tisdag 9 juni 2009

Mille Malou

Vad roligt att det är så många som vill komma på våran lilla loppis, jag mailade vägbeskrivningar hela kvällen igår, hihi. Nu får vi bara hålla tummarna för att det blir riktigt bra väder också, vore urtråkigt om det blev regn.
k
Maken befinner sig i Italien den här veckan och igår kväll när han ringde hem berättade han att de hade åkt förbi en STOR loppis där det bl.a hade stått ett par gröna slitna fönsterluckor utanför. Där hade Marie velat gå in om hon hade varit med, sa J till sin jobbarkompis. Bland det där skräpet? sa kamraten förvånat! !!!!!
k
Ok, nu blev det inga gröna fönsterluckor, men jag är ganska nöjd ändå. Den här fina gamla skålen fyndade jag idag för 5 kr på en loppis i grannkommunen.
k
De lite mindre kaffeskålarna med guldkant kom med hem från Danmark, de är inköpta i den fina butiken Mille Malou. Annette, som är en utav ägarna till butiken, hade gjort det så mysigt när vi kom dit. Massor av tända ljus och så blev vi bjudna på jättegott fika. Jag fotade lite i butiken så nedanför följer några bilder därifrån, men det finns ännu fler inspirationsbilder på deras hemsida.
k
j
k
Ha det bra!
Kram Marie

37 kommentarer:

Jessica sa...

Attans, får nog inte med sambon på en loppisresa på 19 mil....


Fin fina skålar du hade hittat! Kram Jessica

rosenskära sa...

Ja jösses, tänk vad tossiga många tycker att vi är, sån't gammalt skräp! Fina fynd du gjort, porslin får man aldrig för mycket av och jag såg att du också fick dukningsutmaningen av Jenny..!

Kram/Lena

Mamma C sa...

Söta saker du fyndat
Kram Mamma C

hjärtehem sa...

Loppis i italien låter ju inte dumt, synd att inte de gröna luckorna fick följa med hem :0)

kram åsa

Guldkant På Livet sa...

Gud vilken fin butik det är, fina foton du tog! Skålarna med guldkant, de hade ju passat hos mej: ) och vilket skålfynd du gjorde på loppisen då, galna loppiskvinna: ) Tänk om alla andra har rätt, vi är kanske heltokiga!!! Men lyckliga...

Tack för din rara kommentar och ha en fortsatt bra vecka! Mari.

Lisas torp sa...

Vilken jättefin butik det är! Oj, vilka saker!!!

Fina fynd du gjort!
tur att inte alla har samma smak som vi, då skulle vi ju inte kunna fynda!
Kram
Lisa

lottens vita och gröna sa...

ohhh precis en sån butik skulle jag vilja ha, bara härligheter och skålarna är heeeelt ljuvliga! hmmm ibland så vill man hålla för öronen när männen babblar, vill väl inte veta om såna härliga saker som åktes förbi,,,hmmm ha det bäst min vän, du jag sa ju det, det kommer bli invasion!!!! varmkram lotten

Tulipa sa...

Hej!
Kunde han inte stuvat in luckorna...*ler*

Härliga bilder från den danska butiken!

Och så dessa fina fynd!

Lovely!
Kram Mariette

Millas hem sa...

Hej Marie!

Nu ska jag krypa till kojs, var bara tvungen att kommentera dina vackra bilder!
Du får alltid till det så himla fint!

Ja du...tänk om man skulle kunna fara till Hjo då, det tål att tänka på!!

Stor kram Camilla

Hulda sa...

Hihi.. må le når jeg leser om kompisen til mannen din som ikke kunne forstå at du hadde villet gå inn blant alt skrapet. ;) Flotte ting du har funnet tak i, og så skjønne bilder fra den butikken. Likte virkelig de hyllene med ting i. Flott det bordet på siste bilde også. :)

Vi har kjøpt hus i dag! :) Endelig fant vi drømmehuset! Du ser det hos meg. :) :)

Vit som snö sa...

Skräp för en del, skatter för andra. Tur att vi är olika!
Men du har ju ändå fyndat så söt skål för "ingenting"- för det måste man ju kalla 5 kr...
Den butiken hade jag gärna besökt!
Lycka till med loppisen!
Kram Cilla

My Lovely Things sa...

Hej!!
ja tänk va människor kan bli förvånade av vad vi gillar..De ser det verkligen som skräp..Kul att din man tänkte på dig..

Vilken trivsam butik..Tänk va kul ni måtte hahaft det med alla butiker..Jag har beställt en lopmarknadsguide..tills när vi ska åka till jylland ..Jag blev alldeles exalterad bara om att läsa hur många det fanns..längtar redan..

Jag kommer inte nu på lördag..Utan jag och Mia kommer en dag senare ..Vi måste bara hitta en dag vi kan sen kollar vi med dig om du kan..

Fin fina skålar du köpt..

Tack goa du får din fina kommentar..Jag älskar att fota..det är så roligt att fånga stämningar..
Kram Anna

Tant Blå - inredningsbutik i Sala sa...

Helt underbar butik, och vilka fina bilder du fotade,Jag hade också velat komma på din loppis men jag tror att tiden inte räcker till....
Kram Kathrine

Jenny sa...

Hej Marie!
Tänk om din man släpat med sig fönsterluckorna hem från Italien, hihi:)

Vilken mysig butik du varit i, jättefina bilder!!

Ska kolla upp hur långt det är till Hjo från oss, är det inte jättelångt kommer jag gärna på loppisen!

Ha en bra dag,
Kram Jenny

LenaS sa...

Hoppas det går bra på loppisen och helt underbara bilder!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Älskade pion sa...

