måndag 24 augusti 2009

Favoritbutik

Min lilla bloggpaus var välbehövlig, min nacke och axel är definitivt på bättringsvägen. Skönt! Kommer dock vara lite försiktig även den här veckan så jag kommer nog inte vara en så jätteflitig besökare hos er andra, men fy vad jag saknar att kika in hos er!
j
Vad har jag då roat mig med de senaste dagarna? Jo, jag och familjen har varit iväg en sväng till favoritlandet Danmark. Lite butiker och loppisar har det blivit, men mest har vi bara myst runt. Plockat snäckor på stranden, besökt en toppenfin naturlekplats, ätit glass och haft det allmänt härligt i det fantastiska sommarvädret.
k
En butik som jag dock bara var tvungen att besöka var Stil og Stemning. Det var ju här jag hittade mitt efterlängtade gamla akvarium förra gången (ni kan läsa mer om det här). Detta är en av mina absoluta favoritbutiker och Randi som äger den är världens gulligaste. e
k
Fotade lite i butiken den här gången så här följer några bilder. Har ni vägarna förbi Köpenhamn så rekommenderar jag er varmt att besöka denna lilla söta butik. Själv har jag redan planerat in mitt nästa besök, hihi.
k
k
k
k

Några saker fick följa med mig hem ifrån butiken och lite loppisfynd har det allt också blivit, men det får ni se någon annan dag.
k
Ha en bra vecka!
Kram Marie

42 kommentarer:

Skatan sa...

Hej Marie!

Skönt att du känner dig lite bättre. Men det är som du skriver, ta det lite piano du...man blir lätt sittande längre än vad man har planerat ;-)

Låter som om ni har haft en riktigt skön danmarkstur. Synd att jag har så jädra långt bara...först genom hela vårt eget avlånga! Nåväl, jag får nog min chans en vacker dag jag med :)

Nu skall jag kila. Gjorde en liten utstickare från soffan. Den vill jag inte lämna för länge...finns risk att jag förlorar platsen!

Sköt om dig.

Anna

Änglarnas hus sa...

Härligt att du känner dig bättre och en resa till Danmark är en bra medicin för kropp och själ.

Jag får tacka för butikstipset!
Får göra ett besök där vid nästa tripp!! Såg ut som en butik i min smak..

Må så gott!!

Kraam Sanne

Vita hjärtan sa...

Ser ut som en ljuvlig butik..... Kom precis hem från en helg i Köpenhamn, men jag åker med min syster yster på smyckesmässa och vi hinner aldrig med några andra butiker.....vilket är hemskt synd. Ska bli roligt att se vad du handlade!

Kram Annemari

Guldkant På Livet sa...

En riktig Vita-Ranunkler-Butik!!! Så himla mycket fint, den ska jag definitivt besöka nästa gång jag är i Kph! Ja, jag minns ditt akvarium, har tom kvar bilden på det: ) tyckte det blev så himla fint!

Bra att du känner dig bättre i armar och axlar och tack för din fina kommentar, vi får väl se om ngn tidning köper mitt reportage alls: )

Mari.

Hulda sa...

Godt å høre at du er blitt bedre, Marie. Så herlig butikk du har besøkt. Med masse flotte saker. Slikt blir man jo virkelig glad for å se. :)

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad bra att du blivit lite bättre i nacken o axlarna!

Mysigt med en Danmarksresa! Den där butiken har ju hur mycket fint som helst:)

Ha en skön vecka,
Kram Jenny

Tess på Tilda och Mamma sa...

Ta det lungt vännen nacken är inte att leka med jag vet vad jag talar om. Låter som ni haft en mysig liten tripp till danmark, drömmer själv att åka dit en dag. Tyvärr har vi för långt att bara svänga över. Ha en fortsatt mysig vecka.
Kram Tess

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Skönt att det blivit bättre i nacke och axlar! Så du har besökt Danmark-så skoj! Vilken butik! Den ska jag besöka om jag någongång får med mig sambon dit... ;)
Kram /Anna

Vita små hjärtan sa...

Tänk vad härliga butiker det finns!!!!
Krya på dig!!!
Kramar Agnetha

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Ja vilken härlig butik och vilka underbara bilder du tog därinne!!!

Hoppas axlar och nacke vilat upp sig lite, det är så jobbigt när man har sånna besvär...

Jag längtar så enormt till Danmark...men kan inte riktigt få till ett besök där ännu..det är full rulle nu i flera veckor.

Inga fynd på auktionen, men ett par småfynd på en loppis i stället blev det i helgen :)

Kram
Mia

LantlivsAnette sa...

