onsdag 13 maj 2009

Jag älskar blommor!!!

Vad vore hemmet utan blommor och grönt? För mig är det en nödvändighet, jag älskar att omge mig med blommor och annat från naturen. Den här årstiden plockar jag in blommor, grenar och blad var och varannan dag. Egentligen är de väl vackrast där de står i trädgården, men jag kan bara inte låta bli att ta in några så jag får njuta av dem även inne.
l
Häromdagen fick några grenar från vårat ena päronträd följa med in. De hamnade i min favoritkanna, ett loppisfynd från Danmark. Nu några dagar senare står päronträden i full blom ute i trädgården, så vackert så det nästan gör ont!
k
Här genom spegeln ser ni månbordet som kannan står på. Ni skymtar också korgstolen som tidigare stod i köket, numera återfinns den här i vardagsrummet. Har rensat bort en hel del småsaker här hemma för tillfället, tycker om att ha det ljust och luftigt nu på våren/sommaren. Tillbringar våran mesta tid ute den här årstiden och då är det skönt att ha det lättstädat inne.
j
Just nu har jag lite fullt upp så jag hinner inte riktigt runt och kika hos er alla så som jag skulle vilja, men jag vill att ni ska veta att jag blir såååå glad för alla goa kommentarer och mail jag får och jag läser dem med glädje. När det gäller mailen så kan det ibland ta några dagar innan jag hinner svara, men jag svarar alltid. Har dock haft lite problem med min mail till och från så har ni inte fått något svar efter ett par dagar så maila mig gärna igen eftersom det då förmodligen blivit något knasigt.
k
Ha det bra!
Kram Marie

52 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Ja, nu finns de mycket fint att plocka in från trädgården...Den bästa tiden är abslolut nu när alla frukträd står i blomm! Här i vårt område ligger många gamla hus med massor av frukträd...Njuter i fulla drag på mina kvällspromenader! Bra musik i öronen och massor av blommor att titta på- de kan inte bli bättre! ;- ))

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! Kramar, Lina

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Såå fint att plocka in lite smått och gott från naturen tycker jag! Det är något som är vackert i alla årstider har jag kommit på.. naturen måste alltid vara med i ett hörn! =)
Så fina bilder du visar genom spegeln, som f.ö. är hur fin som helst!
Kram /Anna

Kerstin sa...

Hei Marie..
Ja jeg er så enig med deg... man må ha blomster rundt seg...
Og dine var så skjønne... nydelige bilder som alltid hos deg...
klemO=)

STENLYCKA sa...

Vilka vackra bilder. Underbart med blommande kvistar i gamla krukor och vackra kannor.
Ha det gott!

Hilde sa...

Så deilig du har det hjemme! Dette er en vidunderlig årstid der det skjer noe nytt hele tiden, og det er spennende å titte i blomsterbeddene hver dag! Alltid noe nytt som kan glede...
Nyt våren alt du kan, det gjør jeg!
Hilde

ÄnglarumsMia sa...

Visst är det vackert. Ja, det tar andan ur en alltså. Blommor, gröna kvistar......
Såg reportaget i 101 idéer och det var så mysigt.
Så där som jag hade önskat att jag haft när jag var liten. Vilken underbar lekstuga!!!!!

Nu börjar jag piggna till och det är skönt! Har jobbat i affären för första gången idag, så ikväll var jag lite matt och sliten.
Men, då är det fint att vila lite.

Ha det så gott Marie!
Kram kram Mia

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Ja, vad vore livet utan blommor och växter. En kvist, några kvistar lingon- eller blåbärsris.
När jag kommer till min stuga är det de första jag plockar in; lingon- eller blåbärsris. Stugan ligger inbäddad i tallskogen så därför är det inte mycket av andra växter där. Härligt med skogen!
Härligt med kontraster till min trädgård hemma.
Blogghälsningar
Carin

Marits vita skrin sa...

Åh vad glad jag blev när jag läste att eran lekstuga ska vara med. Jag älskar ju eran lekstuga.
Det är den finste jag sett.
Nu ska jag spara reportaget utifall jag får en lite skrutta i framtiden ;)

Kram kram

Guldkant På Livet sa...