Söt skål du har fyndat.Vad synd att du inte fick följa med på din mans resa och kika in på den där loppisen :)Må så gott! Kramar Ulrika

envilsenloppa sa...

Oj va roligt Marie , hoppas du nu har saker så det räcker till alla ;-)
Lika grått hos er som här misstänker jag , trist för barna som har skolavslutning idag :-(

Love/Lotta

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh, du..jag förstår att du gärna hade velat vara på den loppisen..och köpt de gröna luckorna !!
Men din skål, den var fin..eller skålarna..och i den butiken ser jag massor av fint där på hyllorna som man skulle vilja ha...
Tack för att du bjuder oss på så fina bilder !!
ha det gott
Kraam Anette

bikim sa...

Just wonderful pictures! Sadly i do not speak your language! But love your blog! Inspiring
Thanks! If you want you can visit mine it´s a maditerranean way of seeing things.

Börjelundskan sa...

Hejsan!

Vilken dröm det skulle vara att få gå på en "loppis" i Frankrike, attans vilken otur att han inte fick med sig dom gröna luckorna hem. Men en hederlig svensk "loppis" är väl inte heller fy skam för den delen. Jättesöta skålar du fyndade, för det kan man verkligen kalla fynd. Nu blev jag väldans loppissugen helt plötsligt,....abstinens heter det visst!!

Ha en bra dag! Kraaam Cin

Designe sa...

Jättefina fynd och vilka underbara inspirerande bilder från butiken! Så härligt att va i Italien och tänk att din man la märke till loppisen! :) synd att jag inte kan komma till din loppis, det hade varit skoj! Ha det gott! Kram :)

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh vad fint! Bordet där på sista bilden hade gärna fått följa med hem till mig... säkert inte billigt :)

Och kul med loppis i Italien... tänk vad mycket fint du kunde ha fyndat där!! Du får säga till hubbie att han skaffar sig en telefon där han kan sända videofilm direkt hem över nätet! Det hade varit någonting. 3 tror jag har den funktionen. Måste nog också skaffa det :)

Kram Jenny

B E L D E C O R sa...

Hey Marie,
these are fantastic decoration in lovely colors....
Have a great time
BINE

gamla skolan sa...

Dom där gröna fönsterluckorna skulle man allt vilja ha !! Tack för vackra inspirationsbilder ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Kerstin sa...

Ååå din mann skulle jo ha overrasket deg med disse vinduene vet du... nydelige inspriajsons bilder fra deg..
ønsker deg en fin dag O=)
Klem Kerstin

Carole~Maynard Greenhouse sa...

Lovely images....so soft and clean....
Carole

Ardisia sa...

HEJ! Nu har jag fått mitt schema för junimånad.. Jag ÄR ledig den 28! Kan du snälla mejla mig vägbeskrivningen också?
Kram Mia

Vardagens guldkorn sa...

Härliga bilder! Måste ha varit en härlig butik! Lycka till med loppisen!
Kram Linda

Vita små hjärtan sa...

Det var mycket ögongodis!!!
Kram Agnetha

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Har varit inne och kikat flera gånger idag (en snabbis på jobbet också) men har inte tagit mig tid att kommentera förrän nu i lugn o ro :)

Bilderna är såå mysiga, och den där butiken verkar ju underbar!!! Ytterligare en dansk butik att lägga in på Danska Listan hihi

Jättefina koppar!
Har fortfarande inte riktigt släppt det där med de gröna fönsterluckorna (mailade dig tidigare idag bla om det hihi)

Kraaaaam
Mia

Rosenvit sa...

Skräp i någons ögon är skatter i någon annans. Tur att vi människor är olika.
Hade så gärna velat komma på din loppis men det är omöjligt denna dag. Jag hoppas du, och din besökare får det härligt.

Må väl
Anna

Caleen sa...

I came upon your blog and just love it.. Are you from Denmark? I only speak English but, I so admire your decorating and culture. So pretty.. I will come back to visit. Thank you.

Mitt lilla hus sa...

Hej,
hihi tur att vi har olika smak (ang. din mans kommentar om fönsterluckorna:)

Smultron på strå sa...

Tittar in på din fina sida. Jag fick ritningen på din lekstuga för snart två år sen och nu är den äntligen på gång ska bli så spännade din är ju bara så fin.
Trevlig helg!

Jeanettes hus sa...

Hej min vän,

Så mycket trevligt som hänt dig medans jag varit iväg.

Vackra bilder från Leddreborg. Kan tänka mig att du fått massor av inspiration.

Roligt att du hittade en Mailegkanin.
Min vän Carola har massor av Maileg saker i sin butik.
Hur gulliga som helst.

Sen var det roligt att få tips om en ny butik i Köpenhamn.
Har också läst om denna tjejen tidigare.
Vilken kanon idé med akvariumet.
Jag har nog ett i garaget.....

Blir lika glad när jag ser allt fint som du gjort och gör i ditt hem.

Kanske kanske kan jag få med mig maken eller en vän och besöka er på loppisen den 28. Vore ju så himla kul!

Jag hör av mig snart per mejl i så fall.

Även om jag inte kan komma önskar jag dig all lycka, det är så roligt att hålla loppisar hemma.
Bara väder och vind är snälla.....

Läs din mejl....

Ha det bäst
Skön helg
Kramisar Jeanette

Inspiration i vitt sa...

Hej, ja det är ju inte alla precis som förstår sig på att man kan bli alldeles salig över nåt slitet elände hihi.
Fina bilder på dina skålar förstår att du är glad i dom, så vackert att duka med.
Kram på dig/Ingela.

husvidhavet sa...

Hej Marie!
Jag har så länge undrat över detta med kaffeskålar...
Varför heter de så?
Hihi känner mig som min 5-årige son...Varför mamma?
Ha det bra Kram Marith