onsdag 19 augusti 2009

Pyssel

För några dagar sedan, när det kändes som höst ute, blev jag så pysselsugen. Ut i trädgården och plockade av en massa lammöron och rotade fram en bok som min mamma hittade på loppis åt mig för ett tag sedan. Boken innehåller underbart vackra bilder på gamla målningar men utsidan var mindre kul och ganska trasig.
k
Men med hjälp av lammöron, knappar, spets, en gammal prisma och ett kort blev boken genast lite roligare att se på.
k
Nu tänker jag ta bloggpaus resten av veckan, hur jag nu ska klara det, hihi. Jag har ont i nacken och ena axeln och det blir ju inte direkt bättre av att sitta framför datorn, så lite vila känns tyvärr nödvändigt just nu. Hoppas dock snart vara tillbaks, jag kommer att drabbas av abstinens av att inte kunna besöka er andra!!!!!
j
Ta hand om er, och fastän det bara är onsdag så får jag önska er alla en riktigt trevlig helg också.
k
Kram Marie

49 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hej gumman!

Tråkigt att du har ont - det måste vara eftersom du alltid bär runt på sådana där tunga Spillkums överallt ;)

Boken ja... kul idé men det där med lammöron... jag vet inte jag... det är inte för mig liksom. Jag gillar knapparna och jag gillar spetsen! Och bilden :) Men nej, lammöron jag kan bara inte med dem. Förlåt!

Hoppas att du kryar på dig ordentligt och får en riktigt skön bloggpaus. Jag tänker på dig :)

Kram Jenny

pysseltanten sa...

Snacka om att kunna trolla...
Bara SÅDÄR får du fram nåt helt underbart!
Älskar dina pyssel med lammöronen...

Meen du...
Ta hand om den där nacken o armen...
Ha nu en fin helg...
Kraamizar Git

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jättefint pyssel!
Ta hand om din onda kropp, var rädd om dig!
kram vännen!
nina

Lena Kristina sa...

Vilket fint lammöronspyssel du har gjort. Vår goa Lotten kan verkligen inspirera oss andra

Kram Lena

mormorelsie... sa...

Ååå boken blev underbart fin.
kram
ninni

Tant Blå sa...

Hejsan helt underbar!
Kram Kathrine!

moni sa...

så utrolig vakkert det ble, du kan jo virkelig trylle du:) helt nydelig:) Lurer på hva lammøre er på norsk jeg? hmm... ønsker deg en nydelig dag:)

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad kreativ o pysslig du är Marie, boken blev superfin!

Tråkigt att du har ont i nacken o axeln. Hade du bott närmare Göteborg hade jag skickat dig till min syster eller pappa, de är båda massörer o brukar kunna råda bot på sånt där;)

Krya på dig,

Kram Jenny

LantlivsAnette sa...

Wiieeee, jag hoppar alltid till lite av glädje då du har ett nytt inlägg, det är alltid något fint som du visar oss !!
Ohh så fin boken blev nu då du gjorde om den, som ett smycke att ha framme så där !!
Ojj, inte roligt att ha ont i nacken, vila nu och kom tillbaka sen..
Kraaam Anette

edda sa...

Vet ikke hva lammeører er...men pent ble det:)
Klem

Birgitta sa...

Vad du är duktig på att komma på idéer. Hoppas värken släpper i nacken och axeln, så du snart är tillbaka på bloggen. Krya på dej.
Kramis Birgitta

Mammatillungar sa...

Fint!

Älskade pion sa...

Vad fin din bok blev,vad duktig du är. ;)Hoppas att du känner dig bättre snart,det går ju inte att ta en allt för lång bloggpaus,man får ju nästan abstinensbesvär. ;)Sköt om dig. Kramar Ulrika

Ardisia sa...

Hejsan! tråkigt att höra om dina besvär.. Ha en bra bloggpaus, vi är nog alla här och väntar på dig när du kommer tillbaka ska du veta :)

Kramis från Mia

Ps. jättefin blev din bok! Härlig idé det där med lammöron :D

Lina sa...

Gulligt!
Det där med lammöron har jag aldrig kommit nära. Heter växten så?
/Lina

LenaS sa...

Vad läcker den blev! Och ta det lugnt nu och vila under bloggpausen ;o)....hur lätt det nu är....
ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Butik Östergården sa...

