torsdag 13 augusti 2009

Före-Efter

Här kommer några före/efter bilder på vårat nya skåp.
l
Här står då alltså skåpet som vi köpte på Blocket för någon månad sedan. Var ju inget drömskåp direkt i mina ögon men med lite lister, färg och nya beslag kan man ändra en hel del.
l
Så här blev slutresultatet! Har målat det i en blågrå nyans som inte riktigt gör sig rättvis på bilderna, men kanske det syns bättre om ni förstorar bilden. Om någon undrar vart vi har gjort av lådsektionen som stod här förut så kan jag tala om att den numera återfinns nere i källaren, kommer bli jättebra förvaring för både det ena och andra.
l
Vi har satt ditt nya lister längst upp på skåpet och så valde vi att ha ringbeslag istället för de ursprungliga. Glaset byttes ut mot hönsnät och så plockade vi bort några dekorationslister som satt under vitrindörrarna. Gillar inte när det blir för gulligt så i mitt tycke blev det bättre utan dem.
k
Längst ner på skåpet har det också kommit till en list och så fick min hängare (som jag fick gratis på en loppis) hamna på sidan utav skåpet.
k
Så nu står då skåpet här i köket och jag måste säga att jag är supernöjd! Går här hemma och kikar på mitt skåp och känner mig löjligt glad, hihi.
k
Snart helg igen och nu har jag verkligen nedräkning till lördag. Jag och Mia ska ju gå på releasepartyt för Ingelas och Petras bok Romantiska Hem & Inspiration i Vitt och det ska bli så kul! Är så nyfiken på boken, det ska bli fantastiskt kul att få den på riktigt! Har sett lite smakprov från boken på en del bloggar och den ser såååååååå fin ut! Tjejerna har verkligen gjort ett makalöst jobb! Lovar att fota från partyt så ni får se lite bilder därifrån!
j
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

78 kommentarer:

Mona sa...

Bra jobbat!
Skåpet blev supersupersnyggt!

envilsenloppa sa...

Wow , ja man måste verkligen ha förmågan att se saker med andra ögon och kunna konsten att göra om sen oxå !
Vilket drömskåp !!
Kanske ses vi helgen !?!
Kramisar !

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken underbar förvandling! Wow säger jag oxå!
Ni är superduktiga!
Ha det gott!
kram vännen!
nina

Snickaregården sa...

Wow.. Riktigt bra gjort. Vilken förvandling!!
Kram Maria

Grodmamman sa...

Det blev ju jätte fint! Passade så bra in i ert hem också. Förstår att du är nöjd med det!:)
Kul att få gå på releasepartyt också. Är sugen på att köpa den boken, även om jag inte har den stilen hemma så gillar jag att drömma mig bort i de vackra bilderna!:)
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev ju kanonfint! Jag ler jag också när jag tittar på det...

Ha det så trevligt på partyt!

Kram
Marie

corrina sa...

Det blev ju verkligen fint, klart att du skall gå runt och vara lycklig. Kram

Liten Bod sa...

Jättebra jobbat! Visst blev det ett helt annat skåp... Jag gillar inte heller för mycket gull :) Ha det så kul på partyt! Kram, Tina

Kristall & Pynt sa...

Skåpet blev mycket finare vilken skillnad, gillar hönsnätet.
Ha det gott
Kram Sofia

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åhh vad kul att se skåpet, jag har väntat så på dessa bilder!

Det blev ju jättefint, och jag förstår att du blir lycklig nrä du går förbi det ♥

Jättesmarta förändringar med krönlist och hönsnätet! Håller med dig i fråga om "gullighet" och tycker det blev mycket finare så här!

Ja åh *pirr* nu har jag också nedräkning! Jag tycker det låter bra om vi kan ses då kl 10 som du sa, så kanske vi hinner med lite annat kul innan :)

Får väl smita iväg på fika med de andra (brukar vara ur-trålig och kasta mig över bloggen när det är fika paus hihi)

Kraaaam
Mia

Lilla Blanka sa...

*ur-tråkig

Tant Blå sa...

