onsdag 15 juli 2009

New Dawn

I år blommar våra New Dawn som aldrig förr. Det är så vackert så jag måste gå och titta på dem flera gånger varje dag och insupa den ljuvliga rosdoften.
k
Det är så otroligt mycket rosor så jag kände att det gjorde inte så mycket om jag offrade en hög med knoppar för att göra mig en liten krans. Som ni förmodligen vet vid det här laget så är kransbindning bland det roligaste jag vet, tröttnar aldrig på sånt pyssel.
l
R som i ros.
l
Här hänger den färdiga kransen vid mitt planteringsbord. Fast nu ikväll har den fått flytta in, nu pryder den istället kakelugnen i vardagsrummet. Där ska den få hänga och påminna mig om härligt soliga sommardagar när hösten så småningom gör entré.
j
Kram Marie

64 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Marie!
New Dawn är en sån vacker ros!
Vad duktig du är på att göra fina kransar, jag är jätteimpad :)

Ha det bra,
Kram Jenny

ÄnglarumsMia sa...

Så vackert..... Den där roskransen lär du få njuta av många gånger!
Tänk att bara kunna frossa sådär i rosenknoppar - vilken lyx.
Du är så duktig på att skapa vackra kransar Marie!
Ha det fint!
Kram Mia

katarina sa...

Go kväll Marie !
Underbart med rosor, vi har oxå en fantastisk New Dawn, ler*
Ljuvligt söt krans som du gjort :)

Tack för inspirationen...igen , ler*

Kram o god natt !

Katarina i sömnigt Stationshus !

Kämpegården sa...

Vacker krans som vanligt.
Hoppas du får en härlig torsdag.
Kram
Tezz

Made in Persbo...Carina sa...

WOW så vacker! Du är duktig på kransar du...som så mycket annat...och att göra en i rosenknoppar är väl det ljuvligaste!
Vilken lyx!

Ha det fint!
Kram, Carina

...ps, you´ve got mail

STENLYCKA sa...

Underbar rosenknoppskrans. Lycka att ha så mycket rosor så man kan göra en krans.
Kram

Ika sa...

Oj va många blommor din New Dawn msåte ha. Själv har jag 5 knoppar.
Härligt att kunna njuta av en så fin krans till hösten.

LenaS sa...

Åh vad härligt att ha så mycket rosor, kransen är helt underbar!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

WhiteVintageDreams sa...

Hej :).
Åh vad vackra bilder du visar. Jag önskar att jag kunnat vara med på loppisen...oj vad proffsigt och fint ni gjort :)!
Jag ska också försöka att sälja vid ett loppis nånstans. Det känns som om jag skulle kunna inreda ett rum till med saker i förråd och skåp ;). Tyvärr bor jag ju trångt.
Hoppas att allt är bra med er!
Kram

Hjärtans sa...

Hej! Jag planterade en New Dawn i fjlo och den blommar också masor i år. Än så länge plockar jag in och njuter av dom. Men din krans var ju ljuvlig. Kanske ska testa...har aldrig gjort det tidigare. Kram Jenny.

My Lovely Things sa...

Hej!!

Åh va mysigt!!

DEt är ju så underbar med rosor..
jag hade ju New Dawn i mit gamla hus..
Har planerat två planor här med som ska alingra sig på runt en valvbåge..
Det har kommit någraknoppar och jag bara längtar efter massor av blommor på dem..
Har planera en annan ros med..den blommor så fint nu..

Ha det så bra..
Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad ljuvligt med rosor..och du är ju Sveriges mästarinna på att göra kransar du !! Såååå vackert.
Ha det gott
Kraam Anette

Tant Blå sa...

Vilken underbar krans!!!
Jag har också flera New Dawn och dom blommar fantastiskt i år
Kram Kathrine

Älskade pion sa...

Guud så söt roskrans du gjort.Javisst är det härligt att gå och luckta på rosor,en del lucktar så gott.Ha en skön dag. Kramar Ulrika

Nobelle sa...

Vilken söt krans! Det är så mysigt att ha såna saker att minnas sommaren med när höstrusket drar över oss. Själv gjorde jag en lavendelkrans häromdagen för att hänga i taket. Doftar underbart!

Kram, Jenny

Livs Lyst sa...

Så skjønn krans!!

