måndag 13 juli 2009

Bloggvänner

Helgen som just varit var en riktig toppenhelg! På lördagen hade jag de två supergoa bloggerskorna Jenny och Lena här på besök. De var på väg upp till Dalarna och stannade till här några timmar för lite lunch, prat, skratt och så hann vi visst med några loppisbesök också, hihi.
j
På söndagen fortsatte trevligheterna. Då åkte jag, maken, mamma och hennes man på en utflykt ner till Moheda. På vägen ner ösregnade det, men ungefär samtidigt som vi svängde in på parkeringen slutade det att regna och solen tittade fram. Där var hur mycket folk som helst så det var inte världens enklaste att göra en massa fynd, men några små saker fick följa med hem. Träffade även här på bloggvänner, både Carina med familj och Paula med väninnor.
j
Bloggandet är verkligen berikande, tänk så många underbara människor man har fått chansen att lära känna. På torsdag är det dags igen, då ska jag träffa ännu en fantastiskt gullig bloggvän. Ska bli så roligt, det var alldeles för längesen vi sågs!
k
Ha en bra vecka!
Kram Marie

41 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Va roligt med utflykt och massa trivsamma träffar med bloggvänner..
Ja du har helt rätt..det är inte så lätt att göra fynd när det är många som vill fynda..
Var på auktion i helgen..Det var som hela Sverige var där..

puh!!

Du jag har mailat..
Kram Anna

Skatan sa...

Hej Marie!

Moheda? Det har jag hört talas om...önskar att vi hade någon motsvarighet här där jag bor :)

Nu ropar lillen i sömen. Dags att plugga in tutten. Igen...?

Kram och på återseende!

Anna Skata

Jenny sa...

Hej Marie!
Låter som ni hade jättetrevligt du o tjejerna från Skåne:)

Var inne o kikade på Moheda hemsidan..verkar ju finnas hur mycket grejer som helst..synd att det är 26 mil från Tollered där jag bor. Ska fjäska lite med sambon o se om vi kan ta en liten tur dit i alla fall:)

Ha en skön kväll,
Kramis Jenny

Under en vind sa...

Vilka mysiga bloggträffar du har! känner att jag saknar det där också! Det är så kul att träffa likasinnande som kommer från andra delar av vårt långa land!

Här återhämtar vi oss efter helgens dop och laddar om inför morgondagen då den stora prinsessan fyller 7 år. Därefter kan semestern börja på riktigt! Har massor av byggprojekt..fasaden på huset ska bytas innan hösten, ett stort fönsterprojekt ska göras och nästa vår blir det nytt soldäck...pust..tur att mannen är flitig för jag hinner då inte med när bebis pockar på uppmärksamheten! Men det är ju så mysigt det också!

Ha det bäst min vän! Kramar!

Lisas torp sa...

Härligt med lite träffar med likasinnade!
Fina bilder du visar!
Kram
Lisa

Marita sa...

Låter som ett trevligt veckoslut. Vad kul att ha bloggvänner som kommer och hälsa på.
~Marita~

moni sa...

Helskjønne bilder du vise rogså så kjekt det virker som dere har hatt det sammen:) herlig å være med likesinnede:) klem monica

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Vad kul att träffa bloggvänner! Man har ju mycket gemensamt, så att säga :)
Jag köpte 101 idéer här om dagen (inte världens snabbaste jag alltså...). Åh, vilket urfint reportage från eran lekstuga!! Det kliade genast i fingrarna efter att sy tårtor! :)
Hur går det i utbygget?? *nyfiken*
Kram Anna

husvidhavet sa...

Vilken härlig bild med de blå blombladen!
Kul att träffa bloggvänner de är ju som ett slags bollplank för alla galna ideér man bär på!
Kram Marith

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Ja det är så mysigt med alla vänner man fått! Härligt vad bloggandet för med sig!

Jag längtar också till Moheda, hoppas att jag kan åka en tripp dit i sommar!

Underbar bilder du visar!

Många kramar Anna

LantlivsAnette sa...

Hallojsan på kvälls kvisten !!
Jaa, visst är det roligt med bloggandet, man får vänner som man annars aldrig hade träffat !!
Jasså, det var svårt att göra fynd i Moheda nu, typiskt då du kom dit..men du hittar nog fina saker nån annanstans ska du se,,
Ha det gott
Kraam Anette

Inas sa...

Hej Du!
Underbara vänner är det underbart att ha.. å är de också bloggare är det ju lite kul att kunna snacka bloggteknik mm...*ler* Fina bilder blev det också. Ha en riktigt trevlig vecka å goa kramar Ina

mormorelsie... sa...

Men så fina bilder på blommorna.
kram
ninni

Guldkant På Livet sa...

Hej hopp, oj va många bloggisar du träffat inom kort, spännade! Den bilden med blå blommor strödda, så himla vackert... Mari.

jakt,skor,barn,inredning sa...

Så mysigt att få besök av bloggvänner =). Nilla

STENLYCKA sa...

Så roligt att det blev en lyckad dag med bloggvännerna.
Vackra bilder!
Kram

Inspiration i vitt sa...

Hej goa du,
oj oj vad jag missat mycket fina inlägg.
Så kul att du trättat så många bloggvänner, allt blir ju mer på riktigt då lixom.

Tänk att få komma till Moheda nån gång, det skulle att vara grejer det.

Vi kämpar på med allt och äntligen blir allt såååå bra men ojoj det tog knäcken på mig och gör fortfarande, vi har mycket som måste fixas.
Kramar i massor/Ingela.

Styling a`la Anna sa...