Aj, aj, märtsamt avckert Marie!! Vilken fin kanna och päronträd i blom, vilken dröm.... såsom dian bilder genom spegeln, ser också ut som ngt man kanske kan hitta i en dröm, om man har tur, så himla fint har du! Ingen bloggstress, jag måste också ta tag i utesidan denan vecka: ) Mari.

Tulipa sa...

Blomsterhälsningar till dig!

Visst är det vackert att plocka in vad naturen bjuder!!

Och så vackert till vitt!


Ha det riktigt bra och soligt!

Kram Mariette

Vit som snö sa...

Än så länge finns det inte så mycket grönt uppe hos oss men det är på g. Så jag njuter extra av alla ljuvliga bilder hos er andra. Päronblom låter ljuvligt!
Och vilken fin kanna!
Ha det gott!
Kram Cilla

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Vilka fina och finurliga bilder! Älskar foton som är via speglar eller att man ser nåt vackert som speglar sig som på dina bilder!

Älskar också blommor/växter..och tar också in kvistar, blommor, och allt möjligt annat naturmaterial och har som pynt.

Amanda är ännu "värre" än jag och plockar hela tiden in och sätter i vaser. Igår hade hon hittat löjtnantshjärtan, så en stor bukett åkte in..jag sa att det kanske är finare om de får stå där ute, men hon sa att eftersom det växte utanför tomten där ingen ens såg tyckte hon att det var bättre att ta in dem..hon har alltid svar på tal den lilla madammen ;)

Kram
Mia

Kallholmen sa...

Vad underbart med blommor från trädgården både inne och ute!
Päronträd låter väldigt exotiskt för oss i Norrland!
Kram carolina

Hulda sa...

Slik er det for meg også, jeg er avhengig av å ha blomster innendørs. Det er så fint. Nå er det mange pelargonium som blomstrer i vinduene mine. :)

Så fine bilder, den kannen var flott, syns jeg. Herlige interiørbilder. :)

Lisemoren sa...

Klart bukettene må være med inn nå, nydelige bilder hos deg i dag også. Jeg liker så godt sidene dine : )

Noamaja sa...

Så vackert! Ja, det är härligt med blommor och blad! Själv befinner jag mig inte i piff-stadiet i mitt hem tyvärr... så mycket annat, större att fixa... Men man kanske skulle klämma ner en blomma mellan plankor och målarfärg;-)

Vad kul med repotaget! Jättesött!

Ha det så fint!
A

Les Cotrions sa...

Faboulous blog you have! Inspiring and charming photos!
Warm greetings
Vale

Tyra sa...

Hei Marie!!
Så vakre bilder du viser! Deilig å kunne gå ut i trädgården og bare plukke!!
Ha en fortsatt deilig uke!!
Klem fra Cathrine

My Lovely Things sa...

Godmorgon!!
Så vackra bilder..Ser så mysigt ut genom spegeln!!

Jag
älskar bloomor och blader med..Tyvär kan jag inte ha så mycket inne somjag vill pga min allergi..men jag ska göra ett försök med syren idag..
ha det så bra..
Kram Anna

Lina sa...

Åh då är vi två som älsakr blommor och blad! Det är så lyxigt att kunna plocka in blommor från trädgården!! Jag ärlskar denna tiden! Ha en bra dag!

Millas hem sa...

Godmorgon Marie!

Tack för din söta hälsning!
Kannan är ljuvlig, och jag kikade på en sådan häromdagen som var så fin, men 150 kronor var priset, som jag ansåg var lite för högt.

Får se om jag har tur i sommar på någon loppis istället!:)

Ha en fin dag i ditt vackra hem och trädgård!

Kraaam

Carina sa...

Hej

Vilka underbara bilder.
Hoppas ni får en bra dag.
Kram

helen sa...

Jag älskar också blommor!

När vi byggde vårt hus för 22 år sedan, började vi på noll, även i trädgården, så de första åren hade jag inte hjärta att plocka in t ex de få rosor som fanns utslagna.

Det syntes direkt att det fattades något där ute...

Numera har jag inte såna problem, tvärtom, nu får man börja gallra bort, så man kommer sig fram, bland all växtlighet! Härligt!

