söndag 24 maj 2009

Ledreborg 2009

Hemma igen efter ett par helt underbara dagar i vårat grannland Danmark är jag nu full av inspiration. Inspirerad av alla vackra saker och miljöer vi har sett och framförallt av alla goa människor vi har mött. Vårat första stopp på resan var i Skåne hos världens mysigaste Jenny och hennes söta barn. Ute i hennes lummigt gröna trädgård satt vi och fikade, pratade och skrattade och det kändes som att jag hade känt Jenny hur länge som helst. Är så glad att jag fått chansen att lära känna dig Jenny, du är bara helt underbar! Längtar redan tills vi ses igen!!!!!!
k
Efter vårat stopp i Skåne gick resan vidare till Danmark och livsstilsmässan på Ledreborg. Förra året var första gången jag var där och jag har längtat tillbaks sen dess!!! Vädret visade sig även i år från sin allra bästa sida och vi strosade omkring i denna fantastiska miljö en låååång stund och bara njöt. Hade lovat flera av er att fota och det gjorde jag ju såklart, jag fotade massor, hihi. Så mycket att ni bara får se hälften av bilderna idag, resten kommer om någon dag! Ps. Ni vet väl att bilderna går att klicka på så att de blir större!
k
k
k
k
k
k
k
k
l
k
k
Ok, nu kommer det att bli många inlägg ifrån våran Danmarkstripp, har massor att visa och berätta om så jag hoppas att ni inte kommer att tröttna på mig under den kommande veckan!!!!
l
Ha en bra vecka!
Kram Marie

52 kommentarer:

Evans sa...

Hej! Låter som du har haft det superbra. Vilka fina bilder du har tagit, det finns lite saker där som jag gärna vill ha. Ha det gott/Eva

rosenskära sa...

Där är du ju! Mailade dig för en liten stund sedan.

Tack för underbara bilder, nästa år ska det bli av! Är det alltid vid den här tiden på året?

Idag har Jenny och jag haft en mysig eftermiddag med promenad till Sofiero och lite mysiga butiker, mycket snack och förslag är det på diverse avstickare under Dalarnaresan...

Jag är så glad för hyllan!

Kram/Lena

Guldkant På Livet sa...

Jösses!! Fick ni inte andnöd och hjärtklappning! Det där kan inte ha varit bra för hälsan, gud så mycket vackert!!! Tack för att vi ficvk följa med och kika, ser att du varit på besök till Lilla huset på Prärien med, så trevligt! Ska kika mera....de där roliga gummistövlarna såg jag på bilder fr Fredriksbergsmässan med.... Mari.

Älskade pion sa...

Vilka härliga bilder,jag förstår att du har mycket att berätta efter allt vackert du sett. Må så gott! Kramar Ulrika

Lilla huset på prärien sa...

Hej kära du!!

Vilka underbara bilder - så härligt! Jag är superavis på dig och din resa. Det var så ROLIGT att träffa både dig och din söta man. Må tro att ni gottade er i Danmark sen. Vad köpte du, vad köpte du??!

Här har det varit soligt o härligt hela dagen. Fick lära mig idag att det finns någonting som heter aklejor och att de INTE är ogräs... :)

Kram Jenny

Millas hem sa...

Hej Marie!

Vilka underbara bilder! Förstår att det måste ha varit himla mysigt att få strosa runt i den miljön!
Har aldrig varit där själv, men vill gärna!

Kram Camilla

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh så fina bilder, vill se mer från din härliga resa!! :)

Kul att du varit på besök hos "Lilla huset på prärien Jenny", hon verkar vara så mysig o go, liksom du;)

Ha en jättebra kommande vecka,
Kramis Jenny

Vit som snö sa...

Finns inte en möjlighet att vi tröttnar på inlägg som dom här!
Guud vilket ljuvligt ställe att strosa runt på! Förstår att du är fylld av inspiration!!!
Underbara bilder!
Kram Cilla

Hjärtat Mitt sa...

Oj så mycket vackert!
Hade haft svårt att åka dit, för bilen hade nog varit full hem :)
Köpte ni något då?

Ha en bra vecka!
Kram Mari

Hulda sa...

Virkelig masse flott du har sett og opplevd! Du har vel handlet noe fint også? :) Vi skal en tur til Sverige sist i juni, blir spennende, har nesten ikke vært i Sverige. :)

Krydda Livet sa...

Du, den dagen vi blir less på dig och din blogg då har det nog hänt nåt väldigt drastiskt *fniss* Du som har så mycket fint att visa jämt. Vad roligt att vara i Danmark. Där är designen underbar. Jag menar.. i Danmark gör de mycket snyggt!!!

Kram Josefin

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!!!

