måndag 31 augusti 2009

Hall

Visar idag några bilder från våran nya hall som jag tog en dag när solen sken in så härligt.
k
Det fina draperiet, som döljer alla kläder och skor, har min goa mamma sytt åt mig. Efter mina önskemål har hon sen målat dit texten Anno 1925 (husets ungefärliga byggnadsår), No 28 (vårat husnummer) och så den latinska texten Hic Jacet Otium (här vilar lugnet). Själv kan jag varken sy eller måla, tur att jag har en sån snäll mamma som hjälper mig.
k
Jag har fått feber och hosta så idag ligger jag nerbäddad i soffan med en varm filt omkring mig. Återkommer med nytt inlägg och svarar på era mail så fort jag har piggnat till igen.
k
Kram Marie

68 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så fint det blev i hallen! Draperiet var ju bara wow! Din mamma kanske vill ta emot beställningar? ;) Skulle gärna vilja sy något liknande faktiskt. Tråkigt att du blivit sjuk- hoppas du blir bättre snart. Styrkekramar /Anna

Vitbalansen - Helena sa...

Vilken snygg hall och vilket vackert draperi! Vad bra och roligt att få en sådan fin hjälp av sin mamma :-).

Krya på dig, hoppas att febern och hostan går över fort!

Kram från Helena

Liten Bod sa...

Åh, så fint det blev! Duktig mamma du har! Krya på dig nu, det lät inte kul det där... Kram, Tina

mormorelsie... sa...

Å så vackert det blev ditt fina draperi.
kram o ha det så gott
ninni

KAMILLE BLOMSTER sa...

Lekkert med en printen på draperiet ditt! Ellers veldig mye fint og inspirerende å se på bloggen din!

essemia sa...

Vilken fin hall ni fått. Och visst är det tur att man har sykunniga människor runtom sig.
Hoppas du piggnar till snart.
Kram Elzie

Guldkant På Livet sa...

Wow, vilken hall!!! Vilket draperi!! Och vilken duktig mamma du har!! Hon har jag ju förresten träffat kom jag på nu: )

Det blev verkligen bra, gud va snyggt med bordet och fönstret också. Krya på dig nu bloggvän: Mari.

Kämpegården sa...

Duktigt mamma du har.
Krya på dej!
/Tezz

Anonym sa...

Hej!
Draperiet var hur fint som helst.
Tror du att din mamma kan ta upp beställning?
Blev så sugen:)
Mvh Monica
monikanen@yahoo.se

pysseltanten sa...

Meen Guud så fint draperi...ja hela hallen e ju gudomlig!...=)))
Så otrooligt ljus...
Själv har jag bara ett yttepytte fönster i dörren, så min hall e ganska mörk...även om den ljusnade betydligt när jag målade den vit...=)))
Kryya på dej nu, o passa på o myyyys...
Kraaamizar Git

Affi sa...

Super!
Draperiet ser ju helt underbart proffsigt ut. Tänk om jag hade en sådan mamma.
Krya på dej! (från en annan sjukling)

Idyll och Inspiration sa...

Hej sjukling! hoppas att du snart kryar på dig. otroligt fint draperi som din mamma har gjort.
väldigt snygg hall och skönt att slippa se allt (kläder o sånt..)

ha det gott kram tessan

Hege sa...

Så fin hallen din ble/er :-)
Uff ja, nå er det forkjølelses - tid...,
god bedring!
Klem , Hege.

Millas hem sa...

Supersnyggt draperi din mamma gjort till dig!
Hoppas att du är på benen snart igen!

Kram Camilla

Tyra sa...

Hej!!
Så heldig du er som har en slik flink mamma!
Det ble virkelig vakkert!
Ønsker deg og dine en flott dag!
Hilsen Cathrine

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vilket vackert draperi, vilken snäll o duktig mamma du har som gjort det åt dig:)

Låter inte kul med feber o hosta,
hoppas du kryar på dig!

Kram Jenny

My Lovely Things sa...

Hej!!
Otroligt vackert Marie!!

Draperiet blev helt ljuvligt!!
Vilken lycka att ha en så duktig mamma som kan måla så snyggt.Gissar att detta inte är sista tyget somhon målar för dig!!

Fy för att vara sjuk..
Hoppas att du blir frisk snart..
Krya på dig..
Kram Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Nämen dra på trissor så snyggt det blev. Hon är ju superduktig mamsen din.

Bordet och allt blev ju kanon.

Kram Viveka

Skatan sa...

Hu så tråkigt med sjuktillståndet! HOppas du kryar på dig snart :)

SÅ bra att ha en händig mamma som dessutom kan omsätta ens idéer till verklighet! Hon ahr gjort ett jättebra jobb med garderobsförhänget!

Krya ny på dig fröken.

Anna

Lotta-livets väv sa...

Så snyggt och välkomnande! Du måste bli glad varje gång du stiger över tröskeln till det hem där lugnet vilar!
kram
/Lotta

helle - pirettehuset.dk sa...

Hvilken fin og herlig blog du har!
Smukke billeder af dit nye fine forhæng med tryk!
Her kommer jeg gerne tilbage,
kram Helle

katarina sa...

