söndag 7 juni 2009

Loppis 28 juni

Hej på er! Hoppas att ni har haft en bra dag! Här har maken lagt golv ute i utbygget och jag och barnen har tillbringat den mesta tiden ute i trädgården. Nästa helg ska den nya yttertrappan byggas och sen kan vi snart börja använda våran nya hall, ska bli helt underbart skönt!
k
k
k
j
k
Söndagen den 28 juni är alla som vill välkomna på loppis i våran trädgård här i Hjo. Det kommer att bli en riktig "inredningsloppis" med alla möjliga saker till hemmet. Kan bl.a nämna att här finns rakspeglar, tavlor, lampor, ljuslyktor, porslin, korgar m.m. m.m. Maken har även snickrat ihop hyllor, knoppbrädor och lite andra grejer som kommer att finnas till försäljning. Loppisen kommer att pågå mellan kl. 10-13 och vi bjuder på fika. Vill ni ha adress och vägbeskrivning får ni maila mig på vitaranunkler@hotmail.com
l
Ha en härlig vecka!
Kram Marie

56 kommentarer:

Altes Haus mit Seele sa...

I love your blog! It´s so wonderful!
Hugs,
Barbara

Kristall & Pynt sa...

Så fina bilder, får se om jag kan komma det vore kul.
Ha det gott
Kram Sofia

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh dit hade jag ju velat komma Marie!! Just den dagen ska jag dock spela fotboll mot sonen min i "barnen mot mammorna-match" :) Det blir nog lika roligt... eller inte.

Vad härligt det ser ut i trädgården! Ser fram emot att komma förbi och hälsa på lite senare istället!

Kram Jenny

P.S. Finlands vita ros har jag fått reda på att det är jag har. D.S.

Lisas torp sa...

Det låter ju jättespännande! så mycket fina saker som du räknar upp!

Underbara försommarbilder du visar! Jag njuuuuter!
Kram
Lisa

Älskade pion sa...

Vilka underbara bilder du har,och rosorna var ju gudomliga.Synd att jag bor så långt ifrån dig annars hade jag absolut kommit på eran loppis.Kanske kan lura med gubben ändå på en "liten" söndagsutflykt ;)Kramar Ulrika

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Det kommer bli alldeles fullt av loppistokiga bloggvänner och andra i er trädgård hihi. Det är sååå typsikt att jag är i Varberg den helgen, men som vi sa så får vi hitta en annan helg.

Jättemysiga trädågrdsbilder! Jag har nyss varit ute och fotat rosorna som blommar för fullt. Var lite deppig över att syrenerna blommat över, men rosorna tar ju över nu så det känns rätt ok ändå ;)

Stoooor kram
Mia

Made in Persbo...Carina sa...

Den loppisen skulle man ju inte vilja missa! *fniss*...Själv har jag inget planerat vad jag vet den helgen och jag har länge velat ta en liten tur till den vackra trästaden. Har inte varit där sen jag var liten och det enda jag minns är att vi besökte Röda Boden där jag fick en mugg med hästar på och en linjal med rörliga galopperande hästar på (gissa vad mitt stora intresse var). Den linjalen lever förövrigt kvar än. Nu är det sonen som har den i sin pyssellåda.

Svärmor bor i Skövde så vi skulle kanske kunna kombinera med ett besök hos henne (så blir det lättare att övertala sambon *hi, hi*) Han är utomlands på jobb nu men när han kommer hem igen ska jag höra med honom om vi kan åka.

Ha det gott!
Kram, Carina

Home No.1 sa...

Hej vad roligt du kommer att få invasion=)
Kram Annica.

Hem och Harmoni Marie sa...

Åh, jag hade gärna kommit men kanske lite långt att åka...

Vackra bilder!
Kram Marie

Guldkant På Livet sa...

Oj vilka vackra bilder i bästa Jeanne d ar´c anda!

Va spännade med loppis på den egna gården! Och det lät som om det bara var fina saker, får du ingen säljarångest, behålla el inte...