Åh vad roligt ni verkar ha haft!!!
Tänk att vädret var så bra också, vilken tur!
Åhh vad jag skulle velat ha varit med. Niclas hade ju tagit ledigt och allt, men det var ju omöjligt att åka med min dumma mage :(

Tack för alla fina bilder, det känns lite som man varit med i alla fall!

I morgon blir det jobb igen, och jag skall försöka ta det jättelugnt där ett par dagar.

Kram goa vän!!!
Mia

Anonym sa...

Tack för att du delar med Dig!Hade mer än gärna varit på denna plats,men är jätteglad över att få se de fina bilderna och kanske kunna åka nästa år.
Varma hälsningar Margareta

Grodmamman sa...

Vilket underbart ställe! Förstår att du längtat tillbaka dit!:)
Klart vi inte tröttnar på bilder därifrån!
Kram

Nobelle sa...

Åh, vad mycket fint! Där hade jag också velat vara. Hoppas det blir något nästa år.

Kram, Jenny

Lisas torp sa...

Oj, så många fina saker! Vilken lycka att få inspireras av allt detta!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Låter som du har haft det jättebra och vilka fina bilder du visar. Ha en bra ny vecka.
Kram Mamma C

Guldkant På Livet sa...

,,,måste bara uttrycka min åsikt igen, fy fasen va mycket fint detta var!!

Vilka snygga ljusstakar där på första bilden! Och jag som blivit lite tokig i mildgrönt, fint täcke och skåp! Och två stora Marguriter frö 80 pix, billigt! Och din säng där såg jag med: ) och spegel med guldkant, kul! Och de tre vita rostiga burkarna där och den blå hänglobelian gjorde sig så bra till, gud jag dööör! Och dubbel vit petunia och vackra fat, suck...Ja, du hör, jag skulle inte vara enkel att ha med på dylik resa; )

ebba sa...

Takk.Nå har jeg fått masse inpirasjon,Skal gjøre om i heimen min.Kommer snart innom igjen.

ÄnglarumsMia sa...

Vad underbart! Förstår att du haft en alldeles fantastiskt resa :-)

Bilderna är ju rena rama WOW och IHHHHHH och ÅHHHHHH och mmmmmmmmmmm.

Blir ju bara lycklig av att veta att det kommer mera *ler*

Förstår att du kommer att ha en extra energidepå att plocka från ett tag framöver nu!

Kram på dig!
Mia

Anns Gröna sa...

Så mycket fint du visar! Förstår att du fått mycket inspiration till nya skapelser. :0)
Ser fram emot att få se mer.............!
Kram
Ann

Viveka i Bläckhornet sa...

Hör att du haft en alldeles underbar helg. Jag skulle så gärna vilja åka iväg till Danmark också. det får stå överst på min önskelista :) Tills dess njuter jag av dina bilder.

Kramar Viveka

Tulipa sa...

Oj oj oj...nu vill jag bara sätta igång och fixa och dona och greja både hemma och i butiken!
Massa fint så klart! Och myyycket inspiration till oss andra! Tack snälla du!
Det är så mycket detaljer och härligheter man plockar upp av dessa bilder...
Om man vill se mer? *ler*...ja men så fooort som möjligt!

Kan tro att du varit i paradiset!
Kram Mariette

Made in Persbo...Carina sa...

Dit vill jag åka nästa år! För den mässan är bara en gång om året eller? Finns det någon hemsida man kan gå in på och se datum och tider?
Så mycket fint det verkar ha funnits av dina fina bilder att döma. Vilket ha-begär jag skulle fått *fniss*.
Köpte du något fint då?

Kram, Carina

hemtrevnad marie sa...

Å, himmel så kär jag blev i skänken med hyllan i blekblått!!
Och dubbla petunior...det har jag letat efter...vill gääärna se flera bilder!!
kram på dig!!

Anna sa...

Men det där såg ju hur mysigt ut som helst! Grattis till en fin helg!

Home No.1 sa...

Hej vad härligt vackert allt ser ut!
Väntar på mer=)
Kram Annica.

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Kommer ABSOLUT INTE att tröttna på Danmarksinlägg, din toka! Visa på du bara :)
Vad härligt du verkar ha haft det. Jättefina bilder! Och vilken tur att vädret ville visa sig från sin bästa sida, det gör ju det hela ännu härligare.
Önskar dig en fin vecka!
Kram Anna

Inas sa...

Hej Du!
Många vackra saker... Ha enriktigt trevlig vecka å goa kramar Ina

Lena Kristina sa...

Neeej!

Vi tröttnar verkligen aldrig på vackra Danmarksbilder.

Dina bilder är riktig njutning, mera, mera o mera

*fniss*

Kram Lena

LantlivsAnette sa...

Åhhh wow...vilka ljuvliga bilder !! Nu är man allt bra nyfiken på vad du hittade för något fint där till dig själv !!
Och vad härligt med en fika hos Jenny !!
Ha det gott
Kraam Anette

moni sa...

