torsdag 25 juni 2009

Loppisförberedelser

Efter några dagars frånvaro här på bloggen kände jag att jag ville titta in och önska er alla en riktigt härlig och solig helg! Vill tacka alla som har lämnat så fina krya på dig hälsningar till Elsa under veckan, det har verkligen värmt. Igår sa Elsa att hon kände sig som vanligt igen, såååå underbart skönt!
k
Min helghälsning till er alla blir några bilder ifrån trädgården. Inne i huset går det inte att fota alls, här ser bokstavligen talat ut som en loppis, hihi. Har grejer både högt och lågt, läääääääängtar efter att få plocka ut allt på söndag morgon! Förutom jobbet och barnen har den här veckan uteslutande bestått utav förberedelser inför loppisen på söndag. Varendaste kväll har jag stått ute och målat en massa grejer och igår fick vi även upp partytältet i trädgården där loppisen kommer att hålla till. Vill hälsa alla som har tänkt sig hit på söndag hjärtligt välkomna hit, hoppas att ni kommer att göra några fina fynd! Har mailat iväg en massa vägbeskrivningar och hoppas att alla som har velat ha har fått svar, men skulle jag ha missat någon så maila mig igen!!!!!!!
l
k
k
k
l
k
k
Ha en alldeles underbar helg i det fantastiska sommarvädret! Kramar Marie

47 kommentarer:

Lina sa...

Åh så fantastiskt mysiga bilder!!! Du måste visa bilder från din loppis sen!! Lycka Till!!

Helena sa...

Å vad fina bilder du visar! Ha det så roligt på loppisen och ha en fortsatt skön vecka! Kram Helena

Loppisliv sa...

Hej Marie! Nämen stackars lilla Elsa, det missade jag helt i förra inlägget..Hoppas hon mår bättre nu den lilla sötnosen. Helt underbara bilder från din trädgård, ohhhh jag blir sååå himla inspirerad. Vi har ännu inte bestämt oss hur vi ska göra till helgen...veliga familjen, det är vi i ett nötskal. Ha en fin dag vännen, vi hörs. Kraaaaaam Paula

Angel.Pearls sa...

Härliga trädgårdsbilder -pioner är såå vackra! Hälsningar //Eva

mormorelsie... sa...

Å det ser underbart ut det du har.
kram
ninni

Lena Kristina sa...

Vad roooligt med loppisen! Synd att jag inte bor närmare eller har vägarna åt ditt hål just i helgen.

Skööönt att din tjej mår bättre, det finns ju inget värre än när ens barn inte är friska.

Jag hoppas verkligen det blir mysigt i helgen och vädret verkar ju bli fantastiskt

Kram Lena

Hulda sa...

Så flotte hagebilder! Virkelig mye fint, både i møbler, blomster og ting. Håper du får godt besøkt på loppemarkedet! Høres veldig artig ut, hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg vært der jeg også. :)

Älskade pion sa...

Åh,tänk om jag bodde lite närmare dig,jag skulle komma på stört,vilka fina bilder.Ha en underbar dag. Kramar Ulrika

Kerstin sa...

Skjønne bilder fra din sjarmerende hage..

Så kjekt at hun er blitt bra igjen...
Kan du ikke ta litt bilder fra loppisen til alle oss som ikke kan være der ...

Ønsker deg en fin dag

Klem Kerstin

Våglyckan sa...

Ville bara önska en trevlig dag. Dina fina bilder är njutbara :-). Lycka till på söndag också!
kram från mig
/maria

Ann-Catrin sa...

jag kan väl förså att du har massor nu med loppisen..
tänk om man bodde närmare..
du måste visa bilder sen!

Skönt att Elsa är bra nu..
och du... underbara trädgårdsbilder

kram på dig och ta det lite lugnt med..

A-C♥♥

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad underbart att du nu är på gång med din Loppis !!
Vet du, jag fick en sån lust att göra en loppis i min trädgård nu när du ska ha det !! Du inspirerar mig !! Så nu jäklar är jag på gång jag också...det blir om en vecka..
Fota massor i din loppis så att man får se !!
Lycka till
Kraam Anette

helen sa...

Så skönt att höra att Elsa känner sig pigg, igen!

Tänk om jag bodde lite närmare, då skulle jag komma på din loppis och fynda...

