söndag 10 maj 2009

Trädgårdsdetaljer

Efter flera dagar med regnskurar skiner solen idag på makens födelsedag, men det är ganska kallt och blåsigt så vi kommer tyvärr inte kunna sitta ute och fika. Regnet var verkligen välbehövligt och de senaste dagarna har det fullkomligt exploderat i trädgården, tänk vilken vacker tid det är nu.
l
Mitt vita kors har legat ute hela vintern för att jag ville att det skulle få ett lite slitnare utseende och nu har det blivit härligt rostigt lite här och där.
k

Lite "bra att ha saker" på en hylla ovanför planteringsbordet.
l
En zinkbalja med penséer. Tycker att det är så vackert med blommor och zink ihop, det lite råa ruffiga zinket mot skira ljuva blommor.
l
Humlen har börjat slingra sig upp i päronträdet.
l
Några kvistar med körsbärsblom fick följa med in och står nu på skrivbordet i min lilla pysselhörna.
l
Önskar er alla en fortsatt fin söndag och en härlig start på den nya veckan! Kram Marie

58 kommentarer:

Malin sa...

Nydelige stemningsfulle bilder:)

God klem Malin

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Marie!
Gratta J så mycket på födelsedagen! Ser fram emot bilder av blomsterexplosionen. Hoppas att ni får en skön söndag,
kram Maria

Hulda sa...

Flotte detaljer fra hagen. Jeg er også så glad i sink og blomster, plantet noen stemorsblomster i sink i går, jeg også. Den boksen med hyssing har jeg også, har en uten tekst, og en med. Søte. :) Slikt gjør seg så godt i hagen, ja inne også. :)

moni sa...

utrolig lekre bilder du viser:9 stemorsblomster i sink er nydelig:) Ønsker deg en nydelig søndag:) klem

Inas sa...

Hej Du!
Mycket vackert...Ha en bra dag och vecka goa kramar Ina

Vit som snö sa...

Härliga njutbilder!
Ha en skön söndag!
Kram Cilla

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Vakkert, vakker.
Nå var det noen dager siden jeg hadde besøkt siden din, og her var så mye herlig inspirasjon å drømme seg vort i. Nå har jeg kost meg leenge.
Takk for at du deler med oss.

Ha en herlig uke
:)

Lisas torp sa...

Så ljuvligt härligt med alla fina sakerna! Snörburken har jag också vid mitt planteringsbord! Fint med kombinationen, zink, rost och grönt!
Ha det gott!
Kram
Lisa

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fina bilder!
Här är också solsken men iskalla vindar så jag håller mig från trädgårdsarbetet idag.

Gratta maken på födelsedagen. Kram Marie

Hemmalycka sa...

Åhh vilka vackra trädgårdsdetaljer.
Grattis til maken.
Kram Kram
Åsa

jakt,skor,barn,inredning sa...

Härligt att han fick lite sol på sin födelsedag. Här har det också börjat explodera i krukor och rabatter. Nilla

Loppisliv sa...

Efter regn kommer solsken, regniga veckan var trist men det behövdes verkligen, det märker man ute nu...oj vad allt har tagit fart. Har varit ute hela dagen och grejat i trädgården idag, det är ju så härligt med sol igen. Var bara tvungen och ta en liten paus titta in bli lite inspirerad :-) Mmmm så vackra bilder Marie. Ha en fin söndag och Hälsa maken Grattis på födelsedagen. Kram Paula

Marina sa...

Härliga bilder! Inspiration får man som vanligt mycket av när man kollar runt i bloggvärlden. Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Jättefina detaljer...och visst är det en underbar tid nu!!!

Stor grattiskram till J! Här skiner solen så fint, skickar över en famn med strålar till er.

Vad fint korset blivit över vintern, jag kommer ihåg när du köpte det och önskade att det skulle få lite mer patina :)

Kraaaam
Mia

Kallholmen sa...

Vilka fina detaljer du visar.
Håller med dig om att det grova zinkiga och rostiga är fint till skir växtlighet.
Kram Carolina

Magny sa...

heia marie,- så vackre bilder, slike hagebilder er bare himla vackert...
magny

rosenskära sa...

Hoppas ni fått lite sol på näsan ändå! Här kunde vi faktiskt sitta ute till eftermiddagsfikat, om än med en filt runt oss. Jag hade bakat hallonpaj eftersom mor o far var på besök, koltrasten sjöng för oss - härligt!

Jag tror att du och jag är lika tokiga i blommor båda två!

Lena

Våglyckan sa...

Så mkt fint och proffsiga bilder.
Ha en bra vecka
kram från mig
/maria

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Otroligt vackra bilder du visar!
Jag har också mina penseer i zinkbaljor.

