söndag 16 augusti 2009

Åh, vilket party!

Igår var en sån där dag som man kommer minnas för en väldigt lång tid framöver och bevara i sitt hjärta. Jag hade ju glädjen att få bli inbjuden till releasepartyt för Ingelas och Petras bok Romantiska Hem & Inspiration i Vitt och det var en sån fantastisk upplevelse att få dela deras glädje och lycka denna dag. Jag skrattade massor under dagen, men hade även tårar i ögonen vid några tillfällen.
l
Boken är helt sanslöst vacker och jag är så otroligt imponerad och stolt över vad de här två tjejerna har åstadkommit. Tack snälla ni för att jag fick äran att deltaga med bilder till boken, definitivt ett minne för livet!
k
Igår på partyt bjöds det på fantastiskt god plockmat, underhållning i form av Ingelas skönsjungande dotter Isabelle och ett toppenkul stand-up framträdande, utlottningar, boksignering, fika och så träffade man ju på några bloggare också i vimlet!
j
Vädret visade sig från sin allra bästa sida och vi kunde sitta ute hela dagen. Maten var så fint uppdukad, kolla bara in alla vackra väskor, lådor, strykbrädor m.m som fungerade som rekvisita.
jk
k
k
k
Ingela var så snäll och lät alla som ville gå in och kika i hennes vackra hem. Jag och Mia hade nog kunnat gå där inne hela dagen och titta, vi såg nog ut som två fågelholkar som gick från det ena rummet till det andra och bara suckade hänfört över allt vi såg, hihi.
h
Hoppas att ni alla har haft en trevlig helg och att det blir en bra ny vecka! Själv ska jag idag försöka sortera alla intryck från gårdagen och så ska jag naturligtvis bläddra i den underbara boken. En bok som för övrigt redan är slutsåld och som nu trycks i en andra upplaga som beräknas komma i slutet av september.
k
Kram Marie

57 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack för att du delade mig dig.... jättefina bilder!

Kram Marie

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Kan tro det var underbart att vara med där! Tack för att du delar med dig av så fina bilder! Jösses så uppladdat med massor av gott för ögon och gom! Vilka tjejer!
Ha det gott!
kram vännen!
nina

Fru Inredning sa...

Å vilka härliga bilder:) Förstår att ni hade trevligt.

Ha det bra!
Kram Kristina

envilsenloppa sa...

Åh era lyllostar !
Underbara bilder , förstår om ni hade skoj !
Tyvärr fick jag förhinder , du får läsa min blogg sen ;-)
Kramisar/Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad roligt du har haft det Marie! Vilket härligt minne att bevara och njuta av hela vintern :)

Och så gott det ser ut med alla kakorna!! Vackert också! :)

Kram Jenny

annashusidingtuna sa...

Men är boken redan slut??Fast det är klart att den är det, den verkar vara helt underbar, jag bara måste ha ett ex.
Så fint de hade dukat!
Kram Anna

ÄnglarumsMia sa...

Hej där och tack för igår! Det var så kul att få träffas. Har precis tankat över mina bilder till datorn och kommer nog lägga in några rader ikväll kan jag tro. Ja, det var en fin dag att minnas för lång tid framöver.
Ha en fin vecka nu!
Kram Mia

Fru Sirlig sa...

Hej Marie!
Vilken fantastisk dag ni verkar ha haft!!

Det ser verkligen helt fantastiskt ut. Kan tänka mig att ni gick där inne och gapade som två fågelholkar hihi gissar att det var fler än er som gjorde det samma. Lyllos er som sagt och tack för att du delar med dig av din upplevelse.

Kramar Heléne

Grodmamman sa...

Vilken buffé och vilken vacker och annorlunda dukning de hade gjort! Tack för att du delar med dig av alla vackra bilder!:)
Var kan man köpa boken i fortsättningen?
Kram

Nobelle sa...

Åh vad roligt för ett att få vara med! Ser helt fantastiskt ut. Tack för att vi fick en glimt!

Kram, Jenny

Lisas torp sa...

Oj, så spännande och fint det måste ha varit!
Vilke härliga bilder du visar från paryt! Mycket inspirerande!!!
Så kul att du också har bidragit till bilderna i boken, men det kan man ju förstå så fint som du också har det och med din kreativitet!!!