Hejsan vad fint ditt skåp blev med lite färg och en del förändringar...
Ser sådär riktigt lantligt ut.
Kram Kathrine

Skatan sa...

Hej Marie!

Bra jobbat med skåpet må jag säga! Gillar att du skalade av det en smula...det blev enkelt, rakt och rätt :)

Sköt om dig!

Anna

Kerstin sa...

Skapet ditt ble jo jemepflott.. likte veldig godt listen du har satt på nede... Sånne små detaljer som utgjør ganske mye...

Kos deg masse på partyet i helgen...det blir nok en stor opplevelse...
Klem Kerstin

http://betongkrukan.blogspot.com sa...

Kanonfint, gillar verkligen det borttagna glaset som du ersatt med hönsnät, toppenfint!
Hälsningar Monica

rosenresli sa...

Hello Marie,

your dresser looks so beautiful with the new white painting in your kitchen. You have done a good job!

lovely greetings,
rosenresli

edda sa...

Hallo...
Skapet ble bare helt kjempe stilig......
Ja,utrolig hva en kan gjøre selv....og spare tusenlapper.....og ingen har helt likt....
Ha en fin ettermidag...
edda

LantlivsAnette sa...

Jiippiieee, äntligen så får jag se skåpet...wow..himmel alltså vad fint, vilken skillnad !!
Nu ser skåpet ut som om det kommer från någon Fransk antikbutik !!
Vad du är duktig !!
Jag fick boken idag..jisses vad fin den är, jag hade gärnat varit med på partyt...vad bra att du fotar och visar oss..
Kraam Anette

Made in Persbo...Carina sa...

Nä sluta, så snyggt det blev! Håller helt och fullt med dig om att det får inte bli för gulligt och pråligt! Dina förändringar av skåpet gör jättestor skillnad och slutresultatet blev helt underbart! Jag skulle aldrig kommit på att göra sådana förändringar. Tack för tips och inspiration!
Snyggt också med de vita väggarna i köket...skåpet kommer fram så fint mot dem! ...fint, ja det är ju förövrigt bara förnamnet på ert hus överhuvudtaget....ni har det ju såååå fint!

Ha det så kul på partyt, du och Mia!
Kram, Carina

ÄnglarumsMia sa...

Åhh Marie, tiden bara rinner ifrån mig totalt just nu.......
Men, jag är så lycklig över att få träffa dig på lördag!!!!!!
Det ska bli så kul också ser jag att du ska gå med Mia också....
Ja men, vilken lycka att få träffa henne också.
Det kommer vara värsta pirret i magen på fredag kväll kan jag tro *ler*

Så fint skåpet blev. Hängaren på sidan där var verkligen ett lyckokast!

Sköt om dig nu så ses vi snart!
Kram Mia

Moa sa...

Oj så fint det blev!! Du ska vara mer än nöjd och att komma på alla förändringar som verkligen blev till det bättre är imponerande tycker jag!!

Kram Moa

My home is my Castle - by Kari sa...

Skapet ble virkelig lekkert :)
En herlig farge..

Klem,Kari

Hannukka sa...

Skåpet ser ut jätte skönt!

Marit sa...

Det ble kjempefint - inspirerende å lese! Er selv på jakt etter et skap som dette.
Hilsen Marit

Hulda sa...

Utrolig flott! Du er dyktig til å få det til. Skapet er ikke til å kjenne igjen. Likte nettingen du har satt inn i skapdørene. Helt skjønt ble det. Nydelig med knaggrekken på siden også.

Dubbelörn sa...

Så mycket bättre med era förändringar! Så vackert o så användbart blev skåpet med alla finessser som krokar o annat ;).

kram

SussiLi sa...

Hej!

Jag säger bara , wow!!!... vilket snyggt skåp.
Hönsnätet var en smart ide, kanske jag kommer härma dig, för det här gillar jag.
Att förändra och hitta nya lösningar som passar en bättre tycker jag är toppen.

Tack för en bra och inspirerande blogg och ha nu det riktigt bra på party.