Lycka till med den, och hoppas det vackra vädret håller i sig!

Underbara bilder du visar!

Kram!

Guldkant På Livet sa...

Å jag bara älskar din trädgårdsstilleben Marie!! Och det bordet du fann var ett riktigt fynd! Lycka till med loppisen, va roligt!!! Mari.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Vilka underbara bilder du visar! Du är väl aldrig inspirerad av Ledreborg? hihi... Tycker nästan det ser ut som det var fotat därifrån! Jättefint är det!
Synd bara att jag inte kan komma... men då skulle jag väl handla upp hela semesterkassan!
Kram
Marie

Liten Bod sa...

Lyckat till nu och håll i dina egna saker! Utanför min bod har jag diverse zinkbaljor mm, och det är ofta som kunder pinnar runt och lyfter och kikar på allt :) Kram, Tina

Lina sa...

Gudars så roligt med en egen loppis! Det är nog drömmen för många i den här bloggvärlden:)Lycka till!
/LIna

Min lilla madonna sa...

Hej Marie!

Måste bara säga att jag tycker att du har en underbar blogg med fantastiskt härliga bilder. Du ger mig såååå mycket inspiration. Lycka till med loppisen. Bor lite för långt bort för att kunna komma. Jag ska också ha en gårdsloppis på lördag hemma hos mig ihop med 7 tjejer.

Vi får hoppas det blir bra försäljning för oss båda!

Skönt att lillstumpan är bättre!
Sommarhälsning Alexandra

rosenskära sa...

Du har så fint, så fint! Jag önskar så att jag kunde vara med och hjälpa dig "bli av med" lite gammalt skräp! Kanske kan du spara något litet i ett bortglömt hörn tills vi kommer?

Igår var jag inne på Lena "Lustfyllt" hemsida och upptäckte att hon håller stängt i juli, tji fick vi!

Nu åker resten av min familj till stugan, jag stannar hemma och ska jobba:( Fast imorgon förmiddag ska jag på loppis och träffa några bloggvänner och på lördag blir det andra glädjeämnen, så jag ska nog klara mig!

kramar
Lena

Villa Norrdalen sa...

Vad skönt att Elsa känner sig bättre!! Så typiskt att man blir sjuk under sommaren, allt sånt där kan ju komma på vintern istället.

Önskar man bodde närmare så man kunde besöka din loppis! Får kika på bilderna sen istället! Lycka till o hoppas det går bra!

Kram Jannica

Simone sa...

Beautiful photos, lovely blog!

Made in Persbo...Carina sa...

Hej goa vän!

Så vackra bilder...som alltid :)
Du verkar ha de ljuvligaste av rosor i din trädågrd. Så många sorter.
Jag satte en jättefin ros i en stor zinkbalja vid uteplatsen för ett par år sen och förra året levde den fortfarande men i år är den död. Synd, för jag hade hoppats på att kunna sitta och njuta av dess doft vid utemöblerna.
Vi har en gammal härlig ros som doftar mild citron. Den är ljuvlig. Sen har vi några ruggigt taggiga rosor som har väldigt enkla och inte så uppseendeväckande blommor. Doftar gör de inte heller.

Min dröm är taggfria busk- eller klätter-rosor i ljusa nyanser, remonterande, härdiga och med mild ljuvlig doft. Sen är ju mossrosor underbara också med sina lurviga knoppar.

Jag tror det kommer bli jättebra med loppisen och misstänker att det kommer bli krig om grejerna, hi, hi. Har ni ordnat med ordningsvakter? *fniss*

Vi kanske hörs innan söndag men om inte så önskar jag LYCKA TILL. Hoppas solen skiner på er och att du får sålt allt du vill sälja!
Kraaam, Carina

Titti underkalas-eken sa...

Åh vilka härliga bilder!! Nu är det väl som bäst, hela sommarn ligger framför oss!

Missa inte utlotningen hos mig!
Kram Titti

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Lycka till på söndag :) Vad roligt det hade varit att komma, synd att det är för långt!
Kram Anna

Ina sa...

Vilka underbara bilder från er trädgård!! Du är så duktig på att få till det sådär vackert och mysigt!!
Vad skönt att höra att lilltjejen är frisk igen, aldrig kul då de små är sjuka.
Hoppas loppisen går bra, hade gärna hälsat på men det är ju en bit mellan oss tyvärr.
Kram Ina

MormorRuthsAnn sa...

