söndag 28 juni 2009

Tack alla loppisbesökare!!!!!!!!!!

Hej på er i sommarvärmen, vilket fantastiskt väder det är! Idag, i strålande solsken, hade vi våran lilla loppis ute i trädgårde. Var verkligen toppenroligt! Ett stort TACK till alla er som besökte oss under dagen, var jätteroligt att så många ville komma! Vi har redan bestämt oss för en repris nästa sommar så välkomna tillbaka då!

Många bloggare önskade lite bilder ifrån loppisen så nu följer en hel hög! Jag passade på att fota tidigt imorses innan vi öppnade (klicka på bilderna om ni vill se allt lite bättre). När klockan var 13 och loppisen var slut fanns det inte mycket kvar, hihi.
k
j
k
k
k
k
k
k
k
k
Jag kommer nog inte vara en jätteflitig bloggare nu när jag har gått på semester, iallafall inte så länge vädret är så här fantastiskt fint. Nu vill jag mest vara med familjen och njuta av ledigheten. Jag önskar er alla en riktigt härlig vecka och så får vi se när nästa inlägg dyker upp här hos mig. Kanske blir det imorgon, kanske blir det om en vecka. Nu ska jag gå ut och sätta mig i skuggan under päronträdet och läsa en bok, ska bli sååå skönt!
k
Kramar Marie

69 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Åå varför tog jag mig inte tid att åka till din loppis, så himla mycket fint!

kram Mia

Guldkant På Livet sa...

Kors, vilka fina loppsigrejer du hade Marie!!! Sånt alla vill ha ju! Märkligt, är det bara jag som har 80-talsjunk undangömt, så fult att man inte ens vill sälja det på en loppis: ) detta var ju otroligt fina saker, tavlor, tvättbrädor mm och allt vackert arrngerat, tom här! Va kul att ni hade en trevlig dag! Mari.

Anonym sa...

Å, vad det såg underbart ut..själv hade jag sett fram emot din loppis i flera veckor, men vad händer,, 39 i feber o halsfluss, får se fram emot nästa sommar!Tack för all inspiration o ha en SKÖN semester!
Birgitta

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh nu svider det i loppistarmen att se de där fina sakerna som jag har missat!! Både de fina knoppbrädorna och den där vackra gröna lampan!! Mmm... så mycket fint :) Förstår att ni hade en toppendag!

Kram Jenny

Inas sa...

Hej Du!

Vilken fantastisk loppis, har aldrig sett någon så vacker och så fina saker, helt fantastiskt. Grattis!

Ha en riktigt härlig och fantastisk sommar och semester. Passa på att njut i fulla drag över det vackra i naturen och i hemmet. Många goa kramar Ina

Rosenvit sa...

Vad massa fina grejer du sålde. Dina kunder måste ha varit helnöjda.
Ha en skön semester och njut!

Kram
Anna

Lina sa...

Ser ut att vara en väldans fin loppis:) Bara sånt som man vill fynda, här behövs ingen röntgen blick som sållar direkt...
/Lina

Birgitta sa...

Hej
Jag som inte är någon loppisbesökare skulle gärna varit med på din loppis och fyndat flera vackra saker där.
Hoppas du får en skön semestervecka nu.
Kram Birgitta

Grodmamman sa...

Attans att jag hade läst fel tid så att vi kom en timme för sent för att vara där när du öppnade!:) Å andra sidan hade vi kanske inte fått plats med så mycket mer i alla fall! Tusen tack för hjälpen med spegelbyrån och tack för hustitten. Vi får väl tacka Elsa extra för den "guidade turen"!:)
Har du lika mycket fint nästa år så ska vi var i tid!:)
Kram

Marits vita skrin sa...

Men Marie....

Vilken loppis. Fasiken att jag bor så långt bort...

Då åker vi till Lustfyllt i Augusti istället.
Jag lovar att höra av mig innan.

Många kramar i sommarvärmen
Marit

Hulda sa...

Skjønner godt at du fikk solgt unna mye! Så mye flott du hadde for salg. Kjempefint sammensatt også. Den skoleplansjen skulle jeg gjerne hatt. :)

LantlivsAnette sa...

Åhhhh wow, vad du är duktig !! Ser ju ut som på Ledreborg i Danmark ju !!! Jiippiiee...vad bra att du fick sålt allt !! Alltid bra med en slant så att man kan köpa nåt annat...
Ha det gott, vila och njut
Kraam Anette
P.s Nu ska jag sätta igång mina loppis förberedelser !!

