söndag 14 juni 2009

Söndag

Efter många dagars frånvaro visade sig ÄNTLIGEN solen idag, såååå härligt! Jag, mamma och barnen startade dagen med att åka på loppis ute på landet, kan man få en bättre start på dagen? Jag höll iallafall på att svimma av lycka när vi kom fram. En hel gårdsplan plus två små uthus fulla med grejer!!!!!
j
För mig är detta loppis när det är som bäst, när man liksom får gå och plocka och "rota" och se vad man hittar. Och vilka skatter jag hittade, känner att munnen dras till ett leende bara jag tänker på dem!!!! Dessutom var det superbilligt, nästan gratis!
j
Det här lilla, lilla zinkbadkaret var en utav sakerna som fick följa med hem. Visst är det gulligt? Vera ville bada i det med en gång när vi kom hem, men riktigt så varmt har det inte varit idag så premiärdoppet får nog vänta några dagar till.
jEfter helgen har vi också en halvt färdig yttertrappa och så har jag en ogräsfri trädgård. Min underbara mamma som älskar allt vad trädgårdsarbete heter har rensat hela våran trädgård idag, tack snälla snälla du! Själv har jag ägnat mig åt att måla en massa grejer till våran loppis, kalasbra när man kan stå ute och njuta av solen samtidigt.
j
Ha en bra vecka!
Kram Marie

52 kommentarer:

Tankar tar tid sa...

Jag tänkte på det du skrev i förra inlägget ... om att göra något utan att det är resultatet som räknas. Det är något som jag skulle behöva göra lite oftare ... det är så otroligt skönt när man "går in" i någonting och bara koncentrerar sig på det man har för handen för tillfället och kan glömma allt runtomkring för en stund.
Vilket underbart litet badkar du har hittat ... älskar bara zink ... är på jakt efter en stor vattenkanna att ha i trädgården för att vattna med men har inte hittat någon än.
Lycka till med loppisen ... synd att man inte bor i närheten : (

Kramar Christina

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Håll hårt i din mamma,
hon verkar vara av ett bra virke ;)

Vita små hjärtan sa...

Vilket härligt gammalt kar!
Kram Agnetha

Designe sa...

Jättefint! HÅller med om att det är härligt när det finns så mycket saker så man kan rota omkring och botanisera!:) Så himla vacker krans du gjort oxå! Kram :)

Vekarus sa...

Så vacker den är!

Hulda sa...

Så vakker blomsterkrans du har laget! Den var virkelig praktfull, Marie! :) :) Likte også veldig godt dette lille badekaret i sink. Så dekorativt!

Lissboden sa...

Vilka fina saker du hittat.
Kransen du gjort är fantastiskt fin. Jag håller med dig om att daggkåpa är en fin blomma och tacksam till mycket.
Dina bilder för övrigt är så fina, det är en fröjd att titta in hos dig.
Ha en bra vecka!
Kram/Maria

livetpåfyran sa...

Oj vilket underbart fynd med zinkbaljan....det blir jag verkligen avis på:)

Jag lider av samma intresse som din mamma, visst blir det bra! När solen skiner så vill man ju bara vara ute.

Hfa en go vecka Marie, kram Pia

Birgitta sa...

Hej!
Skojar du med oss. Stå ute och njuta i solen. Vad är sol för något. +9 gr och regnstänk, vinterjacka på. Så ser sommaren ut i norra Värmland.
Lycka till med dina loppisfynd!
Kram Birgitta

Shabby Charm sa...

For et vakkert badekar i Zink!!!
Nydelige bilder.

Klemmer fra Maia

Jenny sa...

Hej Marie!
Visst är det härligt att fynda på loppis!! Och den där förväntan man känner när man kommer dit:), var själv på en gårdsloppis i Vallda idag..

Jättefin zinkbalja du fick med dig hem!

Supersnäll mamma du har som hjälper till med trädgårdsarbetet:)

Ha en jättebra kommande vecka,
kram Jenny

corrina sa...

Härligt att ni fick sol, vi har fortfarande regn. Kul att du hittade fynd. Kram

Grodmamman sa...

Vackert zinkkar du hittade!
Vilken snäll mamma, här har jag fått rensa lite själv!:)
Kram

Tulipa sa...

