torsdag 27 augusti 2009

Danmarksfynd

Det är ju inte direkt någon hemlighet att jag är helt kär i vårat grannland Danmark och det är väl heller ingen som har missat att jag älskar att gå på loppis. Så loppis i Danmark kan ju inte bli annat än toppen, hihi.
k
Den här fina termometern hittade jag dock inte på loppis utan i butiken Stil og Stemning (som jag visade bilder från i förra inlägget).
j
Den slitna plåtlådan kommer också från Randis butik, medans formen i bleckplåt och den franska kaffeskålen blev funna på loppis. Skålen kostade mig 20 dkr och formen 10 dkr, helt ok pris!
j
Mitt bästa loppisfynd den här gången var den gamla papperskorgen. Blev så otroligt glad när jag hittade den, kände mig som ett barn på julafton, hihi. Nu får den stå här i min lilla pysselhörna i sovrummet och förvara bl.a presentpapper.
k
Den söta lilla tavlan fick också följa med hem, är väldigt svag för gamla fotografier.
j
Hoppas att ni alla får en bra helg!
Kram Marie

49 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!!

Får jag vara först idag?! Vilken härlig loppisfyndare du är - helt fantastiskt! Jag köpte två likadana sådana skålar (café au lait) på antikmässan i Hbg och fick betala 100 kr styck! Och det tyckte jag var billigt ändå! Hos K&Co tog de 250 kr för sina och de var mycket mycket mindre. Måste nog ta mig över till Danmark och gå på loppis!

Men nu hägrar Formexmässan för mig, åker om en halvtimme.

Kram Jenny

Kjeruben sa...

Oooooo så masse FINT!
Heilt enig; i Danmark har dei greie på det ;-)

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Jaaa,Danmark er dejligt! :o)
Härliga loppisfynd. Där var tyvärr ingen loppis när vi var över i år, hoppas på bättre tur nästa år. Det är svårt att veta var och när loppisarna är, tycker jag.
Mys & må,
Lydia

Älskade pion sa...

Åh,du hittar så mycket fint.Tänk att man kan bli så glad över en papperskorg. ;)Ha en skön kväll. Kramar ulrika

Tant Blå sa...

Underbara saker du hittade!
Kram Kathrine

Änglarnas hus sa...

Hej!

Du har gjort en hel del härliga fynd!
Jag tycker att loppisarna, utefter småvägarna, där Danskarna ställer ut saker i små skåp är helt underbara. Den idén vore ngt för Sverige..kanske finns ngnstans?

Kram Sanne

sinnlighet sa...

Oj vilken feeling Du har för gamla saker, vill ha allt. Multiplex-burken är inte helt okänd vid min uppväxt.

Agneta

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Så mye fint du har funnet. Også så billig da. Fikk lyst å reise på loppis jeg også. Synn det skal være så langt til Danmark. Skulle bare vært en times tid unna. Det hadde vært lykke;)

Ønsker deg en fin kveld
Klem:)

Millas hem sa...

Hej Marie!

Nämen har du varit på loppis?! Hade ingen aaaning om att du tycker att det är roligt! :)

Fina saker som bara den du fått tag på!

Lilla ramen med flickan är underbar, den hade jag kastat mig över direkt om jag hade hittat den innan dig.

Jag kommer precis ifrån sjön där jag suttit med en tidning och min kaffekopp och tittat på E och C som badade!?! De sa att det var lika varmt i vattnet som mitt i sommaren. Här har vi haft riktig sommar idag, ni med säkert!
Håller tummarna för att det blir fint imorgon också!!

Kram Camilla

Lindhagens Anna sa...

Åhh, jag gillar papperskorgen också!!! Ha en bra helg!

Hälsar/Anna

Skatan sa...

Du är då en sann fyndare frun! Jag hänger med dig i tankarna nästa gång du ger dig iväg till grannen!

Nu sätter jag punkt. Skall ut och leta storasyster - hon leker kurragömma någonstans i grannarnas buskar...

Godkväll.

Anna

husvidhavet sa...

Hej Marie!
Så spännande att åka på loppisäventyr...
jag kommer mig inte längre än stans (Piteå)lördagsloppis och rödakorset så jag är till o med lite avis på dig.
Tänk att de där skålarna aldrig kommer i min väg?
Nåja det kommer väl när det är meningen.
Härliga fynd har du iaf gjot!
Kram Marith

Kristin sa...

