tisdag 16 juni 2009

Flera loppisfynd

Ni kräks väl snart på mig och mina loppisfynd, känns som att jag snart får döpa om min blogg till loppisbloggen, hihi. Men nu är det ju högsäsong för alla underbara loppisar överallt, så det är ju nu man får passa på om man vill göra några fynd!
k
Loppisen jag var på i söndags var nog den bästa jag har varit på någonsin, så mycket fint och så fantastiskt bra priser. Det var inte bara det lilla zinkbadkaret som fick följa med hem utan här följer nu lite fler saker. Blev löjligt lycklig när jag hittade den vackra brevpressen. Har aldrig sett en sån på loppis förut och dessutom hade jag lyckan att hitta inte bara en, utan två.
k
Ramarna och kannan i bakgrunden blev också mina för en guldtia styck.
j
Sen kanske ni skymtar lite av bordet som alla sakerna står på? Det hittade jag också på loppisen! Ett ljuvligt slitet gammalt trädgårdsbord i nästan precis samma färg som vårat tv-skåp. Hade först tänkt att ha det ute, men just nu känner jag att jag bara måste ha det inne. Tror att jag är lite förälskad i det, hihi. Så nu har det fått flytta in i vardagsrummet och det ena månbordet har istället fått flytta ut till ett annat ställe i huset.
k
Ha en fortsatt bra midsommarvecka!
Kram Marie

52 kommentarer:

livetpåfyran sa...

Gokväll Marie!
Du är inte kvällstrött du:) vad jag gör uppe? fastnat i vinkelvolten...*fniss*

Du jag förstår om du gillar det bordet, det lilla man ser, ser ju helt uuuunderbart ut!! Vilken makalös loppis du har hittat...visst blir man galet lycklig över fynden:)sommar=mkt loppis!!

Nej nu ska jag tvätta bort mascaran och dra täcket över huvudet, kram Pia

corrina sa...

Vaddå, inte blir man trött på att se loppis fynd, vi lever ju för fynd eller? Jag tycker att det är kul att se vad andra kan hitta och göra utav dem. Så fortsätt du. Kram

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Man kan aldrig få nog av vackra loppisfynd! :)

Jättefina fynd och bordet..åh mmm helt underbart!!! (bordsälskaren, du vet hihi). Hade också haft det inne så att jag kunde titta på det ofta ;)

Kraaaam
Mia

Kallholmen sa...

Fattar inte att man blivit en Loppis-nörd igen...trodde jag kommit över det men icke...!
Man kan aldrig få se för mycket av fynd...
carolina

ÄnglarumsMia sa...

Men, vad härligt! Tänk att du hittade en sån där brevpress! Så kul Marie!
Jag önskar mig också en sån, sådär riktigt jättemycket vet du....
Men, jag är ju i stort sett aldrig på loppisar så jag får väl antagligen nöja mig med drömmandet också får jag passa på att glädjas med dig istället.
Du får gärna fortsätta med din "loppis-blogg". Jag bara njuter jag förstår du och det är så underbart......
Önskar dig en riktigt fin midsommar!
Stor kram Mia

envilsenloppa sa...

Inte tröttnar vi på dej och dina loppis fynd , aldrig !
Mmm gillar brevpressen , hittade oxå en fast en annan modell för ett tag sen , de är svårhittade !!
Men bordet , WOW !
Sussa sött !
Lotta

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen,
jag blir då inte uttråkad av dina loppis fynd, jag tycker det är så roligt och se vad du fyndat.

Ditt zinkkar var underbart, förstår om dina flickor vill bada i det.

Vilken otroligt snäll mamma du har som rensat allt hos dig, här ser min tomt ut som att vi hade huset på en naturtomt, igenväxt men andra ord. kanske jag hinner lite nu när jag snart går på semester.
Kram på dig/Ingela.

Anonym sa...