Ha en härlig söndag!
Kram
Lisa

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vad kul! Tack för att du visar oss så fina bilder från din spännande dag! Vilken buffé de hade dukat upp o med sån charmig rekvisita:)

Den där boken måste man ju bara ha, inte konstigt att den sålt slut redan! Är ditt hem med i boken?! Såg att du skrev att du deltagit med bilder. Ditt hem är ju så vackert o är helt rätt för en sån här bok;)

Ha en fin söndagseftermiddag,
Kramis Jenny

Mammatillungar sa...

Säkert att ni hade roligt=)

mormorelsie... sa...

Men oj så mycke gott ni har blivit bjudna på,ser underbat ut.
kram o ha det så gott
ninni

Romantiska Hem sa...

Åh, så fint du skriver Marie! Det vart allt en lycklig och alldeles otroligt undebar fest (skrytsamt det lät men det känns bara sååå bra), det var så mysig och skoj att få träffa er hoppas att det blir fler gånger! Kram petra

LenaS sa...

Åh vilket härligt party, deras bok är helt underbar!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Kerstin sa...

Ååå så heldig du var som fikk oppleve dette... Herlige bilder...og så bar at været var bra... slik at dere kunne være ute...

Klem O=)

Birgitta sa...

Hej! Vilket härlig fest du tar oss med på genom dina bilder. Mycket vackert att se på och gott att äta och dricka. Blir så nyfiken på boken.
Ha det!
Kramis Birgitta

lottens vita och gröna sa...

hallå min vän! ohhhhhh vad härligt det hade varit att vara där, vilket party, dessa damer dom kan dom, vad najs att vädret var med dom, guuuuuuu vad spännande att se ingelas hem...gissa om jag är avis, hihi! huuuuuuuuuuuur är boken då, har ju inte fått nån...ser du nån bild härifrån???ser fram emot ditt besök, vi får komma fram till nåt gumman, så de blir av!

största kramen till dig, varmkram lotten

Made in Persbo...Carina sa...

Så kul! Bilderna du visar från partyt är ju jättefina och det ser så gott ut alltsamman!
Har inte sett boken än men är så nyfiken på att få se den såsmåningom.

Ha det gott!
Kram, Carina

Hulda sa...

Det må ha vært en opplevelse! Boka virker kjempebra! Den har jeg lyst på. Så fine bilder! Jeg har tatt bilder av noen landlige krakker, denne gangen. :-)

My home is my Castle - by Kari sa...

Åhh så heldig du var som fikk oppleve dette :)
Og så vakre bilder da.. Takk for at du deler dem med oss :)

Klem,Kari

Änglarnas hus sa...

Hejsan!

Vad roligt att det blev lyckat.. så mycket arbete som måste ha legat bakom och så många förväntningar.. :)

Tack för att du delade med dig av dina bilder!!

Kramis Sanne

Älskade pion sa...

Vad trevligt och mysigt ni verkar att ha haft det,lite avundsjuk da. ;)Härliga bilder du visar.Ha en skön kväll. Kramar Ulrika

Fröken Tindra sa...

Åh, vad trevligt ni måste ha haft det! Jättemysig "dukning"! Så vackert!
Kram!

Ingis sa...

Vilken fest!....härlig uppdukning och massa med gosaker ni fick. Vad spännande ocj inspirerande att få kika in i huset....tack för att du delar med dig av partyt....

Kram Ingis

Guldkant På Livet sa...

Åh vilket party!!! Tack för att du tog oss med via dina fina bilder!!! Jag var ju också inbjuden men tyckte det var lite för långt för att åka så det var kul att få se allt vackert, så läckert all plockmat var presenterad! Jag hade nog också sett ut som en fågelholk, Ingelas hem är bara sååå fint!!! och boken deras , superb! Mari.

Bygatan sa...

Hej Marie!

Vilken härlig dag du haft! Kan tänka mig att det blev ett minne för livet.

Vilket kafferep du visar på bilderna:-)
Vad bloggandet kan leda till...minnesvärda saker.

Kram Lena

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Åhh lyllos er, vilken dag ni hade du och Mia! Fina bilder på allt gott!
Kram /Anna

Tulipa sa...