Hej Marie!
Vilken loppislycka det kom härifrån!
Och vilket fint fynd du visar...vem hade inte kastat sig över der *ler*!

Jag måste också säga att det kändes obeskrivbart skönt att solen kom fram efter dessa mörka skyar som legat över allt de sista dagarna!
Hoppas på en solig fortsättning nu bara...

Vad gulligt av din mamma att rensa ogräset! Tänk vad gjorde man utan dem!

Kram Mariette

Mrs Small Town sa...

Vilka härliga bilder på zinkbaljan din!

Jag har varit på jakt efter en riktigt gammal zinkbalja, men utan att lyckas... Så jag fick gå och köpa en ny på Granngården. Helt ok, men det är inte samma sak...

Ha en bra vecka du också :-)

Kram
Sara Small Town


-Ett drömhus vid kusten tar form - sekelskifte - renovering - byggnation - inredning-

Hege sa...

For et nydelig sink-kar!
Og kjempelekre bilder:-)
Ha en fin uke, klem Hege.

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
tack för ditt mail!!Och tacka mannen så mycket för beskrivningen..jag ska visa min Michael beskrivningne..Så får vi se när våra fönster kan få spröjs..Vet ej det kanske dröjer..Men man kan ju börja och se hur man ska göra..

Vet du,,Jag trodde att loppisen var hos dig i dag..Nu inser jag ju att det är den 28 juni som loppisen är..Får ta och kolla om ine Mia och jag kan komma då..Det vore ju urmysigt..Eller så får det bli en annan dag..så Lustfyllt kan hinnas med..Ska kolla upp vad som funkar..

Va roligt att du gjorde såna super fynd..Härligt när det är så billigt..
Karet är så fint..
Jag har loppat lite i dag med..Visar i morgon..
Godnatt..du är det dags att sova här..Alla andra sover i familjen..

Kram Anna

Det vita dårhuset sa...

God morgon Marie =o)

Sitter här och blir fruuuktansvärt avis på din loppis =o)

Jag har inte lyvkats hitta någon sådan än utan dras med de lokala loppisarna vi har vilka inte kan kallas för loppisar mycket längre...

Priserna bara stiger så det skulle vara riktigt roligt att få besöka en ordentlig loppis där man kan fynda!!

Älskar karet!!!!

Ha en bra dag! Kramen Erika

Lisa.L sa...

åå vilket sött litet baskar du fyndad =) vackert med roser i som du gjort! Får vi inte se dina andra fynd också ? ;)

mvh Lisa

Tant Blå - inredningsbutik i Sala sa...

OJ vilkert fint badkar du fyndade, jag har också fyndat i helgen!!!
Kommer att visa godbiten på min blogg snart!!!!
Kram Kathrine

liven sa...

Så deilig med en som kommer og fjerner ugresset!!
Kjempefint zinkkar....dere er så heldiger med alle loppiser i Sverige!
Slik er det nok ikke her på min kant!
Der er det noen om våren og gjerne et par om høsten!!

ha en flott dag:o)

Romantiska Hem sa...

Javisst är det väl underbart med loppisar! Du har ju dessutom verkligen fyndat! ha en fin dag, Kram Petra

Loppisliv sa...

Hej Marie! Vilket sött zink kar du fyndade. Ser precis lagom ut. Längesedan jag var på loppis nu....tycker jag missar alla godbitar när jag är på större sådana också, alla andra hinner jämt före, men då tänker jag att det var nog inte meningen denna gången :-) Du.. vi ska ev upp mot Göteborg den helgen du har loppis, funderar starkt på att göra en liten avstickare. Får se om maken går med på det. Jag mailar dig idag ang vägbeskrivningen. Ha en fin dag. Tingeling och Kraam Paula

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhh du, det var ett riktigt fint litet badkar i zink..ett sånt har min granne som dom planterar i !! Vi har försökt att få köpa det, men icke, det står ute i alla årstider, så det har nog tyvärr rostat sönder, synd..
Vad härligt med en mamma som kommer och rensar hela trädgården, det är mycket värt, för det tar tid...
Ha det gott
Kraam Anette

Lilla huset på prärien sa...

