måndag 18 maj 2009

Måndag

Idag har vi vaknat till värsta trista vädret, alldeles grått och regnigt. Men, vi ska ändå inte gå ut idag, Vera har feber och snuva åter igen. Blir snart tokig på alla baciller!!!!!!
l
Vi väntar fortfarande på golvet ut till nya hallen så i brist på annat att göra så rensade vi igår barnens rum och en och annan liten skrubb här hemma. Hjälp vad grejer man har!!!!!! Hela bilen blev full med saker som ska skänkas till second hand, mest leksaker och kläder som barnen har vuxit ur. Men sen har jag en hel del annat som jag skulle vilja bli av med, funderar faktiskt på att göra som Jeanette och ordna loppis i trädgården framöver. Återkommer isåfall med lite mer detaljer när jag har bestämt ett datum.
k
Den här vackra urnan fyndade jag förra våren när jag, Mia, Anna och Ann hade en loppisdag tillsammans. Tycker det blev fint med den rosa Mårbackan i. Nu den här årstiden har jag nästan bara Mårbacka i krukorna inomhus, tycker det är så somrigt.
k
Ja, jag och barnen får väl vara inomhus idag och vänta på att bacilluskerna ska försvinna. Vi får väl mysa med lite tända ljus, böcker och någon film kanske. Tänder ett extra ljus för min älskade pappa också. Imorgon är det redan tre år sedan han gick bort, vart tar tiden vägen egentligen?
l
Ha en bra dag!
Kram Marie

52 kommentarer:

mammagumman sa...

Loppis hemma är rätt kul! Hade det förra hösten och är lite sugen på att ordnat en snart igen!

Hulda sa...

Hørtes artig ut med loppemarked i hagen! Så fine interiørbilder. Likte så godt krukken du fant i fjor, den ble enda finere med pelargonen i. Håper Vera blir frisk igjen snart. Her har vi strålende solskinn. :)

ÄnglarumsMia sa...

Ja du, dessa basilusker....
Men, trots allt så får ni ju en go dag tillsammans hemma och det är ju ett plus i sig.
Här är det också grått och det regnar för fullt. Känns som en höstdag faktiskt och jag känner mest för att krypa under en filt och se en sån där underbar, lite snyftig kärleksfilm.
Men, jag ska faktiskt ta och jobba några timmar idag. Första dagen utan medicin så jag får väl ta det lite varsamt.
Den där loppisen kommer att bli välbesökt kan jag tro *ler*
Skulle ju gärna tagit mig en tur själv vet du!!!!!!
Ha en fin dag med barnen och ditt tända ljus!!!!!
Kram på dig!
Mia

anne sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har! jag hittade till dig ifrån "Stenlycka".

Vad spännande med nybyggnation.
Vad fin den är din "New Dawn" när den blommar! jag har precis planterat en 6 meter lång häck med just "New Dawn" den är så vacker och tydligen lättskött, vilket passar mig bra :)

Hälsningar Anne

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, så vackert med trälådan på bordet så där, med ljus i! Och den urnan med pellisen var verkligen ett fynd!!!

Krya på er alla och ha en bra ny vecka! Mari.

Ardisia sa...

Hej!
Jaa väldigt trist väder idag :S Men verkar som att solen funderar på att kika fram idag ändå, lite solstrålar strömmar in lite då & då!
Ja, du får väl hojta till då det är dags för din egen loppis. Kommer springandes ;D

Beklagar din fars bortgång. Visst går tiden fort.. Men minnena är kvar, lika färska alltid.

Kram & krya på er- kramar!

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Ganska mysigt ändå att ta det lungt och mysa med barnen, även fast det såklart inte är roligt att vara sjuk..
Har lampan kommit ännu ?
Vi hängde upp våra igår i köket, jag ska visa på Onsdag, det blev sååå himla fint.
Ha det nu så bra min vän..själv så latar jag mig idag, ligger i verandan och läser..
Kraam Anette

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Regn och snuva, fy bubblan! Hoppas att båda försvinner fort!
Kram Maria
PS!Kommer gärna på loppis hos dig!

Fru Sirlig sa...

Hoppas ni får en riktigt mysig dag tillsammans, det ser så ut iallafall:)

Jag vill också ha mycket pelargoner inomhus så här års, helst Mårbacka. Köpte jättefina vita Mary igår hos Maria på Biskopsgården.
Det blir så hemtrevligt att placera ut dom lite varstans i huset. Din kruka var fin tycker jag.

Krya på er och mys idag!!

Millas hem sa...

Hej Marie!

