lördag 30 maj 2009

Spegel

Äntligen har jag haft lite tid att fotografera några av mina inköp ifrån Danmark. Så här kommer några bilder, ni får se fler under nästa vecka!
ö
Vi sprang på otroligt många loppisar och ett av mina absolut bästa fynd var denna stora gamla spegel med sitt slitna glas. Hon som sålde den hade hur mycket fint som helst, massor av vackra saker ifrån Frankrike. Trodde definitivt att den skulle vara jättedyr men den blev min för 100 kronor, gissa om jag var glad!!!!!!
l
Så nu har den kommit upp på väggen ovanför det ena månbordet här i vardagsrummet. Bilderna gör den faktiskt inte rättvis, den är mycket vackrare i verkligheten!
k
Just nu har jag syrener överallt i huset, doftar ljuvligt! Bäst att passa på att njuta av dem för de blommar snabbt över. Kannan som syrenbuketten står i köpte jag i butiken Mille Malou, mer bilder därifrån får ni se under nästa vecka.
Ha nu en härlig pingsthelg!
Kram Marie

58 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan Marie!

Vilken underbar spegel! Och så somrigt och vackert det ser ut hemma hos dig med alla underbara syrener. Mina har redan börjat bli lite bruna, snyft! Men nu kommer ju snart pionerna istället:) Blir alltid så sugen på att ta en Damnmarkstripp i inredningens tecken, när jag läser dina inlägg!! I sommar blir det nog äntligen av för mig och syrran.

Stor kram och mysig pingsthelg/ Amanda

lantluft sa...

Danmark har så fina saker. Den där spegeln var verkligen fin och passar fint hemma hos dig. :)

Beas barnslikheter sa...

Spegeln var underbar och jag tycker verkligen att det framgår av bilderna hur fin det faktiskt är. Är den då ÄNDÅ finare i verkligheten som du skriver, så har du gjort ett riktigt, riktigt fynd! :-)

rosenskära sa...

Du har ett så vackert hem Marie! Och det syns verkligen att du älskar att använda blommor till att förhöja!

Jag har precis kommit hem från min lördagsloppis men det blev ingenting idag, då känns det tomt och som att "luften går ur". Missade ett fantastiskt gammalt arkivskåp, i svart, rejält slitet som precis fick på sig en SÅLD-lapp, för 30 kr.... Aj, aj, aj!

Får nog glömma det snabbt.

Ha en fin pingsthelg och så hoppas jag att du blir firad imorgon!

Lena

Lilla huset på prärien sa...

Ahh så tjusigt!! Jag längtar så tills jag får komma upp och botanisera där i ditt fina hus, titta på alla fina saker och dricka en god kopp kaffe!! Har faktiskt provat ditt Hjo-kaffe nu och det var inte illa faktiskt *ler* Fast Zoegas vinner!

Ha det gott goa du! Mys på mammas dag imorgon.

Kram Jenny

Kristin sa...

Hej Marie! Det var verkligen en fin spegel, och vilket pris sedan!!!! Söt kanna också, har förstått att Mille Malou är en härlig butik. Kram till dig och familjen!!!
/Kristin

Grodmamman sa...

Underbar spegel till ett mycket bra pris!:) Är så fint när speglarna är sådär slitna!
Ha en bra helg!
Kram

Hulda sa...

Helt fantastisk at du fikk det flotte speilet til kun 100 kr. :) Der var du virkelig heldig! Nydelig bilde fra stua, så vakker den hvite kruvstolen din er.

livetpåfyran sa...

Jag älskar vackra speglar med! Den var ju jääättebillig och superfin!

Kanske hittar jag någon i Turkiet...

Ha en underbar pingsthelg du med!!

Många kramar från Pia

MiaMaria sa...

Hej!

Speglar av alla de slag är ju bara så fint och denna med rosor är ju så vacker! Ett bra köp också....

HA´en skön helg!
MiaMaria

moni sa...

ååå jeg er bare så glad i danmark, det er sååå mye vakkert der:) Speilen var kjempefin, helt lekker:) Ønsker deg en fin helg:) klem

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Åhvilken fin spegel..lovely..älskar glaset så snyggt!!

Jag ska till Jyölland en veckan isommar..ska ta ochse om jag kan hitta loppisar där..