Vita små hjärtan sa...

Oj så mycke fina saker!!!
Kram Agnetha

Grön Iris sa...

Hej, och va kul att loppisen blev så lyckad!
Så många fina saker...
Må så gott på semestern. Själv har jag två veckor kvar...
Kram Linda

Lisas torp sa...

Oj, så många fina saker ni hade!
Vilken toppenloppis!!!
Hoppas att du är nöjd med försäljningen också! Vädret var ju toppen också, så mycket har ju samverkat!
Ja, nu får du kanske lite vila och bara njuta av den underbara sommarvädret!
Kram
Lisa

Jenny sa...

Hej Marie!
Attans att jag missade din loppis, var lite för långt att åka..
superfina saker, du måste haft många nöjda kunder idag:)

Ha en skööön semester,

Kramis Jenny

Tulipa sa...

Hej Marie!

Måste varit jätteroligt at "bygga upp" detta! Som att göra en liten butik i sin trädgård!
Vad roligt att det blev såå lyckat och att det sålde som smör!
Ser kanonfint ut!!!
Du har mycket rekvisita, eller hade..**hihi*, fast jag gissar att du har en del kvar!

Njut av sommar och sol och en bok under trädet, ska också försöka läsa lite när min semester startar!

Kram Mariette

Made in Persbo...Carina sa...

Wow! Så mycket fina saker! Har sett massor som gärna hade fått följa med mig hem. Nu ångrar jag att vi inte åkte trots allt...men, men...vi får komma nästa år istället :)

Så fint du slagit in tvålar, och tycker mig skymta "kort" med prisma i nederkanten. Visste inte att du gör sådana också.

Ha en härlig semester så hörs vi på mejlen ;)

Kram vännen!
Carina

Mamma C sa...

Det var ju en massa fina saker du hade. Du ska ha det så skönt på din semester.
Kram Mamma C

Gård och Hagar sa...

Hej

Tittar ofta in hos dig men är otroligt dålig på att skriva. Men attans att jag missade din loppis. Ser ut som vi bor ganska nära, hade nog varit en fröjd att få shoppa lite hos dig.

Varma sommarhälsningar
Katarina

Inspiration i vitt sa...

Stort grattis till dig och ditt loppis. jag vet precis hur du känner nu så här efteråt, man blir helt slut, det är ju mycket att förbereda och fixa till innan man kan ha ett loppis.
Kul att du blev av med det mesta det brukar jag oxå bli och allt som blir över skänker jag alltid till RÖDA KORSET ELLER ANNAN HJÄLPORGANISSATION , DET KÄNNS SÅ BRA.
HA DET NU SÅÅ HIMLA HÄRLIGT TILLSAMMANS MED DE DINA SÅ HÖRS VI SNART IGEN. KRAM PÅ DIG/INGELA.

Linda sa...

Vad mycket fina saker! Lyllos alla de som var där och fick fynda!

Hjärtans sa...

Hej Marie! Tack så hemsk mycket för en mysig loppis även om vi kom lite sent!! Men jag fyndade ju iallafall. Tack för hjälpen med lastningen, tur man har karlar till hjälp. Vad snällt att vi fick kika in hos dig. Du har det SÅ fint och är en stor inspiration. Kika gärna in hos mig så får du se hur fin byrån blev på plats! Ha en underbar semster. KRAM

Älskade pion sa...

Vad mycket fint du verkade ha på din loppis,tänk om jag hade bott lite närmare,jag hade kommit på stört.Ha en härlig semester,sköt om dig. kramar ulrika

Viola sa...

Där skulle man ha´varit..såg massor jag skule vilja ha haft...roligt att den var välbesökt och önskar dig nu en härlig semester med de dina, stor kram VIOLAN

lottens vita och gröna sa...

goa marie, guuuuuuu så du varit i mina tankar idag, tänkte att ni skulle bli invaderade, hihi...tänkte om du prismärkt allt, såg att du hade det, guuuuuuuu vad bra det känns så himlans jobbigt att säga ett pris annars ju, tror vi är lika där! alltså jag skulle ha handlat hur mycket som helst, vilka saker marie, kan tänka mig att det blev rent och tomt!
ha det allra bäst vännen, sitt nu under korkeken och luuuuuuuuuukta på blommorna! åker neddåt om några veckor, mejlar dig då, såg att lustfyllt håller stängt, ska du möjligen till tage andersens utställning i jönköping??? ha det allra bäst, jag kommer med vara tassande i sommar på bloggen! P&k lotten

Ingis sa...