Hilsen Liv

Annas skattkammare sa...

Hej marie! Så otroligt vackert du visar! Rosenkransen är ju helt underbar, så duktig du är! =)
Härligt det låter att gå i trädgården och lukta på rosorna och pyssla.. Jag har bara en vecka kvar nu, sen har jag också semester.. =) Ha det gott!
Kram /Anna

Mammatillungar sa...

Så fin blev den.... Ibland man bara undrar hur fin naturen egentligen är och att vi inte riktigt fattar hur lyckliga vi är!=)))

Viola sa...

Har oxå denna ljuvliga..kransen blev så vacker..och tack för din hälsning..nu vet jag lite till om detta gigantiska ställe...blir nog en tur framöver, ha en fin dag, kram

Lisas torp sa...

Vilken lyx med så många rosenknoppar och kransen blev ju bara sååå ljuvlig! Åh, så vacker!

Kram
Lisa

Grodmamman sa...

Lyxigt att ha så mycket rosor att man kan göra en sådan vacker krans! Äger själv inte en endaste ros!:)
Kram

silje-sin sa...

Så nydelig krans! Du er flink:) Ønsker deg en fortsatt god sommer! Hilsen Silje.

Börjelundskan sa...

Hellå Marie!

Vilken underbar krans du har gjort.
man blir verkligen inspirerad av kika in hos dig.

Jag går och "grunnar" på nästa rosinköp, och just en "New Dawn" ligger som nummer ett på listan, men jag är lite rädd för att den inte klarar zon 5. Vi får väl se vad det blir till slut.

Ha en skön dag. Kraaam Cin

ColonialEast sa...

Vilken bra ide! Har också New Dawn men aldrig tänkt på att göra kransar av rosorna. Det ska jag definitivt testa.

essemia sa...

Underbara kransar du gör.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Sussi's dreamzone sa...

Vilken underbar krans. Det skulle verkligen tagit emot att knippsa av så många knoppar. Men resultatet blev sagolikt :)

Hulda sa...

Så flott rosekrans. Virkelig vakker. Fint med R også. Det pynta opp. Kransen kan virkelig gi deg sommerminner.

My home is my Castle - by Kari sa...

VAKKERT.... Alt sammen :)

Klem,kari

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilken vacker krans! Vad du är duktig! Jag tycker att det är så svårt att binda kransar. Den passar nog jättefint på kakelugnen!

Kram Anna-Lena ♥

Helen sa...

Vilken underbart vacker krans!

Helen sa...

Vilken underbart vacker krans!

Patricia sa...

Vilken otroligt vacker krans...hur göra man så fina kransar????... =)

Kram Patricia

Stillas Malva sa...

Åh, vilken härligt vacker krans!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så vackra rosor och dina kransar är helt underbara!
Ha et gott och njut av din fina trädgård!
kram vännen!
nina

jakt,skor,barn,inredning sa...

Underbar krans !

Engelska Villan sa...

Hej Mari!!
Alltså dina kransar är bara sååå fantastiskt vackra! Är det dina egna rosknoppar också?
New dawn är så vacker. Jag bara funderar på var jag ska planera en.
Kraam Anna

Kerstin - Syster Grön sa...

Hej fina Marie, Och tack för senast!

Jag tittar varje dag på den vackra Jesustavlan jag köpte av dig.

Vilken underbar krans du har gjort, det måste jag prova på också. Våra rosor blommar också helt fantastiskt, fast att det är första året, känns kul!

Må så gott, varma kramar!
/ Kerstin

Mysiga lantliga ting sa...

Tänk om man hade så MÅNGA rosknoppar!!! Guuuu så fin krans du har gjort. Jättevackert.

kram johanna

Underbara Hem I En Ladugårdsbyggnad sa...

oj vilka härliga knoppar och vilken krans ,helt underbar
kram

Styling a`la Anna sa...

Underbar krans!! Kraaam...

bean emäntä - bea's sa...

Vackert! Tror att vi har samma ros som vuxit här på vår tomt i flera tiotals år. Den har den absolut härligaste rosdoften som finns, precis som i parfym. Vad roligt att få veta namnet på rosen!

Petit Eyekiss sa...

Ingen ros är mig mer kär än New Down. I sommarkvällen doftar den himmelskt,och är så vacker att se på.