Har haft en bloggpaus, så nu har jag mycket att ta i gen hos dig.

Ha en skön söndag

Kramar L

Viola sa...

Underbara trädgårdsbilder fårn ditt hem, visst är det som vackrast júst nu...tänk om....man kunde bara få njuta,,,,kram

spetsar och änglar sa...

Underbara bilder!!!!

Kramis
Heléne

husvidhavet sa...

Fina bilder du visar å du... grattis till "Månadens blogg" i lantliv.
Håller med om motiveringen -Kul!!
Ha en bra vecka!
Kram Marith

Guldkant På Livet sa...

Vacker bild fr din pysselhörna och humlen som börjat växa, lycka! Och korset blev ju så snyggt av att ligga ute, så praktiskt med vårt "mode", man behöver helt enkelt inte bry sig så mycket, det blir bara snyggare!

Hälsa och gratta Herr Ranunkel!

Mari.

Kerstin sa...

Nyter av de vakre stemningsbildene dine Marie...

Det er en deilig tid.håper bare varmen kommer tilbake snart..

God uke til deg
klem kerstin

STENLYCKA sa...

Vackra trädgårdsbilder!
KRAM

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej!
Här är jag...planteringsbord-samlerskan :) hehe...nämen jag samlar på inspirations bilder, och nu funderar jag om du har lust att dela med dig av din bild på ditt planteringsbord, om jag lovar att länka och nämna din blogg ??

http://vitaranunkler.blogspot.com/2008/08/rnnbrskrans.html

Här är min sida med alla planteringsbord:

http://mineden.blogspot.com/2009/01/planteringsbord.html

Tulipa sa...

Hej Marie!
Grattis till mannen i huset!

Vackert väder har det varit men lite blåsigt. Dock njuter man ju av att värmen nästan återvänt...

Så mysiga trädgårdsbilder med allt det vackra pyntet. Korset är bara såå fint med lite rost på.

Humlen här hemma svingar sig också, så läcker i trädgården!

Önskar dig en fin kväll!

Kram Mariette

Fia... sa...

Jösses så fina bilder du visar!!!
Jätteroligt att se.
Kramar Fia

MiaMaria sa...

Visst är denna tid en så vacker tid...så mycket som händer på en och samma gång...det växer så det knackar och fyller trädgården med färg o doft.....

Underbara bilder frå din trädgård......

MiaMaria

Christina S sa...

Superfina trädgårdssaker! Zink är så fint mot blommorna. Kram Christina S

ÄnglarumsMia sa...

Vilka härliga bilder. Idag har det regnat här och jag har äntligen fått komma hem igen. Legat i sängen och hört regnet slå mot rutan också har jag varvat lite med att se en videofilm också. Hade nog varit värre att vara sjuk om det varit strålande solsken ute kan jag tro.
Men, nu kan det ju bli fint tycker jag. Solsken och fågelkvitter - det är medicin det :-)
Kram och hoppas du får en fin vecka nu.
Mia

Anns Gröna sa...

Härliga bilder du bjuder på! Fulla med inspiration och idéer! Får mycket sånt när jag tittar på din blogg!
Ha det gott!
Kram
Ann

Mamma C sa...

Tur att solen kom fram på födelsedagen. Vilka fina och underbara bilder du visar. Ha en bra ny vecka.
Kram Mamma C

Rosenvit sa...

Så fint du har det.
Regnet kom verkligen till nytta. Har nästan hört hur det expolderat i landen av grönska som slår ut.
Vilken fin burk för trädgårdssnöre.

Kram
Anna

H elle K sa...

Er bare ett ord, VAKKERT, nyt våren og sola. Kristin

Evans sa...

Hej! Tråkigt att ni inte kunde vara ute och fira födelsedagen. Men det behövdes lite regn. Du visar så ljuvliga bilder. Ha det gott/Eva

Lilla huset på prärien sa...

Hälsa och gratta mannen så gott!! Nu är det sent för Jenny och det är dags att hoppa i säng. Dessutom gastar mannen om att han vill ha sin dator nu... ;)

Kram Jenny

Engelska Villan sa...

Hej söta du,
om jag ändå hade en trädgård som din... Då skulle jag också spendera all min lediga tid i den! Vi ska försöka ordna till vår baksida i år.
Hoppas din vecka blir bra!
Kram till dig från mig!/Anna

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen, tack snälla du för din rara kommentar hos mig.
Jag håller med det är helt oslagbart vackert med zink och blommor ihop och kannor och baljor i zink är fina loppis skatter.
När träden går i blom är det så fint att dekorera med kvistar precis som du har gjort men du gör alltid fint Marie.
Ha en go vecka och kram på dig/ingela.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till mannen.
Härliga bilder, ditt kors är så ljuvligt vackert! Zink mot skira blommor är också så superfint!
Hoppas du får en fin ny vecka med mycket sol!
Kram goa vännen!
nina

Lundagård sa...