Oh...den loppisen skulle man varit på.....så mycket fina saker du hade. Kul att det gick bra.
Ha nu så skönt på semestern och blogga lagom mycket.

Kram Ingis

Kol och Rosors sa...

Hej Marie!

Vill börja med att tacka för senast & kaffe + kaka, det smakade bra.
Ett sådant vackert loppis du anordnat, mycket nöjd är jag :)

Vidare så kan jag varmt rekommendera att åka till Tage Andersen i Gunillaberg. Vilken Upplevelse... Måste ses...


Ha det så gott & en härlig semester!
Kram
L-Lott

Andrum sa...

Åååå, vilken underbar loppis! Varför åkte jag inte till dig idag? Vet inte vart du bor, men vi bor ju i samma län iaf. Hoppas du har mer fynd undanstoppat och snart har en till loppis. Då kommer jag!!
Kram, Annica

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åh vad fint det ser ut, som en riktig härlig mässa faktiskt! Tänker på danska butiker och Ledreborg när jag ser på bilderna!

Såå synd att jag inte kunde komma :( Men vi har haft två sköna dagar i Varberg. Oj vilket väder det har varit!!!

Kram goa vän
Mia

Millas hem sa...

Så himla fint det ser ut! Hade varit jätteroligt att vara där, men kanske nästa år!:)
Låter som om dina prioriteringar är "helt rätt"!
Hoppas att du får en skön semester och har du vägarna förbi söderöver...hör av dig!:)

Stor varm kram från mig!

Camilla

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Marie,

Å vad det såg mysigt ut med er loppis! Förstår att det blir en favorit i repris nästa sommar :) Kan verkligen förstå att det blev rensat på borden vid ettsnåret - så mycket charmiga saker till salu!

Önskar dig en jättefin semester vännen!

Stor sommarkram från Jes ♥

Sara sa...

Super mysig loppis var det. Synd att jag inte kom tidigare , fast då hade de nog blivit dyrt för mig:-) Men jag är supernöjd med fönsterspegeln.

Ha en trevlig semester!//Sara

MormorRuthsAnn sa...

Hej Marie!
Vilka fantastiska saker du sålde idag!! Wow, säger jag bara....förstorade upp varenda bild och tittade på ALLT...såg flera saker jag hade norpat åt mig om jag hade kommit. Var har du haft alla dessa saker, helt otroligt mycket saker ju....var det inte svårt att göra sig av med dem??

Ha det så underbart med din bok, och njut av det underbara vädret!!

Må så gott!
Ann

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh så mycket mysigt!Jag ser att vi skulle varit hos dig mycket tidigare,;)men vi va nöjda med våra fynd och så va det ju så trevligt att träffa dig ett ansikte till en mysig blogg ha en underbar sommar....=) wivi (med väskan)

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Så mycket loppis såg det inte ut, vilka fina saker och så fint arrangerat. Synd att det inte stämde med vår semester så jag kunde komma förbi, det hade jag gärna ha velat göra. Önskar dig en superbra semester och simma lugnt, det är du värd efter allt slit;)

Sommarkramar till dig Heléne

Anonym sa...

Hej Marie!
Vilken fin loppis!Jag är så glad att jag åkte iväg trots att det var 15 mil . Det var verkligen en glädjedag!!Såå fina saker!!
Ha nu en riktigt skön semester med Din familj.
Varma hälsningar Margareta

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!

Vilken otroligt fin loppis!! Vilka saker!! Som i en inredningsbutik..vilket utbud..oj vad glada alla loppis sugna måte ha varit!! Grattis!!

Va härligt med sem..jaggår snart jag med..har mån tis och ons kvar att jobba..
ha det så gott..
kram anna

Loppisliv sa...

GRATTIS Marie till din fina loppis, vad roligt att det gick så bra!! Synd att jag inte kunde komma för Ojoj vad mycket fina saker du hade till försäljning, skulle nog kunnat handla en hel del där...hihi Ha en underbar dag. Kraaaaam Paula

mormorelsie... sa...

Men oj så mycke fint du hade på loppisen och va trevligt du hade fixat till det.
kram
ninni

Lina sa...

Oj så mycket fint! Roligt att det gick så bra!! trevlig semester!!

Tiinali sa...

