söndag 2 augusti 2009

Dags att börja jobba igen.

Nu är semestern över för den här gången för mig, imorgon är det åter dags att börja jobba igen. Fastän inte vädret har varit toppenbra känner jag ändå att jag har haft en skön ledighet och det känns faktiskt helt ok att återvända till jobbet imorgon. Och sommaren är ju inte över bara för att semestern är slut, nej vi får hoppas att det dröjer länge innan hösten gör entré.
k
Sista semesterdagen har till stor del ägnats åt loppis, någon som är förvånad, hihi. Tidigt imorses packade vi in oss hela familjen i bilen och sen har vi avverkat ett antal loppisar under dagen här i trakterna. Jag hade en riktigt tursam dag och gjorde många fina fynd, kul! (Den stora plåtburken längst bak fyndade jag dock förra helgen.)
k
Jag har ju någon slags passion för gamla kulramar och idag hade jag lyckan att hitta ännu en. Får nog snart kalla mig för kulramssamlare, hihi.
k
Ha en bra vecka!
Kram Marie

35 kommentarer:

essemia sa...

Vilka saker du hittat. De där kulramarna är mysiga.
Hoppas du får en bra dag på jobbet.
Kram Elzie

Hem och Lycka sa...

Vilka fina fynd! Härligt med loppis, jag har också fyndat i sommar men inte visat allt på bloggen ännu.

kram Mia

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Så det är dax att börja jobba igen..ojj vad tiden går fort, men vi har ju kvar sommaren ännu, här i Norr har vi sååå varmt och fint.
Himmel vilka fina loppis saker du hittar !! Vilken lycka..
Kraam Anette

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan! I dag är det kanske stora loppis dagen? Jag har fyndat en Ekeby vas, och mannen har för ovanlighetens skull oxå fyndat wiskey glas. Hälsningar från fru Ekeby.

Grodmamman sa...

Fin kulram du hittade!
Jag har en vecka kvar på min semester. Tycker också att jag har haft en bra semester även om det inte har varit så mycket sol och bad. Har fått gjort så mycket annat!:)
Kram

Skatan sa...

Ja, alla har vi dille på någonting ;-) Själv har jag hängd på en auktion idag. Eller snarare tryckt. Jag har suttit ihopkurad i gummistövlar och regnställ under ett paraply. Ja, samtidigt drack jag en del kaffe och doppade allt vad jag hann... ;-)

Kul att hela familjen gillar att hänga med. Själv får jag vara nöjd om lillan hänger med!

Lycka till med jobbandet i morgon.

ANna

Älskade pion sa...

Vilka fina grejer du har fyndat. Jag fyndade på loppis igår. Det är så roligt.Ha en skön söndag kväll. Kramar ulrika

becca sa...

Hejsan,
Vad mycket fint du har hittat, roligt att göra lite fynd.
Ja vi får hoppas att solen och värmen kommer nu snart.

Ha det så bra, kram Rebecca.

Guldkant På Livet sa...

Hallå där loppiskvinna;) vilken läcker kulram och regskylt, tänk att de blev sommarens bloggtrend men så snygga på plats! Fin form med. Ja usch, alltid tungt att börja jobba efter ledighet men än finns många solvarma helger att ´se fram emot.....mari.

Tulipa sa...

Hej Marie!
Vad kul att du får med dig hela familjen på loppis! Det är vi inte alla som får...
Och så kul att få avverka flera på samma dag!
Jag har också fyndat lite idag och framförallt fått massor av inspiration och lite inplanerade trevligheter som kom på köpet...*! Det gör mig lycklig!
Att få se på vackert och möta likasinnade är guld värt!

Vad skönt att läsa dina tankar angående jobbstart och fortsatta sommartankar! Visst har vi mycket sommar kvar, det är så fint ute nu tycker jag med allt som ska skördas och njutas!

ha det riktigt fint!
Kram Mariette

Patricia sa...

