tisdag 7 juli 2009

Härliga dagar

Igår hade vi en sån härlig dag. Vi var och hälsade på Carina, med bloggen Made in Persbo, och hennes gulliga familj. De bodde så fantastiskt fint ute på landet i ett jättemysigt hus. Alltid lika roligt att träffa bloggvänner på riktigt och ni må tro att det avhandlades en hel del inredningsprat, hihi. Har ni inte upptäckt Carinas blogg än så måste ni kika in där, hon tar de mest fantastiska foton!
j
I söndags ägnade jag och familjen halva dagen åt loppisbesök, hihi. Egentligen skulle vi bara besöka en loppis, men vi hittade den ena loppisen efter den andra längs vägen. Mitt allra bästa fynd gjorde jag på det första stället. De här tre skålarna, tror de kallas för spillkum, stod staplade i varandra i en utav hyllorna. Blev så glad så jag nästan tog några glädjeskutt!!!!
k
Idag sätter maken de sista golvbrädorna på plats ute i nya hallen. Jag längtar efter att få sätta penseln i målarburken och börja måla golvet nu när det snart är färdigt. Sen är det bara de sista listerna som ska på plats innan vi kan börja använda våran efterlängtade hall, härligt!
k
Ha en bra dag!
Kram Marie

35 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!

jag sitter här och bara gapar..Tre spillkumm skålar.

oj oj oj!! Vilket fantastiskt fynd!!Jag förstår att du skuttade av lycka..
Jagser att du har en porslinsskärbräda..Jag letar efer en sån med..Hiade en i Dk..men ycke a den blev för dyr..

Här bakar jagoch soradoern bullar och bröd i dag..Skönt med bakhjälp!!

Va roligt a ni var hos Carina..Jag ska försöka at få ill e beök hos henne med..Hon är supermysig..

Va spännande med er hall..

Ha de så got..
kram anna

Lilla huset på prärien sa...

Herregud vilket SUPERFYND Marie!! Jag älskar spillkums och har inte ett enda ännu, hittar dem aldrig på loppisar! Och så himla roligt att få komma hem till Carina och hennes härliga hem! Det ser verkligen underbart ut på bilderna! Nu ses vi snart - mysigt det ska bli :)

Kram Jenny

Hem och Lycka sa...

Älskar spillkumsskålar och vill också fynda sådana men har inte hittat någon ännu.

kram Mia

Millas hem sa...

Hej Marie!

Skålarna är jättefina, vilken himla tur att hitta tre på en gång, men det ska väl vara du till det! :)
Ja, hon tar verligen vackra bilder, sitter ofta bara och gapar!
Ja, det gör jag iofs här också, så det blir en hel del gapande!:)

Måste kännas skönt att hallen snart är färdig, vi har ju redan fått sett lite bilder därifrån, men visa gärna fler!
Vilka fina loppissaker du hade på bilderna! Pratade med Paula och vi sa det att vi hade nog shoppat ihjäl oss!

Ha en härlig dag!

Kram Camilla

mormorelsie... sa...

Å så fina skålar du har fyndat.
kram
ninni

livetpåfyran sa...

Hej!!

vilket fynd med skålarna, dom är sååå fina!Va trevligt att hälsa på henne, håller med att hon verkar urmysig!!


Förstår om du står och stampar med målarpenseln i högsta hugg nu:);)

Superkramen, Pia

Styling a`la Anna sa...

Åhhh...nu blev jag sååå avis på dig!! :-) Älskar dessa spillkum skålar! Såg en stor på en loppis förra året...bara skrek rätt ut -den är min!!! Hihi...Hoppas du och familjen har det bra! Nu ska jag kolla in din nya väns blogg! Kram!!

lottens vita och gröna sa...

hej vännen!
vilka fynd, sååååå fina skålar, ser dig framför mig hur du skuttar, fniss! du när jag var till susannes loppis må du tro att vi skuttade, baaaaaaaara fina saker och priser som vi stockholmare inte är vana med!
vad kul att träffa carina, hon verkar hur gullig som helst! vad härligt då att du snart är i inredartagen då i din hall, kan tänka mig att målbilden är klar sen länge, hihi!
vi drar neddåt på söndag, hur ha du det planerat där må, tis, ons...v29!

störstakramen från mig till dig! lotten

Plommonhuset sa...

Oj vilket fynd...tre spillkummskålar. :) Förstår om du tog ett glädjeskutt. Vi har en stor vit på landet från Gustavsberg och vi serverar gärna sallader eller jordgubbar i den. Ha en skön dag! Kram Sofia

Grodmamman sa...

Vilka fina skålar du hittade!
Skönt att hallen snart är färdig. Den var ju redan fin, så det ska bli kul att se den helt färdig!:)
Kram

Tiinali sa...

Hej, nä men ush va du har gjort fina fynd! Har nog sett liknande skålar här i Findlands loppisar men de är så hurja dyra! -Tiina

Anneli sa...

Men, Marie!
Helt otroligt - njut av ditt fynd!!
Vet känslan...hjärtat bankar på och lyckan över fyndet är oslagbar!! Jag har också några spillkum, men en del är köpta för härliga stockholmspriser...si så där en 500/styck! Hoppas att du har fyndat billigare än så;)!!
Kul att du fick träffa Carina - hennes blogg är helt fantastisk och hon verkar vara en riktigt mysig person. Kul dessutom att hela familjen fick vara med:))

Ha en skön vecka, KRAM

moni sa...

wow for noen lekre skåler, hvilket funn:) helt herlig:) Ønsker deg en fortsatt ndyelig sommerdag:) klem monica

Jenny sa...