Hej Marie!
Ber om ursäkt att jag inte hört av mig på evigheters evighet....men detta med ett barn till har verkligen inneburit en stor förändring! Rutiner har så sakta börjat ta form och mitt vanliga "inredningsgalna" jag har börjat komma tillbaka. Inte för att jag har varit mer konstig än du minns mig :) men jag behövde tydligen fokusera lite annorlunda ett tag.

Läste att Elsa legat på sjukhus....stackars tjejen....men när man blir inlagd så där så känns det ju på något konstigt vis bra och tryggt. Jag fick också ligga på sjukhus med Oliver när han var 5 veckor. Han behövde extra syre, han var kraftigt förkyld och det ledde till problem med andningen.

Wow, vad ni har kommit långt med er hall...förstår att det kommer bli underbart!! Ni har verkligen kämpat länge med den.

Oj vad jag vill komma upp på din loppis, jag hade verkligen velat komma men vi är bortbjudna denna dagen. Typiskt!

Förstår att du är lycklig över de underbara loppisfynden du gjort! Brevpressen är underbar!!! Bordet likaså, perfekt skick...så där rätt slitet...

Vädret är helt fantastiskt! Hoppas det håller i sig på din loppisdag.

Varm, varmvarm kram till dig Marie och familjen.

Ann :)

Romantisk Vintage sa...

Oi, for noen vakre bilder du vise fra din fine hage...det er en deilig tid nå som sommervarmen har kommet for fullt:))

Ha en strålende dag!
Klem

In my house sa...

ÅÅÅÅååå så härliga ljuvliga sommar foton,,, blommor,,, å fina detaljer,,, kuuul med loppis....

Ha en bra helg Kram josse

livetpåfyran sa...

Vilka mysiga bilder du visar! Ska bli så spännande att se bilder på alla loppissaker sedan:) eftersom jag inte kan komma IRL.

Ha en fin helg, kram kram Pia

Marina sa...

Oj så fint du har gjort det hos dig. Lagrar bilderna i min hjärna!

Anonym sa...

Hej Marie! Bryter härmed "trenden" och säger -Jag kommer! Snö, hagel o driv-is ska inte hålla mig borta!
Undrar bara om man bör parkera någonstans där du vet är OK så att dina grannar inte blir galna på söndag? Något förslag? MVH Nellie

Marie sa...

Hej Nellie!

Vad roligt att du vill komma på våran lilla loppis, du är så välkommen! Vi får väl hoppas att det inte blir vare sig snö eller hagel, hihi.
Det bästa är nog om du parkerar mitt emot vårat hus, där Röda Boden låg förut. Där finns det en hel del parkeringar!

Ha en trevlig kväll och så ses vi på söndag!
Hälsningar Marie

Jenny sa...

Å desamma! Sitter och njuter av er fantastiska trädgård. Den är verkligen något utöver det vanliga! Må så gott och skönt att höra att lilla Elsa mår bra! KRAM

LenaS sa...

Underbara bilder och lycka till med loppisen!
Ha en fin kväll!
kramis/LenaS

Tulipa sa...

hej!
Tack för din fina kommentar!!!

Kan tänka mig att allt kretsar kring söndagens loppis!
Måste kännas spännande!!!

Önskar det varit lite närmre...hade varit så kul att komma!

Stort lycka till!!!

Och ljuvliga trädgårdsbilder!!! Det är ju en sån fin tid nu, och alla pioner och rosor som blommar till bredden och tvären - lycka är att ha en trädgård!

Stor kram Mariette

Lisas torp sa...

Oj, vilka lockande läckra bilder du visar! Synd att det är lite långt dit bara! Önskar dej ändå lycka till och hoppas att du får sälja mycket, men det får du säkert med din jättehärlig smak!
Kramar
Lisa

Jes/Vita villa vila sa...

Hej rara Marie,

ÅÅÅ vad jag önskar att jag kunde komma på din gårdsloppis... Det låter som en fantastisk idé och som ett riktigt mysigt sätt att "bli av med saker". Jag kan tänka mig att det lär bli välbesökt! Lycka till så jättemycket!

Nu ska jag läsa i kapp några inlägg som jag missat (såg att Elsa varit sjuk) Hoppas hon kryar på sig och mår bra snart!