ååå så herlige bilder du viser, jeg skulle veldig gjerne ha hatt en del ting der ja. Ser ut som om du har hatt en fantastisk tur!! Litt spent på om du fant noe fint da? Ønsker deg en nydelig start på uken:) klem monica

STENLYCKA sa...

Vad härligt du har haft det och vilka underbara bilder. Förstår att du fick mycke inspiration. Tack, jag vill gärna se mera.
KRAM

corrina sa...

Vad fina bilder nu vill man ut och handla igen. Jag är igentligen en person som vill ha lite framme men nu är det svårt när man hittar fina grejer hela tiden . Kram

gamla skolan sa...

SÅ VACKRA INSPIRERANDE BILDER ! TACK !! KRAMAR SUSANNE / DEN GAMLA SKOLAN

Annas skattkammare sa...

Åhh nu blev jag avis igen! ;) Så härligt du haft! Först med jenny som verkar så go och sen i Danmark somverkar så fint! Härliga bilder! Superinspirerande!
Grattis förresten till att ha blivit utsedd till månadens blogg i Lantliv!
Kram /Anna

Liten Bod sa...

Vilken fantastisk mässa det ser ut som! Hur är priserna där? Jag skulle nog bli alldeles snurrig :) Väntar på resten av bilderna! Kram, Tina

Evas Paradis sa...

Jag tröttna! Nej det är verkligen ingen risk söta du!
Mer foton ... jag bara älskar dom ... mera!
Underbara saker ... kollar på varje bild i förstoring flera minuter ... mmm :-))
Kram Eva

livetpåfyran sa...

Åh va härligt att vara där!! Klart du har längtat dit igen....Kul med en tjejhelg med.

Ha det gott i veckan, kram Pia

Fröken Piff sa...

Vilka fantastiskt inspirerande bilder:) Vad kul att du delar med dig! Jag måste åka på en tripp till grannlandet snart, frågan är bara om mina nerver skulle klara allt vackert;)

Ha det fint! Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Klart vi inte tröttnar...vi suger till oss allt du skriver o visar.

Ha en skön vecka och tack för alla fina bilder!
Kram Marie

Jes/Vita villa vila sa...

Hej du rara,

Vilka helt underbara bilder du visar vännen - så mycket charmigt!!! Och vad mysigt med besök hos Jenny!

Önskar dig en fortsatt fin vecka vännen!

Kram kram Jes ♥

Söta prickar sa...

Du din lilla söta kändis :) fast du får så många kommentarer,så hoppningsvis du läser ävn min :)
Det var toppen att få träffa dig!!! Tack snälla du för alla fina butik-tips! Vi hade jättefin resa, bara att jag gick hövarv, shoppade för mycket ...har ångest över det! Men nu har jag fått vila lite och känner mig lite som en mäsnniska igen :) Egentligen ska väl sådan här resa var soom en inspirationsresa,men nu känner jag bara att jag vill aldrig mer köpa något,inte enn en gurka och jag orkar inte piffa hemmet utan bara vara...
När du-ni kommer till Stockholm så är du alltif välkommen hem till oss!!!

Kram Lotta

Söta prickar sa...

men ojdå vad många skrivfel det blev...bråttom som alltid ;)
kram kram

My Lovely Things sa...

hej Vännen!!

Åh vad mycket ögongodis!! Så otroligt mycket vackert..Det måste ha vart himlastormande att gå där bland allt det vackra..

Förstå att de här är en plats man bör besöka!!

Ha det så gott..
Kram Anna

Jillsan sa...

Vilken härlig helg du har haft!
Underbara saker på dina bilder.

pysseltanten sa...

INGEN RISK att vi tröttnar på dina bilder=)))
Vilken hääärlig helg du har haft!
Ser fram emot resten av bilderna...Ha en supergo dag
Kraaamizar Git

Lilla Ugglebo sa...

Klart vi inte blir trötta...bara avundsjuka!!
ååå vilka bilder...kan förstå att man hittar en hel väldans massa inspiration...;)
Ha en härlig dag!
Kram Katarina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Förstår att du haft det fantastiskt under dessa dagar och vandrat i ett konstant lyckorus :D Vilka underbara bilder! Ser fram emot att få se resten.
Må så gott!
kram vännen!
nina

Bygatan sa...

Hej Marie!

Din lyckans ost som fått vara dit!!

Tack för att du delar med dig till oss andra!

Nån gång SKA jag dit;-)

Ha en härlig dag, kram Lena

Våglyckan sa...

Åh, jag dör så mycket fint!!!

kram från mig
/maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det ser ut i år igen! Ååh jag längtar dit må du tro... Men tyvärr kan man ju inte göra allt som man vill...
Det får bli en tripp nästa år istället...
Undrar vad som fick följa med dig hem i år???
Kram
Marie