Så vacker boken blev! Vilken idé med lammöronen och knapparna. Jag har lagt upp alla mina knappar i en trä låda som ett stillben. ja tänk så mycket man kan använda knappar till.

Hoppas du kan vila din nacke ordentligt så du snart blir bra.

Själv har jag fått värk i ryggen utav allt svampplockande tror jag.

Hoppas du kommer igen pigg och utan värk igen.

Kramen/ Helen

Änglarnas hus sa...

Såå härlig boken blev..!!

Ni e allt bra fiffiga ni, "lammöronspysslare"

Jag har också en massa lammöron i trädgården och kanske blev jag lite inspirerad.. att göra något eget..

Hoppas att värken försvinner efter lite datavila

Kraaam Sanne!!

My home is my Castle - by Kari sa...

Vakkert....:)
Så flink du er..

Klem,kari

Grodmamman sa...

Vad du pysslar!
Ta hand om dig nu och vila axeln och nacken!
Kram

Lisas torp sa...

Oj, så fint det blev! Tack för tipset med lammöron - de har snart tagit över hela min trädgård här!

Krya på dej med axeln - sånt är inte kul! Ta det lugnt!
Kramar
Lilsa

Hulda sa...

Oi, bloggpause ut uka, hvordan skal det gå?? ;) Kjempesøt bokforside. Det ble så dekorativt med de knappene til pynt.

Millas hem sa...

Hej Marie!

Hoppas att du känner dig bättre snart! Ja, datorn är ingen höjdare att sitta vid när man har ont i nacke och axlar, det fick jag ju också erfara i våras!

Hoppas att du också får en trevlig helg!

Kraaaam

Made in Persbo...Carina sa...

Hej vännen!
Du är så pysslig och påhittig du! :) ...men din stackare som fått ont i nacken och axeln. Vet preciiis hur det är för jag sitter här och har likadant sen jag målade om väggarna i köksfarstun häromdagen. Hoppas du kryar på dig snart för det är alltid så roligt att läsa dina inlägg!

Kram på dig vännen!
Carina

Tulipa sa...

Hej Marie!

Vilket fint pyssel, dina idèer är alltid så fina!

Ett toppen bra förslag, fula omslag har man ju...

Vila upp dig och njut av vädret!
Vi kommer att sakna dina inlägg om det är till någon tröst.
Bloggabstinens är inte svårt att få , tyvärr *hihi*.

Ha det riktigt bra!
Kram Mariette

Kerstin sa...

Så utrolig skjønn boken ble.. bare limer du det på.. og hvilken lim bruker du??

Klem kerstin

Styling a`la Anna sa...

Krya på dig vännen!! bli snart bra..;-) Själv ska jag till kiropraktorn imorrn, puh!
Trevlig helg!! Kram!

Vit som snö sa...

Vilket härligt pyssel, den blev helt unik o underbar! En toppenide'!
Ta nu hand om dej!
Kram Cilla

Börjelundskan sa...

Hejsan!

Uchanadå, det är ingent vidare att ha ont i nacken, har det problemet själv ofta. Hoppas att du kan krya på dig.

Urläckert med den inkläddaboken, du gör så mycke fint med lammöron. Vad jag undrar är ,...hur blir dom efter ett tag, blir det inte brunt och kan man verkligen torka lammöron?

Kraaam Cin

Vita små hjärtan sa...

Vilken kul idé!!!!! Toppenfint!!!
Ha en fin dag kram Agnetha

Lilla Trollbacken sa...

Hej Marie!
Stackars dej som har nackont. Jag brukar oxå drabbas av detta då och då!
Boken är alldeles underbar. Mina lammöron har tyvärr gått ut sej i min trädgård. Men jag har varit hos farfar och snott lite plantor, så nästa år ska det nog växa nya här.
Kram
Gabrielle

Designe sa...

Oj, va fint! Det är som jag alltid sagt..du är en pysselmästare!:)
Det är verkligen fint med lammöron...ångrar att jag inte planterat såna..nästa år kanske!
Trist att du har ont..hoppas det blir bättre! Ha en trevlig helg! Kram :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ajajaj då! Har du pysslat för mycket kanske? Eller bara ansträngt dig för mycket...
Boken blev jättefin! Måste kolla på mina lammöron och se om jag kan plocka några...
kram
Marie

livetpåfyran sa...