Ojoj..vilka härliga dater du har haft!! Hmm och en till snart...Det är väl inte den där Lotten du ska träffa va!? Hört att hon dräller runt i dina trakter...;-D Som sagt, jag planerar för en tur till dina trakter...:-) Imorrn ska jag till Lottens moster, hon har trädgård så man svimmar..sooo nice! :-) Tjingeling!!!

Lantliv sa...

Sist vi var hos Moheda..kolla inlägg...så var det smetat med folk..tyvärr lite dyrt där...svårt att göra klipp...var ni vid den andra loppisen som ligger inne i Moheda..stor lada...där è det lättare att göra fynd...tycker jag iallafall...
Men den loppisen är mysig iaf som ni va på..
Anne-Lee

Hulda sa...

Skjønner at du virkelig har hatt en topp helg! :) Så koselig å treffe bloggvenner. Flotte bilder av søte ting.

Mamma Millan sa...

Så kuligt at träffa bloggarinnorna live!!!Ni hade säkert urmysigt!

~♥Kvällkram från Millan♥~

Patricia sa...

Va roligt med blogg-vän besök...sånt är alltid kul.

Jag håller med, tänk vad blog-livet och internet livet i övrigt är berikande, jag har fått många fina vänner via nätet...hittade till o med kärleken den vägen.. hi hi.

Ha en fortsatt härlig vecka!
Kram Patricia

Margrethes hus og hage sa...

Så flotte bilder :) Og vakre roser! Du har en fin blogg :)

Hilsen Margrethe

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

.och vi som var så nära att åka till Moheda i söndags!
Kul att träffa bloggvännerna!
Hoppas din semester är skön!
Ha det gott!
kram vännen!
nina

katarina sa...

Alltid så skoj och kika in till dig :)
Ja bloggandet är bland det bästa jag startat med vad gäller dataanvändning ;) I går hade jag haft 50 000 besökare, helt galet ...
Hoppas ni ni har en härlig vecka !
Kramar
Katarina i Stationshuset

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!

åå så roligt både med bloggvänner och Moheda.
Dit skulle jag allt bra gärna vilja åka.
Hoppas du får en härlig dag!
kram Katarina

Bygatan sa...

Så roligt Marie!
Jag får träffa dem på torsdag, ska bli såå kul!

Kram Lena

Kerstin sa...

Så hyggelig med et lite treff av gode venner...
Moheda...ja hvor ligger det i Sverige..

Er fortiden i Skåne på ferie...

Nyt sommer dgaene... klem Kerstin

Älskade pion sa...

Javisst är det roligt att blogga,man träffar så otroligt mysiga människor som ger såååå mycket tillbaka,härligt. Ha en skön dag. Kramar Ulrika

Home No.1 sa...

Hej ja visst är det kul med alla man lär känna=)
Kram Annica.

Viola sa...

Detta besök står på min önskelista för sommaren...hur var priserna..det är ju en bit att åka..visst är det underbart med alla nya bekantskaper man lyckats göra under detta år..skriver just om detta idg på 1-årsdagen, önskar en fortsatt skön sommar, kramar

fyra vindar sa...

vilken underbar loppis du verka haft!! synd man inte va där!! o vilka underbart lovely pionisar..älskar pioner!!
godagens på di
/miss sophie

Birgitta sa...

Hej
Visst är det fantastiskt kul med bloggandet. Kan inte helt slita mej även om jag har huset fullt av barn och barnbarn, men har blivit utkörd från köket för att vila lite. Har just firat en liten tjej på 3 år. Och så ska vi ha grillfest framåt kvällen. Så just nu är livet härligt, även om jag är trött och inte mår helt bra.
Ha det så gott nu med alla loppisrundor och bloggvänner.
Stora kramen Birgitta

Annas Vita Hjärtan sa...

Men åh Marie var du till butiken, vad synd att jag inte fick träffa dig!
Det kanske var min man Adam som jobbade då?

Hoppas du kan komma tillbaka och att vi kan ha lite tid att prata då!

Kram Anna

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Cliffhanger ja, hihi, jag var tvungen att kolla vad jag skrivit i mailet, men så fattade jag vad du menade :) Visst verkar det otroligt kul?? Jag har klurat lite på det och funderar på om det är genomförbart..hoppas verkligen det..Det hade varit ett minne för livet :)

Moheda..ja, man har ju stora förhoppningar om det stället varje gång man är där, så om man inte hittar nåt specviellt blir man ju nästan lite deppig.

Jättefina bilder! Håller med dig om blogggemenskapen, det är verkligen fantastiskt!

Stor kram
Mia

Heidi-anitha sa...

Kjære Marie!

Så godt å få komme til din blogg å få nyte av dine vakre bilder. Hvilken ro og harmoni du sprer rundt deg:0) Så mange fine saker du har funnet i det siste. Detlajer gjør virkelig mye ut av seg i sin helhet.

Håper du har godt vær nå - at solen varmer og at det blir noen fine sommerdager. Gleder meg til å se de nye bildene fra påbygget. Kan tenke meg du venter:0)

Stor klem Heidi-anitha

Designe sa...

Såå vackra bilder och arrangemang..fint med blomblad! Kul med bloggträffar oxå! Ha en fortsatt fin vecka! Kram :)

Kristall & Pynt sa...

Så vackra bilder, du har det så fint.
Ha det gott
Kram Sofia

Lúcia Russo sa...

Marie,
I am impressed with the beautiful photos on your blog. They are awesome.
Love them.
Bye,
Lúcia

LenaS sa...

Visst är det kul med bloggarna och att man faktiskt får nya vänner man annars inte skulle få....
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Linneagården sa...

Härliga bilder -som alltid!
Vad kul att kunna träffa lite trevliga människor & utbyta tankar, ideér & kanske små inredningstips...


Ha det gott Marie.
Din bloggvän //madelene