Ah din lilla njutare! Vad kul att både få njuta av trädgården och komma iväg på loppis. Det hade jag gärna gjort! För mig blev det inget loppande alls i helgen tyvärr. Men så är det ju ibland. Kanske nästa helg! Ha en riktigt bra vecka.

Kram Jenny

Annika sa...

Vilket härligt kar :) Ha en bra måndag, Mvh Annika

envilsenloppa sa...

Men oj vilket gulligt litet badkar , förstår att Veran blev sugen ;-)
Vi hade oxå sol och rart här igår ...men idag :-(
Mamma kan gärna komma över hit och ta min trädgård sen , det går såå bra ;-)
Ha en fin vecka nu du otroliga !
Kraam !

Marina sa...

Jag blir alltid kluven när jag ser sådana bilder. Har själv ett stort zinkbadkar men jag har valt att plantera i det (luktärter i år). Men som sagt jag blir kluven o velig när jag ser sådana bilder som din över kar med vatten och flytande rosor i. Hmmm.........

Kram!

Nobelle sa...

Åh vad skönt med lite sol! Här har det regnat konstant i flera dagar, mina stackars blommor flyter bort! Roligt med loppisar när man får gå och rota. Vi har ett sånt toppenställe här i närheten där man alltid hittar något roligt till ett bra pris.

Ha en skön vecka!

Jenny

Guldkant På Livet sa...

Oj vilket fint badkar att ha blommor i, så vackert, vilken tur du hade!! Mari.

Lisas torp sa...

Ja, du har då tur som en tok! Tänk att hitta ett sånt litet badkar på loppis!! Då är det kul vill jag lova!
Kram
Lisa

VvW Design sa...

Vilket härligt badkar!!! Jag förstår att du var nöjd efter din loppisrunda .... det skulle jag ha varit med!
Ha en trevlig dag.
Kram, Ann

mylovelygrandma sa...

Hejsan!
Vilket fint fynd! fint som fotbad ute i trädgården med :) Vilken underbar krans du visar i inlägget under! så duktig du är! en sån hade jag gärna haft på huvudet på midsommar!Ha en fin vecka :) Kram!

Made in Persbo...Carina sa...

Heej!
Vilken rolig loppis du var på! Söndagens loppis jag var på i byn närmast mig var helkaotisk. Den lokala idrottsföreningen anordnade loppisen för 34 året i rad och den är mäkta populär. Det är årets stora händelse i byn och folk vallfärdar hit. Man får gå och kika innan kl 12 men inget får köpas förrän prick kl 12 då de tutar med en tuta och då är rejset igång. Herregud som folk slogs om sakerna. Det blev budgivning mellan sakerna. Jag kände att det förtog glädjen lite. Jag vill gå ensam och skrota, rota i lådor med gamla grejer och hitta den där bortglömda saken som inte kostar så många kronor. Då känner jag att jag varit på en lyckad loppis. Att armbåga sig fram och knuffas är inte min grej.

Kramelikram på dig Marie!
/Carina

Älskade pion sa...

Vilken vacker zinkbalja,vill oxå ha. ;)Man blir som ett barn på julafton när man hittar något bra loppisfynd.Må så gott! Kramar! Ulrika

"M" sa...

ha ha det lilla badkaret passar lilla vera perfekt. Roligt när man hittar så fina grejer till billig peng....

Vit som snö sa...

Åhh så fint zinkkar! Som från finaste butiken ju!
Det är ju så härligt med såna gårdsloppisar, det allra bästa med sommaren! Hoppas på mååånga på min resa genom Sverige i sommar!
Ha en mysig midsommar!
Kram Cilla

syster doris sa...

Ja, loppisfynd är som balsam för själen....och jag har fått min järnsäng...lika billigt som ett loppisfynd!:)

Kram till dig o din fina zinkbalja!

Maria sa...

Vad skönt med sol, här bara blåser det och regnar emellanåt! Vad roligt med loppis, var själv på 3 stycken helgen som var men hittade ingenting:(
Jag blir så glad när jag läser din blogg och du har alltid så fina bilder också. Ha det bra!
Kram Maria

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Vad mysigt att gå på en sån loppis, där man kan "rota omkring" sådär bland skatterna! Zinkbaljan är jättefin!

