torsdag 9 juli 2009

Regn

Hur har ni det i regnet? Här är så trist och grått väder, man tror nästan att det är höst. Men, man får ju iallafall en hel del gjort inomhus. Idag har de sista listerna till utbygget blivit tillsågade och imorgon är det dags att börja måla golvet, kul! Kanske kan jag visa några bilder ifrån hallen under nästa vecka, vi får se hur långt vi hinner de närmsta dagarna.
j
Det här lilla glas/flaskstället hittade jag på loppis för någon månad sedan. Kostade mig tio kronor!
k
Gillar gamla flaskor med etiketter. Här står det några på rakspegeln som hänger i köket. Det bruna som skymtar längst ner på bilden är en gammal stege som vi köpte i Danmark i våras.
j
Lite "bra att ha saker" och lite pynt står i min trälåda på köksbänken.
k
En annan trälåda, som jag tidigare förvarade bestick i, har fått flytta upp till min pysselhörna i sovrummet. Nu får den agera liten hylla istället. Ser ni den rostiga hängaren som ligger där på skrivbordet? Jag hittade den på en loppis för några dagar sedan och frågade vad den kostade. Då sa loppisdamen att jag kunde få den om jag ville ha den. Glad!
k
Hoppas att ni alla får en härlig helg och att solen snart kommer åter. Själv får jag besök av två gulliga bloggtjejer på lördag, ska bli jättekul! Ni hittar deras bloggar här och här!
k
Kram Marie

53 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej
Även här har det regnat hela em och vi ska visst få en massa regn i morron också. Trist.
Fina loppisgrejor du visar.
Ha det så gott inomhus!
Kram Birgitta

Guldkant På Livet sa...

Du har ett sånt sinne för vackra detlajer Marie! Tänk att du fann en sån fin glashållare-på loppis! Vackert med de små rosa rosorna i... ska kolla in de som kommer på besök hos dig!

Guldkant På Livet sa...

Aha, Lena & Jenny: ) De mailade jag lite Dalatips till i dag! Mari.

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej!
Idag tog jag och L en tur inåt land för att nosa upp loppisar men det var grått, regningt och loppisfynden lyste med sin frånvaro lika mycket som solen.
M stannade hemma och klippte gräset och tydligen har det inte regnat på hela dan här hemma.

Så kul att kika på dina fina loppisfynd som jag bara hört talas om tidigare! Tänk en sån fin flaskhållare för 10 kr....ett riktigt fynd!
...för att inte tala om hängaren som du fick!

Så jättefina trälådor du har och pysselhörnan gillar jag jäääättemycket!

Vet du jag kom just på att jag måste maila dig om en sak också...

Vi hörs där!
Kram, Carina

Em sa...

Så jättefina bilder! Jag drömmer mig bort till fjärran drömmar om vackra ting och skönare tider...

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej Marie!!
Vilka underbara bilder, flaskorna är ju bara så fina och lådan .....Ja allt och dina bilder blir ju så romantiska...

Just nu sitter jag med helöppet fönster och hör regnet på bladen, gillar de..Fast på måndag får de sluta för då har jag sem..

Ser fram mot ditt nästa inlägg, spännande..
Kraaam kram Linda

hemtrevnad marie sa...

Å, vilka fynd du gör , såna priser vill jag lova dig att det inte är häromkring!
Mysigt med dina lådor!!
jag har faktiskt en sådan knopphängare själv , fast den hänger ute på bodväggen med en massa rostiga saker på, har inte vågat hänga annat på den , då den är så rostig, men det kanske går att försegla?!
kramis

Patricia sa...

Jodå, här regnar det med, men som du säger, då får man lite gjort inne... =)

Jättefina bilder du visar... =)

Trevlig helg!
Kram Patricia

Engelska Villan sa...

Hej kära Marie!
Jättefina bilder som vanligt!
Vad härligt det måste kännas att snart vara klara med utbyggnaden, kommer att bli sååå fint!! Å, vad spännande att få se när det är klart.
Ha så mysigt på lördag (blev nyfiken o kollade in länkarna :))!
Kram Anna

liven sa...

Nydelige loppis saker!!
Dere er heldige med slikt i Sverige:o)
Ha en fortsatt fin sommer:o)

Grodmamman sa...

Det är väl enda fördelen med regn på semestern, man får gjort en del inomhus!:)
Ha en trevlig bloggträff, de där tjejerna verkar vara så himla mysiga!:)
Kram

Lilla Blanka sa...

Hej söta Marie!

Ja visst är man ur-less på regnet (fast det bara har regnat i två dagar)...!

Åhh vad många fina fynd du visar! Precis en sån där liten flaskhållare har jag också :)

Jättefina lådor, älskar lådor och tycker spetsar och annat smått passar så himla bra i dem.