Hej Marie! Så fina fynd du har gjort. Jag har blivit så kär i bleckplåtssaker på sistone så jag tyckte lådan och formen var så fina. Skålen med guldkant på var ju också härlig, och till vilket pris som Jenny sa!!!

Nu ska jag läsa ikapp mig lite på din blogg, det har varit mycket nu de senaste dagarna så jag har inte hunnit titta på bloggar alls!

Kram från mig och ha en skön helg (härlig brittsommar vi fått!)
/Kristin

Mitt hem är min borg sa...

Hej du.. Turgumma!! =)

Att du hittade så mycket fina fynd då.. Och billigt.. Jag tyckte annars det mesta var dyrt, t.o.m. på loppis.. En loppis gubbe sa till oss att han åker över till Sverige md släp kärra och köper billigt och säljer dyrt hemma i Danmark.. =(
Är så avis på din korg!! =)
Så gullig hon var som ägde stil og stemmning.. Vi pratade lite om dig faktiskt.. =) Bara bra saker.. =)

Ha det gott..
Kram kram!!

Inas sa...

Hej Vännen!
oj vad många fina loppisfynd och vacker tavla, man undra vem flickan och hennes bakgrund... Termometern var inte heller helt fel kanske ska titta in i butiken. Ha en riktigt trevlig helg och goa kramar Ina

Annas skattkammare sa...

Åhh Marie så många fina saker du fyndat! Jag bara njuter av dina fina bilder!
Kram /Anna

Lisas torp sa...

Oj, så jättefina saker du hittade! Riktiga höjdare, och så billiga dessutom - det är ju DET som är tjusningen! Billigt ska det vara!!!

Vackert, vackert och fotot är bara så helt underbart!!!
Kram
Lisa

Vit som snö sa...

Åhh så mycket fint du hittat, det var en turlig loppisrunda, o bra priser! Verkar ju vara en butik man skulle gilla också! Nästa sommar SKA jag till Danmark!
Kram Cilla

Jenny sa...

Hej Marie!
Jättefina fynd! Papperskorgen var riktigt fin:)

Ha en skön helg,

Kramis Jenny

Richtsje sa...

Hej Marie, you found very nice things in Denmark! It seems to me that there are so many nice shops in your country and in Denmark as well. Very different from here, although there are some very sweet founds at webshops nowadays...
Bye!

Guldkant På Livet sa...

Hallå Marie,

Vilken härlig bleckplåt, papperskorg och tavlan som bara var lovely!!! Mari.

Hulda sa...

Så heldig du var med alle dine funn! Likte spesielt papirkurven. Har vært på utkikk etter en slik lenge.

My home is my Castle - by Kari sa...

Så mye fint du har fått :)
Lekkert..

Klem,Kari

Tulipa sa...

Hej!
Vilka fynd!
Jag förstår att du blev som ett barn på julafton när du fann papperskorgen! Den är ju "hot stuff"!!
Vacker, vacker...

Önskar dig en fin helg!
Kram Mariette

Fru Sirlig sa...

Superfina saker för en som har näsa för loppis, hihi
Men att också arrangera sakerna fint , det är du en fena på Marie!
Trevlig helg, månne det bli lite loppis tro?;)
Kram Heléne

Living by Milla sa...

Hej Marie!
Ser att allt är väl med dig..otroligt många fina loppisfynd du har gjort.

Kramen
Camilla

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Ah så fina fynd du har gjort (igen ;)! Jag bara undrar när jag får chansen att åka till Danmark... suck :)

Ida sa...

Fina fynd!! Jag hade hoppat av lycka över skålen och papperskorgen! Ha en fortsatt skön vecka, Kram Ida

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Har kikat in flera gånger idag både från jobbet och hemma, men har inte hunnit skriva :)

Vad roligt att gå på loppis i DK, det är verkligen lycka och jag längtar såå tills jag kan åka dit (när det nu blir...suck)

Jättefina fynd! Har också fått tag på ett par gamla fina latte-skålar, helt enfärgade vita, men precis samma modell som din.

Bleckplåtsformen var ju riktigt cool! Och papperskorgenen, vilket fynd!!!

Din pysselhörna är så fin, får riktig pyssellust när jag ser den :)

Kram
Mia

My Lovely Things sa...