Men ååå Marie så fint det blev!
Jag är också sugen på att testa måla på tyg....hmm det får bli sen när jag har ett stort pysselrum.
Smart att använda husets byggår....
Papperskorgen du fyndat var ju hur fin som helst...vill haaaaaa!

Stackars dig som blivit sjuk.
Krya på dig! Kram Katarina

Tiinali sa...

Hej, nää men vad fin hall ni har där! Oj joi! -Tiina

Lina sa...

Åh så tjusigt! Hälsa din duktiga mor!! Krya På dig!!

Useful Art sa...

Hejsan Marie!
Älskar hallar, det är nåt visst med det första rummet man ser. Är så kul när folk lyckas få det fint i detta lilla rum, och du har verkligen lyckats!

/Sara

Lena Kristina sa...

Hej Mari!

Jag blir alldeles lycklig när jag kikar in till dig. Jag håller precis själv på att måla på linnegardiner som ska bli draperi vid ytterdörren i vår hall. Härlig inspiration att kika in till dig.

Hoppas solen lyser på er i september

Kram Lena

Anneli sa...

Hej Marie!

Åh, precis vad jag suktar efter - ordning och reda...och snyggt till råga på allt!!! Sen gäller det ju förstås att dressera hela manskapet så allt hamnar på sin plats dessutom;))

Krya på dig!!!

Kram

LantlivsAnette sa...

Halloj !!
Jag sitter här helt förstummad !! Vilken HALL...WOW, så vackert !!
Och draperiet, jaaa du, nog kan hon måla din mamma..ojj..ojj..
Nu måste jag tillbaka o kika igen..
Du, lampan passar ju perfekt där..nu hade jag behövt en eller två till min hall..men jag har inga kvar..nåja..
Ha det gott och krya på dig !!
Kraaam Anette

livetpåfyran sa...

Supersnyggt Marie!!

Vilken snäll mamma du har som sytt och fixat till dig.

Krya på dig, kram Pia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ursnyggt! Bra ni jobbat, inkl mamma!
Krya på dig!
kram vännen!
nina

Under en vind sa...

Vad snyggt det blev! Så mycket slit som man helt glömmer då man kan njuta av resultatet! Din mamma är ju en pärla som fixar så mycket fint!

Hoppas att du vilat mycket och kurerar dig!

Har en liten efterlysning hos mig, skulle bli glad om du vill bidra med ett eller flera favorittips!

Krya på dig! Kram!

Grodmamman sa...

Så snyggt draperi din mamma gjort!
Vad har hon använt för färg?
Krya på dig!
Kram

Hanna sa...

Verkligen snyggt. Hallen ser välkomnande ut :)

Krya på dig!
/Hanna

Designe sa...

Superfint blev det där i hallen! Ljust och fint och härligt när solen skiner in! Vilket jättefint draperi som din mamma gjort, va duktig hon är!
Krya på dig! Kram :)

Vita små hjärtan sa...

Å så vackert du har i hallen! Å så fint din mamma sytt åt dig!!!
Krya på dig!
Kram Agnetha

Hulda sa...

Virkelig flott med den teksten moren din har malt på forhenget som henger i gangen. Artig med bygningsåret på. Jeg har også et slikt forheng i loftsgangen, det skjuler et kleskott. Jeg har brukt et gammelt laken til forheng. Virkelig fint i gangen hos deg! God bedring! Er mange på skolen der jeg jobber som er syke, både barn og voksne.

Lisas torp sa...

Så jättesfint det var med draperiet! Vilken duktig mamma du har som kan både sy, måla och texta så fint! Ursnyggt!!!

Usch, så trist med förkylning - men många är tydligen sjuka nu!
Krya på dej!
Kram
Lisa

Kerstin sa...

Ååå så fint det ble... din mamma er kjemepflink... heldig du som har en slik snill og flink mamma...
ønsker deg en fin dag videre..'
Klem Kerstin

Bibbi sa...

Snyggt! Vilket härligt draperi. Underbart med en händig mamma...;)

Krya på dig/Kram

Lilla huset på prärien sa...

Ah ni har en helt underbar hall Marie!! Jag är avis på er. Själv har jag dock klarat mig från förkylningar ännu så länge men som vanligt åker jag väl på en inom kort jag också :)

Krya på dig!

Kram Jenny

LenaS sa...

Åh vad snyggt och vilket underbart draperi!
Krya på dig!
Kramis/LenaS

Vit som snö sa...

Såå snyggt draperi o fint målat!!
Mysig hall har du!
Hoppas det är en enkel förkylning o ingen ruskig flunsa du fått. Krya på dej o vila ordentligt!
Kram Cilla

victoria sa...

Så utrolig fin hall du har, og en så snill mamma, de er helt spesielle de mammaene våre;)
ha en flott mandags kveld
klem victoria

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilket vackert draperi och vilken fin hall! Vad snäll hon är din mamma och vad otroligt duktig hon är! Hoppas att du kryar på dig snart!

Kramar Anna-Lena ♥

Villa Solberga sa...

