torsdag 30 juli 2009

Flera loppisfynd

Här hemma händer inte så mycket just nu. Maken har börjat att jobba igen och själv njuter jag för fullt av mina sista semesterdagar innan det är dags att börja jobba igen på måndag. Idag ska dock min mamma hjälpa mig med lite syarbete ut till nya hallen och i helgen ska vi börja fixa iordning ett skåp som vi har köpt till köket.
k
Här följer iallafall lite bilder på mina loppisfynd från förra helgen när jag och de andra tre loppade runt i dagarna två. Hittade en stor rakspegel med gammalt fint glas. Visserligen har jag ganska många innan, men den här var så fin så jag kunde bara inte låta bli att köpa den. Ett stort cremefärgat fat för 10 kronor och en vit krackelerad liten skål fick också följa med hem.
k
Två små speglar med vacker kant och slitet glas blev också mina och så den stora glasklockan som nog var mitt bästa fynd den här gången.
k
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

42 kommentarer:

Tulipa sa...

Godmorgon Marie!
Vilken trevlig och rolig helg ni måste ha haft! Vilken lycka att ge sig iväg med likasinnade så där...

Låter som roliga projekt du har framför dig att iordningställa...Tur att man kan få lite hjälp också av de kära föräldrarna!

Hoppas du får en riktigt bra dag!

Här ska det packas upp lite och tvättas efter Stockholmsresa. Hur kul som helst har det varit! Det finns ju lite att att titta på och inspireras av där!
Ha det riktigt bra!

Kram Mariette

Guldkant På Livet sa...

Hallå Marie, å här donas det, in i det sista på semestern men så blir et vackert också! Fina bilder som vanligt och den rakspegeln var verkligen helt perfekt!!

Ha sköna sista lediga dagar nu! Mari.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej Marie!
Så många sköna fynd du gjort på er loppistur! Kul att springa på en fin rakspegel och glaskupan är hur fin om helst! Vad roligt ni har haft! Snäll mamma du har som kommer och syr åt dig, ska bli spännande att se sedan.
Önskar dig en trevlig helg! Njut av de sista dagarna!
Vi ska gå på Robert Wells ikväll och i helgen blir det festival.
kram vännen!
nina

gamla skolan sa...

Vilka fina saker du har hittat ! Rakspeglar kan man inte få för många , dom är ju så fina ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Åh sista dagarna innan semestern är över, det brukar alltid betyda ångest för mig. Jag har ett par månader kvar på mammaledigheten innan jag börjar jobba men jag känner redan ångesten komma krypande lite då och då... försöker trycka undan den bäst jag kan :)

Vackra saker du hittat!

Kram J

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilka fina fynd, den där rakspegeln var ju riktigt charmig:)

Ha en jättebra helg,
Kramis Jenny

ÄnglarumsMia sa...

Vilka härliga fynd. Förstår att ni hade det toppenfint när ni strålade ihop.
Själv har jag äntligen fått tag i en sådan där gammal brevpress och det var verkligen meningen för jag bara "sprang på den" och jag var så glad, så glad............
Har ju önskat mig en sådan :-)
Njut nu av dina sista semesterdagar riktigt ordentligt!
Kram på dig!
Mia

livetpåfyran sa...

Vilka fina fynd du gjorde Marie, speciellt glasklockan...

Ser att du plockat fina blommor, min favorit av de vilda, så skira och vackra.

Jag börjar också jobba på måndag men det känns helt OK faktiskt.

Ha det gott kram kram Pia

Huset mitt i byn sa...

Vilka underbara fynd du har gjort.
Gillar glasklockan....

Kram Pernilla

Domus Dulcis Domus sa...

Här fyndas det minsann, vackra saker du köpt. Själv är jag inge vidare på det där med att springa på loppis, men jag blir så sugen när jag ser alla fina fynd.

Millas hem sa...

Hej Marie!

Finfina fynd ni gjorde!
Det blev ju att jag och P åkte ju till en annan loppis istället för Moheda (P hade ju precis varit där) och jag fyndade nada där eller ja, ett par gamla biblar och ett fat fick ju följa med hem, men det var ingen loppis med stort L precis! :)

Dina "loppisögon" ser guldfynden, det märks! :)

Önskar dig en fin helg!

Kram Camilla

Fru Inredning sa...

Vilka vackra saker du hittat:)Måste börja gå på loppis märker jag:)
Ha en trevlig dag.
Kram Kristina

LenaS sa...

Åh vilka fina fynd!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Made in Persbo...Carina sa...

Hej vännen!
Jajjemen, det var i Igelstorp jag hittade dem, och mängder av annat hihi!
Nu ligger bild inne på Bettysfyndet...som du faktiskt sett redan utan att veta om det, fniss.

Så vackert du fotat dina loppisfynd! Glasklockan är helt underbar! Jag fyndade ju också en glasklocka men din är sååå mycket vackrare. Jag är inte helt vän med slipningarna min har. Jättekul att du hittade en så fin klocka!

Ska bli spännande sen att se det nya skåpet till köket!

Ha det gott och njut av dina sista semesterdagar.
Kraaam på dig!
/Carina

Villa Solberga sa...

Åh vilka fina loppisfynd.
Ser fram emot att få se mer ifrån hallen.

/Jenny

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Åh så mycket fint du fyndat!
Själv har det blivit en del loppisar här med...hihi Ska också lägga upp det någon gång!

Vad mysigt med en liten träff! Önskar så att jag får träffa dig igen!

Skönt att du har ledigt några dagar till iaf! Jag kommer ta några dagar i augusti eftersom jag endast haft två veckor i början av sommaren. hoppas på bättre väder bara! Men nu kommer hösten så det är mycket som händer just nu på jobbet också.

