söndag 21 juni 2009

Trädgårdsbord

Hoppas att ni har haft en härlig midsommarhelg! Här blev det inget midsommarfirande alls. Elsa blev så dålig av kräksjukan att hon hamnade på sjukhuset med dropp i två dagar. Nu har hon dock fått komma hem igen, fortfarande väldigt svag, men betydligt piggare än för några dagar sedan.
j
Kommer nog inte ägna bloggandet så mycket tid de närmsta dagarna, utan nu vill jag bara vara med barnen så mycket som möjligt efter helgens bravader och se till så att Elsa blir fullt återställd igen så fort som möjligt. Dessutom närmar sig ju våran loppis med stormsteg och jag har massor av saker som behöver målas, bl.a makens knoppbrädor och hyllor som kommer att finnas till försäljning.
l
Här ser ni trädgårdsbordet som jag fyndade på loppis förra helgen. Just nu får det bo i vardagsrummet bredvid kakelugnen.
k
Nu ska jag bara jobba en vecka till, sen väntar en efterlängtad semester. Härligt!
k
Önskar er alla en bra vecka!
Kram Marie

52 kommentarer:

Helen sa...

Fy vad jobbigt med kräksjuka! Hoppas verkligen att hon återhämtar sig bra!

LenaS sa...

Nämen fy så jobbigt att hon vart så sjuk, hoppas hon snart återfår krafterna....
ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Fröken Piff sa...

Det lät inte roligt alls, men vilket tur att det går åt det bättre hållet!

Vad fint det blev med bordet, och vilken fin patina det hade, helt perfekt ju:)

Ha det fint! Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Stackars er! Och stackars lilla tjejen att bli så sjuk. Vad bra att hon mår bättre nu stackaren. Passa på att njut och mys vid alla tillfällen!!

Kram Jenny

Älskade pion sa...

Stackars liten det är hemskt när barnen blir sjuka. Hoppas att hon snart känner sig bättre igen. Jättefina grejer du har ,som vanligt. Krya på er! Kramar Ulrika

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh stackars lilla Elsa som hamnade på sjukhus. Hoppas hon kryar på sig snart!

Jättefint bord med patina du hittade på loppis:)

Kraamis Jenny

envilsenloppa sa...

Men kära lilla vännen , stackarn ! Hoppas hon piggar på sig snabbt ! De tappar ju vikten så lätt sånna där små , usch det är det värsta när barna blir sjuka :-(

Idag har jag snurrat runt på din sida av sjön , ha ,ha . Det var ju synd att det inte var nästa helg , då kanske jag hade kunnat gjort det till en loppistur ! Vi har letat och köpt husvagn , och jag är ljummet förtjust :-S
Kan man shabba en husvagn ??? Min man är helt övertygad .

Ta hand om dina små nu ! Göd dem med vispgrädde , glass och jordgubbar ;-)

Kram/Lotta

Inas sa...

Hej Du!

Vad tråkigt med sjuka barn, hoppas verkligen att de kryar på sig, du får ge glass, och kärlek. Bra att hon är på bättringsvägen. Sköt om er och mys en stund tillsammans. Goa kramar till er /Ina

Lisas torp sa...

så märkligt det är detta med kräksjuka och förkylningar i juni!!!! Har hört flera som varit jättedåliga i svåra förkylningar NU!! JÄttekonstigt! så jobbigt för er att det blev så illa!
Hoppas att hon är på bättringsvägen nu! Förstår om ni vill ta det lite lugnt då!
Trädgårdsbordet är sååååå läckert!
Så spännande med loppisen!
Hoppas att allt ordnar sej till det bästa!
Kram
Lisa

rosenskära sa...

Våra små Elsor - de stackarna! Vi slapp åtminstone sjukhus och dropp tyckte jag var tillräckligt jobbigt! Hoppas hon står ut med den tråkiga återhämtningskosten, det hade min Elsa svårt med och fick återfall...

Så spännande med din loppis, jag är så glad för min hylla men har fortfarande inte satt upp den, du vet hur det kan vara ibland;) Vårt sovrum är nog ett hett tips!

Ha det fint!

Lena

Guldkant På Livet sa...

Men oj då, då blev hon rejält uttorkad, hoppas hon är på bättringsvägen nu.

