onsdag 22 juli 2009

Pyssel à la Lotten

En solig dag i förra veckan var vi och Lotten med familj och besökte Tage Andersens utställning strax väster om Jönköping. Vi tillbringade ett par timmar tillsammans i denna mysiga miljö, ett trevligt utflyktsmål som man kan läsa mer om här. Jag fotograferade inte så mycket dock, hade fullt upp med att titta på allt vackert och så babblade jag och Lotten en massa, hihi.
l
l
k
k
Av söta Lotten fick jag superfina saker som hon har gjort av lammöron. Alla som läser Lottens blogg vet ju vilka fantastiska kreationer hon gör av denna växt, kolla bara här och här.
k
Själv har jag blivit så inspirerad att jag i år planterade en massa lammöron i våran trädgård. Så nu på morgonen har jag och Elsa roat oss med att sno ihop några grejer. Elsa har dekorerat en kruka och ett ägg och själv dekorerade jag bl.a denna ramen.......
k
..... och så fick den här gamla boken ett litet nytt utseende. Känner redan att detta var ett smått beroendeframkallande pyssel så förmodligen blir det något mer som får lite lammöron på sig innan dagen är slut.
l
Ha en fortsatt fin dag i solen!
Kram Marie

31 kommentarer:

Rosenvit sa...

Så fina dina lammöronspysselgrejer är!
Ska ut och klappa lite på mina plantor tror jag bestämt.

Kram
Anna

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Åh vad gulligt pyssel av lammöronen! Ja lammöron = Lotten, verkligen *hihi*
Hennes saker är så himla fina, men du har ju lyckats lika bra Marie!

Vad skoj med utställningen!

Vad kul det skall bli att ses i helgen, är säker på att det kommer vara lika kul som vanligt! Lägerkänsla och galna loppisupptåg ;)

Kram
Mia

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja visst gör Lotten fina alster av lammöron... och du med! :o)
Hon inspirerade mig till att klä in en lampskärm i fjol.
Ha det så bra,
Lydia

Skatan sa...

Lammöron...åhå, det ser kul ut! Tur jag inte har några sådana hemma. Då hade jag väl paketerat in hela huset...blir lätt besatt av det jag tar mig för ;-)

Så kul att flänga runt med Lotten! Antar att ni hade en del att surra om :)

kram,

Anna

Grodmamman sa...

Kommer ihåg när Lotten höll på med sina lammöronprojekt! De var så fina!:) Dina var minsta lika fina och nu blev jag sugen på att gå ut och hämta lite lammöron i rabatten! Får nog ta bort den där "monsterdaggkåpan" så att de får ännu mer plats att bre ut sig på. Tänk vad mycket pyssel jag kan göra sedan!:)
Ha en bra dag!
Kram

Älskade pion sa...

Vilka fina grejer ni har gjort,lätt beroendeframkallande kan jag tro. ;)Må så gott. Kramar Ulrika

rosenskära sa...

Vad roligt - tänk att en person kan bli så starkt förknippad med något! Varje gång jag ser lammöron tänker jag på Lotten! Dina pyssel är helt i hennes anda, hon har officiellt fått en lärljunge!

Idag köpte jag din goda dressing med soltorkade tomater!

Kram
Lena

Hulda sa...

Så flotte ting dere har sett på. Flott var også det du fikk fra Lotten. Nydelig boktrekk. Jeg holder på å gjøre arbeidsrommet mitt ferdig. Har lagt ut noen bilder derfra. :)

gamla skolan sa...

Så kreativa ni är , och så vackert det blev ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lena Kristina sa...

Den goa Lotten hon kan verkligen få en på pysselhumör hon.

Vilka fina saker du har gjort.

Underbar utställning ser det med ut att vara. Såå fantastiskt det är med alla varma kontakter man knyter genom bloggen

Ha en skön vecka
Kram Lena

lottens vita och gröna sa...

hallå du goa, guuuuuuu så kul vi hade där, vilket ställe!!!! nu har jag varit på hans butik i köpenhamn igen, bara äääääääääälskar att strutta runt där, fotoförbud var det dock men jag tror att kameran tog nåt ändå, ajabajja på den, hihi! åhhhhhhhhhhh vilka saker ni pysslat, älskade det där med boken, ljuvliga småöron!!!!
ha det allra bäst och ha det heeeelt härligt kul i helgen, blink!!!hälsa! varmkram lotten

Maria sa...

Så morsomt laget :) Det har jeg aldri sett før. Skikkelig flott og annerledes :)
Klem Maria fra Idekroken

Jenny sa...

Wow vad fint! Du är så otroligt duktig! Dina bilder är verkligen underbart vackra! KRAM

Plommonhuset sa...

Vilket roligt pyssel. Det måste prövas. Kram Sofia

Tulipa sa...