I morg kommer en massa bilder fr min Lillstuga, inte sovrummet denna gång: )

Ha en bra ny vecka! Mari.

Mamma C sa...

Lite långt men annars låter det himla trevligt. Härliga bilder du visar.
Kram Mamma C

Jessica sa...

Vilka fantastiska bilder! Hjo, det ligger väl inte så långt från gbg? Åh låter ju som en fantastisk start på semestern!

Kram Jessica

Tidsmästarinnan sa...

Hurra vad kul, jag kommer som blixten... skulle jag vilja i alla fall :-) men det är nog lite för lång väg!
Det låter som en riktig superbra idé i alla fall. Här i stockholmskrokarna är loppisarna få och dyyyyra.

Kram!
Susanne

bean emäntä - bea's sa...

Oj, så vackra bilder igen!

Om du bodde närmare, skulle jag svänga förbi med en släpkärrä...!

Trevlig början på veckan!

envilsenloppa sa...

Wow , hur lång tid tar det att paddla över tror du ??
Eller om jag hänger på cyklisterna nästa helg så kanske jag e framme lagom till den 28:e ha,ha !
Ha det bäst !
Kram/Lotta

My Lovely Things sa...

Hej!
va mysigt det låter med loppis hemma hos dig..Vad mycket fina saker du kommer att sälja..Vore roligt att koma..vet bara inte om jag kan..

Du har det så fint i din trädgård..

Låter så härligt att ni snart kan använda era hall..Förstår att du har längat så..

Ha de så bra..
Kram Anna

Grodmamman sa...

Vad jag blev sugen på att ta en tur till dig nu!:) Får nog ta och kolla med min svägerska om inte hon vill följa med!:)
Kram

hemtrevnad marie sa...

Å, tänk så roligt det skulle vara att komma på din loppis!!
Vi sprang ju såvida om varandra när vi var till lustfyllt i januari, vore kul att träffas!
Vi håller för fullt på med vår loppis nu...idag har vi börjat vitmåla brädväggarna...och ställt in tre gamla skåp som vägg..det är ju i vår gamla bod, så det är ju lite hipp som happ...men det blir såå ljust och fint!
Ha en fin morgondag
kraam

Kerstin - Syster Grön sa...

Åh, fina Marie! Så roligt!! Jag vill jättegärna komma, mailar dig på stört!!

KRAM! / Kerstin

Hilde sa...

Nydelige og inspirerende bilder - så gøy at dere skal ha loppis i hagen! Litt lang reisevei for meg, så jeg får heller kose meg med blogg innlegg om hvordan det gikk på loppis - håpre det kommer mange på besøk - lykke til!¨
hILDE

Tulipa sa...

Hej Marie!
Alltid så vackra bilder!

Hos dig är alltid blommorna lite skönare och sakerna till det hela lite mer lockande...men du kan ju konsten att få till det så ljuvligt fint!

Låter kul med loppis!!! Skulle varit lite närmre...då hade jag kommit som ett skott *hihi*!

Vi har semesterstängt vecka 29, 30, 31, 32. Fyra veckor alltså, har vi haft i alla år så vi har det nu med. Behöver ladda batterierna...

Önskar dig en härlig ny vecka!

Stor kram Mariette

Anna sa...

Åh Marie! Den loppisen skulle jag mer än gärna vilja besöka! Synd att jag bor så långt ifrån!

Kram
:)Anna

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vad spännande med en loppis hos dig! Din makes ljuvliga hyllor vill jag ju inte missa!Får se om jag kan övertala sambon att ta en liten utflykt till Hjo:)

Hör av mig per mail angånde adressen i så fall..

Ha en bra vecka,
Kram Jenny

Inspiration i vitt sa...

Hej Marie, så vackra fina foton i din trädgård, ljuvligt.
Så kul att du med ska ha lopppis, du ska få se vad många som kommer att komma och vad kul med hemsnickrade fina grejer.
Är säker på att du kommer att bli av med massor det blev jag ååå så skönt.
Kramar till dig/Ingela.