Vilket vackert bord du fann, så himla läckert! När jag tog in ett liknade sa min sambo att är du inte klok, ett sånt skruttigt trädgårdsbord kan ju inte stå inne heller!!! : )

Men det är ju det som är snyggt ju! Krya på barnen och lycka till med loppisförberedelserna! Mari.

Hulda sa...

Godt at det går bedre med Elsa, hørtes skummelt ut at hun ble så dårlig at hun måtte innlegges.

Nydelig bord du har kjøpt på loppemarked. Det ligner det mannen min snekret til meg. :) Supre bilder! Jeg har ordnet i hagen i helga. :)

Millas hem sa...

Hej Marie!

Verkligen trist att höra om lilla Elsas och er helg!
Hoppas att hon mår bättre nu!
När jag läste ditt inlägg kände jag "nämen lilla gumman" och blev alldeles oj, usch, och ja du vet...när det handlar om de små så känner man ju igen känslan och oron hos oss som föräldrar och allt vad det innebär!
Dropp och allt...ja, lilla vännen!

Ta nu hand om varandra riktigt ordentligt!

Kram till dig och din familj!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men åhh stackars liten... Inte kul med dropp..

Vilka härliga bilder du tagit som vanligt.. Såna slitna efekter går ju int fuska sig till såå fint.. Och fågelburen en sån där vill ha känsla...
Kraaam kram Linda

Grodmamman sa...

Stackars Elsa!
Idag har jag varit på "Lustfyllt" och vilket ställe det var! Förstår att du gärna åker dit!:)
Jag och min svägerska är så sugna på att komma till din loppis, men svägerskan jobbar. Hon skulle dock försöka byta bort den dagen.
Kram

STENLYCKA sa...

Så tråkigt för lilla Elsa och för er att tillbringa midsommar på sjukhus. Hoppas hon piggar på sig. Kräksjuka är jobbig för små barn , de torkar ju ut så snabbt.
Ha det nu så gott sista arbetsveckan före semestern och lycka till med ditt loppis. Många krya på dig kramar till Elsa!

lottens vita och gröna sa...

nääääää lilla elsa, med dropp..stackars liten, gus fick ju det förra året så jag försår din oro, ta nu hand om dig och de dina! jag jobbar med bara en vecka till, ska bli såååååå skönt att gå på 6 veckors semester!!!jaaaaa klart vi ska ses, där i krokarna när jag är i gränna och hänger, har du hört att tage andersen har utställning i jönköping, gunillaborg, dit bara mååååååååste jag! du marie, dina bilder är sååååååååå fina, vilket bord alltså och allt där omkring, du är sååå grymmig!
tur att inte loppisen var denna helg, gulp...deet kommer nog bli catfight du efter dina ting, hihi, skulle vara intressant att se, betendevetare som jag är, hihi! ha det allra bäst nu, och ge en stoooooorkram till elsa från ebba och mig!//lotten

Lina sa...

Hej!
Skickar en STOR krya på dig kram till Elsa! Lilla skruttan, vilken otur...Hoppas att ni snart är pigga och krya igen! Vi har inte heller firat midsommar med full styrka, jag har en förkylning om inte ger sig, halsen värker och de blir inte bättre...Idag vaknade Lilla E och hade ont i "kisseriet" igen...nu är 2 rör lämnade på analys...i morn har vi svar om de är uvi eller inte...

Inspireras som vanligt av allt fint du visar...balsam för själen för en trött coh krasslig mamma... :- )

Må så gott & ha en bra vecka! Kram, Lina

livetpåfyran sa...

Hoppas verkligen att hon får tillbaka sina krafter nu snabbt din lilla tös.

Bordet är såååå snyggt!!

Spännnande med loppisen och visst mår man bra i hela kroppen nu när semestern närmar sig.

Kram kram Pia

Linneagården sa...

Skickar en krya på kram till dottern, inte kul när barnen mår dåligt.

Ditt vackra loppis-bord matchar ju mitt containerfynd, visst är de snygga dessa modeller!

Sköt om varandra nu & må så gott Marie.
Kramiz från mig /madelene

Lina sa...

Åh stackars liten!! Sköt om er nu och ha en fin vecka!! Kram Lina

Tidsmästarinnan sa...