Kram
Mia

Hulda sa...

Så vakkert! Herlige blomsterarrangement du har gjort i stand. Så lekkert det var med blomstene i glassflaskene. Her har vi nydelig vær nå om dagene.

Kämpegården sa...

Å vilka fina pioner du har ståendes i köket. Å vilken söt tant som gav dej hängaren.


Ha en bra helg!

Mamma Millan sa...

Spännande med bloggbesök!!!

Underbara pioner..nog vackraste sommarblomman ju;)

Kram Millan ♥

Designe sa...

Ja, det är verkligen trist väder nu och så mörka kvällar och nätter..man vill ju njuta av de ljusa sommarnätterna nu!!!
Så fina arrangemang du visar och vilka underbara spillkum du fyndat nedan..såna skulle jag med vilja ha! Ha det så bra trots vädret! Kram :)

Vit som snö sa...

Trist med regn men skönt att få lite gjort iallafall...
Vi är ju på semester nu o just nu är vi i Ugglarp utanför Halmstad, ett sagolikt vackert ställe! Vi har knappt haft en droppe regn sedan vi åkte o njuter såå av vår semester. Min alldeles underbara man köpte mej en laptop i present när vi åkte o först i afton har jag haft tid att titta in hos er andra. Jag njuter så av att ge all min tid till mina söta flickor, vi badar o "leker" hela dagarna o livet är såå underbart!!!
Skyltarna är klara o ligger i bilen så endera dagen ska jag posta dom!
Ha det så gott!!! Kram Cilla

LantlivsAnette sa...

Halloj bruden !!
Åhhh så fina saker du har, tänk att man kan hitta så fina saker på loppisar !! Helt otroligt, jag är såå glad för min lilla stege som jag hitade, jag visar den idag, och igår hittade jag något som jag bara var tvungen att köpa..wow alltså vad tokig man är..jag hittade ett gammalt diskställ, ska visa i morron !!
Så härligt att ert utbygge snart är klart, jag kan ju bara föreställa mig hur fint det blir där !!
Ha det så roligt på er bloggträff...
Kraaam Anette

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!

Åh vad fina skaer du hittat på loppis.Flaskhållaren är helt ljuvlig..vilket fynd!!


Kroken och flaskorna suck vad fina..
Ja gamla flaskor är det nått visst med..jagbara älskar de gamla etiketterna de är så trevliga..

Va fint du har gjort i din pysselhörna..

Jag villjumed komma och häls på dig..men vet inte om jag fårihop det innan vi sa ses här,,
Jag vill ju så gärna till dig och till Lustfyllt..
Vi får pratas vid och försöka få ihop nåttt..kanske i brörjan av sep..så blir hösten rolig med utflyckter..
ha det så bra vännen..
Kram Anna

Lilla huset på prärien sa...

Hej gumman!!

Fasiken va kul det ska bli att ses. Vi kör tidigt på lördagmorgon så vi är väl uppe hos dig någon gång vid lunch eller strax efter skulle jag tro. Vi ringer på vägen så att du vet exakt :) Kul det ska bli!!

Kram Jenny

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Marie!1

Vilka fantastiska loppisfynd.. så där alldeles underbart slitna och charmiga..
det gäller att hitta guldkornen.. och det är ju du en fena på så vackra bilder!!

ja nu känns det som höst.. här blåser det för fullt.. det enda som är bra med det är att alla regn kanske torkar upp snabbare!1

ohh vad jag ser fram emot era a utbyggnadebider


♥kram på dig och trevlig helg♥
Ann-Catrin

LenaS sa...

Åh vilka underbara fynd du gjort! Flaskstället är helt underbart, letar själv efter nåt liknande ;o)
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Mammatillungar sa...

Visst hinner man med mycket inomhus när det är härligt regnigt väder?=)
Sådan trälåda skulle jag vilja haft!
Fint har du det!
mvh mammatillungar

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ja jösses vilka fynd man kan göra på loppis! Dina är jättefina! Så kul med bloggbesök, hoppas ni får en fin dag! Utan regn!
Kram vännen!
nina

Älskade pion sa...

Ibland gäller det att ha lite tur,du har nog loppisradarn påkopplad. ;)Såå¨jättefina grejer du har hittat. Ha en bra dag. kramar Ulrika

Millas hem sa...

Ja, är det inte fantastiskt! Tänk att ramla över så fina saker på loppis! Både hängaren och lilla glasstället är ju så superfina!

Kram

rosenskära sa...

Godmorgon! Kan knappt skriva så, klockan är ju snart elva, men vi är fortfarande i pyjamasen...

