torsdag 4 juni 2009

Ibland har man tur!!!

Redan fredag imorgon igen, veckorna går så fort! Inte långt kvar till semestern nu för min del, visst längtar man, men tiden får gärna gå lite långsammare nu ett tag. Det är ju så vackert ute med alla blommor och all grönska så kunde jag skulle jag helst vilja stanna tiden ett tag.
l
Ok, här kommer några fler loppisfynd från Danmark! Ibland tror man knappt att det är sant när man får syn på något man vill ha mitt bland alla loppisgrejer och man vet inte hur fort man ska ta sig dit så inte någon annan hinner före, hihi. Bland en massa andra gosedjur landade mina ögon på Mailegkaninen, var nästan tvungen att gnugga mig i ögonen för att se om jag verkligen såg rätt!!!!! Hur ofta springer man på en sån på loppis? Lycka!
k
Sen avverkade vi ett par loppisar till och hamnade så småningom på den där jag fyndade min spegel. Det var inte det enda fyndet jag gjorde där kan jag ju säga. Mitt ibland en massa barnkläder stod helt plötsligt den underbara garderoben (även den från Maileg tror jag). Visst är den helt ljuvligt söt med sin spegel på insidan? Men nu kommer det bästa av allt, kan ni gissa vad jag fick betala för grejerna? Jo, 30 kr styck! Det kallar jag superfynd!!!!!!!!!!!!!!
k
Ha en riktig toppenhelg!
Kram Marie

58 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Nämen lägg av, vilka fynd!! Nån som fått dem i present och inte fattat vilka guldgruvor de är? *fniss* Grattis till dina fyndelifynd!

kram och natti

Loppisliv sa...

Hej Marie! Ja jag är tokglad i mitt nya skåp...hihi men du då...vilken tur du haft på din tur i danmark. Så himla många vackra ting du fått med dig hem, spegeln som var såååå vacker och även akvariet var ju helt underbart, ett sådant letar jag efter också...och så nu en liten kanin till töserna, då blev de glada kan jag tro...Tack för tipset till affären i Köpenhamn, det har jag skrivit upp, brukar bli en eller två turer varje sommar till den danska huvudstaden, vi har så bra förbindelser härifrån, tar bara ett par timmar med direkt tåg och så är man framme. Vilket nr av Vakre Hjem var det reportaget i förresten?? Har suttit och letat bland mina gamla tidningar men hittar inte det...Ha en fin helg, och som jag sagt innan, har du vägarna förbi nångång är du varmt välkommen det vet du. Kraaam Paula

Lena Kristina sa...

Wow!

Tur att vi inte var på samma loppis!

Vilka superfynd, det är såå kul när man gör sådana fynd, det kan man leva länge på.

Ha en skön helg

Kram Lena

Älskade pion sa...

Vilka fynd du har gjort,förstår att du är överlycklig.Lyckos dig. ;)Jättesött litet skåp,gudomligt. Må så gott! Kramar! Ulrika

Kerstin sa...

Så mange fine funn du har gjort... herlig!

JA det skal bli deilig med ferie... det er nok en stund igjen .men jeg gleder meg...

Ønsker deg en fin fredag O=)
Klem Kerstin

Noamaja sa...

Helt otroligt vad du fyndar! Men så är du en flitig loppisbesökare också;-) Kul!

Varma hälsningar
Noamaja

Ardisia sa...

Men OJ, vilka fynd & vilka fina priser! Din lilla lyckost! Kaninen är ju supersöt!!!

snart är det din tur att ta semester också! Jag börjar min IDAG efter en tenta.

Ha det bäst! Kram Mia

My Lovely Things sa...

Hej!!
men åh vilka underbara fynd!!

Tänk att du hittade en maileg kanin och garderob..otroligt.Ja detär verlkligen ett kanon fynd..Grattis..jag har beställt hem en loppmarknadsguide från Dk..Vi ska en vecka till Jylland och bo i en stuga vid havet..härligt..Och då vill jag till Danska loppisar..

Ha nu en fin helg..
Kram Anna

LenaS sa...

Åh vilka härliga fynd du gjort! Kaninen var ju riktigt cool i de kläderna!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

LantlivsAnette sa...

Nämen Marie !!! Man tror ju kanppt det är snat...alltså..vilken lycka..jag har heller aldrig sett Maileg på nån loppis..
Jag hade köpte det jag också, skåpet o kaninen, även fast jag inte har några små tjejer i familjen längre...
Ha det gott
Kraam Anette

Lilla Blanka sa...

Gomorron Marie!

Jag hann visst gå och lägga mig precis innan du gjort ditt inlägg :)

Men det har jag aldrig varit med om att hitta nåt sånt på loppis..! Vilka otroliga fynd..och extra roligt att hitta saker på danska loppisar tycker jag. Man önskar ju så att hitta nåt fint, så det är så kul när man verkligen gör det också :)

Så sött i Veras (?) rum, jag kan tänka mig att hon gillar mailegkaninen. De är ju så himla söta!