Hej, WAU! Ingenting mera behöver man inte säga! Bara man sku ha varit där... -Tiina

LenaS sa...

Åh jag förstår att du fick det mesta sålt! Jättefina saker!
ha en fin dag!
Kramis/LenaS

tanja sa...

Why aren't you nearby Holland I want the magazines and a lott more that i saw on the pictures:((( Oh i wish i could fly and come to see all these wonderfull stuff off your photos

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Oh, det var nog tur att jag inte var på din loppis, jag hade nog löpt amok! Så många fina saker, lyckliga dem som fick ta del av allt.
Ha en härlig vecka,
Lydia

Liten Bod sa...

Så mycket fint du gjorde dig av med! Det märks att vissa har haft den här stilen mycket längre, och fyndat mer än vad jag gjort :) Kul att det blev lyckat, ha en skön semester nu! Kram, Tina

Anonym sa...

Det var då tur för alla andra att jag inte bor i närheten för jag hade antagligen köpt ALLT! Och det hade ju varit litetsnopet för de andra..
Spegelbyrån var ju helt fantastisk!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så mycket fint du sålde på din loppis, Marie! Synd att vi inte kunde vara där!
Njut av din semester!
Varma kramar!
nina

•lotta på solrum|fnurr• sa...

härligt fin blogg! kommer tillbaka snart.

märta sa...

Hej!
Tack för igår! Jätte kul att besöka din loppis! Jag fyndade en hel del, några av mina fynd kan ses på min blogg. Tyvärr kunde jag inte köpa något av de större grejerna för bilen var välfylld redan innan. Vi var ju på väg till äldsta dotter och då har vi alltid ved med oss. Jag ser framemot nästa gång du ordnar med loppis. Ha det så skönt i sommarvärmen! Märta

Hjärtans sa...

Hej! Vilket beröm jag har fått för byrån. Alla tycker att den är jättefin. Vi kommer gärna på besök i sommar. Hjo var ju supermysigt. Tack än en gång! Förresten vad var det för golvfärg ni hade? Kram Jenny

edda sa...

Hei.....
Det var noe til loppemarked det....der var det slik at en kunne kjøpt alt:)
Du får si fra i god tid neste gang det er loppemarked hos deg:)
Klem edda

Designe sa...

Hej! Vilken härlig loppis du har haft med mycket fina saker! Så fint arrangerat allt är oxå..som i en butik! Hoppas du fick sälja mycket! Jättehärliga trädgårdsbilder nedan oxå! Ha det så skönt i sommarvärmen! Kram :)

Hem Ljusa Hem sa...

Vilka fina saker du säljer. Vill ha allt :)

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Så roligt att det blev succé.
Visst var det roligt!

Jag skall verkligen göra mitt bästa för att komma nästa sommar.

Till helgen bär det av till Moheda!
Min tröst för att jag inte kom till dig.

En träff snart?!?!?!?
Ni är välkomna att komma ner men det hade även varit roligt att komma upp.

I augusti??????
Mia och jag tror Anne skulle hänga på.
Vi hörs!

Ha en sjön sommar!
Kramisar Jeanette

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Så roligt att det blev succé.
Visst var det roligt!

Jag skall verkligen göra mitt bästa för att komma nästa sommar.

Till helgen bär det av till Moheda!
Min tröst för att jag inte kom till dig.

En träff snart?!?!?!?
Ni är välkomna att komma ner men det hade även varit roligt att komma upp.

I augusti??????
Mia och jag tror Anne skulle hänga på.
Vi hörs!

Ha en sjön sommar!
Kramisar Jeanette

Två systrar sa...

Det var bannemig den absolut vackraste loppisen vi sett.... Kan bara föreställa oss hur mycket fint du har hemma om du kan sälja detta;-) Kram C&M

Butik Östergården sa...

Hej Marie!

Tänk att jag missade din fina loppis. Hade jag vetat det så hade jag åkt till dig direkt. Vad mycket fint du hade.

Hoppas du får det skönt under päronträdet!

Kram Helen

Fröken Tindra sa...

Det var väl inte så konstigt att allt tog slut på loppisen ni hade! Det var ju bara massa fina saker!
Ha nu en skön semester!
Kram!

Anonym sa...