Kannan är urfin..såmysigt med syrener.
ha en fin helg..
Kram Anna

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Himla läcker gammal spegel, grattis till fyndet! Här är det också syrener i varje vrå, doften är bara så ljuvlig!
Ha en härlig helg,
Lydia

My home is my Castle - by Kari sa...

Det speilet var helt nydelig :)
Og passet perfekt hjemme hos deg..

Ha en fin pinse
Klem, Kari

Loppisliv sa...

Hej Marie! Härliga bilder från Honning og Floras trädgård, vilken inspiration jag fick nu. Spegeln du köpte är otroligt vacker, och vilket fint mönster på den och det krackelerade glaset, superfin verkligen. Jag har blivit alldeles knas efter gamla ting nu och vill nästan inte köpa något nytt längre...hihi Vet du vad vi håller på med i helgen..?? Vi lägger in trägolv i finrummet som ska bli vitt...äntligen, som jag har avskytt just det laminatgolvet vi har haft där inne, kommer att bli underbart hoppas jag med vitt och ljust. Trevlig pingst och Kraaaam Paula ( ps: Wilma hälsar och tackar för komplimangen)

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Tack söta du för din hälsning! Det har varit så mycket på sonens förskola den senaste tiden så jag kan förstå att du har haft fullt upp! Den där spegeln är ju helt enkelt underbar! Vilket otroligt fint fynd! Jag kan tänka mig hur vackert det kommer bli i vinter när du tänder ljus framför den som får spegla sig i det gamla glaset! Vet du vad? jag håller på att bearbeta mannen att han o jag ska åka söderut några dagar i sommar och gå på loppisar och bo på mysiga B&B. Jag tror t o m att jag kan få honom över sundet!!! Den goda ölen gör väl sitt till;) Om du har tiden och lusten så skulle jag bli SÅÅÅ tacksam om du kunde maila mig en "måste-lista" på loppisar/ affärer söderut?
Hoppas att du får en riktigt mysig och solig morsdag med många kramar från dina söta flickor!
Största kramen från Maria

Birgitta sa...

Hej. Vad fin spegeln blev på väggen. Och vita syrener överallt i huset. Det luktar ju så gott och är så vackert.
Ha en skön pingsthelg nu.
Kram Birgitta

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh jag älskar när speglarna har så där slitet glas...underbart!!!

Så fint det är i rummet, jag tycker att det är ett underbart rum...kakelungnen och månbordet och jättefint med kroppbrädan där ovanför dörröppningen!

När jag måste flytta min (pga att vi skall riva köksväggen) så skall jag nog också hänga min över dörröppningen sådär. Sedan vill jag ju ha ett par gamla slitna jalusidörrar vid sidorna också..suck...var kan man finna sånna? Jag tror att det blir till att åka till Frankrike i sommar *hihi* Tänk vilka loppisar man kan stöta på där...ojoj

Kram goa vän!!!
Mia

Ps tack söta, för att du besökte och skrev en rad till Amanda! Hon blev såå glad och ville att E och V skulle komma med en gång!

Kerstin sa...

Heisan O=)

Så skjønt speil du kjøpte deg...bra pris på det også=)

Ønsker deg en herlig pinse aften
Klem Kerstin

jakt,skor,barn,inredning sa...

Alltså fick du den för 100:- ? Vilket fynd! Nilla

Marits vita skrin sa...

Vilket jäkla fynd...
100:-, den var ju jätte fin med sitt slitna glas

Ha en fortsatt härlig helg i sommar värmen.

Kram kram
Marit

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh, äntligen visar du nåt som du köpte...hii..hii..som jag har väntat ;)
Ojj, jag förstår att du köpte den spegeln, ljuvlig helt enkelt, och billig !! Ibland tror man inte det är sant då man tittar på prislappen, aldrig är man väl van vid att nåt är billigt som man vill ha...eller hur ? Så då blir man nästan galen av lycka då det faktiskt inträffar ibland..
Jag var på en loppis idag, hittade precis en sån badrums spegel som jag har velat ha i flera år..jag kollade på prislappen..50:- !!! Vaaa, fattas det en nolla eller...näpp, 50 pix , lyckan blev total...jaa, du vet ju hur det känns.. !! Nu är det ju så att vårt badrum..hrrmm, det är ju världens fulaste, men i mina drömmar så vet jag hur jag vill ha det, och att börja med en spegel är ju inte dumt det heller, fast det tycker nog karln i huset...men så är det ju oftast..
ha nu en toppenhelg
Kraam Anette

STENLYCKA sa...