Oj dags att rusa!
Kram
Mia

Våglyckan sa...

Verkligen superfynd må jag säga! Gratulerar till så fina saker. Ha en bra helg!
kram från mig
/maria

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vilken lycka, att hitta maileg på loppis hör inte till det vanligaste. Jag drömmer deras underbara rosa garderob måste nog köpa in dom till hösten det är så många som frågat efter dom.
Kram Tess

rosenskära sa...

Godmorgon Marie! Du längtar till semestern och jag längtar till dig! Det går inte en dag utan att jag tänker på det och när du visar dina M-fynd tänker jag på Melindas butik (mig och Alice) och på allt fint hon brukar visa därifrån!

I helgen åker vi på trädgårdsrundan i nordvästra Skåne och passar på att loppa lite också!

Kramar/Lena

Vit som snö sa...

Kan man ha så tur?!?! Grattis!
Tur att säljaren inte visste hur många som gladeligen betalar betydligt mer för dom sakerna!
Ha en trevlig helg o fira flaggan o vårt vackra Sverige!
Kram Cilla

Sussi's dreamzone sa...

Vilket superfynd! Maileg kaninerna är ju sååå söta!

Guldkant På Livet sa...

Hej Marie, nej men vilket röta, ngn som tröttnat på sitt Maileg verkar det som, tur loppisar finns!!

Ha en trevlig helg och nationaldag i morgon! Mari.

Kerstin - Syster Grön sa...

Hej goa Marie!

Va...30 kronor!! Det är ju knappt så man kan tro att det är sant! Vilken tur, och vilka jätte-jäättefina saker!

Ha en mysig helg, låt tiden rinna långsamt!
KRAM! / Kerstin

Söta prickar sa...

Grr, nu för du sluta ljuga ;) Grattis, så härligt att göra FYND! det gjorde jag inte direkt...vilka loppisar gick du sen? var Ljungby lika bra som sist? Ha en fin helg!
Kram Lotta
P.S Jag är sugen på åka mer till DK och besöka loppisar, de ska ha någon jättestor under sommaren, vet du något om det?

Lisa.L sa...

wooow ! vilka fynd, bara 30 kr st =) jag förstår att du e lycklig ! mvh Lisa

Petit Eyekiss sa...

Du har nog speciella "loppisögon".
Visst är det härligt när man helt plötsligt får se något speciellt?
Man blir alldeles svett, och pulsen går upp.
Jättefin blogg du har, måste nog besöka dej varje dag.
Mvh
Elisabeth

Lina sa...

Wow vilka fynd!! Helt otroligt!! i bland har man tur!
Jag räknar ner till semestern, men jag har fyra veckor kvar att jobba! HA en fin helg!!

"M" sa...

Otroligt att hitta en maileg kanin på loppis, vad är det för tok som lämnat in en sån goding? hihi.....

Maria sa...

Oj du har vært superheldig! Så moro!
Alltid spennende å se hva kan finne på loppis ;)
Klem

Marita sa...

Vad söta fynd du gjort!
~Marita~

Hjärtat Mitt sa...

Det är riktig loppislycka det!!!!
Vilka fynd.
När man gör såna fynd, så blir man så glad i hela kroppen, eller hur :)
Ha en skön helg!
Kram Mari

Emmas Verden sa...

Oj så heldig du har vært!!! Ja noen ganger kan man gjøre fine funn..spenningen på loppis er som et rush ;)
Ha en fiiin helg!!!
Klem Anne***

Dorthe sa...

Hejsa..
Woow, så mange fine fund du har gjort:-) og så bare for 30 kr.
Fine billeder af dine fund:-)
God Weekend.
Kram Dorthe

Det vita dårhuset sa...

Shit pomm fritt!!!!
Det kallar jag loppis fynd =o)!

Kram ERika

Mysiga lantliga ting sa...

Hej Marie!
Vilken tur du hade !!!
Nej en kanin av det märket tror man inte ska finnas på en loppis. Hur kan man vilja bli av med den undrar jag då? ;)

ha det fint
kramar johanna

hemtrevnad marie sa...

Verkligen superfynd Marie!!!
Själv är jag på jakt efter en gammal kulram till lilleman som börjat lära sig räkna!
kram

Grodmamman sa...

Vilka fynd! Mailegkaninerna är ju så söta!:)
Kram

mali-mo sa...

For noen funn du har gjort! Kjempeflotte!!!

Ønsker deg en god helg!!!

VvW Design sa...

Men vilka fynd!!! Så kul när man hittar fina saker på loppis till ett bra pris!
Ha en trevlig helg.
Kram,Ann

VvW Design sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Millas hem sa...

Men du!!

En riktigt duktig sakletare är du...vilka fina prylar du hittar när du går "skattjakt"!

Eller är det så att när du lägger dina "magiska" händer på fynden och placerar dem i din miljö hemma, så kan det inte bli annat än vackert!!


Stor kram till dig!// Camilla

Tulipa sa...