Ojdå, tur att du är så klok att du vilar...du målar väl inget heller;) Jag hoppas du friskar på dig snart!!

Ha en underbar helg, kram kram Pia

Sunnanvind sa...

Oj vad fint med lammöronen! Jag har väldigt mycket såna hemma, så nu fick jag inspiration vad jag ska göra med dem.

Hälsningar Carina

Kristall & Pynt sa...

Vilken bra ide, du gör alltid så mycket fint.
Kram Sofia

Vitt o Vältummat sa...

Så fint det blev med lammöron! Har du gjort något för att få dem att hålla?
Krya på dig och välkommen tillbaka!
Kram/Åsa

lottens vita och gröna sa...

hej gumman! nä nackont är inget kul, ta det lungt nu, eller rättare sagt försök nu marie att ta det lungt, hihi! såååååååååå fin tavla, du är ju grymgrym!!!!lungn o ro nu önskar jag dig och din nacke, kram lotten

Mysiga lantliga ting sa...

Ja jag har oxå fått pysselil!! Det är ju så kul med pyssel. Fiffigt att dekorera din bok sådär.

Ha en skön bloggpaus o hoppas din nacke blir bättre.
kram johanna

Guldkant På Livet sa...

Nej men, vilken kreativ och idérik människa du är Marie, en lammöronsbok: ) Men den blev ju jättefin!!!

Krya på nacke och axel nu! Mari.

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men vilken tavla, så otroligt vacker och den finns bara i ett ex..Vacker bild där den står...
Kraaam kram Linda

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

En krya dig kram från mig till dig.

Gillar resultatet av ditt pyssel.
Rolig ny idé som jag med glädje lånar??????

Nu skall du bara ta det lugnt och må gott tillsammans med familjen i ert fina underbara hem.
Njut!!!!!!!!!!

Kramisar Jeanette

Loppisliv sa...

Hej goa Marie! Inte roligt med värk och då ska man inte sitta framför datorn, helt rätt...Ta hand om dig! Härligt pyssel du gjort, framsidan blev jättefin efter din makeover...önskar jag hade liten pyttegnutta av din pysselådra. Själv pysslar jag nästan aldrig, men blir hemskt sugen varje gång jag ser allt vackert du gör. Krya på dig kramar i massor. Kraaaaaaaaaaaam Paula

katarina sa...

Hallå där!

Aj då...värk i nacke o axel är inter att leka med.....jag vet hur det känns....:(
Hoppas du snart känner dig bättre.
Vilken underbart vacker bok du fick.
Håller sig lammöronen så där fina för alltid???
Måste lite tyst erkänna att jag inte tror jag har sett dem i verkligheten.....
Men det kanske vore nåt att berika trädgården med....man vet ju vilka skapelser Lotten gör med dem....
Hoppas du har en mysig helg, kram Katarina

Annas skattkammare sa...

Usch ja, detta datoranvändande är inte bra för onda nackar.. vet hur det är att ha ont. hoppas du haft en skön paus!
Så fint du pysslade på boken!
Kram /Anna

Under en vind sa...

Vad mysigt det blev!!! Gillar de där lammöron som man ser här och där i bloggvärlden..själv har jag inga alls....

Hoppas att du är bättre nu efter lite vila! Har er helg varit solig också? Här har det varit kanonväder, dagar som man behöver för att fylla på energin inför hösten!

ha det gott, kramar!

Inspiration i vitt sa...

Hoppas att du fått vila dina onda delar och att det känns bättre, det är så besvärligt att ha ont i rygg och nacke.
Jag har oxå de problemen och inte blir det bättre av att man sitter såå många timmar framför datorn.

Din lammbok är helt underbart vacker och att sätta knappar runt var såå fint.
Kram på dig vännen/Ingela.

Inka sa...

Hej Marie!

Oj vad fin boken blev.

Jag förstår att du måste vila axlarna nu. Det är ingen far...hälsan är ju trots allt viktigast.

Ha en trevlig vecka


Kram Inka

Vita-hjärtan sa...

Nej, men oj! Vilken fin bok du har pysslat ihop!

Kram Evelina