Hej!!
jaa loppis i Danmark är toppen..

Vilka fin fina fynd..Tavlan är ju bara så söt..otroligt sharmig..
ja det är så kul när man hittar såna där vill ha grejer..då är lyckan gjord!!

Jag har inte hunnit ta hand om mina senaste fynd.de är tvättade men har inte fått någon plats ännu..
Ha det så bra..
Kram Anna

SussiLi sa...

Hej!

Så mycket fint du fyndade i Danmark. Papperskorgen är ju hur fin som helst:-)

Hej från Anneli...SussiLi...

LenaS sa...

Åh vilka härliga fynd! Precis som dig är jag svag för foton....
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Jenny sa...

Vilka ljuvliga fynd du har lyckats få tag på! Gillar dem skarpt! Ha en riktigt mysig helg! KRAM

Made in Persbo...Carina sa...

Hej vännen!
Wow vilka fina fynd du gjort! Sådana plåt askar har jag också fast mina kommer från svenska försvaret. Det är bra att ha en sambo från en regementesstad vars morfar var "skrotsamlare" ...hi, hi.

Förstår ifall du nästan grät av lycka över den fina papperskorgen. Min favorit bland dina fynd är ändå fototavlan med en söta lilla flickan. Så ljuvligt! Jag älskar också gamla gulnade fotografier...man funderar så på hur människorna på bilderna hade det.
Köpte en tavla en gång för ramens skull. Fotografiet som satt i det var jag tvungen att vända på. Det var ett gruppfoto av en skolklass och alla såg oerhört sammanbitna och kuvade ut. Jag kände stor sorg i hjärtat för deras skull och hade så gärna velat göra något för att ge dem frihet och glädje i deras liv.

Kram vännen...hoppas vi hörs av snart igen!
/Carina

Livet på Vestergård sa...

Vad mycket fint du hittade! Papperskorgen var min favorit! Ha en trevlig helg!

Vita små hjärtan sa...

Men gud så mysiga saker. Du har öga för det där!!!
Trevlig helg Kram Agnetha

Liten Bod sa...

Så jättefina saker du hittat! Kram, Tina

Fru Inredning sa...

Men så fina saker du fyndat:)Hoppas du får en trevlig helg.
Kram Kristina

Viveka i Bläckhornet sa...

Är det nån som kan fynda på loppis så är det du :)

Ljuvliga ting. Korgen var ju kanon.

Önskar dig en skön helg

Kram Viveka

me and alice sa...

Oj, oj vilka härliga fynd!!!
Skålen var verkligen ett kap. De brukar kosta över 250:- styck... Hittade likadana när jag var i Danmark sist. Fick fem för 200 danska, också helt ok. Och vilken vacker papperskorg!!!
Jag ska dit en vecka i November... Hoppas på en massa fynd då!
Trevlig helg till dig!
kram Susanne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Dina loppisfynd är ljuvliga, förstår att du blev glad över paperskorgen som passar så fint där i din pysselhörna. Härligt!
Hoppas din helg blir fin!
Kram vännen!
nina

sylvia sa...

så skjønne loppis funn,kjempe koselig blogg du har,i morgen skal jeg på loppis,er så spennende.ønsker deg en flott helg,jeg titter snart innom igjen å ser dine flotte bilder

Prillig sa...

Hej!

Vilka fynd du har gjort! Formen var ju helt underbar.

Vilken inspirerande pysselhörna du har, förstår att du får mycket gjort där.

Kram Britt

irma´s uthus sa...

Men gud va många underbara ting du hittat:)
Ha en härlig helg!

lotta sa...

Visst är danmark härligt...länge sedan jag var där..bor väl för nära..Kraaam ;)

sara på hedepipan sa...

jag förstår om du vart nöld med appperskorgen den var ju aldeles undrbar. Trevlig att resa till danmark det är ett fint land.
kram sara

vosges paris sa...

I just used the google translator on your site. Excellent, although the dutch is poor I good understand waht you wrote.. You had some beautiful Loppis finds!

Kristall & Pynt sa...

Så fina fynd du gjort.
Kram Sofia

gamla skolan sa...

Så underbara fynd . När papperskorgen förstår jag att du är lyrisk över , och kaffeskålen !!! Kramar Susanne / den gamla skolan