Ohhhh så du har varit i Danmark..lyllos dig !! Sååå fin den där butiken är, ser en massa fint på bilderna !!
Nu retas du med oss, vi vill ju se vad du har köpt, genast...fnisss....
Ha det gott
Kraaam Anette

Vit som snö sa...

Bra att det känns bättre, var försiktig för nacken kan bli jobbig om man går för länge med ont utan att ta hand om den!
Nej då, jag blir inte alls avis på din resa;-) Bara liiite kanske;-)
Fast jag unnar dej den förstås. Önskar bara att man hade lite närmare dit ner men det är väl 150 mil ungefär så inget man tar över helgen precis....
Sköt om dej! Kram Cilla

Butik Drängstugan sa...

Hej!

Vilken vacker butik,helt i min smak.
Den ska jag lägga på minnet nästa gång jag är i Köpenhamn.

Må så gott!
Cina

Ingela - Mosters Trädgård sa...

En tur till Köpenhamn är ju aldrig fel!
Hur kommer man på att klä en bok med lammöron? Du måste ha väldigt bra fantasi! Boken blev helt underbar!!! Vad duktig du är.
Ha det gott. /Ingela

Kjeruben sa...

Å den butikken ser jo fantastisk ut! Så herlig at det finnes slike skatttekammer :-D

Ønsker deg fortsatt god bedring og ei fantastisk flott veke.

ÄnglarumsMia sa...

Vad härligt med en Danmarksresa och vilken butik sen då!!
Ja, jag har något att berätta för dig - kika in hos mig.
Det är mycket just nu, men vi hörs mer någon annan dag!
Krya på dig nu!
Kram kram Mia

LenaS sa...

Åh skulle verkligen vilja åka till Danmark, kommer nog inte iväg i år men nästa vår/sommar hoppas jag att vi ska komma iväg några dagar....
Kramis/LenaS

livetpåfyran sa...

Skönt att du är på bättringsvägen Marie!!

Vilken hrälig helg ni har haft jag hoppas hela din vecka blitr swså fin.

Kram Pia

Lisas torp sa...

Åh, vilken läcker butik! Förstår om du blev liiiite inspirerad!:)
Svårt att motstå saker ibland!
Skönt att du har kryat på dej lite!
Kram
Lilsa

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den affären skulle jag också gärna vilja besöka. Det ser jättefint ut!
Men det kanske är svårt att hitta till den... Köpenhamn är ju ganska stort!
Så skönt att du har blivit bättre i din axel! Och vilken härlig helg ni verkar ha haft!
Kram
Marie

katarina sa...

Hallå där!

Vad bra att du känner dig bättre...men sånt där är inte att leka med..
Syrran har ju diskbråck i nacken efter kontors jobb...hon har vart sjukskriven i 8 år nu...det är snarare värre nu än bättre....:(
Själv har jag tagit mig i kragen och börjat på gym 2 ggr i veckan med låga vikter för att inte hamna där.
Vilken mysig resa ni gjort...och vilken butik!!
Flämt...så mycket fint.
Jag hoppas jag kan följa med dig nån gång på en tur dit....det vore ju toppen att bli guidad av nån som hittar...:)
Ha en mysig dag, kraaaaam Katarina

Tulipa sa...

Hej Marie!
Jag älskar när du delar med dig av dina Danmarksbesök! Får så mycket fin inspiration! Och det är man ju alltid på jakt efter!

Vilken utsökt vacker butik!!!

Hoppas du känner dig bättre och bättre...

Dina inlägg är alltid så skön läsning!

Nu ska jag fixa mera i butiken..tog en bloggstund...med "tillstånd"...
Känner mig helt villrådig i vilken ände jag ska börja. Greja i uthuset, måla möbler, städa fixa "pyssel" och dekorationer...
Oj oj..bäst att sätta igång!
Tur man har föräldrar som jobbar här också..pappa ute på gården och i huset och mamma tar hand om kunder och röjer ute och är allas allt i allo...

En riktigt fin vecka!
Kraam mariette

Magny sa...

heia marie...
denne butikke var (sukk...) så vacker....
jeg kunne flyttet like inn....
fin august videre...
go`klem, magny

Made in Persbo...Carina sa...

Hej vännen!
Så skönt att du känner dig bättre. Vet precis hur det känns eftersom jag har problem med samma områden.

Å så roligt att ni kommit iväg på er Danmarkstur! Härliga bilder du visar från butiken. Ska bli så spännande att se vad du fått tag i för något fint.

Ha det gott och hälsa familjen!
Kram, Carina

Under en vind sa...

Vad skönt att det känns bättre! Men fortsatt vila, det kommer så lätt tillbaka om man anstränger sig för snabbt....

Vilken mysig butik ni varit i, ser ut att finnas mycket fint!

Ha det gott i augustisolen!

Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Jasså du minsann - har varit i Danmark igen! Vilken härlig butik. Dit ska jag se till att åka nästa gång jag tar mig över... när nu det ska bli. Det verkar stört omöjligt att ta sig över till Danmark. Har alltid andra saker som ska göras. Nu i helgen väntar Formex i Stockholm...

Kram Jenny

Millas hem sa...

Hej du rara människa!

Så glad jag blev för din kommentar hos mig idag!
Tråkig jobbdag och sen....glädje!
Tack!

Kram Camilla

Älskade pion sa...

Vad skönt att du känner dig bättre. Vilken underbar butik,förstår om du gillar att titta in där.Ha en skön kväll. Kramar Ulrika

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Va skönt att du känner dig bättre!
Den butiken verkar vara helt i min stil, dit skulle jag också gärna vilja åka! Härligt!
Ha det gott!
kram vännen!
nina

SussiLi sa...

Hej!

Vilken mysig butik. vad skönt att du blivit bättre, det är så himla jobbigt att ha ont. jag brukar få såkalla musarm när jag sitter för länge vid datan.

Hej från Anneli...Sussili...

Lindhagens Anna sa...

Hej Marie!

Det låter och ser ut som en fin o mysig butik. Jag har inte så långt, bara över bron och ändå så blir det inte så oftan man är i Danmark. Det är väl ofta så att det man har nära till inte blir av. Men den här butiken vill jag inte missa så nästa gång...

Ha det gott/Anna

Rosenvit sa...

Visst är det "dejligt" i vårt grannland. Det är som ett annat ljus där tycker jag.
Skönt att du mår bättre.

Kram
Anna

Jessica Fotograf sa...

Hej Marie!

Vad skönt att du känner dig bättre vännen!

Å vad mysigt det lät med Danmark, loppisar o glass o allt :D

Alltid lika kul att kika in här!

Kram/Jes ♥

MormorRuthsAnn sa...

Hej vännen!
Vad glad jag blir att du har blivit lite bättre! Men som du säger, du får starta lite lugnt så att du inte överanstränger dig.

Vad härligt ni har haft det då!! Mysigt att plocka snäckor, och bara vara familj tillsammans...det är viktigt att hinna det ibland.

Tack för fina bilder du visar...vill se vad du har köpt!!! Visa snart, ok!?

Kraam Ann

Jenny sa...

Skönt att höra att du är på bättringsvägen. En danmarksresa kan verkligen göra susen, det förstår jag :) :) Hoppas vi får se dina fina fynd, är jättenyfiken! Ha en riktigt härlig vecka! KRAM

Anna sa...

Hej Marie!

Vilken ljuvlig butik det verkar vara! Helt underbar:) Jag måste åka över till Danmark snart och besöka dessa guldkkorn!

Ha en härlig dag!
Kram
:)Anna

I ett litet hus sa...

Så skönt att du är bättre! Härligt med en trip till Danmark, låter så avkopplande!

Nu finns Mjölsäckar som kuddfodral i min butik... Många Rum

www.mangarum.se

Liten Bod sa...

Vilken fantastisk butik det ser ut att vara! Skulle du inte kunna ge lite tips på hur man reser/bor billigast och bäst om man vill besöka grannlandet? Kram, Tina

Ann-Catrin sa...

Skönt att du är på bättringsvägen Marie!

men nog bra du tar det lite lugnt.. mend atnke ditt jobboch att du har små barn där hemma
du är verkligen en Danmarkälskare du..ja det är verkligen ett mysigt land..och deras butker går ju inte av för hackor heller
underbara bilder.. den ska jag verkligen lägga på minnet

kram på dig
Ann-Catrin

milly Garden sa...

Men åh så mycket fint du har pysslat med sen sist jag kikade in hos dig. skåpet blev ju så toppenfint! hela rummet ser så fint och harmonsikt ut! I like!

Hoppas det går bra med din axel..inte kul att gå runt och ha ont!

krya på dig!
kram Marina

envilsenloppa sa...

Härligt med en liten Danmarkstur det är ju så fint där !
Måste vara extra skoj och få insupa lite inspiration i de fina butikerna du besöker !
Hoppas du tar det lugnt med nacken nu !
Kramisar /The Lady of the other side of the lake :-P

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Tänk att jag missat denna mysiga butik trots att jag bor "granne" med Köpenhamn.
Tack för tipset!

Vid mitt nästa besök över bron kommer jag att bege mig till Randis butik.

De fina bilderna gör mig så nyfiken.

Önskar dig god bättring med din axel och nacke.

Har just nu gått igenom hela min bloggväns lista och kommenterat, och visst känns det.
Det tar massor av tid också.....
Men nångong gång då och då försöker jag lämna ett livstecken till er alla.

Jätte kramisar till dig vännen
Jeanette