onsdag 5 augusti 2009

Köksgolv

För några veckor sedan målade vi vårat köksgolv, så nu är golvet vitt. Kommer fler bilder från köket när vårat Blocketfyndade skåp är på plats. Just nu står det dock i garaget och blir både lite ombyggt och får ny färg på sig, vi får väl se när det blir färdigt.
k
Nu har jag redan jobbat två dagar och det känns faktiskt ganska bra att vara i gång igen. Men idag har jag och barnen våran lediga dag och det är ju inte helt fel det heller!!!!!
j
Ha en bra dag!
Kram Marie

40 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Å är jag först ut för en kommentar? :)

Sååå snyggt ert golv blev Marie! Jag älskar verkligen vitlackade trägolv! Det hade vi i vår förra lägenhet - underbart!

Jättefin bild på ert vackra hem! Du är en stor inspiration för många vännen!

Kram Jes ♥

mormorelsie... sa...

Ååå så fint du har det i köket,golvet blev underbart fint.
kram
ninni

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhhh så fint med målat golv i köket, jag längtar tills jag också får det !! Vilken skillnad alltså..och vad spännande att få se ditt nya skåp..kan bara tänka mig hur vackert det är !!
Vi fick också bygga om vårt nya skåp, det var inga hyllor i det så det fick fixas...
Ha det gott
Kraam Anette

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhhh så fint med målat golv i köket, jag längtar tills jag också får det !! Vilken skillnad alltså..och vad spännande att få se ditt nya skåp..kan bara tänka mig hur vackert det är !!
Vi fick också bygga om vårt nya skåp, det var inga hyllor i det så det fick fixas...
Ha det gott
Kraam Anette

Hulda sa...

Så flott det så ut med det hvite golvet. Likte kjøkkeninnredninga også. Her har vi malt lys grå golv, ble fint det også. :)

Hem och Lycka sa...

Åå vilket underbart golv, blev jättefint!

kram Mia

envilsenloppa sa...

Hoppas ni har haft en riktigt fin sommar ! Jag har varit över lite på din sida och smygit ... vi har travat runt i Tivedens nationalpark bla och jee vilket område .
Härligt ljust det blir med vitt golvet , njut !
Kramisar !

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad snyggt med vitt golv i ert vackra kök:)

Ska bli spännande att se erat Blocketfyndade skåp sen!Kan tänka mig att det blir något extra när du lagt din hand på det:)

Ha en bra ledig dag med barnen,

Kramis Jenny

Butik Drängstugan sa...

Hej!

Var du i butiken i söndags med din familj? Det var några andra kunder som sade att de såg dig (du är en kändis med din berömda loppis).
Synd att jag inte hann prata med dig.

Du och din familj är välkomna igen!
Kom gärna och hälsa på när vi är klara med utökningen av butiken med ett gårdshus till i gammal stil.
Vi jobbar för fullt med det nu.

Cina/Butik Drängstugan, Horn, Skövde

Lisas torp sa...

Skönt med en ledig dag då och då!
Så jättefint ert kök är! Jag ser fram emot bilder på skåpet!
Kram
Lisa

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Himla tjusigt det blev, men lite modig tycker jag allt att du är som väljer vitt köksgolv. :o)
Ha det så bra, Lydia

katarina sa...

Hallå där!

Ååå va fint det blev!
Kan tänka mig att det är ännu finare i verkligheten.
Jag menar när man ser ordentligt hurdet smälter ihop med vardagsrummet. det är ju så fint när det blir en helhet.
Jag längtar så tills vi ska sätta igång med vårt kök.
ha en mysig dag!
Kraaaaaam Katarina

Dubbelörn sa...

Golvet blev så läckert. Skönt med en mjukstart för dig, några dagars jobb o så en ledig dag :).

Kram

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Du milde så fint det blev...Wow, det riktigt badar i ljus ert hus nu!! Ser underbart ut, men jag vill ju se mera :-)Hihi tänk att du fick som du ville ändå....först vardagsrummet och sen köket. Vi har ju vitt golv numera i finrummet men maken vägrar lägga det i köket, han vill ha klinker i både hall och kök istället, så just nu tvistar vi lite om hur vi ska göra och gör ingenting i väntan på att vi ska bestämma oss :-) Men oj vad jag blev sugen på vitt golv i köket nu när jag ser er underbara förvandling. Här skiner solen, så vi ska fara till havet strax. Kramelikram Paula

Loppisliv sa...

bara jag igen...Undrar bara vad ni användt för färg Marie?? Kram P

Guldkant På Livet sa...

Urvackert kök du har Marie, och golvet blev superfint!!! Mari.

Fru Inredning sa...

Vackert kök och vad fint golvet blev:)
Kram Kristina

Grodmamman sa...

Fint det blev, även om jag tyckte att ert köksgolv var fint innan också!;)
Ska bli så kul att se skåpet när det är på plats.
Kram

Millas hem sa...

Hej Marie!

Tur att ni är lediga idag när det är så himla vackert väder!
Sol och bad-dagarna har ju inte varit för många om man säger så!

Vi är lediga några dagar till och om det är toppenväder nästa vecka blir det en mammavecka för mig.

Vita golv är så snyggt, vi har inte bestämt oss ifall vi vill ha vita eller en svagt grå nyans istället!