Hulda sa...

Utbygget og den nye hallen blir nok helt perfekt. :) Gleder meg til det kommer bilder derfra. Flotte og romantiske bilder du viser i dag også. Lykke til med loppemarkdet, det hørtes veldig artig ut!

Det vita dårhuset sa...

Nu jävlar måste jag kolla hur långt det är till Hjo!!!!!

Den loppisen vill jag gå på =o)

Ha det gott och kramen från mig/ Erika

Kämpegården sa...

Å vilka vackra bilder du visar.
Jag vill verkligen komma på din loppis, tyvärr ligger Hjo långt bort från mej men jag ska tala med mannen i huset =). Vifta lite med ögonfransarna, hihi.

Ha det bäst
Kram Tezz

Kerstin sa...

For noen vakre bilder...sukk... nydelig...
Og ja tenk om jeg kunne vært der.....O=)O=)

Nyt uken Klem Kerstin

Loppisliv sa...

Hej Marie! Ohhh vad spännande med loppis hemma i trädgården, måste kolla om jag kan komma, det hade varit sååå roligt att träffas igen. Vackra trädgårdsbilder du visar. Kraaam Paula

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka fina bilder du visar oss !!
Och himmel vilken ljuvlig loppis du kommer att ha, åhhh vad jag hade velat komma !!
kraam Anette

LantlivsAnette sa...

Du föresten, nu blev jag riktigt sugen på att ordna en gårdsloppis själv, kanske man skulle ta och göra det...
Tjiinnggg

ÄnglarumsMia sa...

Åhhhh, de där rosorna......
De är så vackra så jag vet inte vad! Tack för så fina bilder Marie, det är en fröjd alltså.
Skönt för er att det börjar ta form och bli klart nu då. Det är mycket jobb, men så otroligt härligt när det är klart sedan.

Kan tro att den där loppisen kommer att bli mer än välbesökt!!!!!
Det lockar ju att åka kan jag lova, om än bara för att få säga hej till dig, men det blir ju lite långt kanske?! Ja, man ska aldrig säga aldrig....

Önskar dig en riktigt fin vecka nu och tack snälla du för alla fina bilder, all inspiration du skänker - jämt!!!!! Din goa energi bara strålar ut från din blogg och det är medicin det *ler*

Kraaaam Mia

LenaS sa...

Fina bilder som alltid och lycka till med loppisen!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Ardisia sa...

ÅÅH, ska verkligen försöka å komma :) Det är ju inte så värst långt till Hjo från oss :)))
Kram Mia

Bygatan sa...

Hej Marie!

Åh vad glad jag blev över din kommentar! Tack så mycket.

Vilken trädgård ni har, helt underbar.
Som andra sagt tidigare...så kommer det bli årets loppis hos dig! Hade ju gärna kommit förstås men avståndet gör det lite svårare.. på semestern hade jag bums åkt.

Jag hänger ju gärna med till danmark vid tillfälle, får väl börja spara nu då;-) Vore en dröm att få besöka alla dessa vackra butiker!

Ha en härlig dag!

Kram Lena

Ika sa...

Ooooo har du en sån fin emaljkanna, jag har ju andra emaljkannor och jag har ett tvättfat men har aldrig lyckats hittat den rätta kannan till. *avis*

Magny sa...

kjære deg... du har så mange vackre bilder og detaljer,- eg mååå bare få kommmentere og si takk...

go`klem, magny***

Anneli sa...

Hej Marie!
Vilken underbar trädgård du har!! Märks att du har pysslat en hel den med den!!

Jag tror att ditt loppis kommer att bli rejält välbesökt - jag håller också på att sortera och samla till ett loppis vi ska ha ha i sommar...blir en rolig sommaraktivitet för sönerna - de har lovat att stå och sälja...de kan de ju få sin sommarpeng i forma av intäkterna från försäljningen - ser verkligen fram emot!!

