska bli.....
Kram från Moa mitt i vitt.

mormorelsie... sa...

Men va underbart ,skulle vara en dröm att få åka dit o kika,så himmla vackra bilder du har tagit.
kram o ha en go dag
ninni