Du visar jättefina bilder, som vanligt!

Kram
Helen

Lotta-livets väv sa...

Precis så är det! Naturen ger så mycket tillbaka!...och just nu är den oerhört generös med allt vackert som spirar och grönskar överallt

Lena Kristina sa...

Vad fina bilder du tar, underbar inspoiration!

Jag blir med glad av blommor och grönt. Hellre vill jag ha en enkel murgröna än att folk köper saker som jag bara inte står ut med i present. Tror att min släkt och vänner har börjat fatta det nu efter många år .......

Ha en bra dag

Kram Lena

Made in Persbo...Carina sa...

Jag brukar säga precis samma sak...det är så vackert att det gör ont! Önskar att jag haft mer tid denna vår att plocka in och dekorera med blommorna som blommar i överflöd ute i trädgården, men just nu är hela huset upp och ner. Vår elektriker är hemma och härjar i hela huset så det är kaos.

Njuter istället av de vackra bilderna från ditt hem!

Kram, Carina

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Ja tänk vilken stor skillnad en liten blomsterkvist kan göra! Jag håller med till fullo, det förändrar hela rummet!

Ha det gott! Kram/Kristina

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad vackert med blomsterkvisten i den fina kannan!
(skymtar dit superfina tv-skåp där på en av bilderna oxå:))

Ha en jättebra dag!
Kram Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nu är ju den absolut vackraste tiden, så då kan man kosta på sig att ta in lite av det vackra också. När det finns så mycket i överflöd...
Kram
Marie

Snickaregården sa...

Visst är blommorna vackrast där de står ute men vi måste få ta in och ha nått vackert att vila ögonen på :) Det är ju den vackraste tiden nu men jag kan knappt gå ut för allt pollen just nu fast jag har alla mediciner som tänkas kan sa doktorn när han skrev ut :(
Ha de
Kram Maria

Heidi-anitha sa...

Ja - akuratt n å er det som vi skulle stoppe tiden litt.. Bare få nyte av alle de vakre epletrærne som blomstrer og kirebær treet er også så vakkert her hos meg. tror faktisk at jeg må plukke innlitt jeg også.. Blir så fristet ut av dine utrolig!!!!vakre bilder...


Du er så god med kameraet.. Her kan jeg kose meg lenge..

Håper du får en god helg. Her i Norge er det jo 17.mai feiring som gjelder..

Stor klem til deg fra meg..

Loppisliv sa...

Helt ljuvliga bilder Marie, du är så duktig på att få ögat att njuta :-) Jag älskar också vilda blommor i små arrangemang lite här och där, och fruktträdsgrenar är så fint, gillar nästan detta mer är krukväxter. Ha en fin kväll. Kraaaaam Paula

Engelska Villan sa...

Så härliga bilder, som vanligt hos dig!
Visst kan man bli alldeles "sprittig" i kroppen av allt det vackra, skira ute nu! Man bara måste plocka med sig känslan in :) Ditt päronträd har verkligen vackra blommor och grenar och gör sig jättebra i din ursöta kanna! Kannor är mina favoritvaser faktiskt.
Kram Anna

gamla skolan sa...

Vackert ! Ja , jag är också glad för att plocka in lite kvistar och blommor . Har just nu en bukett förgätmigej , dom är så söta . Kramar Susanne / den gamla skolan

Amanda sa...

Hej!
gillar verkligen din blogg och dina bilder.
Är det okej om jag länkar din blogg på min?

/ Amanda.

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Åh så vackra bilder. Ja det är så underbart vackert med blommor och grönt. Gillar särskilt mycket kvistar med blomknopp, så vackert!

Varma kramar Anna

pysseltanten sa...

Visst är det härligt med allt som naturen har att erbjuda!
Nu är nästan den bästa tiden, innan allt liksom är förbi...
Oj va knäppt det lät,hihi. Men när sommaren väl är här, njuter man liksom inte på samma sätt. Carpe diem gäller verkligen nu, "Fånga dagen"!!=))
Ha det allra bäst
Kramizar Git

Systrarna vitt sa...

Vackra bilder som vanligt från dig. Jag är lite snål än så länge med att sätta in blommor från trädgården men lite spirea och blåklint har fått komma in och det blev härligt somrigt. Kram Liselott.