Här är en vecka kvar till semestern är slut och jag längtar absolut inte tillbaks till jobbet.. =)

Och nog får vi hoppas att sommaren inte är slut än på länge... =)

Kul med fina loppis fynd!

Hoppas du får en bra start på jobbet.
Kram Patricia

Bygatan sa...

Gokväll Marie!

Hoppas du får en bra start på jobbet imorgon! Har för mig att du jobbar inom vården liksom jag...
Jag får njuta en vecka till av ledigheten, men min sambo börjar imorgon och min dotter har följt sin faster till Stockholm, för att senare i veckan åka till Gbg och gå på Madonna, (saknar henne redan)

Under veckan ska jag träffa lite väninnor som jag inte sett på länge, det blir trevligt.

Sköt om dig!

Kram Lena

Lantliv sa...

Börjar imorgon me.....men vi verkar ju få sköna kvällar under veckan som kommer...härligt,
Kram Anne-Lee
Kulramar.....får nog göra ett inlägg på min kulram som jag fyndat...så söt

Butik Östergården sa...

Hej Marie!

Vad kul att du tittade hit!

Brukar älska att fara runt på loppis på sommrarna men i år har jag inte hunnit med så mycket annat än butiken. Men det får väl bli en tur till loppis i Tidan lite då och då.
Det skall finnas en stor loppis nere i småland någon stans men jag minns inte vad den heter eller var den ligger! Du kanske vet?
Så vacker kulram du hittat. Den ser så där lagom matt ut i färgen.

Ja då börjar kneget igen då, fast det känns ibland skönt att komma igång igen efter en lång ledighet.

Ha det riktigt gott!

Kramen/Helen

Lilla huset på prärien sa...

Åh lyckliga du som får med dig hela familjen på sådana äventyr! Min familj bara HATAR när jag överhuvudtaget nämner loppisar för dem...

Fina saker hittar du som alltid :)

Kram Jenny

Hulda sa...

Jeg begynner også på jobb igjen i morgen. Gleder meg faktisk. :) Har kort dag, så det skal gå fint.

Flotte, gamle saker du har funnet. Likte kulerammen. :)

Made in Persbo...Carina sa...

Så fina fynd du hittat! ...och en nummerplåt ser jag, hihi! Lustigt att vi inte hittade några under loppisrundan men sen har både du och jag och Anna fått tag i en varsin! Min stod hemma och väntade i farstun när jag kom hem från bloggträffen. Den har tillhört M´s far eller farfar.

Ja men nog kan du kalla dig kulramssamlare alltid, hihi...det börjar ju bli ett gäng nu.
Alltid kul när man gör fina fynd under sina loppisrundor.

Ha det gott på jobbet i veckan. Min semester är också slut nu men jag har en vecka föräldraledigt kvar innan jag ska tillbaka in i ekorrhjulet.
Kraaam, Carina

Evelinas hus sa...

Hej,
Hoppas du får en bra förstadag på jobbet imorgon!
Kulramar är fina och svåra att motstå.
Min äldsta satt med sin kulram i bilen när vi var på långtur nu i sommar, han räknade olika bilmodeller, husvagnar osv :-)
Kram Caroline

Inspiration i vitt sa...

Hej Mari, du är att en en riktig loppisletare du och du finner alltid så mycket fina charmiga saker. Min man skulle aldrig i hela sitt liv följa med mig på en loppisrunda, de ggr jag går in nån stans så står han alltid utanför och väntar hihi.
Kram på dig och jag hoppas att vi syns snart.
/Ingela.

ÄnglarumsMia sa...

Vill bara komma in och ge dig en liten "lycka till på jobbet" hälsning. Skulle det nu vara så att det känns för tråkigt så kan du ju alltid gå in hos mig och läsa om min "eskapad i Sunne" så kanske du kan få skratta lite.
Kram Mia

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vilka fina fynd du gjort. Hoppas allt är bra. Var länge sedan jag tittade in till dig, ahr varit dålig på att blogga sista tiden, men oj ad mycket trevlig läsning jag hittade hos dig. kram

Kerstin sa...