Hej!
Usch vad dramatiskt med dropp och allt, lillgumman, hoppas ni piggar på er allihop. Kräkas hör INTE till mina favoritgrenar, huu! Men man har blivit lite mer luttrad nu som småbarnsförälder, både för egen del och andras :-)

Stor kram och krya på er!

Snickaregården sa...

Oj, fy!! Stackars liten.. inge vidare midsommar inte..
Krya på er och njut i lugn och ro
Kram Maria

Inspiration i vitt sa...

Nej men stackars lilla Elsa dåå att hon skulle åka på en sån elak bacill. vilken tur att hon repat sig så snart, barn är fantastiska.
Ojoj jag förstår att du har mycket att stå i nu, vi hörs igen när du har tid.
Vilket fynd med bordet sååå himla snyggt.
Kramar till dig Marie/Ingela.

Tulipa sa...

Hej!
Hoppas krafterna kommer tillbaka med stormsteg! Förstår att ni haft en orolig helg...stackars liten!

Skönt att semestern snart knackar på dörren, och snart dags för er loppis. Så spännande!

Kram Mariette

Home No.1 sa...

Hoppas hon piggar på sig den lilla prinsessan!
Ha en fin vecka Marie!
Ta hand om er...kram!

Vit som snö sa...

Önskar er tillfrisknande och ny ork framöver o sen en underbar semester! Och lycka till med loppisen!
Kram Cilla

Kristall & Pynt sa...

Så tråkigt, hoppas hon snabbt blir bra igen.
Fint bord.
Ha det gott
Kram Sofia

Kerstin sa...

Uff så trasig med omgangsykse. håper hun kommer seg raskt...
Nydelige bilder som alltid og bordet var råstilig..
God bedring og nyt uken =)
Klem Kerstin

Myownhome sa...

Hej!

Hiihi.. Din blogg är lite farlig att kika in i, har precis suttit och bläddrat igenom halva din blogg känns det som. :) Du har så himla mycket fina bilder och erat hem är så vackert. :)

Ha det fint!

Made in Persbo...Carina sa...

Nä men stackars lilla Elsa! Det går ju så himla fort för de små liven att bli uttorkade.
Hoppas att tjejerna kryar på sig snabbt nu.
Härligt med bara en vecka jobb kvar innan semestern! Själv jobbar jag två till. Börjar kännas segt nu, men det är väl så det ska vara när semestern närmar sig :)

Kram på dig så hörs vi när vi hörs!
/Carina

LantlivsAnette sa...

Ojjj, hamnde ni på sjukhuset..ojj..ta nu och vila upp er, mojsa och ha det skönt hemma !!
Sååå spännande sen med din loppis där hemma, jag funderar på att ha en jag också i sommar !!
Sååå fint bordet är..perfekt att ha inne !!
Ha det gott
Kraam Anette

Jenny sa...

Nej vad tråkigt att höra. Skönt att hon är piggare nu iallafall! Jag njuter av dina fina bilder, verkligen somriga och härliga! Ha det så gott! KRAM

Jenny

ÄnglarumsMia sa...

Vad jobbigt och vilken otur! Men, det är tur att vi har sjukvården, det är ett som är säkert.
Hoppas hon mår bättre nu. Lite samvaro och närhet är den allra bästa medicin som finns faktiskt.

Lycka till med loppisen nu Marie!

Kram Mia

hemtrevnad marie sa...

Å, stackars lilla tös...hoppas hon piggar på sig ordentligt nu!
Ägna dig åt barnen du!!
Och loppisen din vill jag såå gärna komma på...vi får väl se om man kan hinna med...
kram på dig!

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Usch vad otäckt det är med uttorkning..det kan gå så himla fort från "vanlig kräksjuka" till akut läge. Skönt att hon piggnat till igen.

Åhh ditt bord..jag får hjärtklappning..jag älskar gamla flagnade trädgårdsbord (vackra bord får ju mitt hjärta att skutta lite extra!)

Jag har också en vecka jobb kvar - sen semester!!!

Loppisen kommer nog bli en succe, vädret skall ju vara kanon och det kommer bli såå mysigt! Stort lycka till!

Mia

essemia sa...

