onsdag 9 september 2009

e som i elsa

I somras hittade vi det här skåpet på loppis. Perfekt, eftersom vi några dagar tidigare hade flyttat in det förra skåpet till Veras rum istället. Inuti skåpet finns det flera hyllor och längst upp är det en rad med små lådor. Passar Elsa alldeles utmärkt med dessa små lådor (indelade i ännu mindre fack) då hon som många andra 5-åriga tjejer älskar småplock i form av pärlor, snäckor, stenar, paljetter, pennor o.s.v.
l

e som i elsa hittade vi på en loppis i Danmark nu när vi var där sist. Jag älskar allt med bokstäver och siffror så jag blev jätteglad!
l
Ha en bra dag!
Kram Marie

44 kommentarer:

Nordingården sa...

Elsaskåpet blev perfekt där för henne och vilka fina fynd du gör jämt Marie!!! Mari.

emilias gömmor... sa...

Det var ju ett jättefint skåp! Ett sånt skulle verkligen min 6-åriga dotter haft. Hon har också en massa smått, som inte alltid är rätt att hålla reda på.

Kram Mimmi

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilket ljuvligt skåp !!! Sååå fint där i tösens rum !!
Du hittar så mycket fint du, du har verkligen spanar ögon...hii..hii..
Ha det så bra
Kraaam Anette

livetpåfyran sa...

Skåpet ä'r jättefint och va glad man blir när man fyndar saker som ligger en varmt om hjärtat!

Din entré är jättefin. Ha en underbart fortsatt vecka,kram Pia

Vit som snö sa...

Ett riktigt fint Elsaskåp o perfekt med små lådor för skatter till en liten tjej. Jag har 2 stycken så jag vet hur många samlingar som behöver plats....
E:et var ju ett superfynd!
Ha en bra dag! Kram Cilla

mormorelsie... sa...

Å vilket fint skåp lilla Elsa har fått.
kram
ninni

Em sa...

Mysigt rum till en liten tjej!
jag bara älskar tapeten...Skulle ha velat haft den i min sons rum, men kände att jag inte ville lägga dem pengarna så länge som vi bor i lägenhet...Men jag tittar och juter i Elsas rum...

Noamaja sa...

Åh, precis ett sånt skåp som jag letar efter, lagom högt också! Gulligt rum hon har lilla e!

Kram,
Noamaja

Pia..... sa...

Superfint skåp..med alla detaljer och så..bokstäver och siffror är oxå något som jag gillar..fast jag har inte så mycket av den varan..de har mest varit vitmålade..och jag vill helst ha svart.men du sådde ett litet frö nu..:)..din e bokstav var jättefin....hm..nä nu väntar jobbet..kram..Pia

Elsa sa...

Snyggt skåp, och bokstaven skulle passa mig utmärkt... :P

Mvh,
Elsa

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till dina fynd! Du är fena på att nosa upp grejer du!
Det skåpet pasar perfekt där i Elsas fina rum och bokstaven blev ju pricken över i!
Ha en fin dag!
kram vännen!
nina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbart skåp i lillans rum, bokstäver gör verkligen det lilla extra pyntet.
Kram Tess

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Vilket helt underbart skåp! Hittade du verkligen det på loppis? Jag fattar inte att folk slänger ut sådant där vackert... otroligt! Men tur för er såklart :) Och fint E också!

Kram Jenny

Mammatillungar sa...

Mycket fin skåp! Men det var troligen inte vit va?=) Kul med sådan fynd tycker jag!

LenaS sa...

Skåpet vart ju jättebra där! Härligt för en liten småsaks-tjeje att ha ett eget skåp att plocka i.
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Tulipa sa...

Hej Marie!
Hittar du tom bokstäver på loppis!?!
Helt otroligt juh..! Sånt är ju hot stuff! *ler*

Så fint skåp! Perfekt att kunna samla deras pärlor och annat i fack. Det har ju en tendens till att vara överallt!!

Önskar dig en solig dag!
Kram Mariette

Idyll och Inspiration sa...

Hej marie! älskar som du dessa veckra skåp som rymmer en hel del förvaring. Här måste din lilla pysseltjej trivas!

kram tessan

Lillstuga sa...

Hej hej!!
Vilket fynd att hitta ett sådant fint skåp på loppis!!
Ser att lilla Elsa har samma tapet som vår lilla Hugo, fast vi har den i vit båtten med svart mönster. Har inte kommit längre med att inreda hans rum men nu fick jag lite inspiration att ta tag i hans rum så det blir klart!
Kram Anna

Linneagården sa...

Hej min härliga bloggvän.

Jag har "hälsat" på flera ggr, men inte orkat skriva en rad... Men du ska veta att jag inspireras & bara älskar ditt hem Marie. Nu gäller det att "använda" sig av alla intryck..
Just nu vill jag helst sjunga hela tiden, då jag ska vara med i Strömsunds "körslag" i november. Hoppas jag får energi därifrån...

Så otroligt gulligt rum Elsa har. Rosa gillar vi!
Önskar dig en jättebra onsdag.
Många kramar /madelene

Romantiska Hem sa...