Ha det bäst!

Kram Anna

Hanna sa...

Vacker glaskupa och fina blåklockor.
Hanna

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!

Fina fynd du gjort på loppisen! Roligast måste det ändå vara med alla vänner du fått genom bloggen bättre än det allra bästa loppisfynd hihi! Ni verkar ha haft en toppenhelg. Här packas det för en tripp ner till västkusten till en av mina barndomsvänner. Det närmar sig dock nu med jobb för mig med då min härliga mammaledighet tar slut. En vecka till sedan ska Maja börja på förskola och jag tillbaka till min förskollärartjänst ooii vad hisnande det känns. Önskar dig en fortsatt bra semester och njuut av lediga dagar ännu en tid:)

Kram Heléne

Snickaregården sa...

Fina fynd du gjort. Vilken otroligt rolig helg du haft.
Glaskupan är så snygg.
Kram Maria

Lisas torp sa...

Så vackra saker du hittade, både glasklockan, spegeln och det vita fatet! Blåklockorna är sååå ljuvliga de också! Så fint arrangerat av dej!

Kram
Lisa

Birgitta sa...

Hej
Fina loppisfynd, särskilt glasklockan tycker jag är fin.
Kram Birgitta

Hulda sa...

Likte funnene dine veldig godt. Du er heldig som har flere rakspeil. Jeg har ikke funnet slike her. Nydelig glasskuppel også. Tipper det du og moren din syr blir flott. Har lagt ut bilder fra gangen hos oss.

Livs Lyst sa...

Så mange vakre innlegg du har laget! EN NYDELIG BLOGG!

Hilsen Liv :o)

Älskade pion sa...

Åh,vilka fina grejer du har fyndat.Jag ska gå på bagageluckeloppis nu på lördag ska bli jättekul,hoppas att jag hittar många fynd.Ha en skön helg. Kramar Ulrika

Noamaja sa...

Så fina fynd du gjort. Kan man få för många speglar?

Hoppas du har en fin sommar!

Kram
A

Mammatillungar sa...

En glasklocka letar jag efter... Hoppas att jag fyndar den på Gotland!=)

Linnis sa...

Åh, vilken fin och inspirerade inredning! :)

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Härliga blåa klockor! Och fina loppisfynd, som vanligt! Jag lyckas sällan göra så fina fynd som du, hmmm... :)
Veras rum ser så sött ut! Gillar tapeten som hon har vid sängen.
Kram till dig/Anna

Vitt o Vältummat sa...

Den kupan hade jag norpat direkt:-)
Kram/Åsa

My Lovely Things sa...

Godmorgon!!
Ja där är ju dina fina fynd..
Håller helt med Glasklockan var verkligne ett kanonfynd och det var rakspegeln med.!

Jätte vackra bilder och blommorna är ju så fina..

Va roligt med hallen..Tänk vad fint det kommer att bli!!

Köksskåpet är jag lite sugen på att se med..

Ha det så bra..
kram Anna

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!
Vilka fina saker....den glasklockan var verkligen jäte fin.
Förstår att du föll för den!

Hörde att dte är antikmarknad i Hjo på söndag. Hade velat åka men vi måste försöka hinna med lite hemma.....fniss...innan jag fyller på med ännu mer.

Hoppas du får en mysig helg!
kram Katarina

Körsbärshöjden sa...

Vilka härliga loppis fynd

På söndag är det stor kvalitets loppis här i norra bohuslän, ska
bli spännande att se vad som finns
där.

Ha en fin helg
Eva

Kallholmen sa...

Vilka underbara fynd och så fint fotade..det är en njutning att vara tillbaka och ta del av det vackra i bloggvärlden.
Tack och kram carolina

Zuzu sa...

Hello,

These same beautiful flowers are growing just outside my window here in the Colorado mountains, U.S.

Although I cannot read your blog, I can see from your photographs that we share a love of many of the same things.

Have a beautiful day!

:)
Zuzu

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Vilken trevlig helg ni haft och vilka fina fynd du gjort! Ha en mysig helg!
Kram /Anna

Kristall & Pynt sa...

Så fin den rakspegeln är.
Ha det så gott
Kram Sofia

Leva Livet Nu sa...

Åh snart jobb........jag börjar på onsdag och lite ångest har jag allt. Men ändå skönt att komma i lite höststämning....så bar tid att"börja" om med något man tycker man borde ta tag i......... Hoppas du får en go helg. Kram Therese

vosges paris sa...

That glas you found is just great. I recently got my first ever one.

Ann-Catrin sa...

Morrn Marie!
dina loppisfynd är alltid något extra.. att hitta en glasklocka hör inte till vanligheterna.. så vacker.. och rakspegeln med..de kan an aldrig få för många av!!

Njut nu av des sista dagarna p sem.. kraam kram
Ann-Catrin

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Roligt att Ni hade en sån härlig helg tillsammans.
Visst är det underbart att åka på tur med vänner som har samma intresse.....

Glaskupan, ja den avundas man ju dig...... Så läcker!!!!!!
Har aldrig sett något liknande
Grattis till den!

En blogg träff skulle sitta fint eller vad säger du?????
Har planer i mitt lilla huve...

Kramisar Jeanette

linnea-maria sa...

Fina fynd och så snyggt arrangerat med blåklockorna. Ha det fint på sista semesterdagarna. Sitter själv och bara njuter av musik, dator soffa och bara vara....allvaret börjar snart för mig med /linnea-maria

Richtsje sa...

Hej Marie, it seems like you always can find some bargains at all those loppisfynds. In here, it is mostly never possible to really find nice things like you show in your blog!
I understood your summerholidays have finished. Later this week, it's the same for me though I would love to stay home a little longer...
Bye!
Kram fra Richtsje