Hej från Anneli...SussiLi...

Lilla huset på prärien sa...

Så fint det blev Marie!! Det blev mycket bättre när du tog bort dekorationslisterna tycker jag. Jag gillar ju liksom du de lite mer raka linjerna! Och vilken skillnad det blev från den förra skänken! Det här blev mycket bättre tycker jag :)

Ha en skön helg!

Kram Jenny

Anonym sa...

Jösses va snyggt det blev!!!
Kram/ Maja J

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Som vanligt har jag missat en massa fint här hos dig. Förstår att du är glad över ditt fina skåp, det ska du vara för det är jättefint. Färgen gillar jag också, har det på lite möbler hemma. Snyggt med lite kontrast så där. Läckert att ni har satt dit hönsnät också, blir en liten ruffigare känsla då.

Kram och ha det så jättetrevligt på releasepartyt på lördag. Spännande!

Änglarnas hus sa...

Men oj, oj oj vad det blev fint.. inget är som att planer och tänka ut hur man skall förändra en möbel. Du kan verkligen vara stolt över resultatet.. blev mycket fint..

skickar med att favorit citat som passar till detta....

"En av de största energikällorna
är
stolthet över det man gjort"

(ur "Var positiv" G o K Svärd)

Ha det så bra i helgen..!

Kramiis Sanne

Noamaja sa...

Urfint! Jag gillar verkligen nyansen...så som den ser ut på min dator;-) Sen gör beslagen och hönsnätet hela skillnaden, ser inte ut som ett ommålat ekskåp längre utan som att det är så här det skall se ut!

Inspirerande...som vanligt;-)

Kram
A

Butik Drängstugan sa...

Hej!

Vilket vackert skåp.
Vad kreativ och påhittig du är!!

Boken är sååå fin, jag har fått den till butiken och jag måste redan beställa flera ex för den
är så populär.

Ha så kul på lördag!

Cina

mormorelsie... sa...

Men oj vilken skillnad det blev på skåpet,jätte fint.
kram o ha det så gott
ninni

Vita små hjärtan sa...

Herregud, vilken förvandling!!!! Å så fint! Den vita färgen är magisk!
Kram Agnetha

Jessica sa...

Det är onekligen talang när man kan se sådan potential i saker och ting! Jag hade kunnat se det i vitt framför mig, thats it.. inte kunnat tänka ut det här med lister och hönsnät! Men nu vet jag att allt är möjligt tack var dig :-)

Kram Jessica

Jessica sa...

Det är onekligen talang när man kan se sådan potential i saker och ting! Jag hade kunnat se det i vitt framför mig, thats it.. inte kunnat tänka ut det här med lister och hönsnät! Men nu vet jag att allt är möjligt tack var dig :-)

Kram Jessica

Jessica sa...

Det är onekligen talang när man kan se sådan potential i saker och ting! Jag hade kunnat se det i vitt framför mig, thats it.. inte kunnat tänka ut det här med lister och hönsnät! Men nu vet jag att allt är möjligt tack var dig :-)

Kram Jessica

livetpåfyran sa...

Vilken underbar färg!!

Måste erkänna att jag allt bra gärna skulle vilja ha varit med i den boken men det kanske dyker upp nya tillfällen. Jag önskar er och alla andra goa duktiga bloggare en härlig fest!!

Kram kram Pia

Tyra sa...

Oj, vad fin den blev!! Heeelt i min smak, og en utrolig vakker farge!!
Ha en flott sensommerdag, og kos dere masse på partyt!!
Klem Cathrine

My Lovely Things sa...

Hej!!
Åh va fint skåpet blev..Helt otroligt va vackert alltså!!

Trist att jag inte kunde hänga med er..Men men så är det när man jobbar helg..

Jag är så spänd på boken..väntar så på den..Hoppas att den kommer i brevlådan imorgon..
Ha en riktigt go helg..
Kram Anna

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Oj, oj oj vad fint skåpet blev. Vad smart att sätta dit en ny krönlist och hönsnätet och färgen blev pricken över i. Förstår att du är supernöjd! Det kommer nog att bli många som tar efter den här fina idén.