Hej Marie! Bara fortsätt och visa dina loppisfynd. Gillar det jättemycket. Även jag hittade en för mig ny loppis idag!! Blev glatt överraskad och gjorde många fynd. Har ställt undan lite möbler som jag ska få hämta på lördag. Trots att det egentligen är fullt i förråden och målarprojekten står på rad, men det är ju snart semester...:) Ska även göra mig ledig för en viss annan loppis nästa helg... Hoppas det blir bra väder i din fina stad. Vill inte missa den! Sugen på en knoppbräda till sovrummet! MVH Nellie

Tant Blå - inredningsbutik i Sala sa...

OJ vad fina saker du hittade på loppise´n, brevpressen var väldigt fin, och allt det andra likaså.....
Roligt med loppisar, det är som att gå på skattjakt,alltid hittar man nåt.
Kram Kathrine

Guldkant På Livet sa...

Ljuvliga loppisting, sånt som vi vill se ju!!!

Vilken gammaldags romantik, och tavlor med guldkant, vad kan man mer önska: )

Vilken otroligt vacker brevpress och bordet, yes!!!

Jag visar loppisfynd på min blogg i dag med och solen skiner, man kan inte fatta det är sant!

Onsdagshälsningar!!!

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh inte lessnar man på loppisfynd, du kan visa det varje dag om du vill..hii..hii..det är sååå himla härligt att få se vad du har fyndat, sånt som inte finns någon annanstans...Himmel vad fina saker du hittade, visa mer av bordet sen..
Jag visar också loppisfynd idag !!
Ha det gott
Kraam Anette

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Marie!1
oh jag läser ikapp här och du är väl en riktig turtjej du.. vilka loppisfynd alltså
blir grön av avund
kan förstå din förälskelse

underbar fynd!!

Kramar och en härlig midsommar

Ann-Catrin

LenaS sa...

Tröttnar på att se loppisfynd? Knappast, bara älskar att se vad andra shoppat ;o) du hade verkligen hittat en massa fina saker, brevpressen var bara så himla fin!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Kerstin sa...

ÅÅå man blir jo aldri lei av lopper... gjør man ???.

Jeg bare gleder meg enda mer til vi skal til Sverige i sommer. jeg.....

Ønsker deg en fin dag...
Klem kerstin

emilias gömmor... sa...

Hej Marie!

Vad vore livet utan loppisfynd. Denna enkla glädje och lycka som man får, att man har gjort ett kap för nästan inga pengar! Bordet verkar väldigt fint. Vi kanske får se en bild på det...

Kram Mimmi

Made in Persbo...Carina sa...

Hej du!

Alla vi bloggerskor verkar ju vara lite galna i loppisfynd så inte tröttnar vi på att se allt det vackra du fyndar.

Förstår att du är lycklig över senaste loppisen, det var ju underbara ting du fyndat!
Ramarna skulle jag vilja lägga vantarna på. Jag har flera ramar i svart och guld själv men jag skulle kunna samla på mig hur många som helst. ÄÄÄlskar dem!
Brevpressen var ju supersöt också och bordet verkar ju hur fint som helst.

Jag kan inte bestämma mig om jag ska måla drängskåpet vitt eller grått.
Tapeterna i rummet är ju grönmönstrade, kakelugnen vit, en ikea-byrå är vit, sängarna och sängborden bruna i träimitationsmålning. Hjärnan säger...inte en färg till utan måla det vitt. Hjärtat skriker, MÅLA GRÅTT!

En liten tanke, om jag trots allt skulle måla skåpet grått så får jag ju nästan ta och måla föräldrasängen grå också.
L´s säng ska så snart hans rum är renoverat flyttas dit. Sängborden vill jag inte göra något med för de är så fina i orginal. Så var det ikeabyrån också. Den är nog svår att måla men det gör nog inte så mycket om den är vit.

Mycket funderingar, och du som inte ens sett hur det ser ut. Jag får ta och maila dig lite inofficiella bilder nån dag *hi, hi*.

Hur går det för er med magsjukan hemma? Hoppas Vera är bra nu och att ni andra slipper undan. Magsjuka är INTE kul!

Kramelikram på dig och skulle vi inte höras igen innan midsommar så passar jag på att önska dig en riktigt mysig och go midsommar nu!

Kram på dig!
/Carina

mormorelsie... sa...