Nu ligger packningen redo och jag själv kryper ner i startblocken ikväll, ser verkligen fram emot att äntligen få träffa dig! Hoppas att vädret tillåter oss att få njuta av din underbara trädgård.

Vilka fynd!

Ses imorrn!

Lena

Lilla Ugglebo sa...

Hallå där!

Jag hade en helt underbar dag...
Jag tycker också det är synd att vi inte hann prata mer men jag vet hur det är.
I butiken kan jag ju aldrig heller prata så värst länge med en o samma om det är många kunder samtidigt.
Jag ska försöka komma ihåg mandelkvarnen...fniss...
Jag bara målar o målar o bloggar inte alls just nu.....hinner inte...
Ha en mysig dag...i regnet!
kram Katarina

STENLYCKA sa...

Så fina saker du har hittat på loppis.
Jag tänker besöka Hjo imorgon om det inte regnar för mycket för att kolla hantverksmässan. Kanske har du några bra tips på loppisar i närheten?
Ha det så trevligt med dina bloggvänner!
kram

essemia sa...

Vad mycket fint du visar jämt.
Hoppas du och familjen får en härlig helg med lite sol (eller mycket - välj själv!).
Kram Elzie

Johanna sa...

Vilken fin blogg du har! Fina bilder. Regn är härligt på så sätt att man kan åka iväg på loppisar utan dåligt samvete att man inte är ute i solen..

livetpåfyran sa...

Vilket uuuunerbart glasställ!! Superfynd verkligen.

Va kul med bloggbesök, visst är det roligt att få nya vänner genom bloggandet.

Ha det gott i sommaren även om det regnar, ska bli så roligt att få se utbygget när det är klart!

Stor kram Pia

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

Hej hopp sötaste Marie!!

Vi åker nog en sväng till Hjo på söndag om det inte regnar i massor!! Tappar sin lilla charm då..=)

Har du varit där i dag??..såg du något fint som man bara smäller av i så fall!!??..ti-hi..=)

Kramar i massor Malin

rosenskära sa...

Go'kväll igen,

det slog mig bara såhär innan det är dags att krypa ner i pyjamasen igen - har Jenny fått vägbeskrivning av dig, vore ju fantastiskt om vi ska behöva fråga oss fram! Jag kör hemifrån vid 07:30 så jag tror vi är hos dig före lunch, gissar att det tar ca 2,5 timme (med lite för hårt tryck på gasen...)!


Kram
Lena

Katja - Bag End sa...

Lovely pictures. Here in The Netherlands it's also cold & rainy. Doesn't exactly feel like summer at the moment. Here's hoping we'll get to enjoy some sunshine soon :-)

Jeanettes hus sa...

Godafton min vän,

Sitter denna sena fredagskväll och uppdaterar mig i bloggvärlden.

Härliga tips jag fick om nya bloggar.
Härligt att Du får besök i helgen.
Det är ju så roligt att träffa alla goa underbara tjejer man lärt känna via detta underbara kommunikations medel.
Bloggen är bara toppen när man lärt sig hanterat den för bara glädje och inte bli stressad.....

Kul att du gjort nya fynd att ta hem i ditt hem nu när du gjort dig av med en del av det "gamla"

Önskar dig en fortsatt härlig helg.
Hoppas ni får fint väder och att bloggisvännerna och du får en härlig dag tillsammans.

Kramisar Jeanette

mig & alice sa...

Hej min goa vän.

Som du kanske märkt så har jag varit väldigt snål med kommentarerna på sistonde.
Vetdu....jag har nästan helt slutat att besöka andras bloggar....vet inte vad som flugit i mig men om det är så det måste vara just nu så då får jag acceptera det.
Jag kommer igen ;-).
Man ska lyssna på sin kropp :-).


Vad ljuvligt att du ska få börja måla golv och inreda snart. Det måste jag bara smyga ut och titta på :-).

Jag själv var och handlade golvfärg till Viktors rum idag, jipppiiiii!!!
Kan knappt bärga mig förräns jag får börja inreda där!!!
Finns inget som är så roligt som att inreda barnrum.
Jag ska säga åt Janne att åka bort med alla barn så att jag bara kan gå och vissla och dutta runt saker, hahaha....alldeles själv vill jag vara då :-).

Janne är faktiskt inne och sätter upp de sista tapetvåderna just nu ;-).
Jag ska visa lite hiskeliga före och efter bilder på bloggen sedan :-).
Hoppas att du njuter av din semester och att vädret vänder snart så vi får tillbaka sommaren, tycker du inte?

Varma kramar till dig min vän.
Melinda

Jes/Vita villa vila sa...

Heeej Marie,

Jag vet nog ingen som kan göra så många underbara fynd på loppis som du vännen! Urfina detaljer & så fina bilder dessutom! Det är som vanligt oerhört kul & inspirerande att kika in här på din blogg!