Underbar spegel och underbart rum.
Ha en fortsatt skön helg! Vänta med spänning på mer bilder från dina köp.
KRAM

Vit som snö sa...

Underbar spegel, det är så kul med loppis när det verkligen är loppispriser o inte rusar iväg alltför mycket!
Jag ser din matmöbel i spegeln, har en likadan men numera vit! Gissa om alla kring mej förklarade mej galen när jag målade den!
Kramis Cilla

Amanda sa...

Hejsan marie!

Fina syrener du har!!
jag plockar ofta det till mamma.
Elsa och vera får Jätte gärna komma och hälsa på, Du med såklart *hihih* :)


Amanda

Amanda sa...

Hejsan marie!

Fina syrener du har!!
jag plockar ofta det till mamma.
Elsa och vera får Jätte gärna komma och hälsa på, Du med såklart *hihih* :)


Amanda

Snuttan sa...

oj vad fin den är.
Gillar din blogg

Kram
Åsa

gamla skolan sa...

Så vacker spegel , och så fint den hänger ovanför månbordet ! Förstår att du är glad för den ! Önskar dig en riktigt härlig Pingstdag ! Kramar Susanne / den gamla skolan

LenaS sa...

men åh vilket underbart fynd! Den var verkligen vacker och vilket bra pris ;o)
Ha en fin dag!
kramis/LenaS

Fru Sirlig sa...

Det var ett verkligt fynd, så himla vacker med det nötta spegelglaset. Förstår att du blev mer än nöjd över ditt fynd. Det ser väldigt somrigt och fint ut i ditt vardagsrum och spegeln blev som pricken över i.Ha en fin Morsdag Marie!

Kram Heléne

Haga i Vitt sa...

Så fin spegel du fyndat, vackert med det åldrade glaset. Blir otroligt sugen på en tur till Danmark. Har ju så nära, men är där allt för sällan.
Kram Mia

Vita små hjärtan sa...

Vilket fynd! Å så himla vackert du har det!
Kram Agnetha

Älskade pion sa...

Jättevacker spegel.Visst är det härligt med syrendoften,jag springer också runt i huset och ställer syrener lite varstans. Ha det så gott! Kramar Ulrika

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!

Jag tycker absolut bilden gör spegeln rättvisa...man ser mycket bra hur fin den är...;)
Syren är helt uuunderbar....vi får ha den ute för allergiernas skull...men de är fina där med.
Synd att de blommar så kort tid tycker jag.
I år har jag i alla fall plockat en hel massa lillekonvaljer...
Har hittat ett vääääldigt stort lillakonvaljställe...;)

Ha en ny härlöig vecka, kram Katarina

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Vilket vackert spegelglas, jag förstår att du blev glad när du hittade den, till ett vrakpris dessutom!!
Den ser jättefin ut i vardagsrummet!
Kram kram Anna

Hege sa...

Hei!
For en nydelig blogg du har - virkelig en inspirasjons-kilde!!
Kjempelekkert speil- der gjorde du et kupp:-)
Denne siden kommer jeg tilbake til, ha en fin kveld.
Klem Hege.

Inspiration i vitt sa...

Din spegel är underbar Marie och speglar är svåra att fota. jag älskar gamla speglar och skulle kunna ha hur många som helst tror jag.
Kram på dig/Ingela.

Kerstin - Syster Grön sa...

Wow...100 kronor, vilket fynd!!

Jättevackra bilder, blir gaaanska avundsjuk =) på din härliga resa!

Nu i veckan blir det Danmark för mig och en dejt med min bästa "pusher", hoppas att jag får med mig många fina saker hem!

KRAM!! / Kerstin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej Marie!
Vilken underbar loppisspegel till kanonpris du fick tag på! Den passar perfekt över ditt månbord! Så himla snyggt! Ert hem är så vackert! Jag ser fram emot att se det live :D För vid ett annat tillfälle kommer vi! Du vet ju min känsla för er fina stad.
Hoppas du får en underbar vecka!
Kram goa vännen!
nina

C De-sign sa...

Vilken underbar spegel, och vilket FYND!!!!!! Jag kan förstå att du är glad över den. Ibland kommer inte sakerna till sin fulla rätt i bild....önskar dig en skön vecka! Kramar fr C

Anna sa...

Hej Marie!