Stor kram till dig vännen!!!

Jes ♥

Mitt hem är min borg sa...

Hej hej!!
Så skönt att lilla Elsa mår bra nu.. Man lider ju alltid så mycket med de små och skulle ju göra vad som helst för att kunna ta över deras sjukdom..

Så kul med loppis.. Hoppas det kommer massa folk.. Skulle ju oxå vilja vara där.. Snyft!!

Ha en toppen helg!!
Kram

Vit som snö sa...

Åhh så vackra bilder!!!
Med tanke på din goda smak o vackra ting så tror jag att många går leende hem från din loppis!
Ser att du har en sån lövkorg jag letar så febrilt, var kommer den ifrån?
Ha det gott o lycka till med loppisen!
Kram Cilla

Anonym sa...

Jag skulle så gärna vilja komma på din loppis men bor alldeles för långt bort. Vad skönt att din tjej mår bättre.
Hoppas ni får en bra loppis och en bra helg!
Kram Maria i Brunflo

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

All lycka på söndag!! Önskar att jag kunde komma!! Ska dock till hjo på hantverksmässan snart..=)

Ljuvliga saker du visar.en av trälådorna du har med en pistol på...kommer från min favorit affär i Köpenhamn som tyvärr är igenbommad nu..Pistolsträdet!! Har du varit där?? Det var en underbar liten butik!!

Ha en härlig helg!! kramar i massor Malin

Lilla huset på prärien sa...

Hej gumman!!

Vilken härlig loppis ni kommer att ha där! Önskar verkligen att jag kunde vara med, det hade jag velat!!

Jag och Lena kommer förbi dig på lördagen den 11/7. Hörde tyvärr att Lusfyllt har stängt hela juli... :( Har du några andra kul tips på butiker i närheten?

Kram Jenny

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där vännen!

Sitter o kikar runt lite.....har inte bloggat på evigheter nu.....
För fint väder ute...;)

Det ska bli så härligt i morgon....
En hel dag som bara är min...
Jag ska gå upp tidigt så jag kan vara på plats när du öppnar....så inte alla gobitarna försvunnit då jag kommer...;)
Skönt att Elsa är frisk nu....det är så otäckt när de blir sååå sjuka.
Ska bli så kul att se dem...de är ju ett helt år äldre nu.....pestobarnen....fniss...

Hääärliga bilder som vanligt...ska bli sååå kul att få se det live i morgon.
Ses snart...kraaam Katarina

Kol och Rosors sa...

Så vackra trädgårdsbilder...

vi ses om söndag, om jag hinner på någon adress...

Trevlig kväll

/L-Lott

hemtrevnad marie sa...

Gott att Elsa är bättre!!!
Å, jag hade sååå gärna velat ta mig en tur neråt dig...men tyvärr sitter jag väl med näsan i rullgardiner som jag gjort hela veckan...hoppas att du kommer att ha loppis flera gånger...jag tar mig gärna en tur åt ditt håll....Lustfyllt är jag också sugen på igen!
Lycka till i morgon!!
kraam

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Ville bara önska dig all lycka imorgon!!!!
Synd att jag inte komma som jag planerat och önskat.
Men det kommer väl fler tillfällen.

Din trädgård ser ut som en liten miniatyr av Ledreborg.
Så vackert!!!!!!
Det kommer säkert många glada människor som kommer att sucka av beundrar av allt vackert du skapat.

Härligt!

Hoppas väder gudarna är med dig och att solen och värmen lyser på Er alla imorgon.

Jag får se fram emot nästa helg då jag och Carola besöker Malin Butik Unik och sen åker till Moheda på söndagen.
I planerna ingick ett besök hos Lena på Lustfyllt, men till vår stora besvikelse så har hon stängt hela juli....
Typsikt! Men då får vi ju en anledning att snart åka till Småland igen.

Sköt om Dig vännen
Vi ses och hörs
Njut av sommaren och ditt underbara hem och familj
Kramisar Jeanette

Loppisliv sa...

Hej igen Marie! Lycka till idag med din loppis!! Det blev inget Gbg för oss i helgen, ändrade planer i sista stund. Men vi kommer en annan gång och hälsar på istället. Ta massor av bilder så vi får se hur loppiset tog sig. Många kramar Paula