söndag 9 augusti 2009

Underbara sommar

Oj, så många dagar det blev mellan inläggen. Jag har haft fullt upp med att jobba och sen på kvällarna har jag njutit av det fantastiska sommarvädret så datorn har haft väldigt låg prioritet den här veckan.
k
Igår kväll var vi bjudna på grillfest hemma hos goda vänner. Det var en sån där ljuvlig sommarkväll som man önskade aldrig skulle ta slut. Jag plockade ihop en bukett med blommor ifrån trädgården till värdinnan. Den bestod av flox, syrenblad, frökapslar och så tog jag några revor från en plättar i luften.
k
k
k
Hoppas ni får en fortsatt mysig helg med mycket sol och bad. Här blir det nog lite bad i Vättern, gräsklippning, fixa det sista på skåpet som vi ska ha i köket och kanske hinner man med någon liten loppis också, vi får se. Till veckan väntar en hektisk arbetsvecka. Men jag ska även träffa en av mina allra bästa kompisar (som det var allt för länge sen jag såg) och sen på lördag väntar releasepartyt för Ingelas och Petras bok "Romantiska Hem och Inspiration i Vitt", spännande!
k
Ha det bra!
Kram Marie

36 kommentarer:

Fru Inredning sa...

Blir lätt så att man inte sitter framför dator när det är sommar och sol. Väldigt fin bukett du plockat:) Så kul med releasparty.
Ha en bra dag.
Kram Kristina

Älskade pion sa...

Vilken vacker bukett din värdinna fick.Ha en skön dag i solen.Kramar Ulrika

mormorelsie... sa...

Men vilken härlig bukett du har plockat ihop.
kram o ha det så gott
ninni

emilias gömmor... sa...

Ja, underbara sommar! Läste i tidningen, att vi i Skåne kommer att ha sommar väldigt långt in på hösten! Hoppas att det blir så!

Mimmi

Guldkant På Livet sa...

Vilken vacker bukett värdinnan fick av dig!! Tilltalande foton också... jaså, du ska gå på releasepartyt! Va kul, jag hade velat gå med men jag känner det är för långt att åka ändå, ska bli kul att höra sen hur det var!! Ha en skön söndag! Mari.

Grodmamman sa...

Härlig bukett du gjorde!
Ser fram emot den där boken! Kul att få gå på releaseparty!:)
Imorgon börjar jag jobba, så vi får väl se hur mycket datatid det blir då!:)
Kram

Kristin sa...

Hej Marie! Härlig bukett. Håller med dig om vädret, det blev liksom en "bonussommar" på ngt sätt nu när man börjat jobba. Hade inte räknat med att det skulle bli så varmt. Men skönt! Njuter i fulla drag!!!

Kram kram och ha så kul på partyt. Du måste säga till om boken är köpvärd sedan, jag har nämligen inte beställt den än utan väntar på att få höra vad andra tycker!

kram från mig

Modern Country sa...

Hei min gode bloggevenn!

Håper du har den beste beste sommer!! KRAM! Og takk Marie for alle fine ord du har lagt igjen hos meg i sommer. Jeg selv har ikke vært like flink. Det ble raske innlegg og bare liten titt inn til mine favoritter. Og så srpinge ut igjen til solen.

Jeg ventet på at du skulle tørre ringe, hihi
Men som jeg har lest nå har du jo begynt og jobbe igjen. Oja, kveldene må du jo bare utnytte så lenge du kan. Tenk at vi er over halve August snart!!? Fatter ikke..

Hvilke underbar bilder du har knipset i sommer, så vakre arrangementer med loppisfunn og blomster. Du kan du, og Inspirerer meg enormt. Ofte søker jeg gjennom din blogg når jeg skal sette sammen mine bilder. Og ikke minst, lage til kranser. Dem har du jo laget mange av :)

Så deilig å få malt kjøkkengulvet. Lyse gulv er vakkert!! Men undrer om du ikke må gå mer med sopekosten ;) Hvordan går det forresten med din hall? Det lille jeg har sett er skjønt, lyst og riktig så fint. Og den lille gardintrappen var virkelig en vakker detalj.

Nei, nå skal jeg sette på kaffen, min mann ligger enda i sengen og drar seg. Jeg skal prøve å overtale til noen loppisbesøk i dag, og da må man først friste med en kopp kaffe :)

Ha en riktig fin kveld med dine venner, håper maten smaker godt og at været blir topp!!

Varm klem til deg,
Aina

Lisas torp sa...

Vilken vacker bukett!

Ja, det är helt rätt - när vädret är bra gäller det att njuta och datorn kan gott vänta då!

Ha en skön söndag!
Kram
Lisa

Millas hem sa...

Hej Marie!