Hoppas lilla Vera snart känner sig bättre!
Tur är väl att de där bacillerna brukar ju lämna kroppen lika fort som de kommer! Synd bara att de måste "hälsa" på så ofta!
Oartigt tycker jag!! :)
Här är det fortfarade inte helt bra, så dagen ser nog ungefär likadan ut för oss som för er!

Alltid lika trevligt att titta in här!

Kram Camilla

rosenskära sa...

Hoppas ni kryar på er till i slutet av veckan!
När du skriver att du tänder ett ljus för din pappa, tänker jag att jag går omkring och ojar mig och oroar mig för saker som är så fullständigt värdsliga. Bilen gick åt pipsvängen igår så att knappt tog oss hem från stugan, men det är ju bara en bil för helsefyr...

Har man varit förskonad från sorg, som din, så förlorar man faktiskt lite perspektiv på tillvaron, tack för att du påminde mig.

Nu ska jag hämta en korg med nytvättade lakan och hänga ut dem i trädgården!

kram/Lena

envilsenloppa sa...

Usch va tråkigt att ni e krassliga ! Min lilla Vira har oxå varit snuvig ett tag nu :-(
Skönt med lite rensning , fattar inte hur mycket man kan ha !
Jag tar båten över när det är dax för trädgårdsloppis då !!
Krya på er nu !!
Kram!!

STENLYCKA sa...

Men så jobbigt när förkylningarna kommer och går. Så många vackra bilder du bjuder på. Mårbacka är så fina både ute och inne en blomma jag älskar.
Ha det nu så gott och hoppas din dotter kryar på sig snart.
Många Kramar

B E L D E C O R sa...

Hello Marie,
this is a wounderful view into your diningroom, i love the great shelf...
Have a great week
BINE

Kerstin sa...

Heisan
Fantastisk flotte bilder hos deg....
uff så kjedelig med syke barn...
Så moro med hage loppis da... tenk å kunne kommet til deg da...

Nyt kvelden *
klem Kerstin

corrina sa...

jätte fin urna du har. Vi här på mitt område skall ha loppis på torsdag så jag skall leta fram mina lådor som jag plockat ner grejer som skall väck, borde rensa mer men det är så svårt. Kram

Jillsan sa...

Jaa de där bacillerna, Melker hinner knappt bli av med den ena förkylningen för än nästa sätter in, hoppas att det snart är över och att Vera blir frisk. Här har vi vackert väder som vi passar på att njuta av.
gårdsloppis är väl en kul idé!
Ha det bra!

Annika sa...

Usch så trist med sjuka ungar..Hoppas ni kurerar er snabbt... Loppis i trädgården verkar kul:)
Hoppas ni får en bra dag trots sjukdom och dåligt väder.
Kram Annika

Carina sa...

Hej

Bacillerna verkar frodas lite var stan.
Inte nog med det så hade stora sonen friidrotts dag i dag.
I häll regn.
Gissa om sambon fick göra en utryckning med extra kläder, både till sonen och till en åskådande mamma.
Nu får vi bara hoppas att vi inte blir sjuka.
Krya på er.
Ha det bra
Kram

Älskade pion sa...

Jag säger hej igenom regnskurarna! ;) Jag skulle inte ha något emot och sitta inne en hel dag hemma hos dig,du har det så mysigt på dina bilder.Ha en skön vecka!
Kramar
Ulrika

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Hoppas Vera snart blir bättre och att ni haft en mysig innedag.. Nu är det sol här igen, och jag sitter här.. knäpp man är egentligen..
Om du har trädgårdsloppis kommer jag gärna! =) Man kanske skulle ordna en trädgårdsloppis där de som vill får ställa upp sina saker.. Vore skoj att byta lite vi bloggare emellan! =)
Kram /Anna

livetpåfyran sa...

Baciller är sååå jobbiga, det känns verkligen som om dom passar på så fort någon annan rackare har äntligen har lämnat...*suck

Ha det gott iaf!! Krya på er. Javisst går åren fort, det är ingen skröna utan reell sanning.

Kram Pia

Té la mà Maria - Reus sa...

very good blog, congratulations
regard from Reus Catalonia Spain
thank you
http://trucadors.blogspot.com

Villa Solberga sa...

Det är så tråkigt med alla dessa baciller barnen får...usch och fy. Enda fördelen är väl att man får vara hemma och mysa med de små liven!

Lilla huset på prärien sa...

Hej!

Tråkigt att höra att ni är sjuka. Men skönt att ni har fått rensat lite. Skulle verkligen behöva göra ett ryck jag också... men det är så svårt att komma igång liksom :)

Här har solen skinit som värsta sommaren idag! Härligt!!