Undebara loppis fynd du har gjort.
kram
ninni

rosenskära sa...

Nähä du, om man är typen som tröttnar på att "åååh-a" åt andras loppisfynd, är man nog fel ute i bloggvärlden! Det är ju just den där vetskapen att man kan få sådana totala adrenalinkickar som är hela motorn!

Sitter här med kaffet och njuter, börjar lite senare idag och barnen har åkt med mormor och morfar till Halland så här är så tyst i huste att jag hör klockan ticka - ovant...

Ha en riktigt fin helg goa Marie, jag ser såå mycket fram emot att få träffa dig och din fina familj!

Kramar
Lena

My Lovely Things sa...

Godmorgon Marie!!
Åh vad fina fynd..Så roligt att du har fyndat så mycket man blir så glad för billiga fynd..Det känns verkligne som skatter..

Ramarna är så fina..
ha en fin fin dag..
Kram Anna

Jenny sa...

Hej Marie!
Nej, vi har inte tröttnat på att se dina loppisfynd, vill se mer:)

Ljuvliga sake du fick med dig hem, de där brevpressarna tyckte jag om!

Ha en jätteskön midsommar,
Kramis Jenny

Älskade pion sa...

Vilken lycka,vilka fina grejer du har kommit över.Skulle också ha viljat vara på den där loppisen. Ha en bra dag. Kram Ulrika

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Jag tröttnar aldrig på loppisfynd - det är bara kul att folk visar vad de har hittat! Ni har ju oxå så billiga priser där i Sverige... Jättefina fynd - hoppas du visar bordet snart! Ha en skön midsommar!

Sussi's dreamzone sa...

Nej, man tröttnar aldrig på loppisfynd :)
Ha en underbar midsommar!

Room design studio sa...

lovley collection!!! very nostalgic ..

Ina sa...

Wow vad mycket fint du fyndat!! Blir lite avis på bordet, riktigt fint och de är så fin att ha inomhus. Mina loppisfynd lyser med sin frånvaro denna sommaren än så länge. Har hittat lite småpryttlar men inga wowfynd.
Hoppas allt är bra med dig!!
Kram Ina

Lilla huset på prärien sa...

Ahh din lilla räka vad du kan fynda!! Jisses amalia vilka coola saker du drog med dig hem. Tur att man inte var på den loppisen, då hade jag nog gråtit en skvätt. Fanns det någonting kvar när du hade gått fram *ler*

Tack för din gulliga kommentar!! Nu ses vi snart igen!

Kram Jenny

Lina sa...

Oh Lyllos dig! Jätte fina saker!! HA en fin midsommar!!

Lisas torp sa...

Oj, vilken lyckoloppis! Jättefina saker du hittade och ovanliga!
Brevpressen är ju underbar!

Trädgårdsbordet är jag jättenyfiken på också!
Kram
Lisa

Börjelundskan sa...

......Ingen risk att man tröttnar på loppis inte. Vilka fina fynd du har gjort, brevpressen var ju ursöt, och bordet ,....de lilla som syns ser helt underbart ut. Vilken lyckos du är =)

Kram Cin

Anci sa...

Det är bara roligt att läsa om dina loppisfynd ! Jag blir inspirerad och får ha kvar hoppet om att jag också ska hitta något någon gång.
Visa gärna om du hittar mer !
Trevlig midsommar

Kram

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

hihi inte tröttnar vi väl på dina loppisfynd, de är ju dem vi lever på!

Jag har precis kommit hem från semestern. Sköna 2 veckor i soliga Turkiet gjorde gott!
Nu är det fullt upp att titta in till er bloggisfavoriter. Mycket tid tar det men oj så mycket fint!

Massor med kramar Anna

Birgit sa...

Tittar ofta på din blogg. Du gör så fint med rosor på dina bilder.
Har själv idag varit på loppis och köpt två vita skålar och en glasflaska.
Kram

A home far away sa...

Som vanligt helt underbara fynd!

Ha en fin kväll
Kram Gunilla i Singapore

husvidhavet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
husvidhavet sa...