Men så vackert!!! Tittade också på inlägget innan då jag tydligen missat det, och åh så härlig höststämning du förmedlar! Kram petra

Jenny sa...

Hej Marie!
Jättefint skåp! Vilken fin gammal skolbänk Elsa har oxå! Nått sånt vill jag gärna hitta till min systedotter Vera sen när hon blir större.

Ha en bra dag,

Kramis Jenny

Anns Gröna sa...

Kanonsnyggt skåp! Och så fint det blev med skolbänken intill!
Blev starkt inspirerad av din jättefina höstdekoration utomhus, så i helgen ska det pyntas där hemma. Plockade fickorna fulla med rönnbär när vi var i skogen idag.
Kram
Ann

Lotta-livets väv sa...

Härligt när man hittar nåt som man gillar så där jättemycket. Förstår att det passar en liten tjej som samlar på vackra förmål!!!!!
Kram
/LOtta

Fru Inredning sa...

Vilket vackert skåp, underbart:) Tösens rum verkar jättefint.
Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

katarina sa...

ÅÅå... Marie så fint skåpet är!!
Och vad perfekt med en massa smålådor.
E:et är också jätte fint...förstår att du föll för det.
Ha en fortsatt härlig dag...ni är väl lediga idag va?
Kram Katarina

Lisas torp sa...

Vilket härligt skåp och med bokstaven till!
Så hon ska trivas där lilla Elsa!
Kram
Lisa

Liten Bod sa...

Fint skåp Elsa fått! Jag skulle inte ha något emot ett sådant :) Jättefint höstarrangemang du gjort också, måste fundera på vad jag ska inhandla för "grönsaker" till sådant... Kram, Tina

Min lya och jag sa...

Elsa hette min mormor...sååå fint namn!!

Vart har du köpt den rosa fina tapeten? Vet du om den går att få tag på nu också?

Kram L

Made in Persbo...Carina sa...

Hi hi...här har vi henne, loppisarnas mästarinna! Vilket jättefint e du hittat. Trodde inte sånt fanns att köpa på loppisar, ännu.

Ha det gott så hörs vi!
Kram, Carina

Bibbi sa...

Vilket härligt skåp! Det var nog ett riktigt fynd.
Roligt med ett annorlunda e, har inte sett just den modellen tidigare.

Kram

Birgitta sa...

Vad fint det blev i Elsas rum. Skåpet och den vita skolbänken blir så fint tillsammans.
Ha det så mysigt.
Kramis Birgitta

Vardagens guldkorn sa...

Vilket härligt skåp, mer förvaring är ju aldrig fel! Å tänk att du fyndade ett "e" Vilken tur en del har =0)
Kram Linda

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!

Åhh vad fint skåp ni har hittat till Elsa..!!! Jag är på skåpsjakt och det är så svårt att hitta ett som är rätt storlek och utseende...
Amanda skulle gärna vilja ha ett skåp med en massa små lådor och fack, hon samlar ju på en massa smått :)

Kram
Mia

lottens vita och gröna sa...

hej vännen!guuu så jag ser fram emot när du kommer marie!!!
sååååå sött rumm, så vackra tapeter och skåpet är ljuvligt, ett riktigt härligt bubbelgumsrosigt, precis så härligt en sessa som elsa, pricken där sen då med bokstaven och kotavlan, sååå ballt!
i morgon är jag ledig med gus, tjoho!

varmkram lotten

Sofie sa...

Sicket fiint skåp :D

Annas skattkammare sa...

Så himla fint skåp ni fyndat till Elsa! Snyggt med bokstaven där med..
Kram /Anna

Hanna sa...

Så gulligt.
Hanna

Änglarnas hus sa...

OOH så fint du gör till dottern din! ser så gulligt ut och det svarta e:t var lite orginellt!

Saknar tiden då barnen var små och man fick vara med och bestämma lite..nu är det svart, mörkgrått och rött som gäller i tonårsrummet!!

Kraam Sanne!

Jenny sa...

Passar ju perfekt där inne. Så fint! Gillar den där tapeten så mycket, den är verkligen söt! KRAM

Loppisliv sa...

Jättefint litet e du hittade där, så snyggt med svarta detaljer till det rosa. Skåpet var också kanon fint. Fint rum lilla Elsa har. Ett precis likadant litet skrivbord har jag också, men just nu står det i förrådet och väntar på att jag ska bestämma mig var jag ska ha det ståendes så småningom :-) En härlig dag till dig och de dina Marie. Kraaaaam Paula

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Men vilket vackert skåp! Å så lite rosa där på...toppenfint!!!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

SussiLi sa...

Hej1

så fint det är i flickans rum, bokstäver kan man inte få för mycket av..det är så charmigt och fint att dekorera med.

ha en bra dag, kram Anneli...SussiLi...

A home far away sa...

Ahhh så fint skåp och härligt "E" ni har!

Ha en fin helg
Kram Gunilla i Singapore

sara sa...

Underbar gammal skolbänk.