Hej Marie!

Jag vet precis hur det känns...man måste få händerna på det innan någon annan når det..och det känns så långt bort (fast att det inte är det!).
Men när det är så nära kan det ju helt plötsligt vara så långt bort igen...lätt fånget lätt förgånget...
Så förargligt att bli snuvad på konfekten, och de där grejerna har jag en tendens att inte glömma****!

Men du fick fatt i ditt *hihi*.
Helt otroligt att finna sånt på loppis...tror du det hade funnits Maileg på loppis i Sverige, känns inte som det...

En riktigt fin helg!

Kram Mariette

Bygatan sa...

Vilken tur-gumma du är! Trodde aldrig att man i nutid kunde hitta mailegkaniner på loppis.

Du verkar bara gjort fynd, jag är lite grön i ansiktet av avund just nu!
Nästa danmarksrunda får du lov att ta med mig;-)

Ha en trevlig helg! Kram Lena

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh gla för din skull gumman, såååååå söt där den sitter blan helt ljuvliga saker! har nu sparat adress till randi, dit ska jag såerebara, listan börjar bli lååååååååång främst över saker i skåne att göra, mammagrejjor som kallae säger, hihi! sååå fint du gjort iaf med det akvariumet! ha en goooo helg, varmkram lotten

Ru Hedefalk sa...

Åh, vilken lycka. Jag blir helt avundsjuk. Jag vill också gå på loppis i Danmark och göra dunderfynd.

Lyckliga du!

Kram Rusan

Designe sa...

Vilka superfina fynd! Superbilligt! Man blir så glad!:)
HÅller med om att man borde kunna stoppa tiden nu för det är ju som grönast och vackrast ute nu men liite för kallt! Ha en härlig helg! Kram :)

Anonym sa...

hola , soy de argentina me gustaria conseguir los moldes para hacer esta hermosa coneja..

A-P sa...

Men Jisses vilka fynd. Tur att dom hamnade hos någon som uppskattar dem som sig bör = ).
Trevlig helg / Anna-Paulina

vosges paris sa...

Just dropped in for a quick visit. Enjoy your weekend.
desiree

Home No.1 sa...

Hej Marie vad roligt att du blev nöjd med fynden=)
Kram på Nationaldan!

Annica.

Engelska Villan sa...

Å, herregud, vikla fynd!! Näe, hur ofta hittar man Mailegkaniner på LOPPIS!? Garderoben var ju ursöt!
Kram Anna

envilsenloppa sa...

Wow säger jag bara !
Vilka fynd ! Förstår att du är nöjd !
Den där lilla garderoben påminner mig om en liten docka som min mamma hade , den hade en sån där liten garderob i rosa ...måste kolla med henne :-)
Hoppas ni har en fin helg nu !!
Kramisar !

Jenny sa...

Hej Tur-Marie!
Du har inte funderat på att köpa en lott, hihi!
Vem lämnar in så fina Maileggrejer till en loppis kan man ju undra??

Vad roligt att det var just du som fick tag i dem:)

Ha en skön lördagkväll,
kram Jenny

Inka sa...

Hej, Marie!

Men herregud vilken tur du hade. Jag blir glad för din skull. Ibland ska man och har man tur. Jättefin spegel och garderob. Och rena rama rånarpriset.

Hoppas du haft en trevlig nationaldag.


Kram Inka

Vardagens guldkorn sa...

Härliga fynd du gjort! Förstår att du är nöjd =0) Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
Kram Linda

Made in Persbo...Carina sa...

Oj! Ja det kan man kalla fynd! Vilken sanslös tur! Det är det som är så roligt med loppisar, man vet aldrig vad man hittar.

Natti Natti!
/Carina

anythinggoeshere sa...

Such a pretty child's room. I love the touches of color against the white background. Very inspiring. xo Joan

Ann-Catrin sa...

Morrn mrie!!
jag kan verkligen förstå du nästan fick gnugga dig i ögonen fäör att verkligen tro på det... underbat fuynd verkligen

Och du.. bedårande bilder

Stor kram♥ A-C

Christina S sa...

Grattis till dina fynd! Ja, ibland har man verkligen tur! Ha en fortsatt bra helg!

Annas skattkammare sa...

Men vilka fynd!! Ibland har man riktig tur.. =) Är lite ledsen, frö det blev inte Danmark i helgen för oss, vi beslutade oss för att ta det lite längre fram.. men då kommer dina shoppingtips till användning! =)
Kram /Anna

Vita små hjärtan sa...

Oj...det var verkligen fynd!!! Vad roligt!
Kram Agnetha

gamla skolan sa...

Vilka söta fynd ! jag älskar malieg kaninerna , har själv någon . Tur du hade , grattis ! Kramar Susanne / den gamla skolan

vitating sa...

Jisses! Det skåpet kostar 599 kr och kanin 199 kr minst, vilka fynd!!!!!!! Herregud sååå kul!! Är helt såld på mailegs saker!!
Ha det gott!
Kram Maria