Kul idé att faktiskt låta saker och ting stå ute under vintern för att skapa lite intressantare yta! Alltid kul att kika in i din inspirerande blogg.

bean emäntä sa...

Tack Marie för all inspiration! Mycket vackert!
Mari

Jenny sa...

Hej Marie!
Jag blir alltid lika glad o inspirerad när jag kikar in hos dig, du visar så mycket vackert!

Det där korset är såå fint och vilken härlig patina det har fått efter att ha legat ute.

Grattis till maken!

Ha en jättebra kommande vecka,
Kram Jenny

mig & alice sa...

Jaa, tänk att det ska blåsa så ända in i baljan.

Vi skulle försöka att sitta ute igår när vi hade grillat, men icke sa nicke. Det var bara att plocka in porslinet igen.

Vill ha lite värme nu...man blir ju bortskämd på direkten när det varit varmt ute.

Vilka vackra planteringar du gjort, håller med dig om att det är vackert och sirligt med det lite råa zinken mot det ljuvliga blommorna.

Jag hittade en cremefärgad thekanna på väh hem ifrån bloggträffen. Kostade endast 20 pix,, att det var en nagg ur locket gjorde inget..den får stå i mitt överfyllda skåp iallafall :-).

Önskar dig en bra vecka vännen min.
Kraam
Melinda

Fransk inredning sa...

Tack för din gulliga kommentar!Underbara trädgårdsbilder!Nu blir jag inspirerad....Hoppas att ni hade en fin födelsedag för maken,trots vädret! Ha en fin vecka Kraam Susanne

Jillsan sa...

Hej Marie!
Hoppas att du har haft en underbar helg, visst var det härligt med regnet, det behövdes verkligen. Vilka härliga bilder du har lagt ut!
Ha det gott!

liven sa...

Grattis med overstått bursdag i huset :o)
så flotte bilder fra hagen!!
Det er en fantastisk tid vi er i nå.....det gjelder om å nyte dagene:o)

Ha en fin ny uke:o)

In my house sa...

Nämen guuud i himelen vilka snälla ord du skrev hos mig,,, va glad jag blir!!!!! =) =) tack tack...

- Vi älskar att dona å att ha projekt pågång!!!! =)

- Visst har vi en härlig tid nu,,, man måste stanna upp å njuta,,, för tiden går dock allderles för fort!!!!
Ha de gottit å tack igen kraaaam j

Annelie sa...

grattis i efterskott till gubben din! underbara bilder, ja korset vart riktigt rostigt o fint, så där håller jag oxå på, ibland slänger jag ner grejer i vatten hink oxå så går det ännu fortare, folk tycker man är knäpp, hahaha, ha det gott, kram annelie

Designe sa...

Ja, det exploderar verkligen ute nu! Nu är den bästa tiden tycker jag! Fräscht grönt och nytt! Hihi..jag har lite samma tema i mitt inlägg..zink och blommor! :)
Kram

B E L D E C O R sa...

Hej Marie!,
i found your blog and i have to say, your pictures are so amazing and beautiful.
Many greeting from Germany
Bine

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Ljuvliga bilder.

Det skall ju bli sol hela veckan så jag förstår att DU skall vara i trädgården och fixa.

Lyckost Dig som skall till det underbara Danmark igen.

Jag har inte varit där på länge och jag missar än en gång årets upplevelse.
Men nu har jag bestämt mig,
nästa år skall jag absolut dit!

Får njuta av allt det vackra sen via dina bilder.

Sköt om dig vännen och ha en bra vecka
Kramisar Jeanette

Liten Bod sa...

Ja, tänk att saker blir finare om man glömmer dem ute :) Härliga bilder! Kram, Tina

Em sa...

Underbart uteliv hos dig!
Bjuder du på fika? *ler*
Kram Em

Lilla Ugglebo sa...

hallå där!

Ååå vilka ljuvliga bilder du tar jämt!
Visst är det en riktig lisa för själen att vara utomhus o plantera o grejja...
jag har varit ute så mycket jag kunnat den här helgen...man blir glad av det...;)
Kram Katarina

Fru Sirlig sa...

Jag håller med det är verkligen fint med kontrasterna av skirt och ruffiga hihi var det så du kallade det. Jättefina bilder!!

Kram Heléne

Mitt hem är min borg sa...

OOOOO.. Så mycket fint till trädgården.. Zink och rost kan man inte få för mycket av..
Så underbart med körsbärsblommorna oxå..

Kram på dig!!

disa sa...

情趣用品,情趣,A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片,成人漫畫,成人文學,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風