Å jösses vilka fina skålar! Härlig med loppistour, hade en i helgen jag med. Man blir verkligen uppåt av dem :) Hoppas du har en finfin vecka! Stor KRAM!

hemtrevnad marie sa...

Å, tre stycken spillkumar, jag sålde en igår...det är inte ofta man ser dem!
Nu ska jag kika in på din väns blogg, spännande!
kram på dig!

Hulda sa...

Så koselig det må ha vært å ha møtt Carina. Hun har en veldig vakker blogg, er ofte innom den.

Fine bilder fra deg også, så klart. :) Så fine de fjølene er. Flott var også bildene med grønnsakene. Kos deg videre. :) I natt sov vi for første gang i nyhuset. :)

LenaS sa...

Åh hur avundsjuk vart jag inte på de skålarna, ett underbart fynd :o)
Ha en fin kväll!
kramis/LenaS

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Gillar dina skålar! Jag har en stycke, men vill gärna ha fler - vilken tur du haft! :)

rosenskära sa...

AVUNDSJUK! Jag hade varit överlycklig för EN av dem! Deet här var ju som ett Kinder-ägg!

Nu ses vi snart, jag räknar ner, så barnslig är jag...

Kramar
Lena

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Men åh Marie var det sånna skålar du menade! Visste inte att de kallades spillkumm. De är alldeles underbara, jag älskar sånna!

Kul med besök hos Carina, hon verkar så himla go! Hennes foton är underbara!

Kram på dig, hoppas vi ses snart!
Nu skall jag ut och inspektera Niclas altanbygge. Vi bygger en altan utanför vardagsrummet, där finns ju en altandörr, vet inte om du kommer ihåg? Vi hade en altan där för flera år sedan, men rev den när vi dränerade om (urk!).
Men nu fick jag en idé om hur vi kan göra med altan och ev pool, skall berätta mer när vi ses.

Kul med golvet i utbygget. Hihi kan tänka mig att du står redo med vitfärgen :)

Kram
Mia

Lina sa...

Å nu blev jag riktigt avundsjuk, brukar alltid hålla ögonen öppna efter sådana skålar. Jätte fina!
/Lina

Annas skattkammare sa...

Så underbara skålar du fyndat! Vilken lycka att hitta gammalt vitt porslin överhuvudtaget.. =)
Så skoj att snart ha nya hallen klar!
Ha det gott!
Kram /Anna

Älskade pion sa...

Guuuud vilka fina skålar du har införskaffat.Vill ha. ;)Må så gott. Kramar Ulrika

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej!
Jag misstänkte att hon somnade snabbt i bilen...man såg på ögonen hennes hur trött hon var när ni åkte, hi, hi. Så söta och rara de små liven!
Så roligt att få se bilderna av superfynden! Jättekul att det går att göra så fina fynd! Jag var själv på loppis idag och gjorde några små fina fynd. Inga spillkummar precis utan fynd av den lite mer vanliga karaktären tex några vardagstallrikar, en sliten skål i gräddvitt och en "lär dig spela mandolin"-bok från 1951. Tyckte den var lite rolig eftersom L har en gammal mandolin.

Ha det så gott så hoppas jag att vi ses snart igen...kanske redan på söndag, hi hi! Har ni bestämt om ni ska åka än? Jag är jäääätte sugen!

Kraaamelikram, Carina

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilka fantastiska skålar! Riktigt avundsjuk! Nilla

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga loppisfynd! Ibland undrar jag hur du lyckas nosa upp allt fint du hittar! Måste finnas en viss dragningskraft eller? ;)
Vad kul att hälsa på hos en bloggvän, var inne och kikade hos henne, såg så jättefint ut!
Kan tänka mig att du är i full gång nu med utbygget!
Må så gott!
Kram vännen!
nina

essemia sa...

Ibland ska man då ha tur. Och så kul att hallen börjar bli färdig. Ska bli så kul att se det sen.
Hoppas ni har en bra dag.
Kram Elzie

gamla skolan sa...

Förstår att du skuttade av lycka , dom är inte så vanliga att hitta på loppisar . Jag har en, den har jag köpt på auktion . Så du hade tur ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Bygatan sa...

Men hur kan man ha en sån tur!! 3 på en gång!! Förstår att det blev glädjeskutt. Har sett en fin i en lokal antikaffär och den kostar 400:-, lite dyrt eller?

Ska kika in på din väninnas blogg nu.

Så kul att det börjar bli färdigt och förstår din iver att inreda;-))

Kram Lena

Mitt hem är min borg sa...

Ja du Marie.. De där är bland det finaste fynd jag har sett.. Å tre stycken.. Jag har en som jag har ärvt.. Använder den till det mesta.
Så kul att hallen börjar bli klar.. Ska bli kul att se..

Kram på dig!!

Kristall & Pynt sa...

Förstår att du blev glad det är ju inte så ofta man hittar dom.
Ha det gott
Kram Sofia

Alicia sa...

I am in awe at how beautiful you can make onions look!!! Such lovely photos. A wonderful week to you!!!!!

Vita små hjärtan sa...

Så fina skålar...
Kram Agnetha

Bella sa...

Vilket fynd du gjort!!! så roligt att göra fynd på loppis och auktioner, har jobbat på en auktopnsfirma under ett par år, riktigt kul!!

Hittade hit och fastnade i din fina blogg, kommer tillbaka!

Ha en bra kväll

Bella

Skatan sa...

MEN!! Vilket porslin...

Avundsjuk blir jag :)

Kram!