Kerstin - Syster Grön sa...

Hej kompis!

Javisst är det underbart med vår och försommar! För varje litet blad, och varje liten blomma som slår ut, växer ens förundran och glädje över att få uppleva detta fantastiska mirakel! Förstår att du helst av allt bara vill vara ute, det är ju så fantastiskt vackert i er lilla stad! Min mormor har en sommarstuga alldeles utanför er stad, så ända sedan barnsben har jag promenerat gata upp och gata ned och beundrat alla vackra gamla trähus med fantasiska verandor och vidunderliga trädgårdar. Lyckliga Du som får bo där!

Må så gott,
varma kramar! / Kerstin

Bruno och Mig sa...

Så underbart vackert!
Poesi i bild.
Jag njuuuuuuter!

Kramar L

Lilla huset på prärien sa...

Du har det så fint så fint! Jag plockade själv in lite liljekonvaljer igår och har hur mycket syrener som helst så det ska jag också plocka in! Tänk att du kommer nästa vecka!! Så roligt :)

Kram Jenny

Inspiration i vitt sa...

Håller med dig Marie,
man måste ha in blommor och grönt, annars dööör själen illa kvickt,
din kanna är en perfekt vas till alla dina fina kvistar.
Kramar till dig/Ingela.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Håller med dig! Det är underbart att plocka in det naturen bjuder på och omge sig med. Jag älskar ju att springa på torget också och shoppa växter :D
Dina bilder är såå fina, Marie!
Må så gott och ha en trevlig helg!
kram vännen!
nina

Prinsesse Elin sa...

Hei hei
Ja det kan man si. Jeg elsker blomster og har alt for mange etter mannens mening men etter min.....kan man få for mye blomster????? neeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiii! Her blir det kjøpt blomster flere ganger i uken. Min hverdags luksus. Jeg må ha friske blomster rundt meg.
JA TIL MER FRISKE BLOMSTER:o) Ha en så riktig herlig fredag. Kram:O)

Guldkant På Livet sa...

Urgulligt Leksatuga dina barn har Marie!! Men med en sådan mamma med öga för vackra detaljer var ju inte annat väntat! Så fint det var, in i minsta detlaj, diskställ, strykbräda, blomlådor, stolar, gardiner, ja allt! Ett jättefint reportage med gulliga barn, så kul att få se!

Ha en härlig solig helg hela familjen! Mari.

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Kikar in och önskar en riktigt härlig helg Marie!

Kram Jes ♥

livetpåfyran sa...

Hej goa Marie!

Innanjag åkte tillbaka till sjukhuset så plockade jag in söta liljekonvaljer och öäven en lite din bukett med smörblommor1 Har fotat och ska visa en dag när jag kommit hem...nu blir allt lite knasigt när man tillbringar så mkt tid på las.

Blommor och växter skapar verkligen liv inomhus!

Ha en fin helg, kram Pia

Lilla Ugglebo sa...

ååå så fint!

Ja nu finns det verkligen mycket fint att njuta av i trädgården....;)
Ska nog försöka ta in lite i helgen jag med...
Ha en fin helg!
Kram Katarina

Jenny sa...

Känner igen mig så, det är verkligen underbart att få in allt det gröna! Ha en riktigt toppenbra helg Marie! Stor KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Huset vid ån sa...

Visst är det härligt att kunna plocka in sånt som naturen har att erbjuda....Gärna i en gammal kanna eller soppterin! Trevlig Helg! Kram Therese

Floralis sa...

Blommor gör hemmet precis som träden gör trädgården... : ))
Tänk så mycket en grön kvist mjukar och livar upp i ett hem som annars är så vitt och svalt.
Ska du på Livsstilsmässan på Ledreborg? Såg att du också nämner det på bloggen.
Jag vill, jag vill men får nog avstå... : (
Ha det gott!
/Anneli

Myownhome sa...

Jag är ockås helt besatt av alla blommor och allt grönt... Men som du säger.. Egentligen är det kanske finast i naturen men ändå... Det gör ju inget om man tar in lite när det finns så mycket. :P

Ha det bra!