Stackars liten. Hoppas hon har blivit mycket piggare nu.
Och lycka till med loppisen. Synd man bor så långt ifrån så man inte kan hänga på.
Kram Elzie

gamla skolan sa...

Stackars liten ! Inte roligt ! Skönt att hon är bättre ! Ditt trädgårdsbord är så fint ! Förstår att du vill ha det inne ! Kramar Susanne / den gamla skolan

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilket elände med kräksjuka. sköt om er .Nilla

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men åh, stackars liten, vad jag lider med sjuka barn. Vilken tur att hon är på bättringsvägen!
Ditt loppisbord är så fint! Du har tur du!
Vi kan inte besöka ditt loppis i helgen, våra flickor är på läger och den ena ska hämtas på lördag och den andra på söndag. Synd, men det får bli ett annat tillfälle.
Ta hand om er!
kram vännen!
nina

Loppisliv sa...

Så fint bordet blev, ser jättefint ut. Ska minsann inhandla ett liknande i sommar och sätta den uppe i mitt vardagsrum. Lyllo dig som snart får semester, jag har 3 veckor kvar att jobba, tycker det går alldeles för långsamt. Och nu när sommarvädret äntligen kommit, mina väninnor var vi havet och solade idag medans jag fick sitta inne på kontoret...blä :-) Hoppas bara vädret håller i sig hela juli månad också. Kram Paula

Mamma Millan sa...

Usch då...hoppas hon blir bra snart..trist med kräksjuka...det värsta jag vet!!!

Ha en härlig vecka!!!
~♥ Kramar Millan ♥~

linnea-maria sa...

Oj vilken jobbig tid ni har gått igenom. Hoppas flickan mår bättre och har återhämtat sig. Man känner sig så maktlös när barn är sjuka. Trädgårdsbordet är helt underbart i sin slitna charm, ett sådant är jag också på jakt efter. Ha en fin sommar /linnea-maria

Viveka i Bläckhornet sa...

Men så jobbigt med magsjuka. Hade det själv förra veckan.Fy...

Ditt trädgårdsbord är ju alldeles underbart. - Vill ha!!!

Njut nu med familjen i värmen.

Kram Viveka

Kerstin - Syster Grön sa...

Nej men skit vad trist med lilla tösen! Och fy vad rädd man blir när barnen blir riktigt dåliga, det känns nästan som att få en rejäl smocka liksom...

Ok, hoppas hon är bättre nu, den lilla. Krya på sig, och ta hand om varann!!!

Varma kramar
/ Kerstin

Villa Solberga sa...

Stackars din lilla dotter, hoppas hon blir fullt återställd. Man mår ju så dåligt när ens barn inte mår bra oavsett om det är allvarligt eller inte.

Kram Jenny

Lisemoren sa...

Så leit for dere at den lille jenta di er syk, håper hun snart føler seg bedre.

Lykke til med markedet.

Hilsen lisemoren

Under en vind sa...

Hoppas att ni andra klarat er och att Elsa är piggare igen! Jobbigt att vara sjuk nu när det är så varmt annars!

Mysiga bilder som alltid hos dig! jag tassar ofta in, på varje inlägg faktiskt men syns inte mycket i raderna...

Hoppas att solen stannar så att du får njuta av den då semestern tar vid!

Ha det gott, kramar!

H A N N A S - F O R M sa...

Å, Mrie!!! Läser om din lilla dotter, så jobbigt ni haft det...skönt att ni är hemma igen och att hon är bättre. Ta nu det lugnt och bara njut av din familj och att sommaren är här! FINA bilder som vanligt!!!!

VARM
KRAM
Hanna

Marits vita skrin sa...

Men lill-skruttan då.....
Hoppas hon snart blir bättre så att hon kan njuta av sommaren....

Jag och en annan bloggvän (maria-hanna&hugo) tänkte ta en tripp ner till lustfyllt i sommar. Ska du dit snart så hojta till så kanske vi kan stämma träff.

Kram på er
Marit

Butik Östergården sa...

Hej Marie!
Ville bara kika in och önska dig en riktigt härlig semester.

Kram Helen

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad bra att lilla Elsa känner sig som vanligt igen:)

Hoppas ni får en trevlig loppis, dina fina saker kommer att sälja som smör i solsken:)

Hade gärna kommit men det är lite för långt att åka:(

Kramis Jenny