Ha en skön vecka!!

KRAM

Fia... sa...

Hejsan!!!
Jag önskar jag var i närheten av underbara Hjo, men nu är jag tillbaka hemma i Umeå som just nu inte är så jättemysigt =(
Jag längtar tillbaka till Hjo!!!!!
Bara så du vet, din blogg är helt fantastiskt!!!!!
Kramar Fia

Viveka i Bläckhornet sa...

Men åhhh vad jag hade velat vara på din loppis...varför bor inte du nära mig ?...:)

Jag älskar din blogg Marie. Även om jag inte lämnat kommentar varje gång så läsaer jag den.

Kramar Viveka

Liten Bod sa...

Så synd att jag är så långt bort :) Annars skulle jag kommit galopperande! Fina saker du fick med hem från Danmark, riktiga fynd! Kram, Tina

gamla skolan sa...

Då skulle jag så gärna vilja komma , tyvärr är det ju en bra bit härifrån . Kramar Susanne / den gamla skolan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det lät ju spännande! Det kommer säkert att se ut som en myrstack hemma hos dig då! Tänk på att du kanske behöver ordna ett kösystem! Hoppas att någon har tid att fota...
Ser framför mig hur grindarna öppnas kl 10.00, och folk bara väller in... Precis som i Moheda, hihihi!
Kram
Marie

Linneagården sa...

Vilka vackra bilder från din trädgård, ser mysigt ut.
Det blir säkert en lyckad dag med loppis hos dig. Önskar att jag bodde närmare...

Ha en fin kväll Marie.
Kramen /madelene

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!!

Åååå så skoj då ska jag försöka boka in en liten tripp för mig o Kajsa.......ååå så kul.
Då kanske jag kan inhandla nåt fint jag får med mig direkt!!!

Fniss...jag har fortfarande inte hämtat mandelkvarnen men åker runt med hennes telefonnr i väskan....

Vilka vackra bilder du visar...
Härligt att kunna använda hallen snart.
Stor kram Katarina

A home far away sa...

Ahhh det vore helt underbart att gå på loppis, tyvärr är det liiite långt, men jag hoppas att det går superbra för er!

Kram Gunilla i Singapore

Inas sa...

Hej Du!
Det var ett tag sedan jag var här men tiden har runnit iväg å jag har varit på semester en vecka å cyklat men nu är här igen. Underbara bilder...

Ha en bra kväll å många goa kramar Ina

Mitt hem är min borg sa...

Åhhhh... Snyft!!!
Tänk om jag hade bott lite närmare, då hade jag kommit på en gång.. Det låter kul..
Hoppas försäljningen går bra då. Skönt att rensa ut lite ibland..

Ha en bra vecka!!
Kram på dig

lottens vita och gröna sa...

goa marie, tänk att få storos i din trädgård..det är konfirmation i släkten så den helgen är vigd hoppas få komma en annan gång då det inte är invasion! jag hoppas med på att du forfarande vill komma, vi kan ta en helg i september när sommar rushen lagt sig! stoooooorkram lotten

Evelinas hus sa...

Hej,
Det kommer bli invasion i er fina trädgård...kul!!
Måste nog också sälja av mig lite saker i sommar :-).
Vilket otroligt fynd du gjode med Maileg sakerna, man tror inte det är sant.
Ha det gott.
Kram Caroline

Underbara Hem sa...

nu verkar ha fullt upp,och visst är de härligt att det finns saker att pyssla med
kram Jeanette

Hanna sa...

Så mycket härliga blommor.
Hanna

Room design studio sa...

this flower is so pretty! I love your blog..

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så mycket fint! Vad skönt att ni börjar se slutet på nybygget!
Låter trevligt med loppis i din trädgård! Skönt att kränga av lite ibland.
Ha det gott!
kram vännen!
nina

villa extra sa...

I love your blog and will add you to my blogroll..I hope that is allright with you?

sue sa...

感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社,徵信,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人