Hoppas du har det gott i semestertider trots att solen lyser med sin frånvaro!

Kramar Jes ♥

STENLYCKA sa...

Tack snälla du för alla tipsen. Vi är just på väg dit nu har väl en och en halv timmas bilfärd från Tun som ligger vid Såtenäs flygflottilj.
Har varit lite osäkra om vi skulle åka för det har ju regnat hela morgonen här, men det kommer kanske att bli bättre fram på dagen.
Ha en bra dag med dina vänner.
Kram och Tack.

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Så söta flaskorna är, lskar också de med etiketterna kvar.

Åh så spännande med utbygget, längtar att få se bilder!

Regnet öser ner men idag har jag varit hemma och städat. Inte helt fel att fixa med sånt i regnväder.

Ha det så gott! Hälsa tjejerna!

Kram Anna

linnea-maria sa...

Hejsan
Vilka härliga fynd du har gjort. Det är inte alltid man kan hitta så fina saker billigt. Fint arrangerat är det också, sånt man kan göra när det regnar. Ha det så bra i rusket.

STENLYCKA sa...

Nu har jag varit i din vackra idyll. Men det blev en stundtals blöt dag. Tur att jag tog med stövlar för i stadsparken var det väldigt blött och leriga att gå.
Kanske var mässan inte riktigt i min smak lite för mycket "hemslöjd".
Så jag handlade bara några trevliga vykort.Loppis blev det inte så mycke tiden räckte inte till, var bara och tittade på antik och kuriosa butiken uppe vid torget, men priserna var rätt höga tyckte jag.
Hoppas du har haft en bra dag med dina vänner.
Kram

katarina sa...

God morgon Marie !
Visst är det härligt med regn och det man får gjort inomhus....men nu vil jag ha solen åter :)

Hoppas du får en trevlig Söndag !

Kram
Katarina i
Stationshuset

Evelinas hus sa...

Hej Marie!
Hoppas allt är bra med dig.
Jag lämnar kommentarer så sällan nu för tiden att jag skäms...ska bli bättre.
Nu är man ju så nyfiken att man nästan spricker på erat nybyggda. Vilket gulligt litet flaskställ.
Ha en bra söndag.
Kram Caroline

Skatan sa...

Hej Marie!

Allt väl med dig? Hoppas det :) Jag befinner mig på vår sedvanliga sommarresa bland släkt och vänner. Just nu regnar det och jag känner mig lite rastlös. Att höra regnet strila hemma gör inte så mycket - man har alltid massor av saker man kan hitta på inomhus. Borta är det en smula mer utmanande att sysselsätta sig när vädret inte bjuder på sin bästa semestervariant!

Sköt om dig. Kram!

Anna

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Så härligt med finbesök! =)
Vädligt fina saker du har fyndat på loppis, och för att inte tala om din egen loppis. Vilka grejer du sålde, synd att man inte bodde nära...

Kram.

Loppisliv sa...

Halloj Marie! Vad roligt att träffa dig idag, nästa gång tar vi oss tid att fika va? så vi hinner prata lite mer. Man blir så stressad när man är där för man inte vill missa något ifall att. du hade då en himla tur som fick tag på dina fynd. hittade du mycket mer? Jag tycker inte att jag fyndade så mycket just där men väl på andra loppisar runtomkring..ojoj bl.a. en jättefin rakspegel, en vacker tavla, två stycken fönster m.m. :-)Vi kan väl höras via mail sen när det närmar sig. Ha det gott. Kram Paula

Lisa.L sa...

Heeej ! Jag måste få fråga, på bilden med två flaskor så står det en sak brevid. Den dära lilla brun/svarta sakna med "piggar" på , vad är det ? Jag har två st, men vet inte vad det är ?! mvh Lisa

gamla skolan sa...

otroligt vackra detaljer ! ska bli kul att få se hallen , när den är färdig ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Vita små hjärtan sa...

Jisses så mycke mysigt o vackert du visar!!!
Kram Agnetha

Hanna sa...

Åh så vackra bilder.
Hanna

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad fina saker du visar!

Vad roligt att du fick besök av Jenny o Lena, de verkar så gulliga de två:)
Väntar med spänning på att se vad de får med sig hem från roadtripen till Dalarna!

Kramis Jenny

Goa sa...

Hej min söta vän!
Det var en loppissugen Paula som viskade i mitt öra att du var i Moheda igår! Utan att ajg såg dig! Kan detta stämma..:)
Hoppas isf. att du hittade mera än vad jag gjorde...bara lite smått. Och hoppas att du/ni har det supergott och njuter av sommaren..:)

Stoooor KRAM till dig och massa kärlek!
Må bäst...