Hej Marie!
Gissa om jag också blir sugen på lammöron nu då..*hihi*
Så underbart fint!

Din lilla bok var bland det finaste som går att skapa med papper inuti!

Magi!

Utställningen låter intressant, ska klicka mig vidare där!

Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

Kram Mariette

My Lovely Things sa...

hej!!
men åh åh åh!!

lammöron Lovely!!

jag har med inspirerats så av lotten så att jag har vart och köpt massor av lammöron plantor..Har kikat på dem i flera dar..Nu ska jag med börja pyssla..
Så vackert..Boken som du har slagit in i lammöron är så fint så jag blir alldeles tillmig..
oj vad fint..

Ha det så bra..
ps..vis ses snart!!

Kram Anna

Hilde sa...

Så flott det blir! Jeg har lammeøre, så kanskje jeg skal prøve meg på noe jeg også...
Takk for inspirasjonen.
Hilde

Mamma Millan sa...

hej marie!!

så mysigt pyssel så...lottens lammöron är ju underbara...likaså dina!! med sugen på att plantera denna växt,,,minns när jag först trodde lottens lammöron var "riktiga""lammöron::)))tur var väl det:))

verkar vart en såå mysig tur!!

kramelikrram!!

Styling a`la Anna sa...

Halloj! haha...ni är ena riktiga lammörons tokar, både du o Lotten! Boken och ramen blev underbara! Ha det gott! Kramkram!

Jenny sa...

Hej Marie!
Både du o Lotten är ju jätteduktiga på "lammöronspyssel":)

Fin utställning ni varit på!

kramis Jenny

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Ja, Lottens lammöron har man sett och förundrats över!! Hennes lampfot, säger jag bara...
Vad roligt, det verkar ha varit många bloggträffar som ägt rum på sistone :)
Vad kul att Elsa pysslade till det med lammöronen också :) Var det inte svårt?
Kram Anna

EN INREDOHOLIC sa...

Vilket vackert pyssel... Tack för dina underbara inspirationsbilder och allt vackert du visar på din blogg!! Fantastiskt!

Ha en skön sommardag..
Kram
Jannice

Butik Östergården sa...

Vad mycket fint ni gjort i lammöron. Jag har en massa själv i trädgården de är så tacksamma och fina. Kanske skulle man sig på ett försök att göra något med dem.

Det var en tjej från din by till mig i helgen. Vet inte hur vi började tala om dig, men hon sa ialla fall att du hade en sådan jätte vacker trädgård och att ditt hem var helt underbart. Minns inte vad hon hette. Men det är väl kul när folk tycker om det man gör.

Ha en riktigt bra dag!

Kram Helen

Vita små hjärtan sa...

Men å så fint du pysslat!!!
Kram Agnetha

Kerstin sa...

Åå så mye fint som er laget av lammeører... holder det seg like fint når det er tørket?

Høres ut som dere hadde en herlig dag...

Klem Kerstin

Lilla Blanka sa...

Hej igen!

Ja nu är det nedräkning :)
Skall bli så himla kul att ses igen!

Kram
Mia

Nygammalt sa...

Hallå Marie!
Vilket fantastiskt fiffigt tips! Blev verkligen jättefint.
Kram.

Grön Iris sa...

Hej Marie!

Jätte fina dekorationer med lammöronen ni gjort, boken måste vara jätte mjuk och go.

Va kul med knapphjärtat, ett pyssel att prova själv...

Ha en jätte bra dag och en skön stundande helg!

Kram Linda

Patricia sa...

Inte visste jag att man kunde göra så mycket fint och kul med Lammöron... =)

Ha en skön helg!
Kram Patricia

MormorRuthsAnn sa...

Vilka underbara saker du har gjort!!! Lammöron är ju så där underbart mjuka och goa....Vad härligt att få så mycket inspiration från härliga Lotten, kul att ni sågs!!! Kan verkligen tänka mig att ni hade det underbart!!!!

Jag skrev till Anna och Mia att om ni skall till loppisen på Heden i Göteborg så får vi försöka att ses. Jag (och Oliver) skall ta oss en tur dit! Ni får ha det så underbart kul, saknar verkligen att komma iväg på sådant där kul! Men snart så (par månader till) slutar jag att amma och då blir det lättare för mig att komma iväg. Skulle verkligen vilja träffas snart!!

Varm kram Marie, ha det gott!
Ann

Goa sa...

Kära vän! Så fint du har pysslat! Och vilka bilder! Ramen är helt ljuvligt vacker! Och Lotten...Åhhh, vilken tjej..:)

Stor varm loppiskram till dig och er alla denna helg! Må gott och lev och lek, jag tänker på er..:)

Stor varm kraaaaaaaaaaa...