Ha det så mysigt på partyt!

Kram Anna-Lena ♥

Kjeruben sa...

Så vakkert!
Og du har (etter mi meining) gjort dei heilt rette endringar :-D Lista på toppen, lista i bunnen, fjerningen av lista på midten.... det er blitt nydelig!

emilias gömmor... sa...

Jätte-fint. Rätt färg på rätt grej gör sitt.

Mimmi

Lisas torp sa...

Så jättesnyggt det blev! Förstår om du är nöjd!
Spännande med release-partyt!
Kram
Lisa

Lundagård sa...

Vilken härlig förvandling, från 2 till 10 poäng, jättekul att se!

Home No.1 sa...

Jättesnyggt!!!
ha det så trevligt på partyt jag kan tyvärr inte komma...
kram Annica.

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad kul att få se före och efter bilder, vilken skillnad! Skåpet blev verkligen superfint, gillar de nya listerna, färgen, hönsnätet, ja allt:)

Spännande med release-party!

Kraamis Jenny

Ardisia sa...

Wow! Jättehäftig! Du har verkligen öga för det vackra :)

Ha det så kul på releasepartyt! Kram Mia

Systrarna vitt sa...

Ojoj vad snyggt skåpet blev.Kram Liseltt.

Anonym sa...

Hej Marie!
Jag har sagt det förut:Ni är ju så duktiga!!!
Vilket fint skåp det blev!!!Listerna,nätet,beslagen och bara så lagom alltihop.

Ha det så jättebra!
MVH Margareta Magnusson

Tulipa sa...

Hej Marie!
Vilket spännande äventyr som väntar i helgen! Fota nu mycket och visa oss andra!

Skåpet var ju verkligen den fula ankungen som blev en svan! Sån förvandling och sååå fint det blev!!! Vilken förvandling!
Verkar passa perfekt där det står. Jättefint!!

Ha nu en härlig helg!!!! (och det tror jag inte blir några problem..)

Kramar Mariette

Lisemoren sa...

Snakk om makeover. Skikkelig fint ble det.

Hilsen Lisemoren

Pia..... sa...

Supersnyggt!!Verkligen vad ni är duktiga..det där med listerna gjorde susen..... kram..PIA

Loppisliv sa...

Milda Matilda alltså!!! Du har gjort det igen....fått mig helt stum av beundran. Ja vad du kan Marie...Du skulle ju jobba med inredning du med din talang. Helt ljuvligt!!! Och så jäkla snyggt med lite färg, och listerna. Vilken makeover!

Ha det så gott nu på releasepartyt, jag hoppar det. Det är ca6 timmars enkel resa för mig upp så ta många foton...hihi :-)Jag fick boken igår, och den är ljuvlig!! Hälsa alla goa rara på festen. Kraaaam Paula

Loppisliv sa...

slinter på tangenterna här, menar så klart att jag hoppas på många foton från festen så jag kan se eftersom jag inte är där själv :-) men det förstod du kanske. Oj nu är jag sen till jobbet med...måste rusa...hihi vi hörs. Ha de /Paula

LenaS sa...

Wow vilken skillnad! Superfint!
Kramis/LenaS

Jenny sa...

Ser verkligen toppenfint ut! Ser att du lyckats få tag på såna där gamla ringbeslag med spik på...vill också ha! Var har du köpt dem? Spännande med releasepartyt! Hoppas vi får höra mer om det. Stor KRAM!!

Designe sa...

Det ser superfint ut! Jag har hittat ett liknande skåp som jag funderat på men jag skulle behöva större överskåp så jag letar vidare!:) Så snyggt med nytt krön och lite enklare stil än det var tidigare! Lantligt och fint! ha en trevlig helg! Kram :)

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Men vilken skillnad det blev, man kan ju knappt se att det är samma skåp! Så snyggt och jag håller med dig att det inte får bli för gulligt. Enkelt ska det va! =)
Trevlig helg!
Kram /Anna

Mammatillungar sa...