Hej Marie!
Vilken tur att du hade kameran med dig så vi andra kunde få se lite av det goda och vackra..!

Ser så härligt uppdukat ut!!

Kan tänka mig att det var en minnesvärd dag!
Och vilken ära att få vara med!

Önskar dig en skön ny vecka!
Kram Mariette

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Så kul att se bilderna igen...allt kommer liksom tillbaks igen då..stämningen och hur roligt det var! En oförglömlig dag helt enkelt! Tack igen för att du var så snäll att maila mig lite bilder *pöss*

Tack snälla också för trevligt sällskap (som alltid)!

Boken har jag bläddrat i många gånger redan...den blir nog utsliten :)

Kram
Mia

Ardisia sa...

Heeej Marie!
Vilken fin dukning! Sånt gillar jag :)

Jag har inte lyckats få tag i boken än.. Men snart, förhoppningsvis :)
Ha en bra vecka, kram Mia

Designe sa...

Åh, det lät superkul! Kul att få va med på partyt!..och grattis till att du är med i boken! Tänk att den är slutsåld redan...då får man boka sig för en bok när den kommer i augusti igen! Så läckert uppdukat allt plock var oxå!
Ha en fin kommande vecka! Kram :)

Vit som snö sa...

Vad härligt, vilken fest! Så fina bilder du visar också. Jag har inte hunnit hämta boken än, det måste jag prioritera imorrn!!
O ditt nya skåp blev så vackert efter målning!
Ha en skön vecka
Kram Cilla

Eddan sa...

Vad mysigt ni har haft det. Förstår att festen var jättetrevlig och att det fanns mkt vackert att titta på. Jag hämtade mitt undanlagda exemplar av boken i fredags och har bläddrat i den åtskilliga gånger sedan dess.

Må så gott!

Kram från Anette

Karin Linnea sa...

Visst var festen och allting fantastiskt!
Boken är ju helt underbar. Jag hade också tårar i ögonen när de berättade om vilket arbete de lagt ner.
Det var också kul att träffa dig o andra bloggerskor på riktigt.
Du har tagit fina bilder från festen, kul för jag tog inga ute.
Ha det bra o hoppas att kunna träffas negon mer gång.
Eva-Lena.

MormorRuthsAnn sa...

Hej kära Marie!
Wow, vilken helg du har varit med om, kul att både du och Mia åkte tillsammans!! Sådant där är ju så himla roligt att se fram emot....

Vilken underbar dukning det var, de hade verkligen använt gamla härliga fina saker som vi loppisletare har en del av i våra hem :)
Den där boken skall jag försöka få tag i...måste undersöka var jag kan hitta den!! Vill verkligen inte missa denna (förstår jag) underbara bok!!

Vilket ljuvligt skåp du/ni har skaffat....wow, vilken förvandling skåpet genomgick! Det är verkligen en kick att se det! Superfint!

Ja, jag skulle gärna ha den där pysseldagen på söndagen så kan vi kanske åka runt på lite loppisar i Göteborg på lördagen, övernattning hos mig. Vad sägs?

Jo, Äntligen Hemma (Aftonbladets bilaga) skall komma och göra reportage här om ett tag....kul!

Varm kram till dig Marie!
Ann

bikim sa...

Dear Marie, that must have been quite an honour! and what a great gorgeous party that looks like. Bet you had lots of fun! Thanks for sharing and for the beautiful pics.Take care,
Rosa

Inspiration i vitt sa...

Hej älskade vännen,
du är precis så gullig som jag visste att du skulle vara, sånt känner man innan.
Du förgyllde min dag såå mycket Marie och dagen blev något alldeles extra för att du kom, bara så att du vet.
Vilka fina bilder du visar och vad fint du skriver, jag är såå tacksam och glad för det.
Själv hann jag inte ta några kort men vi hade ju en fotograf hela dagen och kvällen och hon tog 250 bilder.
Jag hoppas att jag får tillfälle att få träffa dig igen så att vi kan ha lite mer tid att prata, kanske under lite lugnare förhållanden hihi.
Om du visste hur här såg ut i morse, som det värsta festivalområde typ Roskilde.
Det har ju blåst storm i natt och regnat kopiöst ojoj.
Kramar i masor/Ingela.