Vad fin hallen blir! och fint draperi din mamma har gjort.

/Jenny

Made in Persbo...Carina sa...

Så vackert det blev när det blev klart! Och himmel så snyggt draperiet blev! Din mamma är ju grym på att måla! Målar hon helt på frihand eller har hon någon förlaga? De långa vertikala linjerna, är de också målade?
Vad använder hon för färg?
Tar hon beställningar?
...hi, hi, många frågor blev det :)))

Krya nu på dig vännen!
Kram, Carina

Anonym sa...

Hej! vad snyggt det blev vilket snyggt draperi syrran har gjort tänk om man fått lite av det arvet.
Krya på Dig
Kram Moster

Älskade pion sa...

Guuuuuud,vilket vackert draperi din goa mamma har gjort. Kan hon inte göra ett till mig också? ;)Ha en skön kväll. Kramar Ulrika

Rosenvit sa...

Hallen är jättefin!
Mammor är bra att ha till det mesta.
Krya på dig!

Kram
Anna

bikim sa...

Dear Marie, love the curtains! they are amazing! get well and take care. Have a lovely week,
Rosa

Loppisliv sa...

Ohhh Marie så fin er hall blev, vad härligt med en sån händig mamma som både syr och målar.
Drapperiet är ju jättefint, duktig mor minsann. Smart lösning att slippa se det som annars ser så trist ut i en hall. Slagbordet du har är så fint också är jättesugen på en sån jag med, har sett en sån hos min lokala antikhandlare. Jag mailar dig ikväll, du må tro mitt huvud snurrar efter min inspirationstripp...ojoj det har visserligen lagt sig lite nu men jisses så vackert. Krya på dig nu. Kram kram Paula

Ina sa...

Det ser helt gudomligt fint ut och vilket otroligt vackert draperi din mamma gjort år dig, vad duktig hon är!!
Krya på dig nu, hoppas du mår bättre snart!
Kram Ina

gamla skolan sa...

Draperiet var verkligen fint ! Krya på dig ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Em sa...

Ddraperiet som din mamma knåpat ihop är verkligen jättefint! Hur har hon gjort färgtrycket, är det schablon?
Hoppas du blir frisk snart, alltid lika kul att titta in hos dig!

Jenny sa...

Så vackert! Bara älskar dina fina skynke som din mamma gjort! *suckar djupt* Vad har hon använt för färg tro? Krya på dig i massor!! Stor KRAM

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev i hallen! Ljust och härligt...
Och vilket fint draperi! Vilken tur att din mamma är duktig på sånt... och att hon kan måla har vi ju sett kanonfina prov på förut!
Kram
Marie

Mitt hem är min borg sa...

Herre gud så fint ni har fått det i hallen.. Draperiet har mamma verkligen lyckats med.. Linne mot det vita är ju helt underbart..

Hoppas du piggar på dig..
Kram!!

Countryliving sa...

Krya på dig! Vilken tur att det finns mammor! Det är en jättefin hall som du har.
Hälsar,
Petra

Lisa.L sa...

vilken mysig hall ni har =)

Tusenfröjd sa...

Tjingeling! Så fint det blev med tyget. Så ska min hall oxå se ut... någon gång:-D Det där med tyg har jag tänkt på länge och så massor av hyllor och krokar bakom.
ha det bäst!
Liv

Patricia sa...

Vilket fint draperi din mamma gjort till dig... =)

Jag är med förkyld och hängig..inte kul alls men men. Du får krya på dig så gott du kan!

Kram Patricia

MormorRuthsAnn sa...

Oooohhh, Marie! Så fint det blir. Ni är såååå värda denna fina hall. Måste kännas helt underbart fantastiskt att det äntligen är klart.

Gud vad fint skynket blev!!!!!!!!

Krya på dig Marie, vila dig nu så mycket du bara kan.

Vi hörs snart igen.
Kramis Ann

Anna sa...

Hej Marie!

Åh vilken underbart vacker hall! Så ljus och härligt inbjudande me alla vackra stilleben du har skapat! Älskar verkligen draperiet:) Superfint! Det är tur att man har mammor som kan fixa saker åt en:) Det gör min också...

Måste fråga dig: Lampan, var har du hittat den? Liksom det vackra qvitlade täcket?

Krya på dig!

Kram
:)Anna

sara på hedepipan sa...

vilken fin hall och du, får man låna din mamma?
krya på dig
kram sara

Linda og Veronica sa...

ÅÅh,vilka underbara gardiner... Den som hade sin mamma nära, min bor 50 mil bort :)

Kram Linda

Inspiration i vitt sa...

Ojoj så vacker hall du har, vem skulle inte känna sig välkommen där. Det vackra infällda fönstret, gamla bordet, draperiet, och de gamla resväskorna, jaa kan det bli finare, nej tror inte det.
Kram på dig vännen/Ingela.

sara sa...

Underbart fint det blev. Duktig mamma du har!

Pernilla sa...

Vilken fin hall!!! JÄTTETREVLIG! Vilken insperande blogg du har! Här tittar jag in ofta från och med nu!
Hälsningar
Pernilla
pernilla@aramis-atle.se