Javisst har det varit underbara dagar nu. Nu har kroppen liksom fattat att vi är lediga och man kopplar av på ett annat sätt än när man tex är helgledig. Det är bara att bita ihop och inse att semestern-09 är över...snyft! :(
Söt bukett du fixat till vännerna, och att det dröjer lite mellan inläggen spelar inte mig någon roll, dina inlägg är värda att vänta på!

Önskar dig en fin söndag!

Kraaam

Hulda sa...

Flott bukett du ga vertinnen. Vakre bilder du har tatt av den også. Vi koser oss på hytta, men la ut nytt innlegg før vi dro.

Kerstin sa...

Nydelige bilder.... ja nå må en nyte.. her skinner solen i dag.. så deilig... har sprunget litt ut og inn i dag...
Nyt søndagen
klem Kerstin

Under en vind sa...

Underbara bilder!

vad kul att du ska åka på partyt! jag skulle gärna vilja men det blir såå långt att åka med en liten...får bli nån annan gång! Ska verkligen bli roligt att få se boken då den dyker upp!

Här har vi njutit av sol och bad, men just nu är det vansinnigt kvalmigt här...kanske blir det åska framåt kvällen?

Ha det allra bäst! Stor kram!

Heidi-anitha sa...

Utrolig vakre bilder! den der blomsten du viser på bildet i sterk rosa - ja, om det er den jeg tror det er dufter den aldeles himmelsk! og minner meg om da jeg stod i min farmors hage som lita jente... Hun hadde mange av disse.. og det minnet er fortsatt med meg... :0)

Gleder meg til boken kommer for salg! Såklart jeg skal ha den - og så morro å få være med på festen
:0)

Ha det så godt - og nyt gleder i hverdagen også:0)

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Vilken vacker bukett! :)

Det är ju helt underbart väder nu! Nu är jag inne för att mata lillan, men snart så ska hon sova så då får jag gå ut och "njuta" av målningen igen! ;)

Ha det så bra!
KRAM
/Helena

Room design studio sa...

love those! very delicate!! you have an award waiting for you at my blog! because your blog is such an inspiration!

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken ljuvlig bukett du gav värdinnan!

Ja, inte har man haft någon vidare lust att sitta inne vid datorn i helgen, ett sånt härligt väder vi haft:)

kramis Jenny

sinnlighet sa...

Ja vilken dejlig blogg & busig blomsterbukett!

Agneta i Österlensspenaten

PS. vill Du inte vara med och tävla på min blogg, med skönsköna vinster från Smällkaramellen? Ds

fyra vindar sa...

helt rätt gissat..du har vunnit en glad banan..hi..d var mitt första besök på honning o flora..va loppis utanför..en riktig härlig mysdag!!
ha lovely vecka!
kramen fra miss sophie

Tulipa sa...

Hej Marie!
Visst är det så att man prioriterar annat än datorn när vädret varit så underbart som det varit! Man kan inte annat än att njuta av livet!

Ska du vara med på releasepartyt av boken?!
Verkar spännande!!!

Vacker vacker bukett!
Jag tycker phlox är en underbar blomma och den doftar så väldans gott. När man går i trädgården så känner man den speciella doften sprida sig så här års....mmmm...Vilken tur man har som bor i ett land som bjuder på varierande årstider.
Önskar dig en superfin vecka!

Kram Mariette

Butik Drängstugan sa...

Hej igen!

Visst minns jag dig och lilla Vera som fastnade i hönsnätet.
Hoppas att du är nöjd med det franska underlägget i gjutjärn.

Du och din familj är hjärtligt välkomna till oss igen!
Då får vi prata mera nu när jag vet vem du är.

Soliga hälsningar
Cina

Lilla Blanka sa...

Gokväll!

Nu sitter jag här precis i samma sits som du förra sändagen..jobb i morron! Usch, vill vara hemma mer...men, det går nog bra i morron ändå. Typiskt nog har Amanda feber, har haft 39 grader nu hela helgen..Hoppas det går över. Mormor skall ta hand om henne om hon inte mår bra i morron.
Jag kan ju inte med att Vabba första dagen efter semestern, det är ju inte nån som tror mig då.

Nu längtar jag till nästa helg, det skall bli så himla spännande med releasepartyt! Vi kan höras på mailen om tid o så va?

Härlig bukett du gjort till vännerna! Fina färger! Jag känner att jag skulle behöva ha lite höstblommor i trädgården, det mesta har redan blommat över och det är lite trist. Pratade med Niclas om det idag och sa att du är ju så bra på blommor så jag kanske kunde höra med dig om lite tips :)?

Kram och ha en fin veckan Marie ♥
Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det är verkligen underbart skönt nu! Vilket väder vi haft i helgen!
Ljuvlig värdinnebukett!
Vad roligt det låter med releasepartyt hos de goa tjejerna!
Vi får väl en rapport sedan :D
Ha en fin vecka!
kram vännen!
nina

annaslantliv sa...

Hej där, visst är det skönt att vi prioriterar om lite ni i sommartider! Nu gäller det att njuta den tid aom är kvar av sommaren.