Vi kom hem från Göteborg i går, och sedan körde vi inom Borås på hemvägen!
Har fyndat lite loppisprylar på vägen till Göteborg, visar en annan dag!

Kram och ha en fin dag idag!

C

Magny sa...

vakkert...
nydelig gulv...
klem fra magny***

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Så fint det blev med detmålade köksgolvet! Ljust och fräscht...

Håller på att läsa ifatt allt som jag missat under semestern, och det är inte lite läsning det, kan jag tala om...

Och loppisfynd har du gjort igen... men det brukar du ju göra, och nu på sommaren när det är ännu mer loppisar så är det ju så himla kul...
Har hittat en del jag också kan jag viska lite försiktigt till dig.
Det blir väl lite bilder så småningom... men jag har faktiskt inte packat upp allt ännu! Hepp!
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Det blev alldeles underbart Marie!!!

Vi har också målat golvet och i kväll har färgen stått och härdats ett par dagar så i kväll skall vi möblera igen :)

Nu är det dags att åka och bada, bäst att passa på när det är värme ;)

Kram
Mia

livetpåfyran sa...

Hejk Marie!

Va härligt det är med nymålade golv, jag har precis blivit klar med vårat sovrum så nu är alla gamla trägolv målade uppe, helt underbart fint.

Ditt kök ser så mysigt ut, ska bli spännande att se hur skåpet blir! Lyllos dig som har en make som är händig...

Som alltid så visar du så fina bilder, ditt hem verkar så hemtrevligt.

Kram kram Pia

Livet på Vestergård sa...

Vilket fint golv, ja resten av köket såg också jättefint ut!

Vitt o Vältummat sa...

Ser jättefint ut med vitt golv. Vill också ha!
Kram/Åsa

Älskade pion sa...

Vilket vackert kök du har,I LIKE!Ha en skön kväll. Kramar Ulrika

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ert kök är ursnyggt! Vad fint det blev med vitt golv!
Skönt med lite mjukstart på jobbet kan jag tänka! Hoppas dagen varit fin!
kram vännen!
nina

Birgitta sa...

Så fint! Ska bli kul att se skåpet.
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Hej gumman,

å jo nog tycker jag att du bloggar på ganska bra för att vara en så'n storbloggare då *ler*. Jag kan nog tänka att det är ganska skönt att komma igång med jobbet igen fast jag är iofs ganska glad att det inte är riktigt ännu. Igår och idag har det varit helt fantastiskt väder här. Är faktiskt nere i källaren en liten sväng för att svalka mig lite, här är det svalt och skönt!

Längtar tills vi ses igen!

Stor kram Jenny

Annika sa...

Hej Marie,

Jag hittade din blog och du har so vaccert hem. Förlot min svensk, jag har inte skrivit svenks för 15 år :D. Golvet är jette fint! Och alla foton du har in i blog tycker jag at är fint. Javist jag kommer baka!

H elle K sa...

Hei Marie, så lekkert det ble og så fine bilder. Ha en fortsatt fin uke. Kristin

C De-sign sa...

Vackert det blev! Jag börjar jobba på måndag och dina ord tröstar mig lite...det kan ju rent av vara skönt att "komma igång" även om man efter en lång ledighet inte fattar hur det ska gå til....????? Jag är inte påklädd o klar förrän framåt 12 tiden på dagen.........hihi men det ordnar nog sig, man blir lite effektivare...ÖNSKAR DIG ETT SKÖNT VECKOSLUT! Kram fr C

Vita små hjärtan sa...

Åh så fint du har i köket!!!
Kram Agnetha

vosges paris sa...

That is a very good idea to have shelfs around the ventilator (oops don't know the word in english )

Margaretha sa...

Har lagt många timmar på din fina blogg denna semester. Ni har det så vackert och man blir så inspirerad av att läsa och titta runt.Inredningsbloggar i vitt har varit min avkoppling i sommar. Jag kommer att följa dig vidare och inspireras.
Kram från Margaretha

Engelska Villan sa...

Vad det ser fint ut! Vitt golv gör alltid susen :)
Kram och tusen tack för värmande ord, vännen!
Anna

Inspiration i vitt sa...

Vita golv är absolut det finaste jag vet oj oj vilket vackert kök du har, som en dröm.
ååå vad jag längtar tills att du ska komma, det blir ju några bloggare i alla fall men många andra människor oxå närmare bestämmt över hundra personer, nervigt och pirrigt till max.
Kramar till dig/Ingela.

Kjeruben sa...

Herlig lyst og lekkert!
Riktig god helg!
:o)

Kristall & Pynt sa...

Så vackert erat golv är, vi ska göra i ordning vårat köks golv senare i höst, det är inte så gammmalt men det är för mörkt.
Nä nu ska jag ut och måla igen.
Ha det gott
Kram Sofia

Made in Persbo...Carina sa...

Hej där!
Så snyggt, det lilla man ser av det på bilden, men jag gillade ju ert köksgolv som det var innan också. Efter att ha sett era vita vackra golv har jag blivit väldigt sugen på att måla golvet vitt i L´s rum sen när det blir dax att göra i ordning där. Har stått och stampat mellan att slipa det och såpskura det eller måla det utan att slipa det först och det blir nog det senare.

Ha det gott!
Kram, Carina