Anci sa...

Hej !
Det måste ha varit en minnesvärd och kul dag. Jag gillar verkligen dukningen.
Och boken vill jag köpa !

Kram

Vita små hjärtan sa...

Å vad kul att få vara med där!!!
Å vilka fina bilder du bjuder på!
Kram Agnetha

Jenny sa...

Å vad roligt det lät! Man blir riktigt nyfiken på boken. Tusen tack för tipset om ringarna också :) Jag tror absolut jag ska ringa dem. Vill så gärna få tag på såna ringar :) Ha en toppenbra vecka och lev på dina härliga minnen! Stor KRAM

sara sa...

Jag vet förstås inte hur det ser ut i Ingelas hem, men du ska veta att jag suckar hänfört när jag läser din blogg. Du har det jättefint och stämningsfullt.

Linda sa...

Vilka underbara bilder! Jag såg boken hemma hos min syster, och vilken bok... Ljuvliga inspirationsbilder!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det verkar ha varit ett jättehärligt party! Kul att få se lite bilder på allt gott ni fick smaska i er!
Härliga bilder!
Kram
Marie

livetpåfyran sa...

Vilken underbar dag ni hade du och Mia!!! JAg kan bara önska att jag själv hade varit med(både i boken och där)

Jag har redan beställt boken men får väl se när den dyker upp. Såååå kul att den sålt slut!

Kram Pia

Lilla huset på prärien sa...

AH NÄ!! Nu tror jag att jag går av på mitten!! Du hittade inte ännu ett. Grr... nu måste du nog snart sälja ett till mig - ditt kök svämmar ju över av alla spillkum snart! ;)

Kram Jenny

Emmas väggord sa...

Ojojoj, jag blir så avundsjuk att jag inte vet vart jag ska ta vägen... Jag hade ju också velat vara med! ;P

Så fina bilder!

/Emma

Idyll och Inspiration sa...

hej! Åhh vilket party! Dukningen är så vacker och underhållningen verkar ha varit fantastisk. Måste ha varit väldigt roligt att få träffas under så härliga omständigheter som ett realesparty.

kram tessan

Villa Solberga sa...

Boken verkar ju underbar, får nog önska mig den i present till födelsedagen som närmar sig.
Vilket mysigt realeseparty det verkar ha varit

/Jenny

Prillig sa...

Hej!

Ville bara säga att det var så roligt att få träffas på festen hemma hos Ingela. Det blir så speciellt när man träffats på riktigt. Himla duktiga tjejer, jag är sååå imponerad.
Ingelas hem var otroligt vackert och inspirerande.

Ha en fortsatt bra dag.

Kram Britt

Engelska Villan sa...

Gud Marie, jag dööööör!! Vilka helt fantastiska uppdukningar av allt gott!! Snacka om Thinking outside the box!
Jag tyckte först att strykbrädan var skitkul som buffébord, men sen kom skåpet med bullar och allt annat!!
Ojoj, förstår att ni gick runt som två fågelholkar, haha!!
Kram till dig och grattis!!
Anna

A-P sa...

Ååå vad fint uppdukat. Där hade jag gärna varit och plockat av allt gott och tittat på allt fint = )

LantlivsAnette sa...

Jaa du, vilket party alltså..jag säger som du sa till mig, attans att jag bor så långt bort, det hade varit kanon att få vara med på den festen !!
Ha det gott
Kraaam Anette
P.s Jag blev så himla glad då ert vackra tv skåp var med i boken, nu kan jag ju se det oftare !!!

Vitt o Vältummat sa...

Synd att man inte var där...

katarina sa...

Hallå där!

nu är jag hemma igen....
vem vet...kanske hämtar jag mandelkvarnen den här veckan.....hihi...

Suckar över de vackra bilderna...
den där boken hamnade ju genast på måste ha listan.
Himmel o pankaka vad skåpet i köket blev fint.
Tänk vad lite färg, nya beslag och lite annat fix kan göra.
Det där med hönsnätet blev ju verkligen pricken över i:et...
ååå så fint!

Ha en härlig dag!
kram Katarina
Ps. Nytt namn igen...rosenskimmer

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilka underbara bilder. Man blir sugen när man ser allt gott. Måste köpa boken . Nilla