Har extremt stressigt omkring mig just nu, jobbet ät helt kaotiskt och det är övertid, utbildning, kvällsmöten och en massa andra åtaganden..Längtar sååå efter lite semester nu *puh*

Kraaaam
Mia

Andrum sa...

Hej, vilket fint zinkkar och underbara rosor!! Skulle gärna vilja veta vilken rossort det är. Svara gärna med en kommentar i min blogg.
Älskade din krans i tidigare inlägget. Underbart vacker!!
Kram, Annica

pysseltanten sa...

Vilken härlig mamma du har =)) Själv har jag en syrra som jag kan ringa in, hihi...Jouren även kallad...

Kul med givande loppisar! Det där karet, va ju bara SÅÅÅ himla fint!

Kraamizar Git

Ika sa...

Ett sånt fint badkar hittar man inte så lätt på en loppis, du har gjort ett kalasfynd tycker jag.

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!

Ååå vilka bilder!
Himmel man får ju lust att göra som Vera ville o kliva i direkt...;)
Jag är fortfarande sååå avis på alla fina loppisar ni har i ert närområde.....här finns ju knappt några alls.
Jag ska i alla fall komma på din..
Kommer inte riktigt ihåg hur man körde så du kanske kan maila mig adress o vägbeskrivning.
Kajsa kommer tyvärr inte med...hon ska med Farfar på en hantverksmarknad o hjälpa till med försäljningen.
Åå andra sidan ser jag fram emot en lite tystare resa...fniss...
Ha en härlig dag, kram Katarina

Amanda sa...

Du tar så fina bilder!!!!!!!
Kan inte du vara 10 år och så kan vi ta kort tillsammans!
En halv trappa? hur fungerar det? *hihi*



Amanda

Amanda sa...

Du tar så fina bilder!!!!!!!
Kan inte du vara 10 år och så kan vi ta kort tillsammans!
En halv trappa? hur fungerar det? *hihi*



Amanda

Viveka i Bläckhornet sa...

Men Marie vilket underbart fynd! Precis ett sånt vill jag också ha.
Nästa gång följer jag med dig på skattjakt;) Hittar aldrig såna guldkorn häromkring.

Varm kram Viveka

Annas skattkammare sa...

Hej marie! tack för gullig kommentar! Håller verkligen tummarna för er nu, att ni slipper! Det är verkligen ingen höjdare.. Men när du hittat så fina fynd så kanske det inte gör så mycket, jag förstår att du är glad ändå! Underbart badkar! Jag vill gärna ha adressen, NU! =)
Kram /Anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Vilket ljuvligt zinkbadkar! Så vackert med rosorna i... och det blir fint med en liten tjej i också... men zinken kan vara lite kall mot kroppen om man badar...iiih!
Kram
Marie

Kristall & Pynt sa...

Så fint med ett zink badkar,skulle gärna vilja ha ett.
Ha det gott
Kram Sofia

Modern Country sa...

Ååå Marie, hvilket underbart funn!!! Jeg dåner!! Det er jo så skjønt og vakkert i en romantisk hage! Skjønner godt ungene som vil bade. Du har vel selv også dyppet tærne? fniss..
Jeg må følge deg med på neste loppis! hihi..

Vet du vennen, nå har vi bestemt oss for å dra nedover til Danmark i slutten av Juli, jeg gleder meg sånn!!! Så nå har jeg skrevet opp alle mine favoritt butikker, og så får vi håpe alle er åpne den perioden. Jeg har alltid ønsket og besøke butik Sofie, kronen og Honning og flora, håper virkelig de er oppe i sommer.

Nå skal jeg hente med noen fine bilder fra Ledreborg. Takk så mye for at jeg får låne, og selvsagt linker jeg til din side :)

Ha en herlig ny uke, varmeste klemmer fra meg!

Aina

Fru Sirlig sa...

Tänk att jag förstår Vera, det ser ju helt underbart ut!! det är så vackert med dom gamla zinkbadkaren. Vilken tur du har som gör sådana fynd. Det verkar som ni har mer av loppisar där nere än här. Eller du kanske har näsa för det hihi!

Önskar dig en riktigt trevlig Midsommar Marie
kram Heléne