Kram Jenny

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka fina romantiska bilder du visar. Det är inte kul att ha sjuka barn, men man får ta det också.
Ha det bra!
Kram Susanne

Vit som snö sa...

Visst är det som sjutton ibland att bacillerna knappt hinner ge sej så är dom tillbaka. Trist!
Skönt iallafall att få röja ur sina gömmor ibland och skapa plats för lite nytt;-)
Vackra bilder också!
Kram cilla

Nygammalt sa...

Vilken bra idé med loppis. Skönt att få rensa ur bland sina gömmor...så att man får plats med lite nytt ;)

Hoppas Vera känner sig bättre snart. Vädret är inget att hurra för här heller.

Kram.

gamla skolan sa...

Krya på er , hoppas ni har haft en mysig inne dag , trots sjukdomar ! Kramar Susanne / den gamla skolan

jess sa...

Eller varför inte en bloppis?! lite jobbigare med ev frakt osv, men du behöver inte sätta av en hel dag! + att vi bloggläsare får chansen att botanisera bland dina saker =)

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumman!

Trist att ni är sjuka. Är så jobbigt när det snurrar på.

Blomkrukan är ju jätte charmig. Passar perfekt med Pelargoner i.

Synd att man inte bodde närmare dig nä r du ska ha loppis.

Kramar Viveka

Grodmamman sa...

Tråkigt med sjuka barn! Här är det jag som är kanonförkyld!:)
Känner med dig när det gäller din pappa. Min pappa gick bort för drygt 4,5 år sedan. Sorgen blir mindre, men saknaden finns där hela tiden.
Kram

Tulipa sa...

Hej Marie!
Tack snälla söta för din jättefina kommentar!
Jag blev sååå glad!

Hoppas lilla Vera kryar på sig och att er dag blev mysig i alla fall!

Att samla på sig saker...det gör man...och en sådan befrielse när man sedan tar sig tid och rensar bort! Man känner sig lättad *ler*!!

Mårbacka, denna klassiker som bara är så fin! Jag älskar den! Tidlös.

Tiden flyger så fort, jag har båda mina föräldrar kvar och jag hoppas det får vara så länge till.
Min underbara mamma har precis tillbringat sin kväll här med att tapetsera...så gulligt av henne!

Ha en fin ny dag imorgon!

Kram Mariette

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Klart att du skall ha loppis hemma.
Det är hur kul som helst och man träffar alltid nya fina människor.

Ibland kommer många ibland lite mindre.....

Men det är så roligt och uppskattat.
Om jag kan kommer jag till dig.

Ha en skön vecka i väntan på den härliga helgen som kommer,

Krya på Er!
Kramisar Jeanette

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, vet du! varje år är jag med och ordnar ett loppis och i bland har vi varit i min trädgård och jag har sålt massor av saker som jag tröttnat på.
Det är så bra om nån annan kan få glädje utav det man inte använder längre.
Så trist det är när barnen är sjuka men då får man hitta på nåt annat i stället precis som du tänkt.Jag är ledsen för din skull med din pappa, så sorgligt.
Kramar till dig/Ingela.

Ika sa...

Ett levande ljus är så vackert, att tända det för en speciell anledning blir bara ändå trevligare. Blir lite som om man kommer dem närmare.

Loppisliv sa...

Halloj Marie! Härliga bilder du visar, krukan var underbar, både form och färg, ljusrosa pellisar är min stora favorit också, har två stora och flera små plantor som börjar ta sig, vill ha dem både ute och inne, det är sommar på nåt vis. Trädgårdsloppis låter toppen, jag kommer direkt!!! Vi var hos Jeanette i skåne i helgen, lite otur med vädret men vi fick en härlig dag ialla fall. ser att nybygget tar sig, funderar på att plantera rosor och en new dawn, sån du har på någon utevägg, kollade länken när de blommar hos dig, vilka underbara rosor. Ha en fin dag vännen, här lyser solen underbart idag. nu ska jag rusa till jobbet. Kraaam Paula

helen sa...

Jobbigt när bacillerna aldrig verkar försvinna!!
Tur att det var trist väder, då går det bättre att stanna inne!
Krya-på-sig-kramar till Vera!

Så fint med det tända ljuset för din pappa.

Kram
Helen

Lilla Ugglebo sa...

hallå Marie...vad trist att lilla liten är sjuk, hoppas hon kryar på sig!