Vill passa på att önska dig en fortsatt härlig sommar. Hoppas vi får sol en stund till!

Anna

jakt,skor,barn,inredning sa...

Söt bukett!

Lotta-livets väv sa...

Datorn har definitivt inte högsta prio på sommaren!
Det finns så mycket annat att lägga sin tid på.....men nu är det tid att vara inomhus och då är datorn påslagen mest hela tiden.
Vacker bukett!

Jeanettes hus sa...

Hej gumman,

Hoppas att Du och alla andra goa bloggisvännerdelar med Er av release partyt i bild och text.
Lär bli en härlig bok. Blir väl ett måste köp!!!!!

Vi kanske ses på Formex mässan?????
Jag mejlar

Visst blir det långt mellan inläggen men det är ju bättre att njuta av den underbara sommar som vi har nu, snart är det höst och då finns det nog tid till lite mer blogg besök och inlägg.

Dina bilder är så fina och buketten blev ju ljuvlig.

Största kramen
Jeanette

Mitt hem är min borg sa...

Hej Marie!!

Jag visst känns det lite som att man måste ta tillvara det som är kvar av sommaren nu.. Tråkigt men sant..
Så spännande med release party..

Ha en skön vecka..
Kram!!

H elle K sa...

Nydelig , håper du koste deg på besøk. Kristin

Vitt o Vältummat sa...

Härlig bukett du har fått ihop! Bättre än "köpeblommor"
Kram Åsa

mig & alice sa...

Hej min vän.

Oj vad jag har legat lågt med att besöka alla mina favoritbloggar i sommar.
Jag förstår verkligen inte vad jag har gjort av tiden...har ej heller tittat på tv på hela sommaren...vilket inte är likt mig. Det brukar annars vara nästan ett måste för mig...att sjunka ner i soffan och totta på film när barnen har lagt sig...ett sätt att varva ner kanske??

Men som sagt...denna sommar har jag ju inte ens gjort det...inte sett ett enda Allsångsprogram...som verkligen är sommar för mig...missat alla Ernstprogram...jag kanske borde söka för detta, vad tror du? ;-).

och ändå så räcker inte min tid till.

Vad himla roligt att du ska på releasepartyt på lördag, hade vi inte haft vår årliga stora fest så hade nog jag satt mig i bilen och åkt dit jag med.

Jag är helt övertygad om att ni kommer att få det härligt...hälsa dem så gott!

Vilken ljuvlig sommarbukett du bundit ihop.
Det värmer i hjärtat att få en sådan...som är plockad av omtanke och kreativitet.
Längtar så att boken ska komma...den skall ju dyka upp i denna vecka har jag hört :-).

Ha det bäst tjejen.
Varma kramar
Melinda

vitating sa...

Hej Marie!
Den där buketen var ju ljuvlig och bilderna likaså! HUa för att jobbaoch komma in i den där stressjungeln igen med tider hit och dit! Jag börjar nu på onsdag, bara ledig imorgon med :-( Jag ska dessutom jobba heltid nu, hua! Nåväl det blir kanske bra tillslut! Jag har en fråga till dig, jag letar ihjäl mig efter sådana där taggiga korthållare (som egentligen är för att torka växter eller dyligt) har sett de i jeanne dàrc living magasinet, hos flera bloggare och hos dig. Var hittade du dina? På loppisar? Har du många eller om du ramlar över fler kan jag få köpa en av dig då??!! Du bestämmer priset! Jag blir galen av att hålla på o leta men aldrig hitta det jag söker!! Tänkte att jag kunde chansa o fråga dig i alla fall.

Ha det gott!
Kramar Maria

Made in Persbo...Carina sa...

Heeej!
Ja nu är man tillbaka i verkligheten igen. Ångesten hägrade under söndagen och natten till måndag men när jag väl var på jobbet på måndan så var det kul att träffa arbetskamraterna och höra om deras sommar :)

Jag känner också att det blir lite längre mellan inläggen nu, det känns som att det gäller att njuta lite extra nu när sommaren börjar gå mot sitt slut. Hoppas vi får en fin höst också.
Jättefin bukett du satt samman. Kul att du blandat växter från rabatten med plättar i luften från kruka.

Men så spännande med releaseparty! Berätta mer? Var är det och är det bara för er som har med era hem i boken? Låter jättekul!

Ha det gott!
Kram, Carina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

VIlken härlig färgsprakande bukett hon fick!
Ha det så trevligt på partyt!
Kram
Marie

faster atta sa...

Så underbart vacker floxen är!! Jag köpte faktiskt 2 plantor imorse, ska planteras i vår nygrävda rabatt... Längtar redan tills nästa sommar då de förhoppningsvis har hunnit rota sig ordentligt!!

Betsy sa...

you have a lovely blog, I enjoyed looking around.
Have a great day!
betsy