Men det gör väl inget att du visar många loppisfynd det ger ju oss andra mer inspiration...
Ramarna var jätte snygga, blir intressant att se vad du fyndar nästa gång!
Ha en sköm midsommar!
Kram Marith

helen sa...

Ingen risk att man ledsnar på loppisfynden som du visar, man önskar bara att man hade hittat lika fina grejer själv.. ;-)

En brevpress har stått högt på min önskelista, i många år, men jag har aldrig hittat någon.

Vilka ljuvliga rosor du har med på bilderna. Växer dom i din trädgård?

Ha en härlig midsommar!

Kram!

Mamma C sa...

Så mycket fint du hittat på loppisen. Sådan där med kortet i har jag på min farmor och hennes syster när dom var små. Kanske var poppis i början av 19talet
Kram Mamma C

Snögården sa...

Hej !! Vi kräks inte , det är ju det som är det underbara med hela idén. Loppis ,Loppis jag är lika dan.
Ha en underbar midsommar.
Kran Anni Snögård

Jeanettes hus sa...

Hej Marie,

Vi kan nog aldrig få nog av att se varandras loppis fynd. Vi alla shabbisar älskar ju loppisar.

Tänk så miljö vänliga vi är som tar hand om allt som annars kastats bort!!!!!

Härliga fynd du gjort.

Önskar Dig en härlig midsommarhelg.
Solen kommer att lysa på dig!
Kramisar Jeanette

Mamma Millan sa...

ÅÅ så mycket fina loppuis fynd!!!

Ha en fin midsommarhelg!
~~♥Många kramar Millan ♥~~
~~¨¨♥¨¨~~

Loppisliv sa...

Vilka kanon fynd du gör jämt Marie. Brevpressen och ramarna...wow!! Bordet ser underbart ut, precis rätt ruffigt och färgen. Längtar efter att få se det på plats. Jag vill också få in lite grönt uppe i vårt vardagsrum. Tycker det är lite färglöst och något behövs så det lyfter lite. Man har ju så många planer jämt. Är sååå sugen på att åka på loppis nu snart...känns som evigheter sen jag besökte ett. Trevlig midsommar om vi inte hörs innan. PS: Tack för mailet :-) Kram Paula

Vita små hjärtan sa...

Å vad härligt med fina fynd!!!
Trevlig midsommar!!!
Kram Agnetha

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Om jag mår illa här, så beror det inte på loppisfynden utan på avundsjuka, efterosm du hittat så mycket fint...
Ooh den lilla brevpressen... Kommer ihåg att min mormor hade en sådan..Tänk om den hade funnits kvar nu!
Då hade jag nog inte mått så illa! hihi
kram
marie

Designe sa...

Jättefina fynd och vad du än köper så gör du så vackra arrangemang! Njuter av bilderna!
Ha en riktigt härlig midsommar! Kram :)

Hanna sa...

Att titta på och läsa om andras fynd tycker jag är inspirerande och roligt, så fortsätt du bara ;)

Trevlig midsommar!

sara på hedepipan sa...

underbart att höra om loppisfynden det är ju roligt.
trevlig midsommar kram sara

Amanda sa...

Hejjjj marie,

fina bilder!!!
Är du förälskad i ett tv skåp :)
man får grattulera *hihi*


AManda

Amanda sa...

Hejjjj marie,

fina bilder!!!
Är du förälskad i ett tv skåp :)
man får grattulera *hihi*


AManda

Amanda sa...

Hejjjj marie,

fina bilder!!!
Är du förälskad i ett tv skåp :)
man får grattulera *hihi*


AManda

C De-sign sa...

Tittar in för att önska dig en Ljuvlig, Stämningsfull och Fin Midsommar.....Kram fr C

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Hej Marie!

Jag önskar dig och din familj en härlig midsommar med mycket jordgubbar...sill och nubbe och solsken hoppas vi...
Fina fynd du gjort...

Kram Malin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Inte en sekund blir jag kräksjuk på dina loppisfynd - tycker det är underbart och gläds med dig! Jättevackert!
Önskar dig och familjen en underbar midsommar!
kram vännen!
nina