Moro å avslutt ferien med mange loppiser da...så fine funn du har gjort....
God arbeids uke...jeg starter i dag også...
klemO=)

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fina saker du hittat, söker själv efter en kulram men lyckan har inte kommit ännu.
Kram Tess

Elisabeth - anyhow.se sa...

Registreringsskylten var superfin också!!! Men en samlig kulramar kan ju absolut aldrig vara fel! :)

Lilla Blanka sa...

Hej goa Marie!

Nämen har ni hittat nummerplåtar både du, Carina och Anna hihi, jag letar fortfarande vidare. Känns inte riktigt som jag är på rätta ställena för att hitta sånna ;)

Jättefina bilder, och kulramarna är ju så härliga!

Var inne hos dig i går kväll men kunde inte läsa mailet eller svara
då.
Vi kan ju höras närmare om samåkning.

Så du jobbar nu, lite ångestframkallande tycker jag. Har ju en veckan kvar men redan lite "panik" över att semester och sommar är över så snabbt.

Kram
Mia

Ps ev DK/Skåne nu i veckan, vädret avgör. Idag målning :)

Batteris sa...

Helt underbara saker! Avundsjuk på svenskaloppisar...
Suck! Själv sitter man ju fast i Bangladesh i några veckor till!

gamla skolan sa...

Jättefina saker du har fyndat ! Hoppas du får en bra dag på jobbet idag ! Kramar SUsanne / den gamla skolan

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilka fina fynd, den där kulramen var riktigt charmig:)
Det verkar finnas många bra loppisar runt Hjo!

Har oxå börjat jobba idag..ja, vi får hoppas att sommaren inte är slut än på ett tag!

Kram Jenny

Vita små hjärtan sa...

Å vilka inspirerande fina bilder! Din blogg är verkligen underbar!
Kram Agnetha

Ardisia sa...

Hej Marie! Vilket tur du haft med dig! Jättefina fynd du gjort :)

Tråkigt att semester för din del är nu över.. Men det betyder inte att sommaren är förbi! Än kommer solen skina :) Förhoppningsvis..

Kram på dig vännen. //Mia

MormorRuthsAnn sa...

Hej kära Marie!
Första dagen på jobbet avklarad, hur var det??

Jaså, du har hittat ännu en kulram...du är mästare på att hitta dessa kuliga saker ;)

Hur har det gått med golvet i köket? Har det fått en skvätt färg på sig...fniss...

Ja, jag saknar er med!!! Det händer en hel del här i augusti/september - kalas, reportage och namnkalas så kanske vi kan försöka oss på den där inspirationsdagen någon gång i oktober/november? Kanske vi kan göra lite Atmosphere och loppisar också?

Varm kram, Marie! Hälsa familjen!

Ann

Sunnanvind sa...

Jag tror och hoppas också att den här sommaren blir lång! Din blogg är himla fin, du verkar ha hur mycket vackra saker som helst... Kika gärna in på min nya blogg http://sunnanvind.blogspot.com

Birgit sa...

Hej!
Jag började min semester hos dej på din loppis och sedan har jag varit i din stad 2ggr till. Inte dåligt va. Mycket loppisar finns det i trakterna där du bor men din var bäst. Titta gärna in på min blogg så får du se hemgjorda änglar.
http://vadmalen.blogspot.com

Pernilla - Bride to be sa...

Lite upppippigande med en tävling då kanske.
Gillar man lite udda vitt lantligt så ska du definitivt va med o tävla i min blogg!!!

Check it out!

http://www.piii.blogg.se

Moa mitt i vitt sa...

Hej,fina loppis fynd du gjort!!!
Började också att jobba igår,och fler med oss kan vi trösta oss med,men man kommer in i det snabbt igen,eller hur??
Ha det så bra nu.
Moa.