Hej Marie! Håller med flera av de andra att man borde varit i tid... Jag är ändå mer än nöjd. Blir ju så glad när man hittar något man letat efter länge, och så bara står fyndet där.
Efter besöket hos dig passade jag på att besöka Hem o Hobby. Hittade lin-liknande tyg som jag idag har målat "a la fransk mjölsäck". Har en gammal mörkbetsad klädd soffa som blivit vitmålad och fått ny klädsel av lin-tyget och med beige spets runt kanterna. Målade en krans och bokstäver på mitten av ryggstödet och lät ränderna löpa från ryggen ner över sitsen. (Jag målade tyget innan jag häftade fast det.) Armstöden var lite pillrigare att få till men det blev OK till slut. Blir långt det här men det är så inspirerande med fina bloggar m vitt-nött-lantligt, och det är roligt att få berätta om det pysselsug det ger mig. Har ingen i bekantskapskretsen som är som jag så för dem är jag lite udda. Du skulle sett minen fr grannen idag när hon fick se soffan. När jag försökte förklara att idéen kom från franska mjölsäckar så blev det ännu värre!!
Tack igen för en fin loppis. (Hann med ytterligare några loppisar innan jag till slut kom hem.) Bla den utanför Igelstorp TIPS! De har 70% på allt men i kassan kostade det mesta 5-15:- oavsett vad det stod på prislappen. Tokrörigt och trång, (missa inte källaren om du åker dit!)jag köpte 6 fulla kassar, en urfin spegel med "krackelerad baksida" o julkyrka för 200:-! MVH Nellie

Anna sa...

Hej Marie!

Himmel vilken fin loppis du har fixat! Oj oj så mycket läckra saker! Där skulle jag velat gå runt och botanisera:)Ser massor av saker jag skulle vilja ha!

Idag har vi fått lite moln och ett lätt regn har fallit. Känns skönt med en mellandag efter all sol som varit och det är ju även bra för gräset som redan blivit gult...

Kram
:)Anna

Kallholmen sa...

Vilken fin loppis du ordnat, så mycket vackra saker, sålde du allt?
Ha nu en riktigt mysig sommar.
Kram carolina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Heelt otrooligt så mycket grejer du hade med på din loppis! Varför var jag inte där??????? Iiiihh!!!
Men jag undrar var du hade plats med alla prylarna, innan du loppade bort dem?
Nu är det inte mycket bloggande för tillfället, men ibland suger det i bloggtarmen, så då måste man ju in och titta lite...
Kram
Marie

Sara sa...

Jösses sån tur jag inte såg dessa bilder innan loppisen började! Då hade jag hyrt släp och kommit körande ;)

Butik Drängstugan sa...

Så vackert arrangerat. Det ser ut som det var taget från en butik i Danmark.Proffsigt!!
Jag hade tyvärr ingen möjlighet att komma på din loppis denna gång fast jag bor så nära.
Nästa loppis ska jag inte missa!

Cina

Min stil sa...

Så masse fint. Der skulle jeg gjerne ha vært.
Klæm fra Susanne

Marie sa...

Hej Nellie!

Vet ju inte om du läser det här, men jag skriver här iallafall. Vad roligt att du kom på våran loppis och vad bra att du gjorde några små fynd. Var så mycket folk och jag var lite nervös så jag har inte full koll vem som var vem och vem som handlade vad, hihi.
Det låter som om din soffa blev kalasfin. Mina grannar och bekanta förstår inte alltid mig heller, det är många som bara ruskar på huvudet när de kommer in till oss, hihi.
Idag har jag haft en riktig loppisdag, bl.a besökte jag den i Igelstorp. HJÄLP, vad grejer!!!!!! När jag kom ner i källaren trodde jag knappt att det var sant, det var ju grejer både högt och lågt, hihi. Fyndade en hel del saker, men jag hade båda barnen med mig så det var inte det lättaste att kika runt ordentligt. Tror att jag måste ta mig ännu en tur dit under veckan (utan barn) så jag kan kika i lugn och ro.

Ha en bra vecka!
Hälsningar Marie

Mysiga lantliga ting sa...

Hej Marie!! Ojojoj vilken loppis du har haft!! Jag hade GÄRNA besökt dig och då hade jag nog köpt ihjäl mig fniss...

Hoppas du har en skön semester.
kram johanna

Anonym sa...

åhhhhhh det gör lite onta att missa en sån loppis. det är en sån loppis jg drömmer om att jag ska "råka" hitta någongång.
om det nu blir en nästa år så vet i katten om jag inte struntar i alla mil som jag har till dig.
kram en flitig läsare.