tisdag 26 maj 2009

Mera bilder från Ledreborg.

Här kommer de återstående bilderna ifrån utställningen på Ledreborg. Nu är det ju så att mässan inte bara består utav inredning utan här finns även kläder, mat, leksaker, smycken m.m. Men jag har bara fotat i de montrar som jag gillade bäst, de som fick mitt hjärta att slå några extra slag av lycka!!!! Vill ni läsa mer om utställningen kan ni gå in på deras hemsida, den hittar ni HÄR!
l
k
l
l
l
l
l
l
k
Många har undrat vad jag köpte på mässan? Svaret är att jag köpte ingenting! Här fanns hur mycket fint som helst, men inget följde med mig hem. Men våran resa var ju inte slut efter Ledreborg, nej vi hann med både butiker och massor av loppisar de andra dagarna. Så jag lovar, jag hade en hel del med mig hem ändå tillslut, hihi. Ni ska få se någon annan dag när jag har fått iordning på grejerna och har tid att fota. Nästa gång blir det dock lite bilder ifrån en av mina absoluta favoritbutiker!
k
Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

40 kommentarer:

silje-sin sa...

Det så ut som en kjempeflott messe, der skulle jeg gjerne vært! Gleder meg til å se hva du har kjøpt på turen. Ha en fin kveld! klem fra silje.

Lilla huset på prärien sa...

ÅHHHH Marie!! Dina bilder får MITT hjärta att slå fortare. Vilka inspirationsbilder, vackert, ljuvligt, vilka pioner! Wow. Nu blir jag sugen på att plantera ännu fler pioner... det kan man ju inte få nog av! Åhhh vad nyfiken jag är på dina inköp!! Kan du inte fota dem och maila till mig så jag får en lite preview? ;)

KRAM J

Hjärtat Mitt sa...

Underbara bilder med mycket vill ha saker.
Om du kunde stå emot allt detta vackra, så blir man ju väldigt nyfiken på vad som följde med hem :)

Kram Mari

helen sa...

Åh, herregud, så vackra bilder!

Tänk om vi alltid hade sommar och sol och fick vara ute i trädgården och pyssla och njuta.

Tack för att du delar med dig av allt det fina du fick se under er resa.

Kram
Helen

Rosenvit sa...

Gud i himlen vilka härliga inspirationsbilder. Det måste ha varit underbart att bara gå omkring där och njuta.

Kram
Anna

Lisas torp sa...

Åh, så mycket vackert och inspirerande! Ibland räcker det med att bara få se sej omkring och njuta av alla vackra saker!
Kram
Lisa

Beas barnslikheter sa...

Jag skulle ge mycket för ett sådant skåp som du visar på bilderna. Det är andra gången idag som jag ser ett sådant fint skåp liknande det och mitt hjärta slår dubbla slag varje gång.

Kristall & Pynt sa...

Så många vackra bilder, det måste ha varit rena paradiset där.
Ha det gott

Floralis sa...

Åh... hjälp vilka vackra grejer! Att bara gå där och strosa måste ha varit värsta vitaminkicken för inspirationen... : ))
Det är så mycket vackert så jag förstår att du gick därifrån tomhänt! Jag hade nog varit så virrig så jag hade gått tomhänt därifrån... : ))
Ha det gott!
Anneli

KLARA LAVENDEL sa...

Hej Marie! Du verkar ha varit på en riktig drömtrip! Så mycket fint att titta på! Tack för dessa fina bilder! Kram Ingela

Annika sa...

Så många vackra bilder! Tack för titten och inspirationen!

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vad jag har njutit av dina bilder här nu, klickat upp dom så att jag kan se allt.
vilken härlig resa, Danmark är underbart och man får mycket att smälta när man kommer hem.
Förstår att du fick med dig lite vackert hem ändå, det kan man nog inte undvika.
Kramar till dig/Ingela.

tatam sa...

This looks so great !!!!! Why do I live so far from you ??? I am going to Denmark in July and hope I will find such beautiful places to buy every of those little things I love so much ! Have a good evening and thanks for these exciting pictures !

lottens vita och gröna sa...

åhhh det var den helgen ja, ryser av välbehag när jag ser dina härliga bilder, sååååååååååå fint!

kan tänka mig att du hittade fina saker på loppis va? vi hörs snart, känns som jag sitter på typ x2000...

varmkram lotten

Vit som snö sa...

Vilken underbar mässa! Och vad härligt att vandra runt och hämta inspiration även utan att shoppa sej fattig!
Jag faller som en fura för det ljuvliga rostiga staketet! Vill bara haaaa!!!!
Kram Cilla

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh sitter här och granskar varenda liten millimeter av de härliga bilderna..! Mm en sån där blåvit emaljskylt..är jag på jakt efter..och ojoj jösses vad mycket fint! Men dyrt anar jag...

Gissar att du shoppade lite hos Rikke i stället :) Och loppisar..! Du får visa dina fynd snart, jag spricker av nyfikenhet!!!

Kram
Mia

Les Cotrions sa...

Oh my God this garden is a paradise! It's so marvellous and well arranged!!! Is it yours??? All your photos are charming and inspiring...you're very talented!
Warm greetings
Vale

Muffinsmidja sa...

Go`kväll!
Mycket fint du bjuder på. Har zinkhjärtat jag. Undrar vad du fick med dej hem.
Fin blogg du har, kramis Åsa.