Så vackra och somriga bilder du visar! Åh vilken ljuvlig spegel! Helt bedårande! Och så billigt du kom över den:) 100:- är ju ett riktigt kap!

Jag är grymt avis på din Danmarksresa:) Jag bara måste ta mig över i sommar!

Ha en härlig vecka!
Kram
:)Anna

Made in Persbo...Carina sa...

Vilken härlig spegel!
Jag fyndade också en gammal vacker spegel på loppis i helgen. Liten, rund med tennram för 15 kr. Sen var jag i en affär i förra veckan där jag hittade en spegel med jättevackert slitet glas men den kostade 200 och jag blev lite snål så jag köpte den inte men jag har ångrat mig hela helgen så när de har öppet nästa gång måste jag nog dit och köpa den om den finns kvar.

Ha det fint!
Kram, Carina

Liten Bod sa...

Åh så fin den var! Och vilket fyndpris, jag förstår att du blev glad :) Kram, Tina

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken ljuvlig spegel, fick du den för bara 100kr??? Vilket kap:)

Passar perfekt där över ditt månbord.

Ha en jättebra vecka,
Kram Jenny

Jillsan sa...

Vilken underbar spegel och vilket underbart pris, som hittat!!
Ha det gott!

Designe sa...

Så vacker spegel och så billig oxå! Jättefina bilder från dig! Härligt med shoppingresa i Danmark!
Ha en fin vecka! Kram :)

Hem T Gårn sa...

helt fantatiskt! tänker varje år att jag ska dit men nu är det bestämt , nästa år skaaa ja dit, vilken inspiration, kram maria

Moa sa...

Hejsan ! :)

Vilken underbar spegel du köpt - helt ljuvlig!

Fina bilder du visar , som vanligt :)

Hoppas allt är bra med dig !

Kramar Moa

Våglyckan sa...

Vilket fynd! Jättefin spegel!
Ha en bra vecka!
kram från mig
/maria

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Vilka underbara bilder du visar ifrån Danmark. Detta ljuvliga land...är mässan öppen för allmänheten?
Spegeln ser jättefin ut, kul att kunna fynda så där.

Dina syrener ser ljuvliga ut också, hoppas att mina föräldrars syrener inte har hunnit slå ut när jag kommer hem på besök.

Kram.

Kicki sa...

Vilken vacker spegel.
Det är så härligt att göra loppisfynd.
Det var roligt att kika in på Din blogg. Mycket fina bilder och inspiration...och kul med någon på nära håll eftersom jag också bor i Västergötland.
Jag tittar nog till Dig igen.
Kram
Kicki

mig & alice sa...

AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH, vad fin den var Marie, vilket spegelglas...och ramen med rosor!!!

Och 100 kr???
Jag tror att jag hade hjulat ut ur den loppisen, hahaha.

Jag satte upp en av mina absolut vackraste speglar på en vägg härom veckan. Grejen var den att det var en dörr brevid så Janne sa till mig att den där kommer att åka ner när som helst när någon slänger upp dörren.
Äsch sa jag, inte då...dagen efter så gjorde jag det själv :-(.
Som tur var så gick inte hela det gamla vackra spegelglaset i kras utan en perfekt skärva bara...så den får jag väl limma fast. Det räknas väl inte som 7 års olycka då heller va??!!

Ha en bra vecka vännen min.
Kraam
Melinda

Heidi sa...

Hej Marie,va fint loppisfynd :) Jag kommer ofta hit och tittar på dina härliga bilder. For jag länka dig i mitt blogg?

hemtrevnad marie sa...

Superfin spegel Marie!!
Jag gillar ju också gammalt slitet glas och har några stycken speglar, fast priset på din är nog oslagbart billigt!!!
kraam

Flaggduken 2 sa...

Mycket fint spegel-fynd du gjort!
Kram Petra

Annas skattkammare sa...

Underbar spegel du fyndat Marie! Jag och sambon funderar på Köpenhamn till helgen, var det där du var? Isåfall, har du några tips till mig, på butiker och loppisar? Vore snällt! =)
Kram /Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Ojojoj, vilket KAP. Den är ju helt underbart fin:)
Och syrener. Jag håller med. De är ljuvliga!
kram Lallis

Levindas Värld sa...

Men oj vilken underbar spegel du hittat - och priset sen, gud vilket fynd!!!

Jättevacker i färgen och slitningen, förstår att du är glad :)

Ha en fin helg!