Kristall & Pynt sa...

Åh så vacker krans du gjort så fint med rosknopparna.
Ha det gott
Kram Sofia

C De-sign sa...

Så ljuvlig krans.....du är en mästare på det! Fantastiskt att kunna ta till vara och njuta av naturens skatter nu!!!! Önskar dig ett skönt veckoslut! Kram fr C

Anonym sa...

Hej Marie!
Så fiiin krans!
Ska också försöka mig på att göra något liknande,blir ju så inspirerad av dina fina alster och bilder. Kollade just i högerspalten-så fint alltihop.
Ha det fortsatt bra!
Vänliga hälsningar Margareta Magnusson

Vita små hjärtan sa...

Åååå så vacker!!!! Ljuvlig!
Kram Agnetha

Titti sa...

Dina kransar är så vackra!!!

Kram Titti

B E L D E C O R sa...

Hi,
New Dawn is a wonderful old rose, i also love this rose verry much.
Have a great "rosy" weekend.
Hugs Bine

Titti sa...

Hej igen,
Glömde säga att du har en sak att hämta hos mig =)

Kram Titti

Nooria sa...

New Dawn er nydelig, og jeg går bare og venter på at mine første roser på mine to nye New Dawn skal springe ut. Det er like før nå!

Kransen din var nydelig!

Plommonhuset sa...

Oj så vackert! Det blir härliga sommarminnen då höstern kommer. Kram Sofia

Jeanettes hus sa...

Rosor, rosor ja det är väl blomma som kan göra varje hjärta varmt.

Fin krans du bundit. Den doftar gott och ser vacker ut, det kan inte bli bättre.

Passar säkert fint vid ditt planterings bord.

Ha en skön och mysig helg
Kramisar Jeanette

Fröken Tindra sa...

Vilken underbart vacker krans du gjort!!
Kram!

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!

Ååå så fin!
Du kan det där du....
Nästa år....dåååå....då ska jag också hinna pyssla en massa...
Hoppas ni har en härlig semester.
I kväll ska jag o Rasmus på Harry Potter...ska bli super mysigt...bara han o jag....tänk att han vill gå med sin mamma o inte med en kompis....;)

Kram Katarina

MiaMaria sa...

Hej Mari!

Håller fullständigt med att binda kransar är bara SÅ HIMLA roligt och man kan ha hur många somhelst...så vackert!!!!

Hoppas att du har en skön sommar!!!
MiaMaria

Birgitta sa...

Hej
Vilken härlig rosenkrans!!! Hur läcker som helst.
Kram Birgitta

Lilla huset på prärien sa...

Hej söta Marie!

Vilken söt krans du har bundit - du är helt fenomenal! Tusen, tusen tack för senast. Jag längtar redan hem till ditt underbara hus igen. Och tack så himla mycket för att du visade runt där i den härliga byn. Så himla vackert!! Jag är förresten så glad att jag faktiskt köpte det där fina spillkumet för auktionerna uppe i Dalarna blev verkligen svindyra... Hittade ett stort spillkum på Vadstena Antik också... de skulle ha 1200 kr! Köpte inte det ;)

Hoppas att vi ses snart igen!!

Största kramen Jenny

Guldkant På Livet sa...

Du är fenomenal Marie, vilket pill men sååå vacker krans!!! Och bilder med alla knoppar också för den delen... Mari.

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Marie!

Vilka härliga bilder och ljuvliga rosknoppar! Förstår att du njuter av dina vackra rosor!

Kram Jes ♥

Moamittivitt sa...

Halloj,så vackert med nyplockade rosknoppar till krans,och pricken över i, med bokstaven R.Gjorde själv små mini kransar och hjärtan av torkade knoppar,så detta var fin fint!!!!nästa gång blir det nyplockat

Moamittivitt sa...

Ojdå!!glömde visst skriva från Moa.

Körsbärshöjden sa...

Sådan lyx..att kunna göra en krans
av rosenknoppar... en annan får var
glad om man har råd att plocka av
några halvvissna rosblommor...
i höst ska jag plantera rosor...i
massor

Ha en fin vecka
Eva

Alicia sa...

Absolutely breathtaking!!!!!

Maud sa...

Underbart vacker krans!
Ha det gott!
Kram Maud