Ljuvliga bilder som vanligt och ska du ha loppis så får du allt säga till lååångt innan för då vill jag komma...;)
Jag glömde bort i söndags!!!
Heeelt otroligt. Tog med mig lappen med telefonnumren åkte på gympan och tänkte ta det på vägen hem.....
Kom inte på det förns i går kväll...
Snacka om förvirrad va???
Nu är den intensiva jobbperioden över i alla fall så nu kanske jag kan få minnet tillbaks....;)
Är den kvar i Örebro eller åkte den med tillbaks???

Underbara bilder från din trädgård också och utbygget ser underbart ut!
lääängtar tills vi får se inne...
Ha en skön dag!
Kram Katarina

Lilla Ugglebo sa...

hihi...det var ju bara några kronor extra...
Jag är inte van att göra fynd vet du.....tyckte det var så löjligt billigt.....

Vad härligt med Dannmark....försökte säga det hemma....
Jaaaa legoland sa barnen....
När jag berättade om mina planer stirrade de på mig...
Semester??? I bil...i Dannmark.....för att du ska springa på loppisar!!! Är du inte klok???
hihi....fniss...det får nog bli en egen tur dit nån gång.....fniss...

Ha en mysig resa om vi inte hörs innnan!

Jag ska ringa Susanne o betämma en tid...
Tack!
Kram igen

Kerstin - Syster Grön sa...

Hej fina Marie!

Tack för din snälla, varma kommentar hos mig, den kändes långt in...

En liten trädgårdsloppis låter ju vansinnigt kul, behåll den tanken!

Sänder en tanke till dig och din pappa idag.

Kramar i massor!
/ Kerstin

Systrarna vitt sa...

Loppis är ju skoj att sälja på oxå. Jag och syrran har sålt två gånger och nu på lördag blir det dax igen. Det som inte går åt då får gå till second hand för nu vill vi ha mer plats i skåpen hemma. Att rensa ibland är en befrielse. Vad tråkigt att din pappa inte finns längre. Kramar Liselott.

Sköna o Gröna Ting sa...

Ho ho.., vill du vara med i min tävling om den läckra plåt almanackan med sött motiv...?
Tävlingen pågår tom 26 Maj, hoppas du vill vara med!

Kram Marianne

Lillstuga sa...

Hej hej!! Ja de där bacillerna har kommit hit också och inte vill de ge sig av heller, inge kul att vara sjuk nu på våren när man vill göra så mycket. Krya på er!
Jag har också bestämt mig för att ha loppis här på gården i sommar, har börjat rensa bland alla saker, det är inte klokt vad man samlar på sig.
Ha en bra dag!
Kram Anna

Liten Bod sa...

Hej! Hoppas basiluskerna ger sig snart :) Jag försöker också rensa ur hemma, men det känns som om man aldrig kommer varvet runt! Funderar på om jag ska orka släpa med mig allt till närmsta bakluckeloppis eller om jag ska chansa på en loppis hemma. Lycka till med ditt loppande! Kram, Tina

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

Hej allra käraste Marie!!!

Ja tiden går så fort!!!..=/
Känns oxå som det var länge sedan vi sågs...

Boken är jätte fin!! Såå kuligt!! Er bok ska oxå bli super kul att se..kommer att vara enastående!!

Dina bilder från ditt hus.är helt bedårande i sig!! Du har en magisk hand över dina saker!! =)

Har inte varit på Lustfyllt på månader..ska försöka komma loss på söndag och ta mig en tur dit!! =)

Hoppas att basiluskerna går över snart och att allt är frid och fröjd igen.....=)

Tråkigt med din lilla pappa...själv har jag ingen heller..han omkom för 35 år sedan!! =( Har dock det lite lättare än dig som lärde känna din och sakna honom mer!!!

Stor kram på dig!! Tänker på dig..kramar Malin

Marie too sa...

Your blog is very lovely! Sad that I dont understand all texts cause I'm from Finland.

Din hem är skön! Glada sommar!

Room design studio sa...

I just found your blog.. I'm so happy it made my day!! Too bad I dont read Danish!

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Fina bilder, du har så fint. Den där urnan var jättefin med pelargon i!!!

Hoppas att Vera kryar på sej!

KRAM
/Helena

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hoppas Vera ha piggnat till från febern. Trist när de små liven är sjuka. Hoppas ni kan mysa lite ändå, film brukar gå hem :D
Mårbackan är jättefin i krukan. Dessa ljuvliga rosa, jag älskar dem!!!
Trist med din pappa. Ledsen för din skull.
Må så gott! Var rädda om varann!
kram vännen!
nina

Vita små hjärtan sa...

Ni får passa på att ha en mysdag. Ha de gott/Agnetha

Maria renoverar 1920-talshus sa...

Krya-på-er-kramar från Karlstad
Kram Maria