Som det blev fin! Bra gjort!
Själv köpte jag ett sådant på Tradera för ett par år sedan för en tia (himlar med ögonen) och har betsat det i mörkt. Men nu börjar jag fundera allvarlig på att göra om allt.... Ska blir nog nästa vår...
kram mammatillungar

Anonym sa...

Åh vad ni är duktiga på att förvandla. Skåpet var ju verkligen jättefult innan. Härligt att ha blick för hur det kan bli när det är klart. Jag önskar jag kunde se möjligheterna hos saker jag hittar.

Åsa

silje-sin sa...

Det ble helt nydelig! Du er så flink:) klem fra silje.

Älskade pion sa...

Vad fint ditt skåp blev,underbart. Vad kul att du får gå på "relese partyt". Ha en skön kväll. Kramar Ulrika

Anonym sa...

Fint Skåp, Men det jag blev förälskad i och avundsjuk på är ditt fina slagbord, helt UNDERBART
mvh Annelie

sinnlighet sa...

Vill bara säga att jag gillar Din sinnliga & sköna blogg. Har Du lust att vara med och tävla på min, så är Du välkommen. Jag lottar ut priser från Lisa % Smällkaramellen, som jag tror att Du kommer att gilla!!

Skåpet blev helt fantastiskt och i kombination med hönsnätet är det en riktig 10 poängare!! Mina komplimanger!

Trevligen, Agneta mitt i Österlens-spenaten

Dorthe sa...

Så flot dit skab blev, der skal ikke så meget til, før det ligner en million...
Rigtig god weekend
Kram Dorthe

Anonym sa...

Skåpet fick verkligen ett lyft!

Lite roligt att se, eftersom jag har ett precis likadant stående hemma i köket. Har fått ärva det efter min mormor, har haft tankar på att "fixa till" det lite. Men har inte riktigt vågat..
Men nu kanske, när jag ser hur vackert det kan bli!

Mycket fin blogg du har! Här kommer jag att titta in då och då! /Madeleine

Rostrose sa...

It has got wonderful!!! I love it!
Traude from Austria

Det vita dårhuset sa...

Halloj =O)
Skåpet blev jätte fint Marie!!
Smart med hönsnät istället för fönstret....

Kram Erika

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Marie,

ÅÅÅ vilket jobb du har gjort med skåpet. Resultatet blir verkligen helt underbart! Du är så duktig vännen!

Releasepartyt lät jättekul - vi ser gärna bilder därifrån!

Ha en fin söndag!

Krama Jes ♥

Ps!
Man blir alltid lika glad av att besöka din underbara blogg!

Romantiska Hem sa...

hej du rara!
Ojojo, du kan allt verkligen trolla du! Det ser ju precis ut som ett jean d arc skåp!! Det måste du ju var så stolt över!!

Tusentals av varam tack att ni ville och kunde komma och vara med på den för oss jätte stora dagen/festen. Det var så roligt att nu äntligen få träffa er! Skrev till Lilla blanka att det borde vi göra om! Ler.
Vi är super nöjda över dagen och att det blev så fint med väder och allt. Hoppas verkligen att ni också tyckte det. STORA KRAMAR Petra

Sandra sa...

Så jättesnyggt med hönsnätet i vitrinluckorna!

Ika sa...

Vilket jätte förvandling. Det gäller atverkligen kunna se hur slutresultatet kan bli när man ska fynda.

Something White sa...

Dear Marie,
Your blog is always nice to visit! I would like to know if those lamps in your diningroom (picture in your post here) are a Danish design? I´m looking for 3 of those lamps, but I´m not sure about the designer´s-name. I love that shape and I would be happy if you could tell me a bit more about it. Thank you very much in advance, many greetings,
Marjolijn

Vitt o Vältummat sa...

Så många kommentarer du fått om detta skåp men det är ju sådan skillnad! Jättefint
Kram/Åsa

Jessica sa...

Herrejösses, såå fint det blev :-D

Helena sa...

Så utrolig fint resultatet ble. *ekstrem forvandling*

Elsker fargen!