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie! Vilka underbara bilder! Jag måste helt enkelt boka in en resa nästa år! Just nu håller jag på att bearbeta min man så att vi kan åka på en loppis och antikrunda i Småland o Skåne i år! Tips emottages tacksamt! Nu har jag lagt upp bilder från torpet om du vill se! Du får jättegärna maila mig J's hemsida, jag tappade bort lappen och U var intresserad av bilarna!
Ha en fortsatt skön vecka,
kram Maria

Tulipa sa...

Vad nyfiken man blir!
Svårt att se sig mätt på detta!!
Bilderna väcker så mycket idèer och tankar...och ger sån mersmak!

Kram mariette

Hilde sa...

Så skjønne bilder - et bad for en hagesjel av ideer og drømmer - takk for at du deler med deg!
Hilde

Hulda sa...

Det blir lett slik, at når det er mye man ser som er fint, så kjøper man ofte ingenting. :) Det blir bare en masse med synsinntrykk. Flotte bilder har du iallefall tatt fra messen. :)

Kerstin - Syster Grön sa...

Hej fina Marie!

Så härligt ni verkar ha haft det, och vansinnigt inspirerande bilder har du tagit också.

Så mysigt att hälsa på en blogg-vän på vägen...känns det inte nervöst att träffa någon sådär..?

Må så gott!
Kramar / Kerstin

Evas Paradis sa...

Hej Marie
Du tar så jättefina bilder!
Nu vet jag varför jag gillar just de här bilderna så mycket ... det är mycket växter på dom ... det är såå snyggt med grönska, blommor och gamla saker tillsammans!
Bordet på sista bilden är super!
Kram Eva

LantlivsAnette sa...

Åhhh...underbara bilder..jag har kikat noga på allt !!
Sååå himla spännande att få se vad du köpte..skynda dig..hii..hii..
Kraam Anette

Mia sa...

Åh så mycket fint det fanns där. Är väldigt imponerad över alla som klarar av att bara titta utan att köpa... :)

Kram Mia

Loppisliv sa...

Näää nu missade jag Ledrenborg i år igen, får noga planera in detta event till nästa år. Blir helt sjuk av dina bilder, så himla mycket fint överallt. Fast jag hade nog gjort som du, dvs inte handlat där, för är det för mycket blir jag liksom bara handlingsförlamad...hihii

Ska bli spännande att se vad du fick med dig hem från de danska loppisarna. Kram Paula

marie sa...

Helt underbara och ljuvliga bilder!
Ledreborg är ju så härligt men i år fick jobbet gå före!Men som du gick jag nästan tomhänt därifrån förra året. Det är ju såå dyrt och den svenska kronan får man inte mycket för!:(( Ska iallafall bli spännande att få se vad du köpte!!!
Ha det så gott och hoppas att vi snart kan ses!!
Hälsa familjen!
Kramar
Marie minlillaveranda

Jillsan sa...

Vilka underbara bilder, måste varit vädligt inspirerande att få gå omkring bland allt detta vackra!

Guldkant På Livet sa...

Å nej!!!! Du dräper mej, inte mera bilder fr detta pardis!!! Gud så mycket vackert, hur är det möjligt att de kan ha så mycket ögonfröjd på ett o samma ställe!! Köpte du inget där, var det dyrt tro?? Jag hade shoppat tills alla konton var tömda: ) Ser fram emot att se dina andra fynd! Tack för titten, även om det inte är bra för mej: )

LenaS sa...

Wow vilka underbara bilder!
ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Lotta-livets väv sa...

Jättemysiga bilder! Väldigt inspirerande! Skönt att bo i närheten av vårt grannland söderut...så att man kan åka dit ofta!

Underbara Hem sa...

å så ljuvligt fina sommarbilder du visar
ha en fin dag
kram Jeanette

becca sa...

Vilka underbara bilder! måste ha varit helt fantastiskt att få gå runt i den fina miljön.

kram Rebecca

Under en vind sa...

Länge sen sist.....hinner ju inte med som jag vill.....tack för dina rader och hälsningar hos mig!:) ♥

Njuter nu av dagarna och bara myser av den raraste bebis man kan tänka sig....hon är så snäll och harmonisk!

Alltid lika kul att se dina bilder från era danmarksturer, förstår att det är en inspirationskick!

Ha det bäst! Stor kram!

livetpåfyran sa...

Ja ibland räcker det med att titta och det är ju inte särskilt billigt i Danmark just nu....

Ska bli spännande att se vad du fyndade!!

Stor kram Pia

mig & alice sa...

Heeej vännen.
Näääää, nu har jag missat denna händelse igen...och jag som tänkt att jag skulle ha åkt dit i år!!!

Men nästa år kanske? :-).
Vilka underbara bilder du visar, jag tror att jag skulle bli gaaaalen om jag gick där, förstår INTE hur du kan låta bli att köpa något :-).
Fast jag kan tänka mig att det är härliga priser också.

Jag vet ju nu en sak du köpt iallafall ;-). Det ska bli spännande att se den, även om J inte förstår din tjusning över den :-).
Jag förstår dig totalt!!

Ha det så himla bra.
Kraam
Melinda

bean emäntä - bea's sa...

Jisses, vilka godbitar! Såå fint och framför allt inspirerande!!

Tack för dina snälla kommentarer och tipset, nu har vi pllättar i luften även i trädgården!

vosges paris sa...

awesome pictures!

envilsenloppa sa...

Önskar jag varit med , jag kunde ha suttit som en liten Loppa bakom ditt öra och kikat på allt det vackra !!
Ser fram emot mera bilder !!
Kraam !!